Pytam tutaj bo wiem że jest tu kilku posiadaczy takich fordów i chciałbym usłyszeć jakiś opinie. Planuje przerzucić motor 1.6 kent z F.Fiesty mk1 XR2 do F.Escorta mk2(obecnie 1.3)Dodam tylko że był taki oryginalnie montowany w wersji 1.6 sport. Chciałbym wiedzieć jakie niespodzianki mogą mnie spotkać. Mocowanie już wiem że jest całkiem inne, ale jak np. ze srzynią? Zostawić z 1.3? noi ogólnie jakby ktoś znał podobieństwa między tymi autami to prosze o info tzn zawieszenie, heble itp
pozdr
Pudel / 2005-08-25 00:29:29 /
Zawieszenie , heble - nie. Można dać wentylowane tarcze z Capri 2.8 i zaciski z Granady. Zawieszenie totalnie nie pasuje.
Silnik owszem - należy mu dać miske z Escorta (1.3) bo kenty różniły sie jedynie skokiem - bloki mają te same wymiary. Fiesta ma po prostu odwrotnie umieszczoną miske ze względu na łyżwe pod silnikiem. Nie wiem jak tam smok oleju. Pozatym trzeba obrócić pokrywke zaworów żeby oleju nie wlewało sie od strony podszybia ;-)
Jak juz pisałeś łapy.
Skrzynia 1.3 a 1.6 pewnie bedzie taka sama, most moze okazać sie za krótki do 1.6, ale tym sie chyba nie zmartwisz bo o to chyba u Ciebie chodzi ?
Pozatym wszystkim musisz gdzieś podpiąć moduł zapłonowy, cewke i przystosować do tego instalacje elektryczną. W sumie kilka kabelków.
Na koniec jeszcze kolektor wydechowy od Escorta - jakbyś miał nie pękniety od Fiesty to daj znać - chętnie sie nim ktoś zaopiekuje ;-)
MikeB4 / 2005-08-25 11:15:43 /
No dzięki Mike. Już jako tako wiem na czym stoje.
Co do kolektora, to jeszcze zobacze co mi zostanie po tych zabiegach, jak co to dam Ci znać.
Pudel / 2005-08-25 19:22:22 /
prosze bardzo tyle ze wymiana na 2.0 z 1.3 krok po kroku
http://photobucket.com/albums/v299/Gurden/pinto/
Gurden / 2005-08-25 22:24:34 /
Taa, 2.0 pinto było pierwotnym planem ale to wymaga dużo więcej przeróbek niż 1.6 kent a mocy wcale nie jest tak drastycznie więcej(101/84ps)
a moje pinto poleżało pod chmurką i się troche zmarnowało
Dzięki Gurden-napewno coś się przyda
Pudel / 2005-08-26 00:00:47 /
i jak łapy były ci zbęde z tej fiesty to też się znajdzie ktos chętny ;) :)
Pytanie?
1. Czym różnią się dokładniej silniki Kent 1300 od Kent 1600 ?
Posiadam Kenta 1300 i wpadł mi pomysł by zmodyfikować go i w związku z tym drugie pytanie:
2. pomysły na modyfikacje tegoż 1300:>
Gurden / 2006-12-10 00:20:35 /
1. Z zewnątrz tym, że kod typu silnika 1300 zaczyna się od J i ma odlany numer katalogowy 711M 6015 AA, a 1600 ma kod typu zaczynający się od L i numer katalogowy 711M 6015 BA. Od wewnątrz różnią się skokiem tłoka: 1300 - 62,99 mm, 1600 - 77,62 mm, i stąd się bierze różnica pojemności. Inne różnice są mniej istotne.
2. Pomysły na tuning - kiedyś miałem taką fajną książkę ze spisem tych pomysłów, ale nie mam, więc powtarzam z pamięci:
- wymienić gaźnik na Weber 32/36 DGV (a jak masz DGAV, to niektórzy radzą wyrzucić A, bo się psuje, i od razu zamontować ręczne ssanie) plus do tego pasujący kolektor ssący,
- wymienić kolektor wydechowy na rurowy,
- zwiększyć stopień sprężania (przez wymianę tłoków),
- rozwiercić,
- wymenić wałek na sportowy,
- wstawić większe zawory,
- zamontować podwójny gaźnik Weber 40 DCOE albo 45 DCOE,
- wywalić oryginalną głowicę i wstawić 16-zaworową DOHC Coswortha (BDA/BDG),
- uturbić,
- wywalić oryginalny blok i wstawić sportowy - yyy... czy nie za daleko się zapędzamy? ;-)
Rafał L. / 2006-12-10 03:17:21 /
do 1600 zakłada się tłoki od 1300 do tego większe zawory, sportowy wałek, baran, poziome gażniki i bez trudu mamy 120 koni kręcące się do 7500 rpm, motorek przyjemny i lżejszy od pinto.
.STICH. / 2006-12-10 07:31:48 /
ja mam Webera 32/36 DGV - właśnie z ręcznym ssaniem przy 1,3 - nie jestem z niego zadowolony. Na ssaniu auto gaśnie ..... na wolnych obrotach jest mułowate - ale w wyższym zakresie obrotów idzie całkiem przyjemnie.
Moze to kwestia przewymiarowanych dysz ......... heh trzeba by sie wybrać na hamownie :-P
Wersje GT miały kolektory rurowe, inne zawory o krótszych trzonkach i inny wałek rozrządu.
Jest też patent z wałem korbowym z Datsuna pozwalający troszke podnieść pojemność
http://www.spannerfodder.com/the_works_escorts-how-to-nissan-crank.php
do listy mozna też dodać odelżenie koła zamachowego.
MikeB4 / 2006-12-10 13:31:10 /
z tymi zaworami większymi to ja niekumam ?? jak tam można wsadzic cokolwiek większego?? :)
No cóż - pole manewru nie jest za duże - seryjne zawory GT mają 34 mm (wydech) i 39,5 mm (ssący) przy czym średnica tłoka to 80,96 mm.
Były też wersje z zaworami 38,15 mm + 31,5 mm widocznie nie GT
W sprzedaży są o 1 mm większe ssące .. jeszcze jakieś miejsce na gniazdo by sie przydało. Oraz .... 41,7 mm + 36 mm do głowicy z komorami (już nie płaskiej).
np. takiej do BDA (jedyne 2800 funtów) ?
MikeB4 / 2006-12-10 23:33:28 /
chyba ze się znajdzie na złomie cały silnik i kupi na wage:P
No dobra panowie chodzą słuchy ze można włożyć tłoki od 1300 do 1600 i dzięki temu ponieść st. kompresji.
Na fotce są dwa tłoki po lewej z 1600 a po prawej 1300 według mnie różnią się tylko rowkami pod pierścienie i dwoma dziurkami po bokach. Komora spalania według mnie jest identyczna w obu więc co podnosi kompresję?
Gurden / 2006-12-11 18:45:35 /
w zimię rozbieram mojego modyfikowanego x-flow'a to się wszystko obejrzy.
.STICH. / 2006-12-11 19:01:27 /
a nie ma problemu do spasowania skrzyni do tego ?? bo ja bym takie 16 lyknal do mojego autmacika
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2006-12-11 19:10:56 /
ja mam spasowane z pieciobiegową 9-tką i jakoś działa bez problemu,mam tylko nadzieję ,ze dzwon od kontynentalnego pinto się spasuje, bo jeszcze nie sprawdzałem.
.STICH. / 2006-12-11 20:08:11 /
Stich ... moze sie udać bo rozrusznik w każdym razie po tej samej stronie ;-)
1,6 kent na skrzynie automat od 1.3 kenta ? bez problemu. Byle z Escorta, Capri, Cortiny - kolega miał problem z kentem 1,6 z Fiesty - oprócz miski olejowej także z kołem zamachowym i rozrusznikiem właśnie.
MikeB4 / 2006-12-11 23:49:23 /
to jeszcze raz ... biore takiego kenta z fiesty i co robie zeby go do tej skrzynki od 1.3 spasowac .. jakies lapy jeszcze ??? co konkretnie trzeba by zrobic oproocz nabycia silnika
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2006-12-12 13:14:45 /
jak nie masz modułu zapłonowego to musisz zmienić aparat, kolektor wydechowy na Escortowy, łapy od Escorta przykręcić do bloku , korek oleju w Fieście ma odme, pozatym wał korbowy jest chyba skrócony przez co koło zamachowe bliżej silnika i rozrusznik nie łapie, z drugiej strony wału też mogą byc problemy z kółkiem pasowym. Ale da sie bo znam Escorta który jeździ z 1600 z Fiesty ;-)
MikeB4 / 2006-12-12 13:32:14 /
kurcze ale ja smigam essim na coidzien
i nie mam czasu na inne modyfikacje niz wyjmij wlooz podlacz i jedz
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2006-12-12 14:13:24 /
moze ktos ma 1.6 kent escortowy najlepiej gt :>
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2006-12-12 14:19:38 /
Ptasiek, znasz chyba życie na tyle, że wiesz, że nawet jak kupisz IDENTYCZNY silnik, z kolejnym numerem seryjnym, do tego co masz, to i tak coś się pokaszani na tyle, że będzie trzeba dwóch lat na poskładanie tego wszystkiego do kupy :-)))
Ananiasz / 2006-12-12 14:39:38 /
Gurden, jakie korbowody mają te tłoki? Przypadkiem od 1300 nie jest dłuższy? O ile?
Rafał L. / 2006-12-12 15:31:37 /
Cudów ni ma - albo tłok od 1.3 jest 7,3mm wyższy od 1.6, albo korbowód od 1.3 jest dłuższy o 7,3mm od 1.6, albo blok od 1.3 jest 7,3mm niższy od bloku 1.6.
Inaczej to chyba tylko w Erze :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-12-12 15:49:12 /
Olek nie pitol :> ja nadal wierze : wyjmij - wlooz - podlacz - odpal i rura
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2006-12-12 19:48:12 /
różnica leży w bloku
przynajmniej mam książeczke która podaje wysokość (from sump to cylinder head face) czyli od sitka pompy oleju do płaszczyzny głowicy ?
711M-6015--A-A czyli 1300 ma podawaną wysokość 183,5 mm
711M-6015-B-A czyli 1600 instrukcja podaje 211,5 mm
czy to wynika z konstrukcji samej pompy oleju i głębszej miski ? hmmm w każdym razie tłoki mają tą samą wysokość od osi sworznia a i korbowody wg. Gurdena są identyczne .... wg. instrukcji korbowody też nie wykazują różnic.
MikeB4 / 2006-12-12 22:01:01 /
jw.
Gurden / 2006-12-12 23:38:03 /
te korbowody które mam według mnie nie różnią się, a na pewno nie o 7,3 MM
Gurden / 2006-12-12 23:39:44 /
Gurden - obawiam się, że oba pokazane i pomierzone przez Ciebie tłoki/korbowody pochodzą po prostu z identycznego silnika. Poszlim z Peraną przed chwilą do piwnic i pomierzylim - Mike B4 ma racyą. Blok 1300 ma 183.5mm od przylgni głowicy do PRZYLGNI miski olejowej [a więc do osi obrotu wału], a dla bloku 1600 odległość ta wynosi 211.5mm. Korbowód do 1300 ma 111mm między osiami, a więc w GZT zostaje mu 41mm na "górną" wysokość tłoka [tę nad osią sworznia] i komorę spalania. Jako że przy stopniu sprężania ~9 komora ma ~8mm wysokości, to tłok powinien mieć ~33mm ponad osią sworznia. A ten z Twoich fotek ma dobrze ponad 40mm.
Nie chce mi się teraz rozbierać motoru 1600, żeby wyciągnąć z niego tłok i korbę, ale zakładając ten sam stopień spreężania ~9 komora spalania winna mieć w nim <10mm wysokości. Czyli po odjęciu od 211.5mm połowy skoku [38.8mm] i komory spalania [9.7mm] na korbowód i "górną" wysokość tłoka zostaje 163mm. Jest to nie o 7.3mm, ale o dokładnie 19mm więcej niż w motorze 1300.
Jako że NA PEWNO tłok nie jest wyższy "górą" aż o 19mm, ani też korbowód nie jest dłuższy między osiami aż o 19mm, najpewniej różne sa zarówno tłoki, jak i korbowody. Osobiście stawiam na tłok wyższy o jakieś 11-13mm i korbowód dłuższy o 6-8mm.
Tertium non est datur, jak mawiali niegdyś na Półwyspie Apenińskim.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-12-13 00:02:04 /
co do wysokości bloków to dane "Majka" są prawidłowe przed chwilą, dokonaliśmy obdukcji 1,6 i 1,3 i wyszły nam dokładnie te same wymiary.
MK dzięki za słowniczek :D
Pe®ana / 2006-12-13 00:07:55 /
Heh KRK sklonil mnie do szukania tlumaczenia tego zwrotu... wysilek sie oplacal :>
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2006-12-13 00:29:03 /
tak na marginesie, przy szukaniu gratów do kenta w UK, doradzam posługiwać się określeniami crossflow i x-flow, kent do nich nie przemawia.
.STICH. / 2006-12-13 08:49:17 /
to dlaczego te tłoki różniłyby się rowkami na pierścienie?
Gurden / 2006-12-13 15:45:46 /
!!!!!! jaka jest dokładnie pojemność miski olejowej w kencie 1600 ????, mam dorabiana oslonę bagnetu w strangerze i muszę pilnie sprawdzić, czy odczyty z bagnetu są prawidłowe, zamierzam wlać ilość katalogową i zobaczyć co pokaże bagnet, pilne bo nie wiem ile wlewać a za tydzień jadę na kitcary,
.STICH. / 2007-06-09 00:20:17 /
http://www.capri.pl/image/folders/escort/mk2-d-1978-09/20
niby 3,25L
jak wlejesz około 3 litrów (+/- 100 ml) to bedzie poziom miedzy 1/2 a 2/3.
Trzeba troche wiecej z racji zmiany filtra więc 3,25 wydaje sie byc ok ;-)
MikeB4 / 2007-06-09 00:41:40 /