W kilku tematach przewijało się coś tam o wałkach ale jest tak wiele nieścisłości, że może w jednym (mam nadzieję) zostaną one wyjaśnione i uporządkowane...
Akurat interesuję się tematem bo mam potrzebę usprawnienia/naprawienia swojego silnika 2.0.
Czy są różne rodzaje wałka do r4 "pinto" w zależności od pojemności silnika i zasilania (gaźnik/wtrysk)?
DF / 2015-12-04 23:23:36 /
masz pełną paletę wałków - dostępne w Burton Power na przykład.
Z ohc chyba troszkę różnią się wtryskowe i gaźnikowe (np. ostatnie Sierry i pierwsze Taunusy/Granady), ale nie sa to jakieś porażające różnice...
zależy czego oczekujesz - czy sportowego zacięcia, czy stabilnej codziennej jazdy...
W sprawie wałków wszystko zostało powiedziane i napisane w "How to power tune ford sohc", także przeczytaj, dużo się stamtąd dowiesz... :) dostępne wszędzie w pdf...
bartozłomero / 2015-12-05 00:37:47 /
Zobacz tutaj:
http://www.fordopedia.org/parts-catalog/pinto-ohc/B1.70
Genralnie do 2.0 są w tym katalogu dwa rodzaje wałków (dwa odrębne FINISy):
1. Do 2.0 w wersji ekonomicznej (kod silnika NS* o ile dobrze pamiętam - to chyba tylko w Szwecji było) i jednocześnie do Transitowego 2.0
2. Do wszystkiego innego.
Pamiętaj, że to co wyżej to tylko stan katalogu serwisowego z początku dekady 2000 - wcześniej ten podział mógł być "gęstszy".
Konar / 2015-12-05 12:43:33 /
A była taka wersja Xpack 145 KM z 2.0 pinto -- czy tam nie było jakiegoś innego wałka ? Czy też zwykły 2 kropkowy ? RS 2000 tez miał nieco więcej koni na folderach ...
MikeB4 / 2015-12-05 17:19:22 /