mam w piwnicy 3 pasy
wczoraj je sobie ogladam bo chcialem dac na tyl ale okazuje sie ze nie chca sie rozwinac, czy tam jest jakas blokada rozwijania czy sa poprostu zepsute??
Maciasek_3M / 2002-11-04 11:10:50 /
Mialem ten sam problem jak mi sie zwinely do konca ;-) Musialem troche pomanewrowac, potrzas nimi, fakt szlag juz mnie trafial ale widac odpowiedni kat i troche checi i sie udalo. Zycze powodzenia!
Konrad vel smasher / 2002-11-04 11:39:29 /
znaczy nie sa popsute
---
no ja juz wczoraj rzucalem nimi w sciane ale jak sie troszke uspokoje to z nimi jeszcze pogadam
dzieki
Maciasek_3M / 2002-11-04 11:47:57 /
Dokładnie.Trzeba próbować raz szybciej raz wolniej pociągać za pas i po dłuższej chwili i po wyrzuceniu z siebie całego zasobu słów uznanych za niecenzuralne powinno się udać.Innego sposobu nie znam.
cossi / 2002-11-04 11:50:22 /
pasy po prostu zatrzasnely sie( tak jak przy hamowaniu) i musisz sprobowac je troszke zwinac, zeby blokada puscila(pewno to nie bedzie latwe bo sa juz zwiniete do konca) zakladalem kiedys do busa takie pozacinane pasy, troche sie nameczylem, ale dalem rade w koncu,
zycze milej zabawy;))
Krzypek / 2002-11-04 13:19:28 /
Jeżeli to te pasy, które kupiłeś ode mnie, to są sprawne. Aby je rozwinąć musisz ustawić pas dokładnie w takiej pozycji, w jakiej są montowane w samochodzie i delikatnie wyciągnąć.
Krzychu / 2002-11-04 14:21:11 /
mechanizm pasa musi mieć odpowiednią pozycje... w innej będzie go blokowało... mechamizm przednich powinien być pionowo... tylnych nie wiem... w taunusie są poziomo i tylko w takiej pozycji pracują
Trójkąt / 2002-11-04 15:43:52 /
dzieki za odp, wszystko jasne
zwinely sie do konca i teraz musze pomeczyc
---
Krzychu - sledzisz mnie?? ;)
pozdrowienia
Maciasek_3M / 2002-11-05 09:12:17 /
Jest dokładnie tak jak pisze 3kąt.
Generalnie produkuje sie 3 typy bezwładnościowych pasów bezpieczeństwa: poziome, pionowe i 45 stopni. Na fotele przednie zawsze idą pionowe, a z tyłu - zależnie od modelu auta. Nie wiem jak jest w Capri Mk II, bo w Mk I na tył były tylko statyczne - bez rolek. Natomiast np. w Audi 80 i Passatach "jedynkach" z tyłu były pasy "45 stopni" i próby założenia z tyłu pasów z przednich siedzeń zawsze kończyły sie blokadą rolki. Gniazdo do mocowania rolek w bagażniku było wytłoczone fabrycznie i rozstaw śrub oraz zaczepów i uchwytów umozliwiał montaż rolki tylko pod kątem 45 stopni - nie 43 i nie 47.
Mechanizm rolki zwijającej ma po prostu dwie blokady bezwładnościowe - odśrodkową i przechyłową. Odśrodkowa uniemożliwia nagłe rozwinięcie pasa siłą działającą wzdłuż pasa niezależnie od pozycji auta, a przechyłowa blokuje rolkę przy jakimkolwiek odchyleniu od pionu. Co więcej - ponieważ istota działania blokady przechyłowej oparta jest na ruchu kulki wewnątrz rolki - pasa nie można rozwinąć także podczas hamowania albo przyspieszania auta. Dlatego też wszelkie próby np. rozwijania pasa "zwiniętego do końca" mogą się udać tylko w przypadku ustawienia rolki dokładnie w poziomie i pasa pionowo do góry (mówimy o pasie przednim).
KRK 4m / 2002-11-07 20:10:59 /
chyle czola
Maciasek_3M / 2002-11-07 20:15:29 /
Maciek - i co, udało się? A tak w ogóle, to o co chodzi z tym że masz 3 pasy: 3 sztuki z których 2 zamontujesz a 1 zostanie na zapas, czy 3 pasy dla 3 osób? Czy to są pasy do Capri, czy jakieś inne?
Tak w ogóle mam ogólne pytanie jak zamocować pasy bezpieczeństwa z tyłu? Próbowałem ostatnio i odniosłem sukces tylko w 20%. To znaczy poradziłem sobie z zaczepami, które przykręca się do tunelu wału napędowego. Problem jest z samymi głównymi pasami. Jeden koniec mocuje się do błotnika w okolicach koła, z przodu, a drugi (ten ze zwijaczem) do boku samochodu, za tylnym oknem. Dobrze kombinuję? Jeśli nie to proszę o poprawienie. Mój problem polega na tym że nie mogę znaleźć otworu na śrubę za oknem. To znaczy otwór w karoserii wydaje mi się że znalazłem, ale on jest zasłonięty kawałem plastiku (coś w rodzaju tapicerki, sorry brakuje mi fachowego słowa), który ciągnie się od tylnego okna i tylnej kanapy przez cały bagażnik aż do tylnego końca samochodu. Na mój gust powinny w tym plastiku być jakieś dziury, a nie ma ich. Co proponujecie: wywiercić te dziury? Poszukać plastiku już z dziurami? Jeśli wywiercić, to jakiej wielkości: tak żeby się zmieściła tylko śruba, czyli zwijacz będzie jednocześnie przytrzymywał plastik, czy zrobić dziurę wielkości zwijacza, tak żeby był przykręcony bezpośrednio do blachy? Przerabiał ktoś taki temat? A pozbycie się plastiku nie wchodzi w grę, bo na pewno przy okazji musiałbym się pozbyć tylnej półki, a pewnie też z tapicerką i tylną kanapą byłyby jakieś problemy. Napiszcie jak macie u siebie, fabryczne czy dorabiane. Z góry dzięki. A najchętniej bym zobaczył na żywo jak to wygląda.
Rafał L. / 2002-12-19 16:16:43 /
udało się, faktycznie tam jest kulka i pas rowija sie tylko w okreslonej pozycji
mam 2 gi komplet paskow do Capri ale myslalem ze sa popsute bo nie chcialy sie rozwinac ;))
---
otwor w ktory wkrecasz tylny pas powinien byc pod tym duzym plastikiem, ja mam te otwory do mocowania
jak zdejmiesz plastik to zobaczysz, jak bedzie to otwor musi byc tylko na srube no truche wiekszy i do tego przykrecasz zwijacz i pasuje jest jescze prostokatny otwor na taki dzyndzel stabilizujacy zwijacz w konkretnej pozycji
jak bede mial chwile czasu to zrobie fotke
Maciasek_3M / 2002-12-20 20:15:08 /
No wszystko się zgadza. Ale co zrobiłeś z plastikiem: wyrzuciłeś? Wywierciłeś dziury? Miałeś dziury od zawsze?
Rafał L. / 2002-12-23 15:31:36 /
DZIURY MIALEM TYLKO PASY PRZYKRECILEM
ALE CO ZA PROBLEM WYWIERCIC DZIURE W PLASTIKU??
ZAJRZYJ NAJPIERW POD TEN PLASTIK - NIEZLA ZABAWA - POL TYLU TRZEBA ROZEBRAC
Maciasek_3M / 2002-12-24 10:47:02 /
Pod plastik zaglądałem, pół tyłu wprawdzie nie rozebrałem, przy 1/4 powstrzymałem się i pomyślałem że chyba coś robię nie tak skoro w książce napisali że montowanie pasów robi się w pół godziny, a ja spędziłem chyba ze trzy i nadal nie wiedziałem na pewno jak to zrobić.
A z wierceniem dziur w plastiku problemy też mogą być: ciężko trafić bo otwór w karoserii jest po drugiej stronie, nie wiem czy średnicę dobierać do średnicy śruby czy całego zwijacza, a przede wszystkim głupią minę miałbym gdybym wywiercił dziurę i po fakcie stwierdził że to jednak nie tak. :-)
Rafał L. / 2002-12-30 16:09:38 /
ale zajrzales czy sa mocowania do pasow??
Maciasek_3M / 2002-12-30 18:44:09 /
Zaglądałem. No dobra, może nie widziałem dokładnie, bo jak już pisałem nie wykręciłem tych plastików do końca, bo pomyślałem że chyba coś nie tak robię, tylko trochę odgiąłem. Wydaje mi się że te mocowania widziałem. Za to na 100% mocowania pasów są na tunelu wału napędowego i na błotnikach. W takim układzie byłoby trochę bez sensu gdyby ich nie było koło okna. No ale cuda się zdarzają.
Rafał L. / 2002-12-30 19:42:31 /
Granada. Napiszcie mi prosze jak po kolei maja być przykręcone pasy z tyłu w podłoge??? Od lewej: karabinek pasa lewego, karabinek pasa biodrowego, pas biodrowy, karabinek pasa prawego?? Poprawnie?????
teraz nie pamiętam ale jednego jestem pewien. montowane są "na krzyż" czyli karabinki pasów trójpunktowych są jakby "w środku" pasa biodrowego
bartek nowakowski / 2006-09-13 23:27:00 /
U mnie pas biodrowy idzie od prawej do lewej (patrząc zgodnie z kierunkiem jazdy), a karabinki rzeczywiście są "na krzyż". Czyli od lewej: karabinek pasa biodrowego, karabinek pasa lewego, karabinek pasa prawego, pas biodrowy - ewentualnie dwa ostatnie odwrotnie, nie jestem pewny, bo w tamtym miejscu rzadko bywam.
Rafał L. / 2006-09-13 23:35:28 /
podłaczam się. Czy ktoś może zrobić zdjęcie mocowania tylnych pasów w capri? Moj samochód jest tak niekompletny że nawet dziur brakuje na sruby....
UglyKid / 2007-10-13 16:54:42 /
Jak już ktoś zrobi zdjęcie koledze to ja poprosze o zdjęcie mocowania psów przednich w taunusie. Nie wiem jak to wygląda a słyszałem różne wersje.
Michał.. / 2007-10-13 18:46:31 /
To ja sie podłączę :) Chodzi o mocowanie tylnych pasów w Capri Mk3. A przy okazji może ktoś zrobi fotkę jak jest rozwiązane mocowanie tylnej kanapy? Chodzi o to miejsce, gdzie są mocowane zatrzaski pasów. Ja mam oparcia kanapy zamocowane tylko po bokach a jak je składam to sie tak dziwnie chwieją.. I nie wiem czy nie powinny być czymś podparte u dołu na samym środku - jakby z tyłu siedziska. Może ktoś cyknąć taką fotkę?
A słuchajcie, można w ogóle kupić nowe pasy?
rypswyps / 2007-10-13 21:15:01 /
można adoptowac pasy z innego auta , to nie problem . moje capri posiada kwity na 5 osób . zamieżałem zwiększyc bezpieczeństwo mojego auta , ale niewiem jak . często jeżdże w 5 osób i pasy by sie przydaly dla szystkich .
No ja tak samo mam 5 osób w dowodzie.. Zaadaptowałem pasy na tył z auta, które rozbiłem. Środek jest ok, ale muszę wykombinować jeszcze jak rozwiązać resztę..
zaraz idę wymienić silnik tylnej wycieraczki wiec jak nie zapomnę zrobię jakieś foto mocowania pasów, ale komórofonem niestety
Kohito_PS / 2007-10-14 11:32:18 /
zapomniał? czy nie zapomniał? :)
UglyKid / 2007-10-14 18:19:52 /
zapomniał ale juz ustawilem sobie przypomnienie w telefonie i jutro rano zrobie jakies foty napewno :)
Kohito_PS / 2007-10-14 19:09:39 /
Jak ktoś ma książkę "Improve & Modify Your Capri", to może zeskanować, bo tam są zdjęcia mocowań tylnych pasów bezpieczeństwa. Ja nie mam, miałem kiedyś pożyczoną.
http://www.capri.pl/library/books-capri.php#30
http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=11075&langId=-1
Rafał L. / 2008-01-11 01:19:42 /
A wiecie gdzie można zakupić pasy bezwładnościowe nowe?
rypswyps / 2008-01-11 17:24:28 /
auto plaza??
fordofil / 2008-01-11 18:03:25 /
Czasem sie rzeczywiscie przydają ;) http://www.autokrata.pl/ogien/3327/na_dwoch_kolach_po_miescie/
Mysza liil (EM) / 2008-02-16 15:03:12 /
UDALO SIE!!! TAK!!! HUUUURA!!!! :D:D:D:D:D:D
Niesamowite, 2 godziny meczenia sie z pasami.... w lewo w prawo, do gory nogami, pod skosem, srobokretem, mlotkiem, o sciane.... a wystarczylo przylozyc mechanizm zwijania do sciany. Huh. Musialem sie podzielic ta radoscia :D
Curtis_Capri / 2009-03-18 21:51:12 /
co, nie chciały się rozwinąć? :)
brzezin / 2009-03-18 21:56:22 /
Nie było ich :)
Popcio / 2009-03-19 08:33:12 /
Do czego służą i jak się montuje takie grube podkładki przy mocowaniach pasów przednich do podłogi?
Jak rozkręcałem to nie zapamiętałem jak mają być. Pod śrubą, pod blachą od pasów, pod blachą pasów i dywanem?? Po co one w ogóle są?
trzymaja dystans miedzy podloga a uchwytem pasow - nie zgniatasz dzieki nim wykladziny. Na slupkach to pewnie wiesz ze sa do tego zeby sie obracala przelotka.
Podkladka zawsze pod lbem bezposrednio.
podpinam.
pasy szelkowe to tylko do kubelkow z otworami?
a jak takie szelki sie maja do zwyklego fotela?
Montował ktos moze pasy z tyłu dziobaka.
O co chodzi, planuje z tyłu montowac fotelik dzieciecy.
Od czego najlepiej bedą pasowały?
Jakiego typu kupic?
jacob81 / 2014-06-22 19:50:09 /
tc3 2dr ? Od Sierry chyba też by podeszły - jedynie kwestia montażu pozostaje ...
MikeB4 / 2014-06-22 23:29:24 /
mi Pająk zamontował od Scopiaka i przechodzą pod półką, tak aby nie trzeba było jej dziurawić. Ale najlepszym rozwiązaniem według mnie są od TCII/III 2d. Od Sierki nie polecam, bo niestety tylne są za krótkie do fotelika 1-13 kg. Dopiero pasują do fotelików dla starszych dzieci, montowanych pod oparciem.
amator liil (EM) / 2014-06-23 06:30:11 /
ok dzięki :) w takim układzie w fordzie wylądują pasy fordowe :D.
jacob81 / 2014-06-23 20:23:31 /
tylko przejrzyj mocowania, bo jeśli chodzi o scorpio to nie wiem, czy nie lepsze byłyby od kombi niż od sedana.
amator liil (EM) / 2014-06-23 22:09:49 /
cześć
Doradźcie proszę na jakie pasy bezpieczeństwa podpasują do Capri MK2?
Moje aktualne pasy fatalnie się zwijają. Wypranie pasa nie pomogło.
Pzdr,
Michał
mimuka / 2015-10-31 21:29:15 /
od Capri MK2 albo od MK3
Konrad vel smasher / 2015-11-01 14:11:50 /
Hehe.
To dobre. Wpadłbym na to sam :-)
Ale pytam o taki zamiennik który można kupić. I działa. Najchętniej nowe.
Pzdr
M
mimuka / 2015-11-01 15:06:42 /
No to zostają Ci chyba tylko szelkowe.
Konrad vel smasher / 2015-11-01 18:27:30 /
Czy ktoś ma może jakieś poglądowe zdjęcia gdzie powinny być i jak wyglądają otwory mocujące tylne pasy pod kanapą w Granadzie MK1/Consulu?
Namierzyłem bez problemu pod tapicerką otwory na tylnym słupku, ale w podłodze nijak nie widzę żadnych, co wydaje mi się trochę dziwne, skoro są na słupku...
Tyle, że mojemu autu już ktoś kiedyś remont chyba fundował, więc może mam to czymś zakryte?
Ma ktoś jakieś foty albo chociaż rysunki?
To może chociaż ktoś dysponuje takim zdjęciem dla Granady MK2? Bo tam pewnie będzie tak samo...
MK2a
https://www.capri.pl/image/car/3785/2842/164816
gryziu liil (EM) / 2017-03-16 21:09:11 /
O widzisz, dzięki!
Mam po środku takie płaskie bardziej place, ale u mnie nie ma tam otworów, jak tutaj na zdjęciu. Teraz tylko pytanie czy trzeba je sobie nawiercic czy też poprzedni właściciel przy remoncie je zaspawal tudzież czymś zaklajstrował...
w sklepach tuningowych są dostępne mocowania pasów - blaszka z przyspawaną szajbką.
wiercisz dziurę na śrubę pasa a od dołu powinieneś smarknąć blaszkę do podwozia
wąski77 / 2017-03-17 12:40:34 /
albo taniej kupić nakrętki 7/16 unf dospawać do blaszki z dziurką i j/w wąski napisał.
aaannnd / 2017-03-17 15:08:25 /
Jak rozumiem to 7/16 unf to jest ten dziwny gwint śrub mocujących pasy?
A czy ta blacha to musi mieć jakieś konkretne parametry? Bo może po prostu samemu odpowiednie blaszki sobie wyciąć kątówką z jakiegoś kawałka o odpowiedniej grubości?
sprawdź w necie w sklepie rajdowym/tuningowym - ja kupowałem w zeszłym roku to cena była tak śmieszna że nie warto rzeźbić samemu. A rzekomo mają atesty do rajdów
wąski77 / 2017-03-17 15:38:16 /
Tylko pamiętaj, że to ma być 20 zwoji na cal, bo standard to 14.
Senior / 2017-03-20 01:42:34 /
No to Ford jak zwykle zaskakuje swoimi dziwactwami...
Zabrałem się za temat pasów. Z tyłu już dawno decyzja zapadła, że nie bardzo mam jak zamontować bezwładnościowe, więc będą sztywne. Punkty mocowania mam fabryczne jedynie na słupku C. Te w podłodze trzeba dorobić - OK, to już sobie tu wyjaśniliśmy.
Jako pasy na tył miały być wykorzystane moje pasy sztywne wymontowane z przednich foteli. W ich miejsce miały przyjść czekające od dawna pasy bezwładnościowe specjalne pod 2d. Miało być szybko i bez problemów, bo na dole słupka B w Consulu mam otwór i zaślepkę pod, jak zakładałem, montaż zwijaka.
Wszystko fajnie, sztywne pasy odkręcone, chcę przykręcać bezwładnościowe i... otwór na dole słupka B jest, ale po wyjęciu zaślepki, okazało się, że jest to tylko otwór. Gwintu tam brak! :O
I nie wiem, czy ktoś to przy remoncie jakimś tak zepsuł, czy też faktycznie Ford tak przyoszczędził, że chciało mu się dziurę nawiercić, ale gwintu już nie wspawali??
Generalnie mam problem, bo na tym słupku, to już sobie ot tak nakrętki nie wspawam, a nie bardzo mam jakieś sztywne pasy inne, które mógłbym użyć na tyle...
I czy te nakrętki 7/16 UNF to faktycznie występują w wersji o różnej ilości zwojów? Bo ponoć to prawnie jakoś uregulowane, że takie muszą być śruby mocujące pasy, a nigdzie nie widzę, żeby ktoś podawał ilość zwojów...
Dobra, sam sobie odpowiem, bo dla potomnych zostanie, a widzę, że zbyt prędko na forum z tym uderzyłem.
7/16 UNC - 14 zwojów
7/16 UNF - 20 zwojów
Czyli wszystko jasne i jest to standardowa śruba do pasów również ze współczesnymi autami.
Czy mocując pasy tylne w Capri 3 chcąc przykręcić pas do błotnika od wewnątrz, na śruby muszą iść jakieś podkładki dystansowe ?
Jak dokręcę zbuy mocno śrubę to psuje zwoje na gwincie, a śruba i tak nie jest dokręcona do końca pomimo, że ma opór.
pietiag / 2020-09-08 18:39:09 /
Jest podkładka, taka grubo gruba.
https://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/Z04.10
Michał Konieczny / 2020-09-08 19:05:47 /
Może ma ktoś takie na zbyciu na cito ?
Albo chociaż jakie grube one są, żeby można było wytoczyć ?
pietiag / 2020-09-08 19:15:43 /