Jak w tytule - bardzo mnie poruszyl gdy przez [rzypadek natknalem sie na ow model. Przyznam sie bez bicia ze wczesniej o nim nie slyszalem, ale od dzis jest moim idolem :P Pewnie nigdy nie bede takiego mial... w Polsce do sprzedania sa tylko modele, no jedynie na ten byloby mnie stac :) Xr4x4 cos pisal na stronce o tym wozie. Widzial ktos to na wlasne oczy??
Mysza liil (EM) / 2005-09-08 21:10:54 /
normalnie mowie wam zajebisty... no comment
capriman / 2005-09-08 21:13:36 /
fajny, ale capri i tak ładniejsze;-)
bobik liil / 2005-09-08 21:14:46 /
Do dzisiaj o nim nic nie słyszałem, ale muszę przyznać, że jest zajebisty... Talladega to taki owal, jeden z najszybszych na świecie, pewnie samochodzik też wolny nie jest, Mysza masz może jakieś jego parametry? Kiedyś się takiego dorobię.. =P
Wroniasty / 2005-09-08 21:20:13 /
z boku to taki taunus coupe :) tylko go rozciągneli nieco ;]
ładne auto.. występuje w jednym (pewnie niejednym) amerykańskim filmie.. który oglądałem lat temu wiele.. od pamtej pory mam tą sylwetkę w głowie :)
Trójkąt / 2005-09-08 21:31:23 /
Jest to rodzina Forda Fairlane , rocznik '69
Talladega to nie oddzielny model tylko wersja Forda Torino (ktory jest sportowa wersja Fairlane)
byl np Torino GT, Torino Cobra i Torino Talladega Sportsroof,
tej wersji zrobiono 754szt z silnikami 428ci , ale Torino ktory wyglada tak samo zrobiono zdecydowanie wiecej
Mercury zazwyczaj mial swoje odpowiedniki/blizniaki - Cyclone
camaro / 2005-09-08 21:59:43 /
http://www.fordfairlane.com/talladega.html
Mysza liil (EM) / 2005-09-08 22:05:33 /
No właśnie miałem napisać że to mi wygląda na Torino.....
Piszcie co chcecie.....dla mnie najpiękniejsze auto na świecie to:
1.Capri
2.Mustang'69 w wersji MACH 1......koniecznie zielony butelkowy:)
3.Mustang 70-72
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2005-09-08 22:33:03 /
Mustang 70 -72 .. nie ma czegoś takiego
Jest
rocznik 69 (generalnie podobny do 67-68 - z małym wlotem zaraz za klamką drzwi na tylnym błotniku)
później 70 (bardziej schowane światła do wewnątrz grilla)
i roczniki 71-73 (te bardziej kanciate)
Co do autka z góry - wiem u kogo stoi takie na półce ;-) A właściciel ma zielone Capri Mk1 ;-)
Taka wersja Talladega to straszna rzadkość ..... autko fajne.
A każdego hierarchia pewnie wygląda inaczej.
Ja bym te miejsca troche poprzestawiał i dał im inne roczniki ale spoko ;-)
MikeB4 / 2005-09-09 01:05:36 /
Ja wole 1970 :)
pmx (wiewior;) / 2005-09-09 01:49:25 /
Kiedyś oglądałem chyba o takim program. Podobno to małe ścięcie na masce poprawiło mu aerodynamikę na tyle, że zaczął odnosić spore sukcesy w przodkach wyścigóe Nascar (czy może już Nascar?)...
...dopóki nie pojawił się ten
BTW, w modelarskim w Lublinie stał taki ładniutki srebrny w skali 1:18. Może nawet jeszcze tam jest.
Wojtass / 2005-09-09 16:38:50 /
Oczywicie zdjęcie miało być nad komentarzem o modelu :/
Wojtass / 2005-09-09 16:39:47 /
A ten to Plymouth Superbird, czyli jakistam Mopar (nie pamietam teraz modelu) z dostawionym nosem i skrzydlem. W sezone 1970 wygral 38 na 48 wyscigow Nascar, ale w osiagnieciu tego pomogl mu raczej nie sciety nos, tylko 440 Six Pack :)
pmx (wiewior;) / 2005-09-12 01:41:22 /
Ten to raczej Charger Daytona. A ten nos właśnie i tylny spoiler pozwalał mu na osiągnięcie zawrotnej prędkości 300MPH+ :D
I to nie na 440 z SixPackiem tylko na HEMIku 426
michukrk / 2005-09-12 09:54:46 /
300 mph ? To całkiem nieźle .... ;-) Prawie pod 500 na godzine ;-)
MikeB4 / 2005-09-12 19:47:43 /
troche przesadziles, ale 200mph osiagaly
426 hemi byl rzeczywiscie najmocniejszy, mial 425hp
Daytona i Superbird "z daleka" wygladaja tak samo, ale roznia sie wieloma rzeczami
camaro / 2005-09-12 23:08:27 /
No racja pomyliły mi się numerki chodziło oczywiście o 300km/h a miało byś 200mph+;)
Dzięki za sprostowanie.
michukrk / 2005-09-13 09:03:47 /
Do Mike'a:
Piszesz "Mustang 70-72 nie ma czegoś takiego"
No cóż chłopcze....powinieneś najpierw poczytać historię Mustanga a dopiero później pisać.
Dlaczego podoba mi się Mustang 70-72 ????...a 73 już nie-choć stylistyka wciąż ta sama???
Cytuje z "historii Mustanga":
..."71 ostatni rok w którym w ofercie występował największy 429 BOSS o mocy 375 KM,a nieoficjalnie mówiono o mocach 20-30% wyższych.Przygotowano odmianę 501 cali(8210 cc),której kres nastąpił wraz z nadejściem kryzysu naftowego.
Początek końca natąpił w 1972 roku.Z katalogu zniknął Big-block,miejsce 351 Boss zajął na krótko 351 HO zadowalający się zwykłym niskooktanowym paliwem.Zakres mocy rozciągał się od 98-266 KM.Tak drastyczny spadek mocy......"
Nie będę już dalej cytował.Starczy???
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2005-09-13 19:51:19 /
Niestety, ale to stało sie już w 71 - dokładnie w 72 nie było już ani big-blocka ani silników bez obiętych koni ;-(
W 72 najmocniejszy Mustang to 5,7 V8 (wersja Boss) silnik kodowany literką "R" o 275 KM mocy i jego słabszy wariant RamAir 200 KM literka "Q". Oba na czteroprzelotowym gaźniku.
Oprócz nich w 72 roku były juz tylko 2 V8 - 5,7 i 5,0 oba na dwugardzielowcu - odpowiednio 168 i 136 KM no i szósteczka w rzędzie 4,1 o mocy 95 KM
MikeB4 / 2005-09-13 20:40:24 /
no u mnie piszą że w styczniu 72
tak więc to byłe ostatnie legalne potwory....
o to mi chodziło.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2005-09-13 20:51:02 /
;-)
jeśli chodzi o 427/8/9 różne warianty to silnik jest w ofercie od 68 do 71.
Największą seryjnie podawaną moc wg. źródła z którego korzystam ma silnik w Mustangu 68 oznaczany "W". Jest to 427 na czteroprzelotowym gaźniku a ma zaledwie 390 KM ;-)
Zródełko podaje także moce Shelby Mustangów dla 68 roku na :
GT350 ____ 302 (5.0 litra) V8 __ 250 lub 350 KM
GT500 ____ 390 (6,4 litra) V8 __ 335 KM lub 428 (7.0) V8 360 KM
GT500 KR _ 428 (7.0 litra) V8 __400 KM
I że około 50 sztuk zostało wypuszczonych z silnikiem 427 cali sześć. o mocy pod 400 KM ;-)
Podobnie musiało być w Talladedze z tymi silnikami - czyli totalny mętlik ;-)
Boss 429 występował w latach 69-71 __ 375 KM za to silnik ciekawszy niż suche dane w KM ;-)
Pozdrawiam.
MikeB4 / 2005-09-13 21:06:18 /
chyba chodzilo o to ze Mustang 70 to zupelnie cos innego niz 71-72 a wlasciwie 71-73
camaro / 2005-09-13 21:35:48 /
Taaa...
W sumie każdy rok był inny....
Nowe wyposażenia,zmiany stylistyczne czy inne tapicerki....
A nie wspomnę już o modelu '74 który to niektórzy nazywają Mustangiem......... Z Mustanga pozostał mu tylko znaczek.
W sumie ówczesna wersja Capri wyglądała przy Mustangu jak auto marzeń:)
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2005-09-14 13:35:05 /
Tu nie chodzi o drobne zmiany - 71-73 dość znacznie różni sie od swoich poprzedników ;-) Temu późniejszemu nieco bliżej do stylu prezentowanego przez M II.
69
70
69-70 z tyłu
71-73
MikeB4 / 2005-09-14 20:50:47 /
Tu jest troche o zmianach konkretnych modeli w poszczególnych latach. Ogólnie jest to z pisma dla biznesmenów biurach i takich tam wiec malo techniczne i bardzo ogólne ale zawsze... :
www.ksy.pl/mustan_1.jpg
www.ksy.pl/mustan_2.jpg
www.ksy.pl/mustan_3.jpg
a i fomozo (czy jakoś tak) zamiast FoMoCo to bład w korekcie nie w tekście :)
a mi się i tak mustangi nie podobają. TO jest piękny samochód:
granadziarz_3M / 2005-09-15 07:45:08 /
zle wpisalem :)
http://www.ksy.pl/mustan_1.jpg
http://www.ksy.pl/mustan_2.jpg
http://www.ksy.pl/mustan_3.jpg
teraz niewiele ale troche lepiej :)
Z tego co widziałem różne Mustangi to '69 i '70 mają inny tył. Podobny na zdjęciach ale zdecydowanie różny. Światła są wklęsłe w 69 a płaskie w 70. I coś tam jeszcze inaczej jest ale ciężko zdefiniować co:)
michukrk / 2005-09-15 12:12:27 /
ZAGADKA:
Jaki silnik przedstawia fotka? :-)
Jaka była moc i moment obr. tego silnika?
♠Zoggon♠ / 2005-09-15 12:32:16 /
tak 69 i 70 mają nieco inny tył ;-) różnica polega na zastosowaniu plastikowej osłony tylnych lamp i paru naprawde kosmetycznych detalach. Jednak lampy są te same
69
70
MikeB4 / 2005-09-15 13:13:36 /
zmieniłem miejsce skanow i teraz sa tu :
http://www.babecki.com/maciek/images/artykuly/mustan_1.jpg
http://www.babecki.com/maciek/images/artykuly/mustan_2.jpg
http://www.babecki.com/maciek/images/artykuly/mustan_3.jpg
To Cammer :) Zbudowany do wyscigow na 1964 rok, 427 cali szesciennych, podaja do 658 HP @ 7500 RPM. A jaka nagroda jesli poprawnie rozwiazana zagadka?? Piwo proponuje ;P
Mysza liil (EM) / 2005-09-15 19:09:19 /
zgadza się :-)
z jednym gaźnikiem moc 616BHP, z dwoma 657BHB moment 550lb-ft. wycofany w 1965 roku, z racji niedpuszczenia do rajdów NASCAR, miał być "killerem" 426 hemi :-)
Oczywiście w ramach nagrody pyfko stawiam
♠Zoggon♠ / 2005-09-16 07:51:10 /