logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » Pytanie o typ Capri

Pytanie o typ Capri

Mam pytanie, wydaje mi sie że kiedyś go zadawałem, ale było to chyba dawno i nie otrzymałem odpowiedzi.
Chodzi o to z jakim typem Capri mam do czynienia.
Mój model jest z 81 roku i jest to 2,0 r4.
Wygląda tak:
http://www.capri.pl/page/3ffe8b3720c31

Mam taka tapicerke, dokładnie takie wnętrze i oryginalnie takie felgi jak ten samochód z folderu z oznaczeniem GT.
http://www.capri.pl/images/image.php?back=../library/folder-capri-mk3-6.php&dir=../library/folder&name=folder-ford-capri-1983-08-p05

Tutaj teże widac ze ten samochód z oznaczeniem 2,0 l GT jest podobny w środku:
http://www.capri.pl/library/folder-ford-capri-super-gt-super-injection.php

Mam taki dziwny filtr powietrza, nie okrągły i też gdzieś znalazłem info, że takie były w GT.

Mam taką tabliczkę jak tutaj od 01.1981
http://www.capri.pl/garage/id-plates

i w pozycji nr 5 u mnie widnieje oznaczenie NE
http://www.capri.pl/garage/engine-codes.php#later

co oznacza: 2000 Pinto OHC R4 wysoki stopień sprężania (HC) GT

CZY TO OZNACZA ZE MOJ SAMOCHOD TO WERSJA GT ?????

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-19 11:00:10 /


Heh, ja tez mam taki filtr powietrza w Pinto, ale to chyba nie oznacza wersji GT...

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-19 11:06:25 /


No tak, ale ja mam więcej przesłanek że to GT, w końcu od czegoś są te oznaczenia na tabliczkach znamionowych. Aha uprzedzajac pytania moje auto nie ma kolektora typu baranek.
Zreszta wiekszość detali samochodu jest jak w tym Capri:
http://www.capri.pl/club/white-conrad

No to jak nie oznaczenie NE na tabliczce to co jest jednozanczym wskaznikiem ze mam do czynienia z GT...

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-19 11:28:02 /


Skoro mówisz że ma inny stopień sprężania to do warsztatu i... w Poznaniu od garnka biorą 5 zł ;)

Piotrek PCK / 2005-09-19 11:47:36 /


1. a w 81 były GT ? czy moze jeszcze L, S, Ghia?
2. IMHO, całe "gie te" z tego co widać na folderze z końca produkcji to pic marketingowy , koniec produkcji capri, 'L' kiepsko schodziła, no i kiepsko brzmiałą, wiec dodali GT zamiast L, do S, i SuperInjection dla 2.8i
z tego co widać, to GT ma 'szport stalówki', deske na 6 zegarów, podłokietnik (82), i naklejki
itd...


cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-19 11:57:33 /


Mam posłokietnik, sport stalowki i deske na 6 zegarow ale naklejek nie mam bo auto ma nieoryginalny lakier ....

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-19 12:02:30 /


Ech Piotrek, nie masz już co chromować to ci się w głowie przewraca;Phehheh

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-19 12:22:14 /


Mam taki samy Capri z 81 roku w wersii 1,6.
Filtr ten stoi na wersijach z gaznikami "Weber". Ktos mnie mowil ze GT wersija byla tylko z 1,6 silnikem. Ten silnik mial 90KM z weberem i i troche innym walem rozrzadu.

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-19 15:01:06 /


W sumie co za różnica - masz do czynienia z typem : zmodyfikowana trójka która kiedyś wyglądała fabrycznie ;-)

Jeśli chcesz to skorzystaj z :

http://capri.kicks-ass.net/cgi-bin/formu_1.cgi

http://capri.kicks-ass.net/cgi-bin/formu_3.cgi

moze sie przyda i coś ciekawego sie dowiesz.
Pozdrówki

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-19 23:54:51 /


No i rozszyfrowałem wg powyższych linków, ależ jestem dumny !!!!

Jeżeli chodzi o pierwszy link dotyczący tabliczki znamionowej to wszystko sie zgadza (silnik, tapicerka, kolor się zgadza z oryginalnym, rok produkcji itp.) z tym, że według danych powinieniem mieć skrzynię 4 biegową a mam 5 biegową. Niestety na tej tabliczce nie mam wybitej wersji, ale według informacji ze strony nie zawsze ta wesje umieszczano.

Natomiast korzystając z drugiego linku powpisywałem jakies cyferki i literki, znajdujące się na drugiej tabliczce znajdującej się z prawej strony z przodu pod maską i .....

Wśród wielu zgodnych danych ze stanem faktycznym i tych których jescze nie odczytałem ze wzgledu na słaba znajomość niemieckiego znalazłem takie informacje:


Version: GT oder Super GT oder Austria

oraz

Innenbeleuchtung: S/Ghia


Czy ktoś wie co to oznacza ??? które oznaczenie odnosi się do wersji ?? czy jedno to wersja silnika a drugie wyposażenia ????

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-21 09:22:59 /


Innenbeleuchtung - oświetlenie wnętrza ...

masz lampke w bagażniku ?? W tej kwestii GT i S-ka powinny sie pokrywać ;-)
Jak trzeba coś z niemieckiego to ja coś tam rozumiem ..

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-21 10:44:06 /


Mam lampke w bagażniku.

A w takim razie jeszcze jak rozróżnić S od Ghia i GT od Super GT cokolwiek by to znaczyło.

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-21 10:55:02 /


Wersje super GT : miały lusterka, grill, obwódki przednich lamp - malowane pod kolor auta. Naklejane paski przez bok i listwy ochronne. Z tyłu amortyzatory były gazowe. Miało specjalny materiał foteli i boczków tapicerki. Kierownica i drążek zmiany biegów obszyte skórą. Cała tablica zegarów - z obrotomierzem, amperomierzem i wskaźnikiem ciśnienia oleju jest w czarnym macie ;-)

Przynajmniej tyle podaje folder

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-21 11:11:43 /


O, a gdzie w bagazniku powinno byc oswietlenie??
Znaczy czy w MkII S powinno wystepowac ?

Przemko / 2005-09-21 19:03:08 /


http://www.fordcapri.de/Literatur_/Prospekte/Capri_2_Mai_1976/capri_2_mai_1976.html

napisali że światełko jest od GL wzwyż ;-) natomiast S-ka ma podobne wyposażenie do L-ki wiec raczej nie. Chociaz kto wie. Wczesne Mk2 (gdy było jeszcze L XL GT Ghia) miało także w GT (później zastąpione przez wesje S)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-21 19:28:52 /


a gdzie bylo standartowo montowane to oswietlenie bagaznika?
U mnie w MkII(1977) mam od spodu klapy otwor i wystaja tam jakies dwa zaizolowane przewody, tak samo na pasie swiatel prawie w tym samym miejscu jest to samo.
Pozdrawiam

Przemko / 2005-09-21 19:36:58 /


Ja mam oświetlenie w lewym plastiku mniej wiecej w połowie jego długości. Natomiast włącznik tego światełka jest na dolnej krawędzi otworu klapy. Jak klapa się otwiera to światełko sie włącza.

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-22 08:10:56 /


Kurde - wczoraj napisałem odp. i nie przeszła...

Światełko jest w plastikowej osłonie nadkola tylnego

Wczoraj tez wyczytałem , że Super GT ma środkową konsole z podłokietnikiem, regulowane zagłówki z przodu, odbojniki zderzaków, automatyczne (autom. zwijane) pasy z przodu i tyłu ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-22 08:36:08 /


Ciekawe, od zawsze mam tą lampkę ale myślałem że to standardzik, może przy kolejnej okazji zlotowej ktoś mi podpowie do czego są przewody pod deską bagażnika itp. zawsze się człowiek coś nowego dowie...

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-22 09:15:54 /


No to ciekawe bo myśle że takich bajerów jak Mike B4 napisa wcześniej a dotyczacych wersji Super GT nie mam (np. skórzana kierownica), ale te które wymienił w przedostatnim poście (m.in. zagłówki regulowane, automatycznie zwijane pasy) są. Ale musiał być chaos w tych wersjach.

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-22 10:43:26 /


No to ja zasieję trochę fermentu: kto NIE MA automatycznie zwijanych pasów capri mk3? Wydaje mi się to zupełnym standardem...

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-22 10:52:49 /


Popieram patriotycznie po poznańsku Hrabiego, zwijane pasy, pasy tył, dmuchane boczki, wspomaganie, spryskiwacz reflektorów, oświetlenie bagażnika to zupełny standard, reszta bez tego to widocznie podróbki z rynku wschodniego :) gdzie mali chinczycy składali z tego co może wyrzuciło na brzeg :) oj teraz się zacznie, nuda to straszna rzecz :)

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-22 13:23:13 /


Po wnikliwych studiach tabliczek z samochodu oraz wszelakich dostępnych w sieci folderach następujące są wyniki.
Otóż jestem na 95% pewien że moje Capri to wersja GT. Świadczą o tym oznaczenia z dwóch tabliczek znamionowych, zarówno tej zwykłej jak i tej zakodowanej. Nie podejrzewam, aby ktoś zmieniał oznaczenia na tabliczkach. Ponadto samochód nigdy nie miał wymienianego silnika i stanowi jedna całość od nowości. Wszystkie dane co do tapicerki, oryginalnego koloru, roku produkcji itp. z tabliczki są zgodne ze stanem faktycznym, tak więc jestem pewien że tabliczki pochodzą z tego samochodu.
A dlaczego na 95% a nie na 100%.
Są trzy niewytłumaczalne rzeczy:
a) mam skrzynię 5-biegową i taka powinna być też w GT, podczas kiedy wg informacji z tabliczki w moim aucie powinna być 4-biegowa,
b) na jednym z folderów na którym widać wersje GT od środka widać, że moje auto jest identyczne (kierownica, tapicerka itp) ale na folderze Capri prawdopoodobnie ma konsole bez podłokietnika (prawdopodobie bo zdjęcie kończy się w połowie kosoli) podczas kiedy ja mam z podłokietnikiem. Tutaj jednak podejrzewam, że ktoś konsole wymieniał w moim aucie ponieważ w moim samochodzie mam dywan z wersji bez podłokietnika.
c) wg informacji ze strony Capri GT produkowano od 1983 a moje auto jest z marca 1981.
No wiec czy jest mozliwe że jakieś pojedyncze sztuki pojawiały się w 1981 roku ?

Chodzi o to że jak zaczałem wałkowac temat to mnie to bvardzo zainteresowało i nawet bardzo chciałbym znać historię i poprzednich właścicieli, nie wiem czy się nie pokusze o dotarcie do tych wiadomości.

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-23 12:44:40 /