Witam szacowne grono.
Od dłuższego czasu nurtuje mnie takie pytanie:
Które z części składowych silnika 2.9 V6 24 zaworowego tak naprawe są Cosworth-a, a ktore nie.
Wiem tyle ze blok jest to ten sam co w 2.9 12v (czyli wyprodukowany przez Forda) i podobno cylindry są Cosworth-a ale ile w tym prawdy nie wiem.
Dziękuje z góry za odpowiedzi
Pozdrawiam
Ligacz 3M / 2005-08-24 17:45:34 /
z tego co mi wiadomo to różni sie dokłądine wszytkim : inny blok, inny wl korbowy , inne korby inne tłoki inne głowice i kolektory ( to tak z gróbsza) jest to poprostu zupenie nowy si;lni o tej samej geometrji ( skok /średnica/rozchylenie cylindrów
Pe®ana / 2005-08-24 17:50:17 /
Blok jest generalnie identyczny z colognem, ma tylko nie wywiercone otwory na popychacze zaworow a pewnie tez brak gniazd panewek walka rozrzadu w kadlubie. Wal, tloki i korbowody zdaje sie tez forda, sprawdze w opisie tego silnika to najwyzej poprawie. Na pewno cossiego sa glowice, rozrzad i jego naped, kolektory, pompa wodna, zaplon i wtrysk.
Redoktiabr / 2005-08-25 11:20:20 /
walek w bloku nadal jest, tyle ze bez krzywek
sluzy chyba tylko do napedu pompy oleju
nie jestem pewien ale cylindry maja chyba minimalnie inny wymiar
ogolnie blok jest to 2.9 po lekkich modyfikacjach, nie sa zamienne
watpie czy jakiekolwiek czesci sa wspolne, ale nie sprawdzalem
camaro / 2005-08-25 11:25:52 /
Ile waży silnik 2.9 cosworth? - zapomniałem;)
Seemann / 2005-09-04 22:00:20 /
No właśnie ile?
white_wolf / 2008-06-20 00:13:54 /
Mam taki pomysł i prosze mądre głowy o podpowiedzenie czy ma to sens. Chodzi o uturbienie silnika 2,9 24v a głównie najpierw o jego odprężenie. Pomysł jest prosty:
Poskładać silnik 2,9 24v na wale korbowym silnika 2,8. Zmniejszymy tym samym skok z 72mm do 68,5mm, silnik sie odpręży z 9,7 do 7,8, pojemność się zmniejszy z 2933 do 2790. Zakładam, że silnik stanie się bardziej szybkobieżny i można mu przy stopniu 7,8 dmuchać do woli. Mechanicznie wszystko pasuje, prawie ale z tym sobie poradzę bez kaszlu. Pytanie moje dotyczy sensu takiej przeróbki i tego czy ktoś to już gdzieś ukulał?
zapek??? !G.O.P! / 2012-03-05 22:45:58 /
Jest jeszcze tańsza i szybsza opcja, wał od 2,8 z tłokami i korbowodami od 2,8 co wyda idealnie na 2,8 24v i stopniu sprężania 9,3.
Takie porównanie:
2,9 ohv:
1. Moc 145KM
2. Moment 168Nm
2,9 24v:
1. Moc 210KM
2. Moment 281Nm
2,8 ohv:
1. Moc 160KM
2. Moment 225Nm
2,8 24v:
??????????
zapek??? !G.O.P! / 2012-03-05 23:33:52 /
zajebisty 2.9, momentu ma prawie tyle co 2.3v6 ;)
Większość źródel tak podaje z naszą stroną na czele, nic nie poradzę choć znalazłem też 229Nm.
zapek??? !G.O.P! / 2012-03-06 00:29:12 /
http://www.fordscorpio.co.uk/engdata12v.htm
Chyba jednak to jest źródło powielanego błędu.
zapek??? !G.O.P! / 2012-03-06 00:36:31 /
2.9 OHV ma moment 168, ale lbft. Po przemnożeniu przez 0.4536 x 0.3048 daje to 23.2 poczciwych kGm, co z kolei pomnożone przez 9.807 daje 228 Nm. I tego bym się trzymał - howgh!
A propos źródeł, to przypomniał mi się stareńki dowcip, jak to Apacz ze swoją squaw wybrali się na zakupy do cywilizacji, a że noc ich zastała, to wylądowali w moteliku. I kobitka go prosi, coby jej wody do picia przyniósł z jakiegoś źródełka. Wojownik przynosi szklaneczke. Po godzinie squaw ponawia prośbę - facio przynosi następną szklankę. Za którymś wreszcie razem wraca z pustą szklanką, a na pytający wzrok małżonki rzuca tekst: "Zaraz Ci przyniosę, bo teraz jakaś blada twarz siedzi na źródełku"...
Pozdreaux.
KRK 4m / 2012-03-06 00:43:10 /
Witam. Czy orientuje się ktoś czy TPS z coswortha BOB będzie pasował do BOA?
szkodnik_wFe / 2013-12-19 20:10:13 /
nie pasuje, wtyczka jest inksza
zapek??? !G.O.P! / 2013-12-20 12:04:57 /
Ale różnica polega tylko na innej wtyczce, czy to zupełnie inna część i nawet po zmianie wtyczki nie da się zastąpić jednego drugim?
szkodnik_wFe / 2013-12-20 12:51:35 /