logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Jazda bez kompa?Jak to możliwe?

Jazda bez kompa?Jak to możliwe?

Mam SIERRE CLX 1.6i. Nie wiem czy jest to silnik CVH czy CFI? Wedłóg schematu EFI zapłonem steruje komputer u mnie komp jest uszkodzony a po jego wypięciu silnik chodzi /trochę niestabilnie/ Jak to możliwe? czy można naprawić kompa? /Mam też kompa EFI czy da sie zmienić mu oprogramowanie na mój?Iwreszcie jaki silnik jest u mnie CVH czy CFI? Może ktoś zna się i jest w stanie mi pomóc?Bardzo proszę i bardzo dziękuję z góry.

Bolszoy / 2005-08-31 21:12:40 /


Jeśli to faktycznie 1.6 i faktycznie na wtrysku i nikt nic nie kombinował, to jest to silnik CVH (compound valve hemispherical combustion chamber) i CFI (central fuel injection) jednocześnie. Oryginalnie nie było silników 1.6 Pinto na wtrysku i nie było silników 1.6 CVH na gaźniku.

A tak poza tym to tutaj raczej mało kto ma silnik CVH, więc zapraszam raczej na http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-08-31 22:50:52 /


Tak na moje laickie oko... całkiem laickie... to żeby silnik chodził jako tako to komp jest na bolec... coprawda idą 2 kabelki do modułu zapłonowego, ale sądze że on tylko steruje jakoś opóźnieniem/wyprzedzeniem zapłonu. Albo czymś takim.

Piotrek PCK / 2005-08-31 23:11:38 /


Doprecyzowując Johnnny'ego - w SIERRACH nie było gaźnikowych CVH 1.6. Bowiem w Escortach, Fiestach i Orionach było ich od cholery i ciut :)
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-08-31 23:29:33 /


Jest to CVH CFI 1.6 to już wiem /mądrzy mechaniory mi powiedzieki i wiem że ma trzy przewody / w tym wspólny plus/ które idą do modółu. Ale co z kompem? Może fajtycznie zmienia tylko kąt zapłonu? Ale żeby było trudniej to dodam że bez kompa silnik przestał mieć tzw. dziórę w przyspieszeniu i jest szybszy /za to trochę słabszy/. Ale to na LPG. na benie nie chodzi.Dzięki wszystkim i czekam na dalsze podpowiedzi. Pozdrawiam.

Bolszoy / 2005-09-01 22:50:46 /


podepne się tutaj może ktoś mi powie kto wie co to takiego ;

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-03 17:51:16 /


A nie będzie to komputerek sterujący np. graficznym wyświetlaczem, takim se sierry na przykład?

Piotrek PCK / 2005-09-03 23:06:34 /


A może raczej sterowanie ABSu ?

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-03 23:32:29 /


Jestem za wypowiedzia Piotrka. Komp od ABSu jest opisany jest raczej logo ATE

Mysza liil (EM) / 2005-09-04 08:05:22 /


Co do CVH na gaźniku to się już Krk4m wypowiedział.
A co do Pinto na EFi to wklejam zdjęcie z mobile.de właśnie sierry:

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-04 15:35:16 /


Ale to chyba nie jest 1.6 pinto z Efi ??

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-04 21:10:18 /


Co do glownego pytania w tym watku, ze silnik chodzi bez kompa wtrysku, to powiem jedno... Kiedys mi sie snilo ze silnik dzialal bez glowicy, a ja jechalem bez maski i widzialem jak pracuja tloki. Tez byl troche slabszy ale rowno pracowal :) Takze prosze nie pier&*!!@ glupot

Mysza liil (EM) / 2005-09-04 21:14:15 /


panowie-nie dziwię się /szczególnie chodzi mi o ostatni opis/ że trudno w uwierzyć. Jest to fakt autentyczny. Samochód chodził bez kompa, i mam na to świadków którzy również z niedowierzaniem zaglądali pod ółkę po czym siadali zakółko. Piszę jeździł bo kompa naprawiłem/ dioda mostkowała -czyli miała przejście w stronę zaporu/, okazało się też że przekaźnik systemowy nie działał prawidławo /wypalony styk/. Tymsamym komputer nie dostawał napięcia na pompkę wtryskiwacz...
Opisy takie jak powyższy nie jest rozsądny bo chcę się czegoś dowiedzieć i zrozumieć. Dlatego tu piszę i czytam forum, a cwaniactwo w niczym mi nie pomoże więc jeśli ni chce ktoś podzielić się informacjami to po co te głópie /bez orazy/ texty?
I jeszcze jedno chylę nisko głowę przed tymi co tu odpisują i dzielą się swoim doświadczeniem.
Następna rzecz, to co wiem napewno to jak pisano wyżej jest to silnik CVH CFI 1.6i -czyli monowtrysk. Ale i tego bym nie wiedział gdyby nie życzliwość ludzi którzy się znają i dzielą się wiedza i doświadczeniem. Iza to IM WSZYSTKIM DZIĘKUJĘ.

Bolszoy / 2005-09-12 22:21:28 /


Mogę potwierdzić ze w 2,9 efi jest podobnie sprawdzilem, aparat zapłonowy podje iskrę bez kompa ! wiec na gazie powinien odpalić tylko nie sprawdzałem czy przesuwa zapłon w jakimś stopniu
Miałem nawet odpalać swój silnik 2,9 bez kompa na gazie ale pozostaje jaszcze sterowanie elektrozaworem wolnych obrotów ale podobno można go podeprzeć i chodzi tylko to już niezbyt fachowo

kaaktus Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-10 15:10:18 /


Fordowskie moduły zapłonowe mają tryb awaryjny. W uproszczeniu:
Podczas normalnej pracy moduł wzmacnia sygnał z czujnika(ów) położenia, przesyła do komputera (tzw PIP). Komputer na podstawie tego sygnału wie kiedy występuje moment zapłonu bazowego co jest używane do przeliczenia przyspieszenia/opóźnienia. Teraz w zależności od rodzaju modułu zapłonowego albo odpala zapłon (moduły TFI) albo wysyła do modułu impuls którego szerokość powoduje zmianę czasu zapłonu (moduły EDIS - te nowsze. Chyba w przypadku europejskich fordów wszystkie). Jeżeli z jakichś powodów moduł nie dostaje impulsów z komputera np. uszkodzona wiązka, uwalone wyjście, brak zasilania komputera, itp. impulsy na cewkę generowane są przez moduł zapłonowy na podstawie impulsów z czujnika(ów) ale niestety bez przyspieszania zapłonu. Dlatego jak się ustawia zapłon (TFI) to trzeba wypiąć zworkę znajdującą się na przewodzie od sygnału zwrotnego z komputera do modułu.

Wobec powyższego auto chodzi na gazie bez komputera ale raczej nie polecam bo zapłon nie jest przyspieszany.

Pzdr.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-11 01:18:25 /


W takim wypadku na gazie jest to mozliwe, o ile dochodzi zasilanie do TFI. Dodam ze zaplon bez sygnalu PIP bedzie domyslnie ustawiany na 10 stopni.

Mysza liil (EM) / 2005-12-11 08:54:35 /