logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Silnik + skrzynia - problem w połączeniu

Silnik + skrzynia - problem w połączeniu

Witam serdecznie.
Właśnie kończę remont mojego drugiego Capri.
Był w nim silnik 2.0 R4, kupiłem silnik 2.8 z Granady i chciałem go połączyć ze skrzynią od Capri (najprawdopodobniej TYP E). I tu problem, nie wiem czy dobrze to nazwę, ale wałek zdawczy jest grubszy w tym miejscu gdzie wchodzi w łożysko igiełkowe w wale. Wieloklin na wałku i w tarczy sprzęgłowej jest ten sam. Czy wystarczy wymienić łożysko czy czekają mnie jeszcze jakieś inne niespodzianki? Czy to mozliwe?? Czy srednica zewnętrzna łozyska jest ta sama??
Pytanie nr dwa, tarcza sprzęgłowa, pęknięta jest w niej jedna sprężyna, mam tarczę od 2.3 mogę ją zastosować?? Wystarczy czy będzie na przykład ślizgać lub coś w tym stylu....??

Bede wdzieczny za info.

Ivan Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-19 19:42:38 /


2.3 i 2.8 maja katalogowo to samo sprzegło/koło zamachowe/docisk (śr. tarczy 242mm),
co do skrzyni, można dorabiać jakieś tulejki, co do wymiany łożyska nie wiem, imho najprościej kupić skrzynke do v6, najlepiej typ5 :)

pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-19 20:13:08 /


Jak coś to mam skrzynię do V6
5 biegów - 300 zł
4 biegi - 150 zł

jak jesteś zainteresowany to wejdz w moje dane i sie odezwij.
Pozdrawiam

CORONER Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-19 20:55:17 /


Wywalasz lozyska, bierzesz kawalem mosiadzu do tokarza i dorabia ci tulejke pod wymiar cos jak w rozruszniku

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-20 01:05:30 /


Wałek o którym piszesz nie jest czasem za krótki?? Jak ja robiłem u siebie taką przekładkę (z 2.0 r4 na 2.3 v6)to musiałem wymienić dzwon skrzyni żeby spasować silnik ze skrzynką i wtedy wałek okazał się za krótki dlatego dorabiana była tulejka- wbijana w koło zamachowe a w niej umieszczone łożysko igiełkowe. Co do łożyska to są dwa rodzaje: średnicę zewnętrzną mają taką samą- nie miałem problemu żeby kupić nowe. Chyba jasno to opisałem:)
Powodzenia
ps. sprężynki w tarczy to amortyzatory drgań skrętnych- skutki pęknięcia będą odczuwalne głównie podczas ruszania (ale nie wiem czy przy jednej coś odczujesz :) ) Takie jest moje zdanie na ten temat.

Wolff(miłosz) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-20 10:42:27 /


skutki pęknięcia odczuwa się jak pęknięte kawałki sprężynek wysypuja sie i nie można wcisnąć sprzęgła, bo zablokowały je śmieci latające wewnątrz docisku.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-20 11:16:35 /


dzieki za info.
Tak ku scislosci, skrzynia nie pochodzi od 2.0R4 tylko z silnika 2.3 V6 a jest zakladana do 2.8 V6, tak ze kwestia dzwonu pozostaje jasna. Mam nadzieje dokupic lozysko i....


dzieki.

Pozdrawiam

Ivan Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-20 12:27:46 /


Przepraszam... bo nie ja zaczalem wiatke , ale mam analogiczne pytanie...

Mam 1.6 silnik ze skrzyniu 4 biegowom typu-F. Czi po wymiane dzwona na skrzynie typu-F od V6 silnika co bendze z walkem sprszeglowym? Mysle ze ruzne? Czi nie?

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-20 14:06:49 /


...no i po sprawie, kupilem lozysko 15x21x16 za cale 2,50 pln i sprawa zalatwiona. (nie wiem czy w dobrej kolejnosci podalem wymiary ale...

Jeszcze raz dzieki wszystkim za info.

pozdrawiam

Ivan Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-20 15:15:50 /


slavak nie zalozysz tego bo walek bedzie za dlugi! I nie probuj dociągać silnika do sakrzyni na siłę śrubami bo moze sie to zle skonczyc dla bloku :)

Mysza liil (EM) / 2005-09-20 18:05:14 /


Mysza.

Nie bendze tego robich. Ale escze posprobuje wymenicz ten walek. Wyjme ze swoej skzyni i pobacze- moze stane do moej...

Ja jusz nie wiem -co za wersiju Capri mam... Skrynia typu-F na silnike pinto1,6 z weberem 32/36 i mostem salsbury( przelozenia nie wiem)... Ale biegi u mnie byli dulgi... Na sierke 4 biegowej- za krucsze...

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-21 08:31:07 /


SlavaK rozumiem, że chcesz wymienić wałek sprzęgłowy pomiędzy skrzyniami. Ale nawet jeśli te skrzynie trafią Ci się o identycznym przełożeniu wstępnym (warunek konieczny, by dało się to zmontować), to nie wiem czy zembatka na tym wałku będzie chciała z radością współpracować z kołem zebatym innym niż to, z którym spędziła całe życie :( Wiesz, procesy docierana współpracujących elementów itd....
pozdro

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-21 08:39:30 /


Hmmm... o tym myslialem...

To znaczy ze musze montowacz 5 biegowke kturom mam w podarunek... Ale nie wiem- w jakim ona stane...

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-21 09:45:48 /


Aha... znow mam pytane... 5 biegowke mam N od 2litowej sierki. Ale ktos mnie straszil ze ona do 1,6 nie bendze pasowacz...

To tak?

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-22 12:25:45 /


będzie pasować,

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-22 15:22:34 /


Chyba wal moze nie pasowac??

Mysza liil (EM) / 2005-09-22 16:17:01 /


Znoow slyszalem od mechanika ze wal moze ne pasowacz. bo na 1,6 krutczi za 2,0. I lozysko pilotujacze nie tego wymjaru...

No co robicz... bendze cosz robicz... Jak zrobie- to opisze co tam i zrobie zdjencia.

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-23 09:47:46 /


Slawak, 1,6 miały parę rodzajów skrzyń, małą jak w 1,3 (3[C]), zdarzały się takie jak w 2,0 R4 (E) i zdarzały się na zewnętrznych wodzikach (F). Długości wałów we wszyskich są takie same, a przynajmniej można pominąć różnicę. Naromiast każda ma inne wyjście: inna średnica, inny wielowypust.
N9 którą masz podejdzie ci do silnika bez żadnego problemu. Potrzebujesz jeszcze pierwszy element wału (ze sprzęgłem gumowym lub do pierwszego krzyżaka jak nie masz sprzęgła gumowego)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-23 12:21:44 /


granadziarz_3M.

Mam 2 walu napedowych. Oba z 3 kryzakami. Oba do skryni typu F. Ale ten , ktory stoi teraz- na dolonczeni do skryni mae wnetrzny zeb wielki. A od drugej skryni- malenki. Mysle ze do 5-biegowej bendze pasowacz ten z malenkim zebem.

Moze chodzie o to, ze wal napedowy bendze za krutki ??

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-23 13:05:19 /


tak, ten z maleńkimi zębami będzie do N9

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-23 14:58:44 /


A tem walek z mielkim zebem byl na drugej moej skzynie typu-F. Ktora od 2,0 V6.

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-23 15:30:48 /


to F-ki miały różne wały?
Do N9 powinien być wał z drobnymi zębami o zarysie trójkątnym. Jeżeli masz zarys prostokątny, to nie wejdzie do N9

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-23 18:07:09 /


Chyba są różne wały do F, jak zmieniałem skrzynię ale do V6 (od ,podobno, Taunusa 2.0 V6) to Capri-kowy wał nie chciał wejść w dupkę (za wąska), trzeba było przełożyć starą dupkę (bez rozebrania skrzyni nie obejdzie się). Ale lepiej niech ktoś jeszcze się wypowie, bo pojęcia nie mam od czego była ta skrzynia (dzwon miał ten sam rozstaw śrub ale stary lepiej pasował - coś tam było z łapą od sprzęgła).

PiotrekFCapri / 2005-09-23 23:21:54 /