Witam :) Potrzebuje info bo robie coś dziwnego :)
Szukam informacji na temat dobrego silnika forda oczywiscie musi to byc lekki motor nie jakies tam 2.8 lub 2.9 bo sie niezmiesci i za ciezkie , zalezy mi na silniku forda bo ma miske olejowa ktora niebedzie kolidowała z reszta podwozia , silnik musi spelniać warunki : musi pasowac do skrzyni transita 4 biegowej ,
musi byc niezawodny w kazdych warunkach i wytrzymały na katowanie a przedewszystkim niebac sie wody czyli zero elektroniki i miec niezawodny rozrząd , musi miec troche koni no z 70 przynajmniej i troche momentu , mozec byc diesel lub bezyna , napiszcie mi jaki waszym zdaniem silnik by spełnił te warunki i podajcie przykład jezeli to bedzie diesel jak z dostepnoscia części z bezyna to nima problemu . A wogule to co za motor ten 2.1granada 2.3sierra 2.4 transit diesel , moze ma ktos dane ile wazą te silniczki .z bezyn mysłaem o silniku 1.7V4 ale czy to da rade pociagnąc 4 koła i bude wagi 900 kilo .
Wielkie dzieki pozdrawiam Tymon .
piszesz bardzo tajemniczo, napisz co z tym chcesz zrobić, łatwiej będzie coś Ci doradzić, trudno zgadnąć czego Ty oczekujesz, bo coś tu mi się nie zgadza, bo wg tych Twoich założeń najlepszy byłby silnik od Kawasaki 1550, lekki, silny, odpowiedni moment, niska miska olejowa.
taunus78 / 2005-08-24 20:39:55 /
A potrzebuje to wsadzic do autka 4x4 ale niemoge przesadzac z wagą oraz mocą bo jak mocy bedzie zaduzo to cos sie ukreci :) Czy ktos ma jakies dane o satrszych dieslach montowanych w fordach mam na oku taki 2.1 D ale czy to da rade ?
no, coraz lepiej,
co to za autko?
taunus78 / 2005-08-24 21:07:17 /
to jest zmota na samuraju mosty od SJ reduktor od 1.0 litra kolezdy wkladaja tam jakies 1.6 na 16 zaworach ale i tak słabo to kreci widziałem tez 2.0 8 zaworow z opla ale ja wole silnik forda .
przecież diesle są ciężkie, wsadź 2.0ohc, prosty, w miare mocny, wody się boi jak każda benzyna
jak chcesz coś mocnego to 2,0 16V lub 2,3 16V ze scorpio! ma to 130 i 145KM i całkiem zacny moment obrotowy..
Trójkąt / 2005-08-24 23:08:27 /
i miliony kabelków narażonych na zalanie :P
rzedowa 4 na gazniku, + gumowa rękawiczka na aparat zapłonowy, filtr nad maske i powinno być ok ;)
jezeli u mnie (ford consul) silnik 1,7 V4 dawał rade to i u Ciebie powinien dać jak coś to pisz na mail-a coś sie wymyśli :D
black_consul / 2005-08-24 23:25:33 /
jeżeli ma być proste jak budowa cepa i kopytne i 100% odporne na wodę to tylko pierwsze 1,9td z czasów audi 80/passat "uśmiech" - nie miały żadnej elektroniki, tylko elektrozawór na pompie.
Ja swoją drogą nie rozumiem ciężkiego przestrachu przed kabelkami. Załóż silnik około 2,0 16V ale z układem zapłonowym bezrozdzielaczowym (albo po jednej cewce na świecę, albo 2 disy) Obwody niskiego napięcia wystarczy dobrze pouszczelniać a cholernej roszącej się od wewnątrz kopułki poprostu nie ma! Takie motorki można czasem trafić na aluminiowych blokach, to wtedy i ważą niewiele.
granadziarz_3M / 2005-08-25 07:37:54 /
a 2,1 td Renault z np. 25 ? - też dobrze się zbiera skomplikowany też raczej nie jest, z tego co wiem to początkowe silniki miały inną turbinę (inna geometria łopatek) niż późniejsze co wiązało się z turbo dziurą.
PiotrekFCapri / 2005-08-25 13:08:27 /
2l ohc. miske olejową można skrócić o 2,5 cm. a tpo już duzo. 9 znajomy tak robił)
olowaty / 2005-08-31 21:40:26 /
Do wypowiedzi Olowatego:
Angole do swoich wydumek skracaja miske nawet o 40 mm (niemal do zrownania sie jej z dolna krawedzia dzwonu skrzyni biegow - byle nie wyzej). Na podobny krok musialem zdecydowac sie w moim autku bo micha lezala 80mm nad jezdnia:(( Nalezy pamietac jednak, ze taki zabieg powoduje, ze do silnika miesci sie zdecydowanie mniej oliwy. Dlatego dobrym rozwiazaniem jest "dolozenie litrazu" miski po jej bokach.
Pozdro
w uzupelnieniu
http://www.dwjenkins.plus.com/short-sump.htm
tu przedstawiony zostal zabieg skracania miski Kent-a
naprzykład dospawanie dołu miski od granady diesla :-)
granadziarz_3M / 2005-09-01 09:56:52 /
trojkat mala poprawka 2.0 16v - 136 2.3 16v 147 tak gwoli scislosci :P
pozdro
Zakrzak! / 2005-09-13 21:14:39 /