Sprawa jest taka, że planuję niedługo dołożyć sobie piąty bieg do Taunusa :) i stąd pytanie:
Co w tych skrzyniach najczęściej pada? Gdzie jest najsłabszy punkt?
Przeglądając forum znalazłem opinię Granadziarza, że jest lipa ze smarowaniem łożyska wałka sprzęgłowego, ktoś jeszcze pisał o zakleszczaniu się biegów.
Prośba do tych, którym udało się unicestwić tą skrzynię by napisali, co się konkretnie zmieliło (tudzież jakie były objawy).
Skrzynię mam aktualnie rozgrzebaną, więc można by się pokusić o jakiś modyfajt wskazanych punktów, o ile jest to realne oczywiście (jak np. sugestia Jarka co do małej przeróbki rzeczonego łożyska).
Z góry dzięki.
gryziu liil (EM) / 2005-08-30 09:48:01 /
1. łożysko igiełkowe choinki (przypadek nie leczony na czas powoduje uszkodzenie wałka pomocniczego choinki i choinki co czyni naprawę ekonomicznie nieuzasadnioną)
......
20. łożysko wałka sprzęgłowego
21. łożysko przednie wałka głównego (to wewnątrz wałka sprzęgłowego)
22. panewka prowadząca wał napędowy (na końcu lufy)
23. zmielenie zębów
usterki w kolejności według częstotliwości występowania.
granadziarz_3M / 2005-08-30 12:47:43 /
Pytania do Grandziarza w jaki sposob mozna sprawdzic ewentualnie naprwic za wczasu usterke tego lozyska igielkowego . Wszystkie pozostale to nie problem .
Należy przy pierwszych objawach jęczenia na trzecim biegu wymienić igiełki na te dłuższe - 26 milimetrów (oryginalie są 19mm). Niestety dostępne są tylko w oryginale i kosztują po ~11zł a jest ich 21 sztuk...
granadziarz_3M / 2005-08-30 14:10:05 /
Jeszcze jedno czy tam jest tak samo jak w 4 biegowej ,ze te lozyska igielkowe sa oddzielone dystansem ? Ktory trzeba ewentualnie skrocic .Na schemacie nie dopatrzylem sie tego .
Dystansu nie ma, bo igiełki są tylko z jednej strony. Z tyłu choinka się opiera na łożysku walcowym. Wygląda na to, że trzeba w tym przypadku wyrzucić bieżnie oporowe igiełek (nr 19 na schemacie) - u mnie były po dwie na stronę.
gryziu liil (EM) / 2005-08-30 14:45:21 /
niestety dluzsze igielki tylko zaleczaja problem bo wyrabia sie sama choinka ktora jest bieznia igielek
do rozsadnego rozwiazania doszli dopiero po 86r w skrzynkach N9 do 2.8/2.9 montujac tam lozysko kulkowe
ja mam z tym spokoj dopiero po znalezieniu takiej skrzynki
camaro / 2005-08-30 14:52:32 /
zakladajac dlugie igielki trzeba zostawic po jednym dystansie
camaro / 2005-08-30 14:57:43 /
Ok czyli jednak niema sensu bawic siew w wymiany koszt jest prawie rowny z wartosca 2 .
jezeli skrzynka jest naprawde w dobrym stanie i nikt nie czekal az zaczna go bolec uszy od wycia skrzyni to wymiana igielek moze pomoc, zreszta rozebranie skrzynki nic nie kosztuje i choinke mozna ocenic,
jesli jednak bieznia jest zjechana to najlepiej szukac innej skrzynki
camaro / 2005-08-30 15:21:19 /
Tak a rozbieranie skrzynki , to tak przed podwieczorkiem ;D . A teraz jeszcze jedno pytanie , skoro igielki zostaly zastapione lozyskiem kulkowym ,to walek na ktorym to sie wszystko opiera tez byl zmieniony . Rozumiem ze sama choinka sie nie zmienila oprucz miejsca gdzie jest miejsce na to lozysko kulkowe.
Pytam sie bo moze jest mozliwosc przerobienia tak jak jest w tych nowych skrzyniach.
Po czym odróżnić, z zewnątrz przy kupowaniu, skrzynię po 86r. od wcześniejszych , czy nr zaczyna się od 86?
PiotrekFCapri / 2005-08-30 20:12:14 /
choinka rozni sie miejscem pod lozysko
walka wewnatrz choinki nie ma
jest taki maly trzpien przykrecony do obudowy na trzy sruby, na nim siedzi lozysko ktore wchodzi do choinki
obudowa skrzyni, dzwon i kielich trzymajacy walek sprzeglowy sa inne
latwo to zauwazyc, jak zajrzysz do wnetrza dzwonu to pod walkiem sprzeglowym na wysokosci choinki widac te trzy sruby mocujace lozysko
camaro / 2005-08-30 21:22:11 /
dzięki, na pewno się przyda (mam nadzieje, że jak najszybciej).
PiotrekFCapri / 2005-08-30 23:07:21 /
Dołączę się do tego wątku bo nie ma sensu tworzyć nowego, w końcu chodzi mi o N9. No więc składam pierwszy raz 5 biegową skrzynię.. kiedyś trzeba zacząć :P i napotkałem dziwną przeszkodę.. jak kupiłem ową skrzynię nie było w niej (jak piszą w książkach) "zapadki zatrzasku 5 biegu".. gdy nadszedł czas składania wszystkiego do kupy okazało się, że owa zapadka gdy wrzucam 2 lub 4 przeskakuje przez podkładkę (na zdj) i wbija się w sprężynę co blokuje lewarek... może to nie przypadek, że poprzedni właściciel ją wyjął ale w takim razie po co ona jest bo przecież 5 bieg ma zapadkę jak cała reszta z przodu skrzyni.. ?
pozdrawiam
O masz. A u mnie ne było tego cwancyngla, co jest kółeczkiem na drugim zdjęciu zaznaczony. Po co on niby?? Dziwna sprawa.
gryziu liil (EM) / 2006-03-02 18:55:16 /
Zapadka z przodu skrzyni jest od blokowania wzdluznego przesuwu drazka wybieraka. Zapadka z tyłu skrzyni (zaznaczona na zdjeciu 3) odpowiada za utrzymywanie w pozycji pionowej drążka zmiany biegów, w ten sposob, ze przesuniecie w przod lub w tył spowoduje wlaczenie 'trojki', lub -odpowiednio 'czworki'. Pociagajac gałke do siebie lub od siebie, powinien byc wyczuwalnu opor sprezyny, ktora powraca drazek do pozycji srodkowej. Na zdjęciu 4 pod zaznaczonym kółkiem widoczna jest krzywka zapadki. Z jednej jej czesci wystaje plastikowy dzióbek ktory przy składaniu skrzyni powinien trafic w swoje miejsce w obudowie aluminiowej skrzyni (zdjecie 1). Po złożeniu tego wszystkiego montujesz dopiero boczną zaślepkę. Zapadka od niej (zaznaczona na fotce 2) napewno nie powinna trafic w sprężyne! Być moze całe urządzenie pozycjonera drążka zmiany biegów (zazn zdj 3) przesunęło sie na ośce i dlatego cos nie trafia. Po złożeniu obudowy, zapadka wystająca na stałe z bocznej zaślepki (zdj 2, ten wystający ząbek ktory wchodzi do obudowy skrzyni) powinna ujarzmić pierścień (zdjecie 4, nad zaznaczeniem). Po poprawnym złożeniu i załapaniu srubek, należy jeszcze wyregulowac zaslepke zapadki V biegu zeby Vtka 'dobrze wchodziła'.
Mysza liil (EM) / 2006-03-02 19:11:43 /
dzięki :)
niestety urządenie pozycjonera nie mogło się przesunąć na ośce bo przechodzi przez nie z jednej strony klin (na wylot przez ośkę) a z drugiej strony jest pierścień zegera..
Dolqa / 2006-03-03 16:29:26 /
A ten slad na wałku?? Tak jakby cos tam wczesniej bylo!
Mysza liil (EM) / 2006-03-03 17:34:34 /
I jeszcze jedna kwestia mi przychodzi do głowy:moze 'pozycjoner' (jak to nazwalem, nie wiem czy slusznie) masz od innego typu skrzyni (nowszego?), a obudowe aluminiową i zaślepkę z zapadkami od takiej skrzyni: http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-9 Mam skrzynie z 83r od sierry, po odkreceniu zaślepki i wyjeciu zapadki zakonczonej kulką nie widac zadnej sprezyny na wałku tylko rowek w ktory ta kuleczka sobie idealnie wpada. Nie bede teraz rozkrecał tej skrzyni :/
Mysza liil (EM) / 2006-03-03 17:54:52 /
tak, na to wygląda, że pozycjoner jest od nowszej. mam nadzieję, że bez tej zapadki będzie jakoś działać. dzięki za pomoc :)
czy ten brytyjski wynalazek pasuje do pięciobiegowej 9-tki, z opisu ewynika, że tak ale nie jestem pewien ????
.STICH. / 2006-11-06 09:34:14 /
zdjęcie nie za duże;-) ale tak na to co widze to pasuje.
bobik liil / 2006-11-06 09:42:11 /
To ja się podepnę mam dwie skrzynie jedna jest od mojego Scoprio 87 2.5 Diesel a druga od 2.3 Diesel ze sierry.
Obie są niby identyczne ale różnią się ogonem do prędkościomierza,scorpio ma elktronika a sierra linkę i nie ma bata żeby jedno wyjąć a drugie włożyć i wygląda na to że trzeba wymienić tylne obudowy.
Teraz jak to zrobić (pewnie normalnie) żeby nic nie uszkodzić i czy jest to problem??
Kolejna rzecz to co odpowiada za luz na przednim wałku a co na wyjściu i czy dużo zabawy aby to skasować?
Thnx. Pozdr.
Henry F / 2006-11-06 11:45:13 /
Prawdo podobnie trzeba tyl wymienic. Bylo ze 3 wersje tego ustrojstwa , jedna z wyjsciem na linke druga na linke i electronic :D i trzecia na elektronika. Z tego co pamietam niebylo wiekszego problemu ze zdjeciem tylu , dobrze by bylo miec tylko uszczelke pod zdjety tyl zeby puzniej nie cieklo po zlozeniu .
Luz na walku , mozna skasowac po wymianie lozyska . NIestety wiaze sie to z rozebraniem skrzynki :(
Dzięki za info
Cholera to nie wiem czy to ruszać czy nie w ogóle kupiłem drugą srzynię bo ta pierwotna strzasznie hałasowała na 1,2 i 3 biegu 4 i 5 cisza chodziła bardzo precyzyjnie ale odgłos tych trybów jakby autobus się rozpędzał i po wyjęciu fakt ma zajebisty luz na jakimkolwiek biegu w sensie jedną łapą za wałek sprzęgłowy druga za ogon i luz conajmniej 2cm więc tryby kaput.
Ta którą kupiłem teraz nie ma tego luzu ale jak każda skrzynia forda ma ten pieprzony na wałku z przodu i z tyłu na wyjściu ale chyba dam sobie siana z tym.
Gdzie takie uszczelki można dostać i drogie to to?? bo jak nie to na silikon niebieski i po bólu.
A w ogóle to się za późno obudziłem bo mogłem potem łyknąć mt75 do tego motoru a były były w scorpio przejściówkach ehh to chyba najrzadsza skrzynia do tego motoru.
Pozdro.
Ps.Oddam dwie N9 od diesla jedna z luzem na trybach za jedną mt75 do diesla od scorpio przejściówki
Henry F / 2006-11-06 12:00:57 /
No MT75 byla by niezlym rozwiazaniem.
Uszczelka kolo 15-25 PLN
A oto zmutowany mutant A4 od Explorera 4.0 4x4 :D
Henry F / 2006-11-06 12:20:50 /
Henry, gdzie ta skrzynia sie wyleguje?? Plyta sterujaca by mi sie przydala!!
Mysza liil (EM) / 2006-11-06 15:40:44 /
To z allegro tak przypadkiem bo szukałem mt75 do diesla i tak mnie w oko wpadła.
http://www.allegro.pl/item137876968_skrzynia_biegow_automat_ford_explorel_4x4.html
To tel jakby wygasło bo tylko 4dni zostały
Nie wiem kto co i jak i za ile.
uzytkownik robrophu
Bieżeń koło częstochowy ??
- 0 602 884 804
Pozd.
Henry F / 2006-11-06 22:50:47 /
O żesz 3 tałseny za skrzynie!!?? Panie w takim stanie?
Henry F / 2006-11-07 10:59:12 /
Rozebralem dzis dwie skrzynki N9 i teraz musze poskladac jedna, ktora bedzie dzialac. Mam pytania dotyczace tego co moge zrobic, co powinienem, a czego nie ruszac. Generalnie, wymieniam wszystkie lozyska na nowe, oprocz igielek na choince, bo z tego co wyczytalem sa cholernie drogie i tu pojawia sie pytanie, czy moge wybrac sobie lepsza choinke lepszy drazek, ktory przechodzi przez choinke i lepsze igielki i zlozyc do kupy, czy jesli chodzilo to wszystko razem to tak musi chodzic do smierci? Z tego co wiem to nie powinno sie zmieniac trybow pojedynczo. Kolejne pytanie dotyczy tego, czy jesli juz bede musial wymienic igielki to czy kosztem wlozenia dluzszych igielek musze wyjac jeden pierscionek z wnetrza choinki? No i ostatnie pytanie co jeszcze powinienem zrobic, abym byl zadowolony z dzialania tego sprzetu?
Ja wkładałem dłuższe igiełki łożyska z innej skrzyni i jest OK. Pierścienie będziesz musiał wyjąć dwa z tego co pamiętam. Wyrwij też osłonę z łożyska wałka sprzęgłowego i na koniec wlej oryginalny olej.
gryziu liil (EM) / 2007-08-08 09:53:44 /
Dzieki za odpowiedz, ale mam do niej jeszcze dwa pytanka: Co to jest oslona lozyska walka sprzeglowego? Z jakiej skrzyni wziales te igielki i ile kosztowaly?
Igiełki wyjąłem z 4 biegowej skrzyni od Granady, co ją miałem na części, nie pamiętam który to typ czterobiegówki (3 lub E), ale to ta co ma dekielek blaszany a nie aluminiowy. Możne też kupić te igiełki u forda jak ktoś napisał wyżej, ale to robi koszty.
Łożysko wałka sprzęgłowego jest kryte od strony skrzyni, więc olej nie trafia do niego bezpośrednio, tylko jakimiś gównianymi kanalikami. Po usunięciu tej blaszki kryjącej bieżnię ma po prostu lepsze smarowanie.
gryziu liil (EM) / 2007-08-08 11:30:11 /
Ok, chyba wszystko rozumiem. Dzieki wielkie za odpowiedz i zaczynam poszukiwanie igielek;)
Tak sie jeszcze zastanawiam, czy w przypadku nie zastosowania dluzszych igielek pomogloby przesuniecie igielek w inne miejsce czyli np. patrzac od tylu skrzyni dac jeden pierscien potem igielki i potem trzy pierscienie. Pomogloby to czy nie za bardzo?
Usterką mojej N9 jest to że , górne Ha nie wchodzi na swoje miejse . Przy redukcji z 5 na 3 , czasem wchodzi 1 . Wczoraj przy redukcji z 5 do 3 wszedł R . Tylko lekko zgżytneło i jest wsteczny. Skrzynia lekko szumi , problem jest z biegiem 1 .Co by nie mówić , niespodzianek mam że chocho .
Wyszykowłame sobie ostatnio zdobytą n9 i niestety wyje na 5 biegu przy przyspieszaniu mocniej. Czy da sie coś na to zaradzić czy już nie???
Skrzynie otwierałem wylałem olej wszystko dokładnie przepłukałem, zero opiłków, zalałem nowym olej..
Kilgore / 2013-11-28 21:26:55 /
jaki olej zalałeś?
Powinno być 75w90 jeśli dobrze pamiętam.
Tam jest rynienka do 5. biegu i gęstsze oleje słabiej smarują właśnie 5 bieg.
Poza tym są środki wyciszające skrzynie - ceramizery/miltecki/dwusiarczki itp.
michalch83 / 2013-11-28 21:29:44 /
Olej taki jak wyczytałem na forum 80W? Ja dałem MOBIL MOBILUBE GX-A 80W
http://www.skrzynie.com.pl/mobil-sae-80w.html.html
Kilgore / 2013-11-28 22:18:00 /
kup nową skrzynię
zenonDWR / 2013-11-28 22:31:36 /
Jak mi powiesz gdzie dostanę nową:P
Można pewnie z tym żyć jak już auto sie rozpędzi i leci stała prędkością to nie słychać tak bardzo, ale ja wynajduję sobie robotę :D
Pytam bo jeśli było by to łożysko lub jakieś igeiłki o których coś tu czytałem to chętnie ją naprawię ? :)
Kilgore / 2013-11-28 22:55:37 /
prawdopodobnie igiełek już nie ma /są wszystkie kawałki przyklejone do magnezu na dnie skrzyni/, jeżeli masz chęć, cierpliwość /Ja bym nie miał/ to wstaw w ich miejsce tulejkę z rowkiem na olej. I powiedz Nam, co z tego wyszło. Igiełki żadne nie będą pasować już do wałka i choinki. Ale skoro da się jechać bez igiełek, to z jakąś tulejką może być tylko lepiej
zenonDWR / 2013-11-28 23:08:06 /
podepne się.czy ktoś może kojarzy ile oleju wchodzi do n9?
datulec / 2013-12-01 11:12:27 /
do korka :P cos kolo 1,2 litra
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2013-12-01 11:35:39 /
w dziale "garaż" są wszystkie potrzebne dane, wystarczy poszukać
brzezin / 2013-12-01 11:51:52 /
Lejesz, aż z korka zaczyna lecieć.
wiem,wiem.chodziło mi o to czy zakup dwóch litrów wystarczy.dzięki.
datulec / 2013-12-01 13:15:10 /
z n9 jst tak ciekawie ,że podawane są 3 różne pojemności , 0,9 ,1,2 i 1,9 litra :)
Seba vel Pitcarn / 2013-12-01 17:00:25 /
no właśnie.w dziale garaż pisze 1.9l. i to chyba bedzie to,bo wlałem litr i przez korek palcem oleju nie da się wyczuć.
datulec / 2013-12-01 17:26:13 /
Moze ktos mi podpowiedziec jak sie demontuje ten gorny drążek biegow ktory jest osadzony na tym dolnym przykrecanym do skrzyni , nie chcial bym czegos uszkodzic.
jacob81 / 2014-05-08 23:33:49 /
To jest - zdaje się - zawulkanizowane na stałe, więc bez uszkodzenia się nie da raczej
( http://www.capri.pl/forum/381698 - komentarze z okolic połowy lutego 2014)
gryziu liil (EM) / 2014-05-09 08:39:06 /
Kurde :/ no nic bede musial odkrecic przy skrzyni i gwintowac zamiast podmieniac na drazek z gwintem. Dzieki za linka.
jacob81 / 2014-05-09 09:05:03 /
Chodzi Ci o ten, który jest montowany na wcisk i trzymany bolcem ?
daniel46 / 2014-05-09 16:54:16 /
Tak. W srodku drazka masz łączenie i od dołu widoczna jest jakas guma. Tak sie sklada ze w mojej dzwigni od N9 nie ma wogole gwintu na gałke.
jacob81 / 2014-05-09 17:21:14 /
Ja też nie mam. Nie wiem, czy jest wciskana czy co, ale jak próbowałem ją ściągnąć, to urwałem i tak jeżdżę do dzisiaj. Ale wracając do tematu, to jeśli chodzi ci o to, co ja też mam na myśli, to wybij ten mały bolec i podważając czymś ciągnij do góry. U mnie za pierwszym razem szło bardzooooooo ciężko.
daniel46 / 2014-05-09 20:13:25 /
Mam do wymiany łożyska w N9 zacząłem dzisiaj rozbiórkę ale utknąłem na tym etapie. Czy jest potrzebny jakiś specjalny klucz do dolnego wałka? jak tak to jaki?
Kilgore / 2016-04-03 21:00:01 /
Zwykły, metryczny. Tyle, że 12-kątny.
gryziu liil (EM) / 2016-04-03 21:17:37 /
41 dwunastokątny
granadziarz_3M / 2016-04-07 22:47:03 /
U mnie z pomiarów wszyło że 36mm ? Klucz jeszcze nie doszedł więc sam już nie wiem...
Kilgore / 2016-04-07 22:54:47 /
tak, 36, pomyliły mi się skrzynie. Mam dwa takie do pobijania młotkiem i pomyliłem. Oba kupione do skrzyń.
granadziarz_3M / 2016-04-08 21:24:04 /
Zabrałem się już za składanie, ale zauważyłem chyba jakiś patent?? To tak ma być czy jednak nie?
Kilgore / 2016-04-10 20:48:30 /
chyba synchronizator jest zużyty tak że przelatuje za daleko,sprawdź czy się klinuje na stożku czy jest luźny
Mi chodzi o tą podkładkę czy to fabryczny patent ? synchronizator siedzi dobrze nie jest zużyty.
Kilgore / 2016-04-13 13:10:19 /
to po to, żeby przesuwka w zęby nie właziła. To na którymś kole od niższych biegów było.
granadziarz_3M / 2016-04-14 22:47:13 /
Jeśli to nie jest zużyty synchronizator to jak wygląda zużyty?
michukrk / 2016-04-17 10:28:51 /
1. Synchronizator w N9 jest mosiężny
2. Synchronizator jest stożkiem i jest po drugiej stronie tych małych ząbków.
3. Zużyty synchronizator to ta metaliczna zawiesina w oleju zlewanym ze skrzyni
granadziarz_3M / 2016-04-18 23:00:20 /
to może się podłączę bo mam problem mały z moja n9 w kapciu a mianowicie jak sobie dłużej postoi nie jeżdżony to 2 wchodzi z dużym oporem dopiero jak pojeździ to chodzi płynnie.
Co to za przyczyna ?
sprawdzilbym olej na początku.., mam nadzieję że nie hipol?
Grzesiek_Rudy / 2016-04-20 18:45:08 /
olej.
powinien być pełny syntetyk 75w90 GL3 / 3+ ew GL4. Na pewno nie GL5.
michalch83 / 2016-04-20 23:13:03 /
na pewno nie jest to hipol. brałem od churdera ko nie pamiętam co to było
Wlej zółtego Motula. Chyba 75W-90.
Mogę sprawdzić w weekend w garażu. Działanie skrzynie zdecydowanie się poprawiło i chodzi ciszej. Już kilka osób na tym jeździ.
na 100% za gęsty olej. Lej to co pisał Michalch83
granadziarz_3M / 2016-04-22 07:32:01 /
Ja leje taki do N9. https://filtrytotu.pl/pl/oleje-przekladniowe/16975-motul-gear-300-75w-90-1l.html?gclid=CjwKEAjw9OG4BRDJzY3jrMng4iQSJABddor1MAALOkET4kzmzTqfLBKlVux4qD0LQRAelSuMCNAIphoCO3_w_wcB
Różnica jest bardzo duża.
Ile litrów oleju wchodzi do n9?
Curtis_Capri / 2016-04-22 08:37:05 /
1.9l
rzułty BUC / 2016-04-22 08:58:26 /
Nie wiem co o tym sadzić. Czy to norma?
Generalnie skrzynia działa ładnie ale od czasu do czasu np. po przejechaniu paru kilometrow dajmy na to 30km postawilem fure i po 3h odpalam wrzucam jedynke i sa kangurki tak jak bym z 3biegu ruszał choc zapiety jest 1-szy. Dwojka i reszta spoko. Przejade 5-10km i jedynka wchodzi dobrze. Powtarza sie to praktycznie zawsze przy okazji jakiego kolwiek wyjazdu z garazu w trase. Poki co nie rozkracełem tego bo sie idzie przemęczyć, ale czy to cos juz sie sypie? Miał ktos cos takiego?
jacob81 / 2016-09-04 21:54:31 /
Nieszczelny uszczelniacz na wale korbowym i cieknie po sprzegle? Miałem tak u siebie
Grzesiek_Rudy / 2016-09-04 22:12:35 /
Okey. Dzieki, czyli jednak wypadało by zdjac skrzynie i chyba najlepiej zaraz przy okazji w skrzyni tez je wymienic za jedna robotą wszystko.
jacob81 / 2016-09-04 22:38:47 /
Albo tarcza/docisk dostaje bicia po rozgrzaniu. Zmieniłbym sprzęgło.
Mysza liil (EM) / 2016-09-05 04:09:22 /
Też bym zerknął na sprzęgło
Szafa !G.O.P! / 2016-09-05 08:57:46 /
Aby Jury było w pełniejszym składzie również obstawiam problemy ze sprzęgłem.
Dodam jeszcze tylko że na znanym portalu aukcyjnym możesz upolować nowy docisk i tarcze motorcrafta za c/a 150-200pln, szukać pod hasłami taunus , sierra.
Trójkąt / 2016-09-05 10:49:00 /
albo oddać stare sprzęgło do nabicia nową okładziną kewlarową... wtedy pewnie przeżyje auto... :)
na Skoczylasa w Wawie takie rzeczy robią - także chyba wysyłkowo...
bartozłomero / 2016-09-05 11:31:22 /
Barto, krzywej tarczy nie naprostujesz okładziną.... Krzywo zjechanego słoneczka też....
granadziarz_3M / 2016-09-05 22:50:53 /
Barto wszystko naprostuje!!! i to jedną trytytką :)
najdos / 2016-09-05 22:57:34 /
oszywiście... dlatego na Skoczylasa od razu planują zamach i docisk... no i sprawdzają, czy to bangla (na śakiejś takiej prasce z czunikami - podglądałem)... :)
Ty kurde trytytytko... :)
bartozłomero / 2016-09-06 00:24:03 /
Wracając do n9. Czy ktoś kiedyś myślał nad zastąpieniem łożyska igiełkowego normalnym? Roztoczyć choinkę i wstawić tam kulowe łożysko?
Mordian / 2016-09-06 09:44:05 /
Życzę powodzenia w roztaczaniu utwardzanej powierzchni choinki :)
Pewnie się da zrobić, ale niekoniecznie będzie to łatwe i niedrogie.
m.kozlowski / 2016-09-06 09:52:33 /
Domyślam się ze nie będzie to latwe. Ktoś coś?
Mordian / 2016-09-06 10:27:25 /
Nie, bo są skrzynie w których to zmieniono.
Jak posłuchałem tokarza, co to on będzie musiał robić i jakie to aj waj, to se odpuściłem. Wolę wrzucić 21 igiełek od E, nalać oleju, za który co niektórzy by mnie przeklęli i skrzynie hulają aż miło.
granadziarz_3M / 2016-09-08 22:36:15 /
Owszem są. Chetnie taka kupie.
U mnie igiełki wyszły przodem bez ostrzeżenia wiec i obudowa i pręt szlag trafi. Musiałem do domu wrócić 200km na 4 biegu.
Pogadam ze znajomym tokarzem może się podejmie
A dzisiaj jadę po skrzynię od diesla
Mordian / 2016-09-09 10:26:22 /
Da się taką skrzynię jakoś rozpoznać.Po numerach czy czymś innym?Mam kilka N9 do R4,V6 i Diesla i chyba wszystkie mają igiełki.
Chyba wszystkie bo nie każdą rozbierałem.
Z których lat one są bo mam z 85r i też mają igiełki.
Z tą skrzynią to nie jest czasem tak jak z tym "mitycznym" mostem od Transita na 4 satelity?Ktoś słyszał,widział ale nikt nie ma.No chyba że ktoś ma taką skrzynię i może coś więcej powiedzieć.
PL / 2016-09-09 15:14:29 /
Mityczny most ?? kolega Chuder właśnie wystawił kilka tych mechanizmów z 4 satelitami do sprzedaży.
http://www.capri.pl/market/82640
Na ebay-u bez problemu można taki mechanizm kupić. Więc co w tym mitycznego ??
Trójkąt / 2016-09-09 18:51:29 /
Akurat most to mnie nie interesuje tylko skrzynia.A co do mostu to zawsze była mowa o dużym,a CHUDER wystawił niby do małego.
PL / 2016-09-09 19:24:44 /
Jest na forum w jakim s wątku o n9 opis jak rozpoznać taką skrzynię. Poszukaj, mi się nie chce ;)
brzezin / 2016-09-09 19:34:34 /
To w tym wątku było :) Trochę wyżej camaro pisał :)
Konar / 2016-09-09 19:46:14 /
No faktycznie jest.Czyli że po 86 roku trzeba szukać.
PL / 2016-09-09 20:07:29 /
A co do ogłoszenia chudera to sam chyba nie wie co sprzedaje ;) do małego mostu nie było takich mechanizmów, a w innych samochodach forda z paką i kołami nietypowo na 5 śrub i owszem ;)
Trójkąt / 2016-09-09 21:24:16 /
Takie pytanko mam.
W jaki sposób doprowadzany jest olej do tego łożyska igiełkowego?
Oczywiście jak skrzynia stoi to nie ma problemu ale jak jadę w trasę dłuższą to jak to wygląda?
Rozebralem dwie skrzynie i chce złożyć z tego jedna dobra czyli choinka i obudowa z jednej i reszta z drugiej. Wiem n nie pracowało to ze sobą ale wybieram najlepsze elementy.
Wracając do pytania, siłą odśrodkowa wyciąga z tamtad olej jak juz i raczej nie pozwoli mu się tam dostać i jadąc w trasę igiełki w końcu chodzą bez oleju i dlatego mówi się że prędkość zabija te skrzynię.
Czy może jest tam jakiś system smarowania o którym jeszcze nie wiem.
Bo jak nie ma to mam już pomysł jak zrobić żeby bylo tylko wtedy dzisiaj tego nie złoże chyba :-)
Mordian / 2016-09-11 10:25:35 /
Olej do skrzyni kupiłem 75W90 GL 5 wymienić to na gl3 lub gl4?
mishq (Mateusz G.) / 2018-06-25 12:49:49 /
Ja leję zółtego Motul - chyba takiego https://www.motul.com/pl/pl/products/gear-300-75w90 do N9. W Capri ładnie wyciszyło skrzynię.
U mnie takich rzeczy na wsi ni ma. Ale w sumie parametry ma podobne to może być.
mishq (Mateusz G.) / 2018-06-25 14:07:02 /
Odgrzeje kotleta, czy jest ktoś mi jednoznacznie powiedzieć do czego służy ten "cycek" ze zdjęcia ?
Wybierak jest blokowany z przodu skrzyni i tą zapadka ze sprężyną w ogonie. Płytka od piątego biegu umożliwia regulację wrzucania piątego biegu, ale już zupełnie nie odnajduję zastosowania dla tej sprężynki.
Przeczytałem kilka wątków forum i podobno były dwa rodzaje blokady wybieraka piątego biegu. Czy ktoś rozkładał N9 np. ze sierry i ma wiedzę czy ta sprężynka była tam oryginalnie ?
Grzesiek_Rudy / 2018-07-05 00:25:31 /
Na moje oko ten cycek wpada w zagłębienie w wybieraku piątego biegu jak go wrzucisz, żeby nie wypadł bieg podczas jazdy.
m.kozlowski / 2018-07-05 08:04:22 /
W nocy rozebrałem ponownie skrzynię i jak widać ten ów cycek przeskoczył przez blaszkę i zaczął się klinować w sprężynie.
Blaszka podmieniona, złożone ponownie i po wrzuceniu biegu ciężko go później wybić, bez tego cycka wydaje mi się, że jest lepiej. Zastanawiam się czy rzeczywiście on tam musi być.
Grzesiek_Rudy / 2018-07-05 09:19:51 /
To wyjmij :) Serio. Jak będzie działać to ok. Jak nie, to nawet na aucie włożysz.
Ja niestety najlepiej wiem co i jak jak mam daną część w ręku, ale pamiętam, że to, co masz na ostatnim zdjęciu, jest inne we wcześniejszych skrzyniach. Może jakiś mix nie działa ze sobą...
m.kozlowski / 2018-07-05 09:24:09 /
Przeglądając Twoją stronę widać, że np u Badyla jest inny system i rzeczywiście tam jest wycięcie na ten bolec.
Grzesiek_Rudy / 2018-07-05 09:30:43 /
No to wyjmij to :).
m.kozlowski / 2018-07-05 09:35:28 /
Bo w zależności od rocznika i rodzaju "dupki" były różne rozwiązania ustalające położenie wajchy. Części różnych z nich nie bardzo chcą ze sobą współpracować.
Popcio / 2018-07-05 09:36:16 /
hej
skrzynia N9, po rozgrzaniu jest problem z włączeniem biegów na postoju. Skrzynia nie zgrzyta jest poprostu duży opór.
wsteczny zgrzyta
czuć że auto probuje pełznąć do przodu podczas wbijania biegu.
sprzęgło bierze elegancko na środku wysokości
Wymieniłem łożysko pilotujące wałek sprzegłowy, łożysko wyciskowe i docisk sprzegła. Tarcza jak nowa.
po robocie zalałem olej 75w140 ale biegi na mrozie chodzily bardzo ciężko, wymieniłem aktualnie na mieszanke czerwonego mtfa j zwykłego atfa. Teraz biegi chodzą super ale na postoju dalej nie moge wbić jedynki
Skrzynia zupełnie cicha, z malym przebiegiem.
Moje pytanie brzmi czy te objawy mogą być wynikiem uszkodzenia samej skrzyni biegów czy dalej problem leży po stronie sprzęgła, pilota w wale?
Ignacy / 2019-11-04 06:41:50 /
Problem raczej ze sprzęgłem. Tarcza , krzywy docisk lub zapiekające łożysko pilotujące.
Trójkąt / 2019-11-04 08:46:36 /
Miałem tak samo jak gtarcz mi sie rozwarstwiła. Była elegancka, gruba, ale miękka po prostu i puchła co skutkowało problemem w wysprzęglaniem. Słyszałem toez o dociskach z gównolitu, gdzie słoneczko się gięło zamiast wysprzęglać.
czyli Ignac - jak nic niebieska na kobyłki a Ty gnasz do Gdańska po samochód zastępczy :))
Tak kombinowałeś, tak kombinowałeś az w końcu wymyśliłeś powód kupna duszka :)))
wąski77 / 2019-11-04 11:03:47 /
w niebieskiej byl ten sam objaw i wymieniłem łożysko pilotujace w wale, pomoglo w 100%.
teraz tak mam w n9 w ścierwie... wymieniłem łożsko i zonk bo zero poprawy.
chyba niestety dred może mieć rację, tarcza była gruba i fajna ale z 86r... zmieniłem wszystko prócz tarczy
Ignacy / 2019-11-04 11:08:44 /