Pod moim gaznikiem (Solex 35/35) byla blaszana podkladka, polozona na rozdzielaczu podcisnienia - pod podkladka ebonitowa. Patrzac od strony smigla, w przeloty wystaja dwie male kryzy, wygiete w dol. Jaka jest ich funkcja?
Na razie to wyjalem, zeby nie zwezalo przelotu, ale po co to bylo? Uklad i srednice otworow wskazuja, ze bylo to oryginalne, a nie jakis patent z duzego fiata ;-)
Zdjecia jak nikt nic nie wymysli wrzuce jutro, moja cyfra robi zdjecia tylko przy swietle dziennym.
pmx (wiewior;) / 2005-08-30 23:55:09 /
To chyba od reszty ukladu recyrkulacji spalin. W kazdym razie zawsze to wyjmuje ;)
Mysza liil (EM) / 2005-08-31 06:56:08 /
tak, miało za zadfanie odsunąć strugę miesznki od ścianki w której są otwory od recyrkulacji i tym samym poprawić podciśnienie w układzie EGR.
granadziarz_3M / 2005-08-31 07:19:58 /
Czyli precz z tym :) dzieki
pmx (wiewior;) / 2005-08-31 11:37:56 /
a ja bym poprosił o jakąś fotke :P chciał bym wiedzieć o co chodzi .... moze tez wywale :D
black_consul / 2005-08-31 12:59:17 /
pmx (wiewior;) / 2005-08-31 20:14:29 /
Czy naprawde myślicie że dzięki temu że wyjmiecie podkładke będziecie mieć choć 1 konia więcej?????????????
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2005-08-31 23:05:28 /
Przeciez widac ze kawalek blaszki wchodzi w przekroj
Poza tym samochod jest teraz o te kilkanascie gram lzejszy ;-)
pmx (wiewior;) / 2005-09-01 00:16:00 /
Piotrek, czepiasz się. jak się nazbiera kilka takich podkładek, to można je przykleić na tylne lampy i będzie fajny tjuning...
granadziarz_3M / 2005-09-01 09:59:00 /
Jeżeli juz jesteśmy w temacie owych podkładek to zamiast zdejmować,powinniście DOKŁADAĆ.
Czytałem kiedyś artykuł w MUSTANG&FORDS o zaletach zwiększenia pojemności kolektora ssącego.
Bardzo prosty sposób,wystarczy dołożyć podkładkę pod gaźnik(oczywiście o odpowiednim przekroju) aby uzyskać wzrost momentu obrotowego.
W przypadku capri wysokość owej podkładki ogranicza bliskość maski,ale parę centymetrów uda się wygospodarować
1-dłuższe szpilki z kolektora ssącego do przykrecenia gaźnika.
2-podkładka-chyba najlepiej z ebonitu(takowa już istnieje pod każdym gaźnikiem w V-ce)-czyli taki sam kształt lecz grubość......
3-tutaj pole do popisu....4 cm...6 cm,ile się da-tak aby obudowa filtra powietrza w żadnym przypadku nie dotykała maski.
Oczywiście jeżeli ktoś dysponuje kilkoma podkładkami oryginalnymi wystarczy dołożyć jedną do drugiej i gra.
I TAKI ZABIEG POWINIEN PRZYNIEŚĆ WYCZUWALNĄ POPRAWĘ!!!!!!
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2005-09-01 15:50:02 /
Ja juz czuje poprawe. Przy przekladaniu gaznikow w srodku nocy pomylilem podkladki, pod Solexa zalozylem od Webera i przeloty niezupelnie sie pokrywaly ;-)
A co do wysokosci podkladek...
pmx (wiewior;) / 2005-09-01 17:37:48 /
Z najfajniejszych podkladek pod gazniki wystaje kółko pasowe :)
Mysza liil (EM) / 2005-09-01 17:53:18 /
A co to są te metalowe "lejki" na gaźnikach? Tam niema filtrów powietrza? Zawsze mnie zastanawiało o co w tym chodzi.
Piotrek PCK / 2005-09-01 18:36:11 /
tymi lejkami sie wiadrami bene wlewa :P
Krzysiek_Poznań / 2005-09-01 18:53:14 /
te lejki to są właśnie filtry powietrza :D
black_consul / 2005-09-01 19:09:43 /
A da się to w polsce dostać? I czy można od razu pod to założyć mikser?
Piotrek PCK / 2005-09-01 19:50:06 /
To tak jakby laska pod stringi zalozyla reformy...
Mysza liil (EM) / 2005-09-01 20:48:58 /
Lepiej sprezarke :)
pmx (wiewior;) / 2005-09-01 23:34:42 /
Piotrek jak ja widze jak Ty zaczynasz kombinować..... :P eeeh te czerwone zegary :)
Krzysiek_Poznań / 2005-09-01 23:55:44 /
pewnie ze mozna dostać ... tylko trzeba poszukać. ale takie zeczy to sie zakłada raczej do nie zgazowanych autek
black_consul / 2005-09-02 07:40:40 /
To kto ma w końcu rację co do podkładek, Piotrek, czy reszta?! Ehhh tak to jest jak mądrzy ludzie się zbiorą... =P
Wroniasty / 2005-09-02 14:07:42 /
Blaszki wchodzace w przekroj wywalic a podkladki ebonitowe dolozyc.
Piotrek Ł, pamietasz moze tytul artykulu, to znalazloby sie go na stronie M&F.
"A longer manifold will also increase the peak torque output of the engine, in addition to the above mentioned effects. This is the result of the manifold containing a greater mass of air. (Remember, energy = mass times velocity squared.) At the end of the intake cycle, when the chamber pressure is increasing, this greater mass (Which is travelling at a high velocity) will better overcome the rising chamber pressure, resulting in greater airflow during that critical period."
http://www.yawpower.com/juntech.html
pmx (wiewior;) / 2005-09-02 14:34:23 /
Niestety nie......to już dawno temu...gdzieś '99 rok.
Był tam też dział "50 TIPS & TRICKS" jak łatwo podnieść moc swojego auta.
Oprócz standardowych części do tuningu mustangów było też parę PROSTYCH do wykonania rzeczy.
NP.:W V-ce w połowie długości skrzyni połączyć obydwa wydechy rurą o takiej samej średnicy.
Przelot zwyczajnie-pod kątem prostym z jednej rury do drugiej.
Niby nic-a piszą że "sound" będzie głębszy i przybędzie mocy.
Ile?To zależy od pojemności.
W Capri da radę coś takiego wykonać,tylko feler taki że byłby to NAJNIŻSZY punkt auta.....nie muszę dodawać co to oznacza na naszych drogach.
..................................................
Inny "TIP"
Na 15 min przed startem do wyścigu na 400m połóż na kolektorze ssącym worek z lodem.......
Schłodzi to kolektor i tym samym silnik będzie zasysał większe ilości powietrza.
Doda ci to parę koni.
To tylko niektóre z prostyh sposobów.:)))
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2005-09-02 15:40:04 /
Widzialem na zdjeciach takie rury, ale nie wiedzialem po co to jest ;-)
Tutaj jest archiwum M&F
http://www.mustangandfords.com/techarticles/
Niestety zawiera tylko artykuly drukowane po zmianie wydawcy, nie tak dawno temu.
pmx (wiewior;) / 2005-09-02 19:18:21 /
Piotrek masz gdzieś te "Tipy" po polsku?! Mógłbyś mi to np wrzucić na maila? mlodyyyyyyy@o2.pl Z góry wielkie dzięki! Pozdroxy
Wroniasty / 2005-09-02 20:44:40 /
Chyba chodzilo o tipy w gazecie, po angielsku.
Ale moznaby je zebrac i wrzucic w garaz, brakuje dzialu o podnoszeniu mocy domowym sposobem ;-)
pmx (wiewior;) / 2005-09-02 23:12:49 /
No właśnie... jestem za zebraniem ich i wrzuceniem do garażu! Zawsze mile byłoby by poczytać, a może przez przypadek podniesie się poziom PC =P Hehe... Pozdroxy
Wroniasty / 2005-09-03 00:25:46 /
Niestety wszystko było po angielsku...i zostało mi tylko w głowie.
Ale jak sobie coś przypomnę to dopiszę:)
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2005-09-03 18:51:48 /
ze tez dopiero teraz na to wpadlem.
Sporo artykulow przedstawia problemy typu przerobka zwyklego, 300-konnego V8 na 600KM w garazu w wikend, ale i tak warto przejrzec ;-)
http://www.carcraft.com/techarticles/
http://www.hotrod.com/techarticles/
pmx (wiewior;) / 2005-09-04 00:08:01 /
Włożyłem podkładkę ok 1 cm wys,pod przepustnicę 2,3 V6 i - dupa .Wysokie obroty,a wolne dające sie regulować tylko zaworem głównym gazu ,lub przysłanianiem wlotu powietrza.Na parowniku prawie brak reakcji ,zarówno przy wkręcaniu jak i przy wykręcaniu .Po wyrególowaniu ,tym czym nie powinno ,wolnych , samochód niestety nie chce jeździć.
aeroarte / 2005-09-04 19:07:15 /
:P
Rydzu liil / 2005-09-04 19:39:59 /
to znaczy że coś spieprzyłeś,:)
Najpewniej zasysa lewe powietrze.
Po pierwszy centymetr......to nic.
Po prostu nic nie odczujesz.
Ja sądzę że 4 to minimum.
Po drugie jak wszystko będzie DOBRZE zrobione to nie ma prawa powodować nieprawidłowej pracy gaźnika!
Tyle.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2005-09-04 21:57:56 /
zwiększenie pojemności rezonansowej kolektora ma sens jeżeli silnik ma się zbierać z dołu i ma bardzo krótki kolektor ssący. Pojemność kolektora kolnwskiego jest wystarczająca. Bez zwiększenia długości pojedynczych kanałów dolotowych nie poprawi mu się parametrów. Patent z podkładką pod gaźnik działa w 126p (naprawdę) ponieważ on ma cholernie krótkie kanaliki dolotowe i zero puszki pod gaźnikiem. Poza tym, to co dławi Kolny to już żeśmy Piotrek przedyskutowali...
granadziarz_3M / 2005-09-05 07:15:02 /
Według mnie to ma sens bo pośrednio zwiększasz pojemność każdego z kanałów.
Patent w sumie dedykowany był do widlastej ósemki-zwykłej oczywiście-gaźnikowej.
Tak napawdę czy to coś daje.....na pewno jeżeli już to niewiele,jasne że prawdziwyc kucy można i trzeba szukać gdzie indziej.
Sumując:ktoś powinien dokładnie mierzyć moc i moment na hamowni,założyć ową podkładkę i zmierzyć jeszcze raz.Wtedy mielibyśmy oczywistą odpowiedź.
Ja chyba jestem wygodny bo najprostszym sposobem chcę podnieść moc-montując wtrysk do 2.8.
Leniwy się zrobiłem:)
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2005-09-05 09:29:22 /
126p to ma podkladke pod gaznik seryjnie :)
Patent polegal na zalozeniu zamiast niej "turbinki Kowalskiego" albo "odparownika paliwa", chyba ze ktos robil sobie wiezyczke z podkladek :)
A pisze to dlatego, ze "odparownik paliwa" kazdy kto we Fordzie ma gaznik i jezdzi na benzynie, moze chyba wykonac samemu, a efekty powinny byc podobne: mniejsze spalanie (o ok. 0,5-1 litra), lepsze zbieranie sie z dolu, cichsza i rowniejsza praca silnika.
pmx (wiewior;) / 2005-09-06 22:50:51 /
Hmmm a owa turbinka Kowalskiego to co to za wynalazek? Kiedyś słyszalem o tym... ale to nie moje czasy=P Może mnie ktoś poinformować co to?!
Wroniasty / 2005-09-07 11:53:39 /
wpisz np. w google;-) sporo jest o turbince:)
bobik liil / 2005-09-07 12:00:32 /
ZTCW to służy do lepszego mieszania paliwa z powietrzem.... i podobno lepiej jeździ po tym maluszek ;)
Piotrek PCK / 2005-09-07 12:09:29 /
a odparownik paliwa jest zbędny u nas bo po to są grzane kolektory.
granadziarz_3M / 2005-09-07 16:14:42 /
ok :)
"ŻADEN MAGNETYZER NIE ZASTĄPI ORGINALNEJ TURBINKI KOWALSKIEGO Z FABRYKI POLMO"
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=61820256
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=62702965
:-)
pmx (wiewior;) / 2005-09-08 00:44:17 /
ok zakupiłem turbinke kowalskiego do mojego białego porszaczka 126 zobaczymy jak to wygląda i co to daje paczka bedzie w poniedziałek zamontuje i dam znać testując organoleptycznie ciekaw jestem hi:-P
TOMEK "MIARQA" / 2005-09-10 02:33:22 /
Podobno byly tez turbinki do 125p i poldolota (sam wynalazca mial ja na poldolocie)
a skoro gaznik z fiaciora da sie zalozyc do Pinto i jezdzi, to moze i turbinke ;-)
pmx (wiewior;) / 2005-09-12 01:46:32 /
Nie ma śmiacia. Ja miałem gaźnik z PF 125 w Capri Mk1 1.7V4 - też się da. I muszę przyznać że samoichód był na prawdę oszczędny.
michukrk / 2005-09-12 09:46:46 /
ja miałem gaźnik Jikov (z Dacii) w 1.5 V4 .Oszczędne toto nie było, pół zbiornika paliwa na 50 km :)
Kornik / 2005-09-12 09:59:00 /
panowie kilka zdjęć turbinki do k-shell model 126 wygląda prosto zasada działania też prosta taki mikserek dzisiaj bedę montował i sprawdze co to daje stuningowałem ją delikatnie polerując śmigiełko i komore jak chodzi dam znać jutro bo musze poczekać aż mi się elektronika dostroi (ha ha) ;-P no i mój ujek powiedział mi że do pierdolota też takie były narrra
TOMEK "MIARQA" / 2005-09-14 13:12:56 /
aj aj troche przesadziłem z zdjęciami bo na nich to wygląda jak KKK K14 hi hi a jest to wielkości myszki do kompa narra
TOMEK "MIARQA" / 2005-09-14 13:18:14 /
wiec tak zamontowanie zajelo mi ok 2h i było bardzo wkr.... szczególnie kolanko dolotu na gaznik i tak jest za wysokie i wali mi po budzie a co to dało mojemu porszaczkowi a no kapke mocniejszy moment w średnich i kapke lepiej się zbiera ale rewelacji nie ma no chyba że mówie kumplom że mam turbinke w K-SHELL-ku ;-)fotki dam później bo strasznie leje ale musze powiedzieć że lepiej się silnik wkręca no to tyle o turbince jak mi coś pier.... to dam znać pozdro
TOMEK "MIARQA" / 2005-09-17 17:41:58 /
a z tym sitkiem ze fot3 nie da się zamontować śruby nie puszczają
a może zrobić coś takiego do webera hm ? macie pomysł?
TOMEK "MIARQA" / 2005-09-17 17:44:39 /
Sitko było po to co by resztki rozwalonej 'turbinki' nie wpadały do cylindrów.
a.... ty tak na serio bo .... już sam nie wiem coke?
TOMEK "MIARQA" / 2005-09-17 22:48:59 /
ta do poldolota miala wejscie na krociec jakis, jak bylem gowniarzem to wpier... to z kumplem do fiata jego matki :), a do króćca podlaczylismy spalinki z kolektora wyd. :) poza tym ze spaliny szly na dolot, lapalo to zajebiste obroty i strasznie wyło, to nie bylo widac roznicy :) Ale to bylo z 10-12 lat temu :D co mysmy wiedzieli wtedy o katowaniu :)
Mysza liil (EM) / 2005-09-17 22:57:05 /
coke pisze na serio, "turbinka" po jakims czasie sie rozpada:)
pmx (wiewior;) / 2005-09-19 13:12:34 /
A co byście chcieli za ~40 zł ;) żeby było wieczne ;)
Piotrek PCK / 2005-09-19 14:18:00 /
Nie no wieczne nie, ale z milion kilometrów mogłaby wytrzymać, heheh =P
Wroniasty / 2005-09-19 15:00:46 /
witam przyłącze sie do tej dyskusji , jezeli w 2.3v6 załoze podkładke wykonaną z aluminium o grubosci 3cm czy to poprawi naprawde dynamike silnika i jego moc?? , i pytanie w gazniku solex srednica gardzieli wynosi 35mm jezeli powieksze srednice do 38 mm czy bedzie lepiej, oczywiscie przepustnice beda tez nowe wieksze .Mam mozliwosc stworzenia takiego czegos tylko pytam czy warto??. Rafał pozdrawiam
Łukasz 33 radom / 2005-09-19 16:52:49 /
aha i czy z podkładką 3cm zamknie sie maska
Łukasz 33 radom / 2005-09-19 16:55:12 /
Jak powiekszysz srednica powinno byc lepiej, kolektor 2.3 jest przystosowany do wiekszego gaznika - ma wieksze otwory niz gaznik 35/35.
Przynajmniej w moim 2.3.
A podkladke... musisz zalozyc i napisac na forum, czy cos poprawila ;-)
pmx (wiewior;) / 2005-09-22 00:03:00 /
Jaką podkładkę zakłada się pomiędzy gaźnik, a wyloty podciśnień (ta aluminiowa podkładka do której prawie wszystkie podciśnienia podłączamy) w 2.3V6???. W tym zabawnym niebieskim capri jest tam jakaś stara szmato-żywica i chce zrobić tak jak być powinno. Jakaś plastikowo-papierowo-bakelitowa czy jak??? Nie mam już żadnego 2.3 w całości i nie mam jak sprawdzić.
W rozkopanej przeze mnie ścierce było tak :
- kolektor
- przeszpan
- podstawka aluminiowa do podcisnień
- preszpan
- gruba podkładka z bakelitu (izolator termiczny)
- przeszpan
- blacha wyłapująca kapiące paliwo
- preszpan
- gaźnik
:)
To chyba najbardziej prawidłowe zestawienie i najprawdopodobniej oryginalne fabryczne bo sciera była przytoczona do polski z niemcowni dawno temu po czym postawiona pod gruszką i tam przestała z dziesięć lat jako dziewica nietknięta przez polskich mechaników.
Aldaron / 2009-09-13 19:00:27 /
"- blacha wyłapująca kapiące paliwo"
to chyba tak naprawdę służy izolacji termicznej
Konar / 2009-09-13 19:02:43 /
Sorki
O czymś zapomniałem.
Ma być tak :
- kolektor
- przeszpan
- podstawka aluminiowa do podcisnień
- preszpan
- blacha wyłapująca kapiące paliwo
- preszpan
- gruba podkładka z bakelitu (izolator termiczny)
- przeszpan
- blacha z wygiętymi kryzami
- preszpan
- gaźnik
Aldaron / 2009-09-13 19:04:57 /
Powiem szczerze ze nie wiem Konar.
Według mnie to bakelit służy za izolator termiczny.
To powszechna praktyka w pojazdach o zasilaniu gaźnikowym gdzie zachodzi obawa przegrzewania gaźnika od kolektora dolotowego.
A blacha moim zdaniem służy do wyłapywania paliwa które ewentualnie by pociekło z gaźnika.
Cały jej kształt to sugeruje :)
Aldaron / 2009-09-13 19:09:14 /
Hmmm no tutaj nazywa się "heat shield". No chyba, że nie o tym samym mówimy :) http://www.capri.pl/library/microfilms/v6-engine/A05.35
Konar / 2009-09-13 19:12:34 /
Wygląda że o tym samym :)
Ale jak powiedziałem już wcześniej, nie wiem tak naprawdę do czego to służy.
Tak uznałem bo w paru innych pojazdach spotkałem takie blachy i zabezpieczały one silnik przed kapaniem paliwa... tyle że miały najczęściej jeszcze rureczkę wyprowadzającą to paliwo poza obręb silnika :)
Aldaron / 2009-09-13 19:21:17 /
Skąd mam wziąć preszpan? Czy mogę wyciąć uszczelki z tektury (na przykład z ostatniej strony bloku rysunkowego) zamiast preszpanu??
Ja kupowałem w Etermocie.
gryziu liil (EM) / 2009-09-14 08:29:35 /
W hurtowniach motoryzacyjnych jest dostępny materiał uszczelkarski w arkuszach ok 1m2 w różnych grubościach. Kup sobie, na pewno się nie zmarnuje.
granadziarz_3M / 2009-09-14 08:49:49 /
W żadnym wypadku z kartonu nie wycinaj żadnych uszczelek.
Preszpan (vel Polonit) kupisz w każdym sklepie z częściami do ciężarówek lub składnicy części do maszyn rolniczych.
Aldaron / 2009-09-17 15:11:49 /
http://www.allegro.pl/item737555293_preszpan_izolacja_silnik_transformator_fvat.html
pmx (wiewior;) / 2009-09-25 22:55:51 /
podepnę się z pytaniem tutaj:
jakiego materiału użyć na podkładkę termiczną pod gaźniki?
Potrzebny mi jest taki materaił jak bakelit - tylko, że obecnie chyba już jest trudno dostępny.... Podkładka musi mieć 7mm grubości.
bartozłomero / 2012-05-01 08:09:38 /
Jak pod webera to są jeszcze dostępne(pytaj w etermocie), chyba że jakiś swap to zostaje kupić to i dorobić
http://allegro.pl/bakelit-deska-91-5x13-3x2-5-2-6-i2301561853.html
AndrzejKudowa / 2012-05-01 08:31:08 /
Pod Webera to mam nowe. Ale to pewnie pod jakieś lepienie.
lepienie lepienie...
w etermocie 1szt jakiej potrzebuję kosztuje 60zł....
Deska bakelitowa będzie w pytkę!
bartozłomero / 2012-05-01 09:29:11 /
izolatory
Ja używam tekstolitu z płyty na której były jakieś transformatory i inne paskudztwa.
granadziarz_3M / 2012-05-01 13:59:53 /
Teflon? To ostatnio dość popularny materiał, a na pewno da radę.
Konrad vel smasher / 2012-05-01 22:26:08 /
A ja się zastanawiam dlaczego ta podkładka z kryzami http://www.capri.pl/library/microfilms/v6-engine/A05.35 jest obrócona w strone przodu samochodu. Może mi to ktoś logicznie wyjaśnić?
Bo ocynkowałem sobie te wszystkie blachy na piękny srebrny kolor i chce założyć do nowego silnika pod gaźnik.
dlaczego nie wiem, ale ja u siebie też tak miałem. A wokoło wszystkie uszczelki z napisem Ford jeszcze.
valhallen / 2014-12-12 11:49:08 /
Chodzi Ci o część nr 5?
Zwróć uwagę, że część nr 1 ma wyjście na EGR, już w ów czas wymagany w Szwajcarii i Szwecji. Wchodzi on od strony rozrządu do gardzieli tejże części nr 1. Ponieważ jeszcze był to taki malutki EGRek (nie jak dziś, samochody jeżdżą w połowie na spalinach), toteż do jego zadziałania potrzebne było podciśnienie ssania. A ponieważ EGR działą dopiero przy mocniejszym depnięciu na gaz (kiedy silnik jest w tzw. stabilnym, stanie pracy), a co za tym idzie, podciśnienie w dolocie jest dość słabe, powstała konieczność miejscowego zwiększenia tegoż podciśnienia. Kolejna zwężka venturiego odpadała, z przyczyn oczywistych. Zamontowano więc taki śmieszny deflektor z ocynkowanej blaszki za kilka pfenigów i problem został rozwiązany.
Przed zmianami w roku modelowym 1982 podstawki były inne. Nie było możliwości podłączenia EGR. Po '82 pojawił się grzany spalinami kolektor w 2,0 i 2,3 umożliwiający tę operację, a na wymagające ekologii rynki nie szedł 2,8 gaźnik tylko 2,8i umożliwiający podłączenie EGR do airboxa (miałem taki silnik z całym oszpejowaniem EGRu).
granadziarz_3M / 2014-12-20 19:51:44 /
A ja też mam taki EGR w swojej granadzie 2,8i i się zastanawiam jak to wywalić;-)
bobik liil / 2014-12-20 20:04:00 /
OK
Czyli jak podstawkę mam inną tzn. taką długą to tej blaszki z kryzami nie montować?
Tak. Nie montować. Bo jak masz długą podstawkę, to masz kolektor grzany wodą.
granadziarz_3M / 2014-12-21 11:21:15 /
OK:) Mam oryginalny kolektor pod 2.8 z gaźnikami, a one zawsze były grzane wodą.