mam takie pytanko czy odległosc silniczka krokowego od przepustnicy(blizej lub dalej) ma jakies duze znaczenie ostatnio mam troche kłopotu z instalacja gazowa i zastanawiam sie czy to moze byc jego wina ???
Main(misiek) / 2005-08-26 13:29:10 /
napisz coś więcej, jaki silnik w jakim samochodzie, jakie objawy złego zachowania, ale generalnie im bliżej przepustnicy silniczek tym lepiej, sam to już testowałem.
taunus78 / 2005-08-26 14:17:17 /
Im krotszy waz od parownika do miksera tym lepiej. A w ktorym miejscu na wezu gazowym bedzie silniczek krokowy to juz chyba ma mniejsze znaczenie.
Ponawiam pytzanie przedmowcy - co za auto?
Mysza liil (EM) / 2005-08-26 16:17:19 /
nie chcialem zdradzac do by odrazu mi sie dostało bo to nie ford :P
ale powiem chodzi o pomyloneza 1.6 wtrysk bosh
Main(misiek) / 2005-08-26 20:27:54 /
ważne żeby przez silniczek krokowy płynęła miesznaka gazowo-powietrzna - czyli żeby był za mikserem.
granadziarz_3M / 2005-08-26 21:33:11 /
:| z tego co piszesz granadziarzu to musialoby to jakos dziwnie wygladac :|
Main(misiek) / 2005-08-26 23:23:32 /
najnormalniej w świecie. Jeżeli masz instalację mikserową a nie SGI czy LGI to przez silniczek krokowy MUSI płynąć mieszanka. Jeżeli płynie powietrze to skąd silnik ma wziąć gaz żeby mieć wolne obroty??? W silnikach które mają wolne obroty regulowane na kanale obejściopwym przepustnicy, przepustnica jest całkowicie zamknięta i ani grama gazu nie dostanie się tędy do kolektora. Jeżeli podkęcisz przepustnicę, żeby złapać wolne, to sterownik silnika wywali błąd TPS-u, bo dla niego jest błędem niedomykanie przepustnicy, ponadto w czasie hamowania silnikiem do wydechu przedostanie się spora ilość niespalonej mieszanki powietrzno-gazowej, strzały w tłumik masz jak w banku i może nawet katalizator d/w.
granadziarz_3M / 2005-08-27 07:54:49 /
hehe bo jest silnik krokowy co dawkuje gaz (na wężu / cześć instalacji gazowej)-- i jest silnik krokowy oryginalnie przy silniku samochodu (na wtrysku) - jako regulator jałowych obrotów - - a z racji, że się tak samo nazywają , to się nie możecie zrozumieć :PP
ADRIANna44 / 2005-08-29 13:59:04 /
Mam pytanie, potrzebny mi jest schemat podłączenia silniczka krokowego do LPG. Znaczy się, która końcówka z czterech do czego. Chcę podłączyć to przez mikro włącznik tak aby mieć wolne obroty. Tak jak było kiedyś w BMW. Mam instalkę z parownikiem Fox BRC i mikserem jednoprzelotowym na gaźniku z dławikiem na wlocie. Problem polega na tym, że jak mam super wolne obroty to mieszanka jest za uboga i brak wejścia na wysokie lub na odwrót. Aby jeździć to muszę mieć wolne obroty na poziomie 1500. :( Parownik jest po regeneracji, gaźnik też. Silnik to 2.3 V6 a gazior Solex. Jaki nie wiem, przepustnice są 32 i 32.
szpera WASP / 2007-06-26 21:31:44 /
silnik taki ma 255 kroków od pełnego zamknięcia do otwarcia. Do sterowania nim potrzebny jest specjalny sterownik który w odpowiedniej kolejności będzie załączał prąd pod kolejne końcówki.
Trójkąt / 2007-06-26 21:35:43 /
Tak wiec do sterowania potrzebujesz centralke gazu z wyjsciem na krokowca, na potencjometr przepustnicy i lambde. Nie ma problemu zeby zamontowac TPSa przy gazniku i sondę rure kolektorową. Ma szanse zadzialac. Ale prosciej i taniej bedzie zalozenie ciasniejszego miksera albo parownika BRC AT90E.
Mysza liil (EM) / 2007-06-26 21:43:52 /
Czyli d...a. A czy są takie dwupozycyjne off-on z mechanicznym / regulowanym / położeniem zamknięcia ? Coś takiego.
szpera WASP / 2007-06-26 21:54:23 /
A czym on się różni od BRC AT90 Fox ?
szpera WASP / 2007-06-26 21:58:21 /
Nie wiem czy takie są, jesli tak to mają 2 przewody a nie 4 :) AT90E rozni sie od foxa w skrocie tym, ze jest drozszy i ma wieksze mozliwosci regulacyjne.
Mysza liil (EM) / 2007-06-27 00:24:31 /
Jakieś patenty na czyszczenie silniczka krokowego????
Słucham :)
sołtys / 2012-02-23 08:34:53 /
ja moczyłem w benzynie i na jakiś czas zawsze pomagało, na dłuższy czas - najlepiej działa wymiana
Flonder / 2012-02-23 11:04:02 /
moczenie w WD-40 a najlepiej w ropie:)
bon / 2012-02-23 12:05:18 /
w sensie w ON?
sołtys / 2012-02-23 12:56:40 /
chyba jednak w nafcie :)
gryziu liil (EM) / 2012-02-23 13:44:01 /
Tak w nafcie...zbyt potocznie to nazwałem:)
bon / 2012-02-23 14:07:35 /
ale bena da radę,tak? też jako tako to przesmaruje?
sołtys / 2012-02-23 14:23:33 /
po moczeniu pryskałem smarem silikonowym, nie wiem, czy dobrze, czy źle, ale działało ;-)
Flonder / 2012-02-23 14:33:59 /
Cyt:
ale bena da radę,tak? też jako tako to przesmaruje?
Benzyna może, ale nie musi rozpuścić osady które zablokowały mechanizm. Do takich operacji znacznie lepsza jest nafta, która ma właściwości penetrujące, rozpuszcza też trochę osadów,generalnie robi robotę znacznie lepiej niż benzyna.
Ok dzięki!
sołtys / 2012-02-24 13:09:53 /
Ja zawsze uzywam nafty ale ze jest to specyfik tlusty, smierdzacy i w ogole be to plucze na koniec w benzynie ekstrakcyjnej, wychodzi czyste, suche i bezzapachowe.
Hektor / 2012-02-24 17:04:50 /
Mniej śmierdzące są te śmieszne specyfiki w sprayu. W harcie jest fajny brake cleaner, który się nie nadaje do hamulców, bo rozpuszcza gumki etc :D Ale fajnie rozpuszcza różne dziwne osady, włącznie z tym badziewiem w gaźnikach. Silniczki krokowe też dobrze myje.
A nafta jest fajna. Strasznie śmierdzą od niej ciuchy. Więc wrzucam je do prania, ale z wrodzonego skapstwa wrzucam też jakieś inne ciuchy i naftą śmierdzi już więcej ciuchów. Przy okazji zasmradzam tymi ciuchami dywanik w łazience. Na końcu śmierdzą ciuchy wyprane potem w tejże pralce i tu na arenę wkracza moja lepsza połówka i zaczyna używać słów powszechnie uznanych za obelżywe...
Brake Cleaner jest sredni, nalepszy z produktow specjalistycznych jest Carburator Cleaner, czysci idealnie wszelkie mozliwe osady. A pranie ciuchow po nafcie trzeba robic w temperaturze minimum 60 stopni, dwa razy pod rzad i z wieksza iloscia proszku.
Hektor / 2012-02-26 08:31:59 /
Dobra! To zmienię temat. Wyczyściłem krokowca i niewiele to pomogło...odrobinę wyższe obroty na jałowym trzyma.
Co może być przyczyną następujących objawów:
-po odpaleniu wskakuje na 2000 obr i tak trzyma przez kilka sekund po czym powoli opada do normalnej wartości
-przywiesza się na wyższych obrotach ok 1500-2000 i tak się auto toczy jak wcisnę sprzęgło to zostaje tak na 2 sek u powoli spada do normalnej wartości
-przywiesza się na obrotach między jednym biegiem a drugim jeśli zmiana na wyższy następuje przy 2000-3500 obr
-do niedawna ruszałem praktycznie bez gazu, teraz lubi przy takim ruszaniu zgasnąć
objawy pojawiły się po dość potężnym strzale gazu. Przepływka wymieniona, krokowiec czysty.
sołtys / 2012-02-26 18:12:19 /
No brzmi jak by się ten EBJ rozpirzył, masz jakiś na podmianę?
Czasem wyczyszczenie nie pomaga, bo silnik siada.
Miałem tak w scorupie.
Teraz pewnie założysz klapkę antywybychową?