Ok prawda jest taka jestem na capri.pl od 2002 roku czyli raczej długo, no i wstyd się przyznać, naprawde mi wstyd ale z pełną premedytacją przyzaje że nie wiem co to jest szpera :| rozumiem że ktoś w tym momencie może się uśmiechąć. Mimo, iż 2 razy rozbierałem swego Kapcia doszczętnie dalej nie rozumiem co ktoś ma na myśli mówiąc, że ten most ma szpere a ten nie :/
A więc moja prośba brzmi, PROSZE WYJAŚNIJCIE NIEDOUCZONEMU KOLEDZE O CO BIEGA :/
Bridgestone / 2005-08-27 20:09:26 /
to moze ja napisze co mi sie wydaje tak na chlopski rozum... :)
z gory mowie ze tez sie nie znam.. :)
ale chyba chodzi o to, ze jak ruszasz ostro i nie masz szpery to cala moc jest przekazana na to kolo ktore latwiej/szybciej zerwie przyczepnosc z podlozem. i wtedy jest tak ze jedno stoi w miejscu a drugie sie kreci. a jak jest szpera to oba kola ida rowno.. :)
ale co to jest na przyklad szpera 25% to ja nie mam pojecia.. :)
jak napisalem jakas glupote to sie nie smiejcie tylko poprawcie.. :)
pozdrawiam
Mac13k / 2005-08-27 20:16:08 /
szpera jest to zablokowanie machanizmu różnicowego w tylnym możcie, więc wtedy oba koła się kręcą z tą samą prędkością, po co jest mechanizm różnicowy mam nadzieję że wiecie, bo po wczorajszym to mi się pisać nie chce :)
pozdro!
p.s.
a gdzieś jak na forum poszperacie to wiem że było nie raz gniecione :)
Rydzu liil / 2005-08-27 20:25:39 /
poSZPERAcie :P
Krzysiek_Poznań / 2005-08-27 20:41:33 /
jak sie poSZPERA na forum pod hasłem SZPERA to wyskoczy drugi wątek o tym samym temacie ;-))
http://www.capri.pl/forum/4054ae65f0cec
A w drugim wątku o tej tematyce Mityczny nawet tłumaczy te procenty - jeśli kogoś to ciekawi ;-)
http://www.capri.pl/forum/3d91b9d94a682
Trzeba wiecej SZPERAĆ ;-)
MikeB4 / 2005-08-27 22:22:55 /
dryfciarze szpere spawaja czy tez mechanizm roznicowy i maja wtedy szpere 100% bez mozliwosci normalnej eksploatacji,kompromis szpera 25%[ilosc przekazanego momentu obrotowego w procentach na drugie kolo]
ja mam poSZPERAny most na 100%, niezła zabawa ;)
Rydzu liil / 2005-08-27 23:38:28 /
oj niezła, niezła
a ja przejąłem ostatnio most od granady oryginalnie zeszperowany ale tak cywilnie - około 15-20% sądząc po skuteczności. Nemniej zawsze jak nią jeździłem to zastanawiało mnie to dlaczego ta cholera mimo 2,3 robi agrafkę na afalcie 100 razy lepiej niż taka sama z 2,8??? Do czasu jak się okazało że granady miały oryginanie szperę w opcji.
granadziarz_3M / 2005-08-28 09:45:37 /
jeszcze mozna dodac ze szprea to mechanizm roznicowy z zwiekszonym tarciem najpopularniejsze okreslenie poza slowem sprzera to blokada mechanizmu roznocowego, mozna miec spere z blokada hydrauliczna najczesciej stosowane w autach terenowych a takze mechaniczna ta wystepowala zazwyczaj w osobowych
capri mialo opcje dokupienia takiego mechanizmu z wyposazenia RS
jezdzi sie z tym bardzo ciekawie tylko trzeba sie przyzwyczaic poniewaz nie wlasciwe dozowanie gazu na nawierzchni mokrej i sliskiej nawet przy niewielkiej mocy silnika moze spowodowac obrut auta o 180-360 stopni, generalnie auto osobowe z moca ponad 200 koni powinno miec taki mechanizm w innym przypadku nie wykorzysta sie tej mocy podczas ruszania z miejsca
o to troche odemnie ;-)
CHUDER / 2005-08-28 11:21:55 /
a i jeszcze tak wyglada mechanizm ze szpera w capri
CHUDER / 2005-08-28 11:23:33 /
i identycznie w granadzie
granadziarz_3M / 2005-08-28 15:46:16 /
a mnie nurtuje takie pytanie: ktora z nizej podanych LSD bedzie pasowac do capri:
Quaife ATB DIFF, ENGLISH AXLE
albo
Quaife ATB DIFF, ATLAS AXLE
moje pytanie stad ze cenowa roznica pomiedzy oboma to ok 120 Funtów
pierwsza kosztuje 393 a druga 519
Wiec jak pierwsza tez podejdzie to poco przeplacac.
Pozdro
Ligacz 3M / 2005-08-28 17:38:40 /
forum -> szukaj -> "english axle"
no odrobinka dobrej woli...
Dzieki Coke nie pomyślałem żeby zajrzec do tamtego tematu.
Teraz juz wszystko jasne :)
Ligacz 3M / 2005-08-28 18:05:57 /
Ładne zdjęcie zamieściłeś chuderku mojej szperki z 2.8Si.....
Konrad Szyperski / 2005-08-28 20:46:43 /
to nie twoja to zdjecia szpery ktora kupuje
CHUDER / 2005-08-28 23:18:49 /
Nie ma to jak eBay co Chuder? ;)
Michal W / 2005-08-28 23:21:21 /
Nie wiem dlaczego ale jest tak sama...
Hahahah...
Konrad Szyperski / 2005-08-29 08:27:23 /
nie tylko ebay sa jeszcze gieldy czesci na ktorych znajduje sei mnustwo ciekawych reczy
CHUDER / 2005-08-29 08:27:38 /
Nie kręć, widać że fotka z eBay! :P
Michal W / 2005-08-29 12:09:29 /
pozatym teraz są conajmniej 2 szt do sprzedania :)
tak zdjecie ebay ale ja swoja szpere kupilem w niemczech i nawet nie bylem tego swiadomy jak kupowalem
CHUDER / 2005-08-29 19:56:55 /
Witam, pytanko mam do Was. Czy ktos ma może, albo powie mi gdzie kupić i za ile szpere do capri 2.8i??
bardzo prosze o pomoc.
thenx
mx_sx / 2005-12-06 11:14:23 /
czam pojawiają się na ebayu ok 700e mozna tez na www.burtonpower.com ceny zobacz sam
Kilka pytań ode mnie:
1. Nowa szpera kojarzyła mi się z Quaifem ATB, ale tak jak te szpery są polecane do codziennej jazdy (dożywotnia gwarancja, brak potrzeby serwisowania czy specjalnego oleju), to podobno średnio sprawdzają się w sporcie (o ile dobrze zrozumiałem to przez to, że skoro reagują na moment, to kiedy jedno koło straci przyczepność i ma mało momentu, to drugie też dostanie go malutko). - Czy ktoś jest w stanie mnie naprostować lub potwierdzić?
2. Jak uciążliwy jest serwis szpery płytkowej? (jak szybko ścierają się sprzęgła, jak często trzeba zmieniać olej). Zwłaszcza przy śladowych, ale intensywnych przebiegach. ;)
3. Z tego co widzę parametry szpery płytkowej są bardziej skomplikowane niż procent zeszperowania - mamy "preload" (hmm... wyjściowy stopień zeszperowania?) i "ramp angles" (w dodatku tutaj często są 2 kąty - dla przyspieszania i hamowania, im mniejszy kąt tym łatwiej mechanizm się blokuje, np. 35/85 - szpera łapie łatwo przy przyspieszaniu, trudniej przy zwalnianiu). Czy tutaj jest po co kombinować (czy np. właśnie duży kąt do hamowania sprawi, że trudniej "się zdziwić" na dohamowaniu, więc może jest lepszy dla mniej doświadczonego kierowcy) czy może brać standardowo po równo?
4. Czy półosie od seryjnych Capri/Escortów mają zawsze 16 zębów, a 18 miała tylko grupa 4?
5. Jakieś rady co/gdzie kupić? Jeżeli ATB to Quaife, ale płytkowych jest spory wybór. Najłatwiej znaleźć Tran-X (tutaj spory wybór ustawień), popularne są ZF Motorsport (z tego co wiem tylko 30/30 i jakoś ciężko je gdzieś znaleźć w sklepach - na grp4fabrications są ale jak wszystko tam są stosunkowo drogie). Np. zauważyłem, że na turbosport co jakiś czas robią grupowe zakupy z Titan Motorsports, ale niestety nie do mostów Atlas.
Pschemek / 2010-10-01 20:40:01 /
o ile dobrze kojaze to czesi kupowali jakoś w tym roku grupowo szpery titana do salisbury/atlas
http://capri.fordever.cz/Mycapri/2010/P1070486a.JPG
http://fordever.cz/AKTUALITY/2010/P1070328a.JPG
http://fordever.cz/AKTUALITY/2010/P1070331a.JPG
To sobie trochę poodpowiadam:
Ad. 3. Mały kąt do zwalniania będzie powodował, że szpera będzie "prostowała" samochód przy wchodzeniu w zakręt (mało przydatne na kręciołkach na asfalcie, ale za to pewnie można się uczyć fajnie wchodzić w zakręty na szutrze). Przysłali mi z Titana ciekawy rysunek, więc wklejam.
Ad. 5. Na turbosport wynikła nieprzyjemna sytuacja - przy drugim grupowym zakupie do angielskich mostów jedna osoba dostała szperę i za nią nie zapłaciła, więc nie będzie kolejnych do czasu wyjaśnienia sytuacji. Organizator napisał mi, że jak tylko to się wyjaśni, to spróbuje zorganizować akcję dla mostów Atlas. Trzeba zebrać 10 chętnych, żeby dostać zniżkę. Szansa jest spora - poprzednich kupili w sumie ponad 20. Wyjściowa cena przekracza 800 funtów, więc po zniżce i tak tanio nie będzie.
Pschemek / 2010-10-06 20:22:39 /
Fajny patent, wynika z tego, że szpera działa tym mocniej im więcej wciśniemy gazu za to podczas hamowania silnikiem nie działa wcale ;)
zapek??? !G.O.P! / 2010-10-06 20:35:45 /
w jednym ustawieniu działa tak jak mówi zapek, zas po przestawianiu o 45st krzyżaka satelit względem reszty składników a w zasadzie najważniejsze względem docisków tarczek, specyfika zmienia się na taka która zasprzęgla się także przy hamowaniu biegami ... zdarzają się także takie z różnymi kontami dla hamowania i przyśpieszania co przekłada się bezpośrednio na moc szpery.
dokładnie taki rodzaj szpery trafił przypadkiem do mojego Esia
Pe®ana / 2010-10-06 21:24:41 /
Mi się wydawało, że to działa tak (no ale ja się tym zainteresowałem w niedzielę, więc jeszcze nie za dużo rozumiem):
Po złożeniu, ponieważ na tych dociskach są kąty (zaznaczyłem na zielono), jeżeli dociski(czyli właściwie cała obudowa) będą chciały się kręcić inną prędkością niż koła (co za tym idzie końcówki krzyżaka), to dzięki tym kątom dociski będą się oddalać od siebie i sprzęgła zaczną łapać. Czy to tak?
"w jednym ustawieniu działa tak jak mówi zapek"
Czy to nie oznaczałoby, że jeden z kątów jest równy 90 stopni (narysowałem taki przypadek na jasno niebiesko)?
"zas po przestawianiu o 45st krzyżaka satelit względem reszty składników a w zasadzie najważniejsze względem docisków tarczek, specyfika zmienia się na taka która zasprzęgla się także przy hamowaniu biegami"
Dlatego, że krzyżak trafi w inne miejsce docisków (specyfika zmieni się, o ile tam będą inne kąty, to narysowałem czerwonymi strzałkami), tak?
"zdarzają się także takie z różnymi kontami dla hamowania i przyśpieszania"
To ta taka nie jest (dla mnie na rysunku te kąty są różne)?
"dokładnie taki rodzaj szpery trafił przypadkiem do mojego Esia"
Gratuluję. ;)
Pschemek / 2010-10-06 22:07:12 /
jeśli wycięcia zaznaczone czerwonymi strzałkami są rózne to specyfika szpery zmieni sie napewno
Pe®ana / 2010-10-07 09:20:44 /
mam na stole w warsztacie dyfer od Patrola 260 RB30, i nie ma kąta wejścia i zejścia (krzyżak siedzi w okrągłych otworach w płaszczyźnie podziału koszyka), tylko pierścień sprężysty dociskający tarczki. Szpera ta jest stała w każdą stronę i w każdych warunkach. Tarczki zaś są metalowe jedne ze spiralnym rowkiem, drugie, z promienistymi nacięciami. Wymagany olej: np Castrol SAF-XJ
granadziarz_3M / 2010-10-11 18:45:23 /
Jarek a ten bebech z Patrola do Terrańca by wlazł?
Ludwik 3M / 2010-10-11 19:07:37 /
możliwe.
granadziarz_3M / 2010-10-12 07:36:05 /
"Najfajniejsza jest szpera typu TorSen właśnie (stosowane zdaje się m.in. w audi quattro) - bo ma taką charakterystykę, że niezależnie jak mocno ciśniesz, to spina w dużym stopniu - a przy małym ciśnięciu - spnina mniej.
Płytkowe puszczają przy większych siłach, wiskoza (zdaje się) jak się rozgrzeje to spina na 100% (co też nie jest najlepsze).
Pająk zdaje się jeździ na torsenie?"
bartoromero [2010-10-28 07:53:15]
Torsen to też szpera reagująca na moment jak ATB Quaife'a, więc opinia zdecydowanie różna od tej, którą przytoczyłem wyżej.
Pschemek / 2010-10-28 08:45:47 /
Torsen to najwyższa półka.
Praktycznie niezniszczalny i tu chodzi o to że moc dostaje to koło które ma największą przyczepność.
Torsen nie działa tylko w jednym przypadku....kiedy obydwa koła są w powietrzu a więc na hopach.
Poza tym całe stado sportowych toyot miało torseny,standard w Audi quattro po '87 bodajże i S2,częśc Mazd.
Na allegro są do UAZ-a i Nivy.
Ciekawe jakby tak zaadaptować to do capri.Ja o tym myślę.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2010-10-29 19:28:04 /
Dla niektórych, zwłaszcza offroadowców, torsen jest zbyt szybki. Każda szpera powoduje minimalny uślizg koła o małej przyczepności. Torsen zaś w ogóle nie pozwala obrócic się kołu o małej przyczepności sybciej niż kołu z dużą przyczepnością. Odbywa się to płynnie i dpóki samochód nie siądzie na amen w błocie to kierowca nie czuje, że miał problem z trakcją.
Torsen wykorzystuje zasadę że ślimak napędza ślimacznicę, ale za to ślimacznica nie da rady napędzic ślimaka. Koło koronowe to ślimak, satelita zaś jest ślimacznicą. Satelity od lewej i prawej koronki są połączone ze sobą prostym zazębieniem. Dzięki temu kiedy dwa koła są na asfalcie, jeden ślimak kręci się w przód, drugi w tył i mechanizm działa. W momencie utraty przyczepności jednego koła przestaje byc napędzany jeden ślimak. Drugi próbuje napędzic swoje ślimacznice, ale te są zaparte zębami prostymi o ślimacznice od koła będącego w powietrzu. A ślimacznica nie napędzi ślimaka... i koło będące w powietrzu kręci się tak jak koszyk i drugie koło. Sprawa prosta jak budowa cepa. Tylko ze względu na ślimaki i ślimacznice upiornie droga.
granadziarz_3M / 2010-10-29 23:12:02 /
http://www.youtube.com/watch?v=L9Le6Mvqez8&feature=related
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2010-10-30 08:28:13 /
a swoją drogą... myślał ktoś o zaadaptowaniu zawiasu tył z audi quattro do escorta/capri?
Flonder / 2010-10-31 17:30:26 /
w sumie przy cenach zawieszeń od audi to całkiem nie głupie pytanie jest ;)
michalch83 / 2010-10-31 20:22:28 /
tylko ze Torsen popularnie w Audi występuje w skrzyni jako mechanizm międzyosiowy np b3 b4 b5 c4 w wersjach quattro... zaś w tylnym dyferencjale bardzo sporadycznie (niektóre wersje audi V8 , A8 i większości aut z serii "S" a do nich zawieszenia nie są już tak tanio dostępne:) )
Pe®ana / 2010-10-31 20:37:32 /
To może Subaru?? Miałem Legacy na automacie i na pewno była szpera w dyferku;)
Ludwik 3M / 2010-10-31 22:06:18 /
Perana - właśnie mam free dostęp do dyfra z Audi V8,
Czy oprócz gabarytu i przełożenia ma to jakieś minusy?
Flonder / 2010-10-31 23:52:30 /
Flonder - jeden jedyny minus to to, że TorSen mnoży moment - jeśli jedno z kół/jedna z osi wogóle nie ma trakcji (np. koło/oś w powietrzu) to mechanizm ten zachowuje się jak otwarty dyfer. Poza tym jest praktycznie niezniszczalny, bezobsługowy itd, więc same plusy
Wroniasty / 2010-11-01 01:13:35 /
Ja tylko mogę powiedzieć z własnych obserwacji:
W wyścigach górskich rządzi gość który nazywa się Markko Andreas i jeździ 320 konnym Audi A4 Quattro takim jak z dawnego DTM.
To Audi ma NESAMOWITĄ trakcję i często objeżdża gości którzy mają dodatkowo 300 koni więcej pod maską.Pailer/Laber/Novak/Jelinek/Zink/Schlegl
Wierzę że w 90 procentach pomaga mu w tym torsen....
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2010-11-01 07:50:58 /
http://www.youtube.com/watch?v=oNZPxex5Rzw
Rzeczywiście w zakrętach jakby prawa fizyki były naginane...
Konrad vel smasher / 2010-11-07 10:23:57 /
tylko, ze pierwsze ujęcia są przyspieszone....
fordofil / 2010-11-07 10:33:08 /
no dobra, ale pozniej nie były :P ogolnie naped quattro to mistrzostwo swiata. mialem przyjemnosc jezdzic s4 w budzie c4 4.2 v8. wrazenia niesamowite
mefcios / 2010-11-07 20:38:50 /
Bezsensu ten film , jedzie jakiś kubeł na śmieci i nikt nie wrzuca granata do środka ...
MikeB4 / 2010-11-07 23:10:18 /
moim zdaniem tu nie o naped idzie a o zawieszenie z DTM
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2010-11-07 23:19:55 /
Zawieszenie z DTM to przeżytek.
Wszyscy w górach jeżdżą na proflexie i to z górnej półki.
Sukces upatrywałbym w ekstremalnie niskim środku ciężkości i torsenie.
W Polsce kilka razy startował takim audi w górach Zieliński i z tego co pamiętam objechał Steca i Dytkę na Siennej.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2010-11-09 19:58:51 /
Przy próbie adaptacji dyfra z Audi pamiętajcie o jednej rzeczy.
Tam wał napędowy kręci się w przeciwną stronę niż silnik, a zatem w przeciwną niż wał w Fordach. Po założeniu go tak po prostu, mielibyśmy jeden bieg do przodu, i 4 - 5 wstecznych. ;)
można obrócić most i przespawać mocowania ;) (tj. z prawego koła zrobić lewe itd)
bartozłomero / 2010-11-09 21:26:46 /
mnie się bardziej podoba idea szybkiego pędzenia do tylu, po co kombinować
.STICH. / 2010-11-10 21:04:08 /
Mam pytanie: mam w escorcie półośki z 22 zębami. Czy to znaczy, że mam muszę zbierać na najtańszą szperę Quaifa?
http://www.rallydesign.co.uk/product_info.php?manufacturers_id=50&products_id=7231
https://www.burtonpower.com/product_main.aspx?dets_product.aspx?PSet=97&sTxt=quaife
bartozłomero / 2010-12-05 21:54:22 /
uwentualnie:
http://www.rallydesign.co.uk/product_info.php?cPath=885_2100_2102_2112&products_id=15207
bartozłomero / 2010-12-05 21:56:10 /
Bartek, te szpery które pokazałeś są do mostu nazywanego "English", czyli takiego:
na kontynencie rzadko spotykanego.
A ty prawdopodbnie masz taki most:
czyli to samo co w Taunusach nie-kombi - nie ma do tego szper (a przynajmniej nie w rozsądnych pieniądzach).
Jedyne wyjście to kupić most od Capri Mk1, czyli to co mam ja:
i wtedy kupujesz szpery do Atlasa:
http://www.rallydesign.co.uk/advanced_search_result.php?keywords=atlas+lsd&x=0&y=0
Konar / 2010-12-05 23:01:15 /
A istnieje jakieś prawdopodobieństwo, że dyfer z 1-go zdjęcia i ten http://www.capri.pl/image/car/1885/2894/121504 z Transita są takie same ?
daniel46 / 2010-12-05 23:11:15 /
Tak, to to samo. Oczywiście w Escortach czy angielskich Caprikach MkI "rura" i półośki są znacznie krótsze od Transitowych ale sama główka jest o ile mi dobrze wiadomo identyczna.
Konar / 2010-12-05 23:19:01 /
Ja mam most dwójeczkę w Escorcie ... dziwne że nie ma do nich szper skoro to most do Escorta :-P czyli wszystkie rajdówki mają mosty nr 3 ?
MikeB4 / 2010-12-05 23:33:51 /
Na wyspach nie było w ogóle mostu nr 2. Tam wszystkie Escorty wyjeżdzały z salonów na nr 1. Rajdówki/wyścigówki albo mają właśnie takie mosty - na zmienionych bebechach albo zwężane Atlasy z Capri czy nawet Transita.
Konar / 2010-12-05 23:47:14 /
ni chu... chu nie dam 3k za szperę!
Prędzej sznurkiem przymocuję jakiś z volvo, albo przerobię na 4linka i sierry dyfer i półosie zaadoptuję...
bartozłomero / 2010-12-06 00:08:59 /
Za 2100 widziałem dziś na ebayu. A phantom grip jednak się nie sprawdza?
Curtis_Capri / 2010-12-06 00:13:26 /
> albo przerobię na 4linka i sierry dyfer i półosie zaadoptuję...
Ale przecież 4,5,6-linki są do sztywnych mostów. Chyba że mówisz o De-Dion'ie ale wtedy to nie wiem czy się w 3k wyrobisz :)
Konar / 2010-12-06 00:13:47 /
Na temat kosztów DeDion ze szperą mogą coś powiedzieć Kamel i Larry...
Pytanie tylko, czy chcą się chwalić :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2010-12-06 00:25:47 /
Curtis - phantom się trochę sprawdza. Ale trochę to trochę za mało. Mi się marzy jednak torsen... :)
bartozłomero / 2010-12-06 00:39:37 /
Pytanie , czy wszystcy chcą , abym się chwalił ;) . Barto , widziałeś jak to u mnie wygląda , jeśli potrzebujesz informacji to dzwoń śmiało :)
LARRY76 / 2010-12-06 01:12:11 /
Larry - nie krępuj się - na pewno wszyscy chcą!
W końcu byś to Twoje tylne zawieszenie obfotografował i opisał - skoro i tak capri sprzedałeś... ;)
bartozłomero / 2010-12-06 01:21:53 /
Ja się nie krępuję , ale nie wiadomo czy ktoś inny by się nie krępował jak to opiszę. Ogólnie pomysł bardzo fajny i robi robotę. Nadal jest to sztywny zawias z tyłu , ale dyfer jest zaszperowany i dostępnośc takich jest bardzo duża. Najważniejsze dla mnie było to , że skończył się problem z mieleniem mostów i szukaniem następnych :). Z ofotografowaniem jest mały problem ponieważ "suszara" stoi już u Ptaśka w garażu w Gdańsku :(
LARRY76 / 2010-12-06 01:30:51 /
Małe odświeżenie tematu,
Testował ktoś szpera LSD w tauniakach?
Jeśli tak, to z jakim mostem?
Podobno Atlasa można włożyć do dużego mostu taunusa.
Ktoś to testował?
RICOGAME / 2023-12-02 23:31:53 /
Chyba na wszystkie możliwe pytania i jeszcze więcej odpowie ci Tweed - teorię ma opanowaną perfekcyjnie 🙂
daniel46 / 2023-12-03 09:05:08 /
https://www.capri.pl/image/car/5639/210555
Ja miałem takie w taunusie ale się półosie po ukrecaly na PC 🤣
Piter M / 2023-12-03 10:50:31 /
Już cos tam podesłałem , ale cytując Was na tej stronie już jest odpowiedź
https://www.rallydesign.co.uk/advanced_search_result.php?keywords=atlas+lsd&x=0&y=0
Wybiera się to :
https://www.rallydesign.co.uk/product_info.php?products_id=24114
Lub to :
https://www.ebay.pl/itm/124318032646
Nie mogę teraz znaleźć tego mojego co z Chuderem wybieraliśmy ale to to samo co wyżej ,
Ja się naszukałem od hu... i więcej , i do mostu atlas dużego co tam siedzi 3.44 na te 6 równych śrub nie kholna że się jedna śrubka omska jak misiowi uszko to wchodzą te same wałki ataku i lsd oraz korony jak do capri , można sobie wsadzić wszystko od 5.11 do 3.09 , na tytanowych zębach pokrytych jakimiś antyścieradłami , bo takie sobie zamówiłem sam nowiuśkie.
Ale to cały most trzeba robić od hebli po najlepiej te wzmacniane " zapomniałem słowa" to co kręci kołami bo to też można z 3j kupić wzmocnione nowe.
Temat mostu ze szpera itp od nowości to też droga zabawa i tak bez 10 tyś to nie ma co podchodzić teraz , a na świeżo jestem z płatnościami.
Tweed / 2023-12-03 11:37:04 /
No półosie lepiej zainwestować w nowe niż kręcić starymi , bo zmęczenie materiału i bycie żydem przy takich $$$ kosztach może się odbić czkawką w najgorszym momencie...
Tweed / 2023-12-03 11:38:19 /
Most z volvo?
Szafa !G.O.P! / 2023-12-03 11:53:32 /
Zawias ze ściery?
Morales / 2023-12-03 12:25:17 /
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Sam dobór szpery i źródło jest dla mnie jasne.
Chodziło mi właśnie o to czy do każdego dużego mostu można ją zapakować.
Mam możliwość kupienia dużego mostu ale przełożenie nie jest znane.
I zastanawiałem się czy w każdą obudowę mogę włożyć to cudo.
Co do półosi, to są na szczęście firmy, które wykonują półosie na zamówienie.
RICOGAME / 2023-12-03 12:28:26 /
Most z volvo z tego co kojarzę wymaga zmiany rozstawu szpilek piasty i samych mocowań. Zostaje w oryginalnym "opakowaniu" jest nawet jeden ze szperą na olx za 2800. Zawias ze ściery z belką jest już dobrze znanym rozwiązaniem i wchodzi po przeróbce w oryginale mocowania . Ja mam coś takiego wykonane by 4M.
Morales / 2023-12-03 12:33:36 /
Teraz są możliwości to można wszystko kupić , nie ma się co zastanawiać tylko klikać i czekać na kuriera, kilka lat wstecz tak łatwo nie było... Zresztą wy juz konkretne siniki z dużym momentem to wiadomo że wszystko nowe , ja na BOA śmigam więc budżetowo zawsze było :-)
Piter M / 2023-12-03 14:19:59 /
Dziękuję Panowie...
Kurde jak jest za wiele opcji to też niedobrze
RICOGAME / 2023-12-03 14:55:57 /
Morales , zawias tylny to Sławek Tg robił
mateush (proko) 3M / 2023-12-03 16:55:46 /
Bardzo możliwe, nawet nie rozmawialiśmy... Wszystko za pośrednictwem Miśka się odbyło i on ogarniał szpere, renowacje i docelowo zamontował to do auta. Dlatego taki skrót myślowy się wkradł...
Morales / 2023-12-03 18:49:32 /