szukalem szukalem i nie znalazlem ale moze ktos ma jakies materialy dotyczace przerobki silnikow V6 forda z rodziny cologne
cos a'la "how to modified pinto motors" ??
Main(misiek) / 2005-08-06 00:53:03 /
w internecie kiedys znalazlem firme ktora poleruje kanaly powieksza zawory planuje kolo zamachowe po prostu tuninguje silniki tlumaczyli mi ze najprostrze dzialania za nie wielkie pieniadze moga podniesc moc silnika o okolo 15% ze w starych silnikach to bedzie odczuwalne bardziej niz w nowszych lepiej wykonanych
cichymk / 2005-08-06 09:12:56 /
można jeszcze zmienić rozrząd.
www.burtonpower.com na tej stronie w dziale
Engine Components można znaleźć i kupić sportowe wałki, lekie koła zamachowe itp.
osobiście jestem zdania że lepiej, kupić mocniejszy silnik niż
bawić się w przeróbkę Vki. R4 są łatwiejsze i znacznie tańsze w tuningu.
ostatnio widziałem w niemczech na sprzedaż Scorpio z 2,9 Cosworth za około 450 euro. można sprowadzić coś w tym rodzaju i napewno taniej wyjdzie
Pooglądaj sobie stronkę http://www.specialisedengines.co.uk/
poprzeglądaj moje odpowiedzi, parę miesięcy temu szczegółowo opisywałem takie rzeczy w dyskusji z Piotrkiem Kankunenem.
granadziarz_3M / 2005-08-07 16:18:18 /
a znacie kogos kto przerabial r4?
tudiez zajmuje sie tym?
Szymon Bluntowski / 2005-08-21 18:03:54 /
znamy :)
Zwie sie Pająk;)
Arturo / 2005-08-21 21:14:41 /
Pytaj się Pająka skoro on twierdzi, że kogoś takiego zna, chociaż pewnie coś kręci ;)
Pozdroxy
Wroniasty / 2005-08-21 23:44:38 /
xxxxx tez takimi rzeczami sie zajmuje ... podobno calkiem niezle mu to wychodzi. Nie wiem, nie korzystalem z jego uslug. trzebaby zapytac Boombeela ze sierrafan jak mu urzezbil silnik do jego "Sierra TOY"
toyman / 2005-08-22 10:41:51 /
ale ogolnie rzecz biorac wydaje sie wam ze da sie z tym cos zrobic?
bo tak troche pytalem...i lud mowi ze tu nie da rady nic tam nie da sie wsadzic by ladniej szedl
Szymon Bluntowski / 2005-08-22 19:12:31 /
2.0 ohc bez doładowania da rade zrobić do ok 190KM
bardzo ladnie sie to zaczyna prezentowac
pieknie mowisz
musze sie do Ciebie przejechac i sobie porozmawiamy
Szymon Bluntowski / 2005-08-23 03:49:50 /
Car Clinic najlepsi w Essexach i Cologne. Niedawno wprowadzili strokera w swojej ofercie i robia z Cologne 3,4 litra.
http://www.cologneengines.com/
http://www.essexengines.com/
Pozdrawiam
Jarek / 2005-08-23 08:19:59 /
2.0 ohc robia do jakis 220 koni ale to juz na ulice sie raczej slbo nadaje. Pojemnosc 2.2 robione na tlokach z 2.8 V 6, korby z diesla Fiesty, glowice z silnika 2.o na wtrysku bo podobno lepsze. Do tego Webbery 2x50 albo 2x48. Ale koszt takiego silnika to jakies 7000 tysiecy funtow w HT Racing albo Harris Performance Engines, ktorzy sa najelpsi podobno.
Jest firma, ktora robi do 2.0 ohc 16 v glowice, chyba Warrior sie nazywaja ale cena kosmiczna, mialem ich oferte kiedys do 300 koni na tym silniku dochodza. Mozna zamontowac tez glowice z Coswortha ale wtedy sporo roboty, inne tloki, duzo roboty przy glowicy bo jest projetkoweana pod turbo, obrobka plus inne walki. Taki silnik w wersji ulicznej ma w granicach 200-220 koni ale sa tez 300 konne.
Pozdrawiam
Jarek / 2005-08-23 08:29:00 /
Należy pamiętać, że najczęściej czym silnik mocniejszy tym przy wyższych obrotach osiągana jest moc(chodzi o silniki N/A) i staje się mniej elastyczny, moim zdaniem maks na ulicę z 2.0 ohc to 180 koni powyżej tej mocy samochód nadaje się na tor bo jest nieelastyczny chyba ,że komuś nie przeszkadza to że silnik wkręca się od 4000 obr/min.Na silnikach forda się nie znam ale moim zdaniem wałek 290 stopni , obrobiona głowica i gaźniki dcoe 45 powiny wystarczyć żeby osiągnąć około 179 koni. Czym silnik większy tym wałek działa na niego słabiej, na przykład wałek 290 stopni w silniku 1.2 daje dużo większe przyrosty niz w 2.0.
Pozdrawiam
Przemek S. / 2005-08-23 10:19:56 /
Co do tuningu R4, najlepiej jest to chyba opisane w
Ford Pinto Tuning Guide
i
How To Power Tune Ford SOHC
obie pozycje dostepne na:
http://ako234.internetdsl.tpnet.pl/sierrafan/Sierra-tuning/
Opisuja tam wlasnie obrobke R4, Wstawienie tlokow od 2.8 V6, Korbowodow od Escorta 1.6D - co ma dawac pojemnosc 2.3 do tego odpowiednia obrobka glowicy.
Cos takiego wlasnie przerabiamy z kolega w sierrce
toyman / 2005-08-23 11:42:43 /
180 koni przy takiej konfiguracji to bedzie raczej ciezko. Mysle, ze blizej 150 koni. Ponizej specyfikacja 135 i 150 konnego silnika:
http://www.vulcanengines.com/
135 HP Engine
These engines are fully reconditioned, using Hepolite pistons and Vandervell bearings. As they are the basis of our Performance engines, we fit high-pressure oil pumps. The engines are fully built, including flywheel. They use our Maxiflow I head (see page29 for spec.) and Kent FR 32 Cam. The Inlet manifold is ported, polished and matched to the head.
Exchange Price
£1159.00 + Vat
To convert the 135hp engine into a full installation we supply the following new parts.
Weber 32/36DGV Carb
£T B A + Vat
Full Clutch Kit
£99.00 + Vat
Standard Bosche Distributor
Exchange £159.50 + Vat
Alternator, brackets and fan belt
£99.00 + Vat
Supply and fit Water Pump
£34.00 + Vat
Supply and fit Petrol Pump inc pipes
£31.50 + Vat
Standard Ford Breather system
£19.95 + Vat
Thermostat Housing, inc stat’
£29.00 + Vat
Total Exchange Price
£ T B A + Vat
Exchange Price inc Vat £ T B A
150 HP Engines
Fitting Twin Carbs, either Weber or Dellortoes on the 135hp spec’ engine will increase the power output to 150hp.In Addition to the Twin carbs you will need a Non vac distributor.
Therefore 150HP Engine as a full installation would cost as follows,
Basic Cost of Engine
£1159.00 + Vat
Twin 45 DCOW Webers on manifold
£875.00 + Vat
Full Clutch Kit
£99.00 + Vat
Boshe Non Vacuum Distributor
Exchange £169.50 + Vat
Alternator, brackets and fan belt
£99.00 + Vat
Supply and fit Water Pump
£32.00 + Vat
Supply and fit Petrol Pump inc petrol pipe
£31.50 + Vat
Aluminium Vulcan Breather System
£59.95 + Vat
Thermostat Housing inc Stat’
£29.00 + Vat
Total Exchange Price
£2553.95 + Vat
Exchange Price inc Vat £3000.89
Jarek / 2005-08-23 12:08:49 /
ja osobiscie nie chcial bym takiego monstrum ponad 200 konnego
za kiepskim jestem jeszcze kierowca za male mam doswiadczenie
wszystko z czasem...
ale tak 150 -180 to tak...jak najbardziej ooo tak!!! juz to widze...pieknie mi sie sni...
a jak wam sie wydaje
jak by zniosl to silnik??
Szymon Bluntowski / 2005-08-23 16:44:51 /
a ja myśle że nie zbudujesz w Polsce 2.0 ohc ponad 150KM, poprostu jest to baaardzo kosztowne.
a twoje 1,3, to niby ile ma???
granadziarz_3M / 2005-08-23 18:57:29 /
Pająka 1.3 budowane było w Reichu i za niemałe pieniądze :P.
Natomiast za sensownie niewielkie pieniądze [do 4-5 tysięcy zł] w naszych warunkach warsztatowych do osiągnięcia sa moce:
Kent R4 1.3-100 PS, 1.6-120 PS
Koeln V4 1.5-95 PS, 1.7-110 PS
Essex V4 1.7-110 PS, 2.0-125 PS
Pinto R4 1.3-100 PS, 1.6-125 PS, 1.8-135 PS, 2.0-155 PS
DOHC R4 2.0 8v-165 PS, 2.0 16v-175 PS, 2.3 16v-185 PS
Zetec R4 1.6-135 PS, 1.8-155 PS, 2.0-170 PS
Koeln V6 2.0-125 PS, 2.3-150 PS, 2.4-160 PS, 2.6-175 PS, 2.8-190 PS, 2.9-200 PS
Essex V6 2.5-165 PS, 3.0-190 PS
Cosworth R4 16v atmo 2.0-180 PS, turbo 2.0-320 PS
Cosworth V6 24v 2.9-250 PS
Są to graniczne moce uzyskiwane przez tzw. niskokosztowych tunerów brytyjskich i niemieckich bez ingerencji w "dół" silnika [blok, panewki, korbowody, tłoki, pierścienie]. Jedyne co robią z dołem, to polerka korbowodów [likwidacja zjawiska karbu] oraz precyzyjne wyważenie całości. Do tego Z CZUCIEM zebrane koło zamachowe, kompletna modyfikacja głowicy [większe zawory, dłuższe czasy otwarcia, drożność i przekroje kanałów] i niemal wolny wydech. Zasilanie w rzedówkach na throttle bodies albo czterech poziomych Weberach/Solexach/Dellorto o średnicy 40 [dla 1.3-1.6], 45 [dla 1.8-2.0] lub 48mm [2.3], a przy widlakach odpowiednio pionowe gaziory, co jednak - jak widac - daje słabszy efekt. Przy turbo i wtryskach także zmiana mapy i chip-tuning.
Pozdro.
KRK 4m / 2005-08-23 19:27:27 /
Z tego co ja wiem to moc Coswortha 2.0 Turbo można zwiększyć do 328 (wydruk z hamowni) koni przez samą wymianę turbiny. Taką operację wykonał mój kumpel w swoim Cossim. Inna sprawa krk, że piszesz o operacjach tanich, a on za tą turbinę zapłacił 11 tysięcy do tego dochodzi jeszcze montaż...
No, ale np. założenie Podtlenku azotu to też jest operacja dość tania (GMS oferuje podtlenek od 2100zł z założeniem i napełnieniem butli) a moc np. 2.8 V6 zwiększy się na pewno o ponad 40 kucyków. Problem w tym, że ta moc jest osiągana tylko wtedy kiedy "psika" podtlenek... Czy 2.8 po prostu nie wytrzyma takiej mocy, bo blok jest zbyt słaby, albo coś jeszcze innego?
Wroniasty / 2005-08-24 02:28:13 /
Wymiana turbiny to i 600 koni mozna wyciagnac z tego silnika ale to nie sa same wymiany turbiny trzeba zmienic wiele rzeczy wtryski, przeplywomierz, nowy program itp. Nie jest to wbrew pozorom latwa operacja. Wlasnie modyfikacja Coswortha do okolo 320 koni jest najbardziej oplacalna tzn. kazdy zyskany kon jest najatnszy pozniej to juz grube pieniadze.
Pozdrawiam
Jarek / 2005-08-24 07:55:16 /
Te 180 koni z 2.0 pisałem na podstawie tego ile można uzyskać z 2.0 cihowskiego silnika opla z tą konfiguracją.
Pozdrawiam
Przemek S. / 2005-08-24 10:13:36 /
ale wstawic podwojny gaznik? do 2.0 R4?
Szymon Bluntowski / 2005-09-05 21:59:37 /
A czemu nie? Można i cztery gaźniki wstawić do R4 =P
Jakieś dwa poziome Weberki do R4 i byłoby - fajnie =D
Wroniasty / 2005-09-06 07:24:48 /
a to że niby co?
http://www.capri.pl/photo/e/2/4263db46955e2.l.jpg
slicznie...a ktos sie orientuje jak to pracuje
czy duzo wiecej pali a jak silnik to znosi
moze na wiosne teraz z kolektor sie bawie
Szymon Bluntowski / 2005-09-07 04:39:33 /
dzwięk jest super, u mnie pracuje nierówno ale to wina wałka, na seryjnym motorze będzie spoko, jeżeli zgrasz te gaźniki, mi na co dzień pali 12-15 w zależnoiści od ciśnięcia
no to troche pija
a nalezalo by kupic calosc czy mozna to jakos skompletowac?
Szymon Bluntowski / 2005-09-07 15:55:16 /
To ja odświeżę stary wątek...
Cytuję z burtonpower:
" The 2.3 and 2.8 are significantly different since they feature Siamese ported heads, fibre-teeth cam gear and shorter stroke. In contrast, the 2.9s cam is chain driven in the opposite direction and features 3 port heads.
In practical terms, you either tune one engine or the other – you can’t fit 2.9 heads on a 2.8 because the cam phasing is different amongst many other parts – conversion is therefore very difficult. However, you can fit the 2.9 crank in a 2.8 block although the nose at the front will need machining to accept the cam drive. Neither engine has anything in common with the Essex type V6, which this engine replaced for emissions reasons.
"
No i kwestia wymiany wału w 2.8 na wał od 2.9.
Skoro 2.9 ma odrobinę większy skok, to jak wygląda sprawa z tłokami? Trzeba by wymieniać tłoki na te z 2.9? Obróbka wału, żeby wpasować koło zębate z 2.8 może i realna, ale czy zysk ze zwiększenia skoku (pojemności tym samym) nie zostanie zniwelowany stratami z powodu wklęsłych tłoków od 2.9?
m.kozlowski / 2008-09-19 15:45:33 /
Znalazłem niedawno coś takiego:
http://www.ford-granadaguild.org.uk/gu_mlemk2.php
Ma ciekawy silnik.
Johnny81 / 2009-08-11 22:23:20 /
nie wiem czy był ten link ale już będzie.Bardzo pomocne przy wyturbianiu:
http://skogenracing.editboard.com/english-forum-f12/
JARY / 2009-08-11 23:04:30 /
potrzebuje info o firmach które robią tłoki na zamówienie... mogą byc poza PL
tazzman / 2009-08-12 12:30:29 /
cosworth , JE pistons, Wiseco, WOSSNER, acralite. robia kute tloki to i pewno na zamowienie zrobia. pewno wyjdzie okolo 3 tysiecy zdaje sie warszawski tomson jest przedstawicielem JE pistons na polske.
nmd / 2009-08-13 00:55:22 /
piękne jaja, na tej stronie z czarnym injection jest 2.8 rozwiercone do 3.6 nie mam pytań...
szalony / 2009-08-13 13:47:12 /
jesli rozwiercone to tez musi miec zmienione korby, bo bez tych zmian max co mozna to 3,2
tazzman / 2009-08-13 13:50:49 /
a czy ktoś z was wie coś o tym człowieku??
http://legra.neostrada.pl/ofirmie.htm
tazzman / 2009-08-13 13:59:52 /
W tym 3.6 jest wyraźnie napisane - wał od 4.0, tłoki 95mm, czyli pewnie korby też od 4.0.
m.kozlowski / 2009-08-13 14:10:02 /
taz zadaj pytanie na racingforum.pl moze ktos cos
nmd / 2009-08-13 15:33:14 /
Ten z mojego linku to już chyba max co da się wycisnąć z wolnossącego koelna 2.8. Przerobione ma już wszystko. To chyba bardziej sztuka dla sztuki bo parametry ma takie +/- jak 2.9 Cosworth, a koszty pewnie kolosalne.
Johnny81 / 2009-08-13 15:48:50 /
Pytanie z serii "zapytam przy okazji".
Co panowie fachowcy polecają zmodyfikować, aby nieco rozruszać Koelna 2.3 V6? Założenie - ma się nadawać do cywilnej jazdy, ostre wałki raczej odpadają.
Czym więc "pokręcić", żeby wycisnąć z niego te 140-150KM? Da się za rozsądne pieniądze?
Bartłomiej / 2009-08-13 20:31:37 /
rzekne niesmialo... turbooo?
jak masz lpg to sprezasz mieszanke i bez IC prosto do silnika, zeby sie w chlodnicy bombka nie zrobila.
jak chcesz miec gaznik to tez bez IC albo z IC ale gaznik "pompowany" tam gdzie jest.
jak mi sie bedzie nudzic to taki myczek sobie zrobie. oidp chyba Granadziaz "dmuchal" 2.0v6
Leszek "QSi" / 2009-08-13 20:40:53 /
LPG nie posiadam i nie planuję.
Turbo nie wchodzi w rachubę.
Myślałem raczej o dłubnięciu gaźnika i/lub całego dolotu, jakieś dodatkowe wyważanie mas wirujących plus ew wzmocnienie dołu. Wydech jest OK - baranek - więc może wystarczy zająć się "wdechem".....
Pozdro
Bartłomiej / 2009-08-13 21:53:46 /
no to inny walek rozrzadu, poprawiane kanaly dolotowe, lekkie kolo zamachowe, pewnie inny gaznik, planowanie glowicy - zwiekszenie stopnia sprezania i costam pewnie ejszcze. a najsampierw doprowadzic silnik do stanu fabrycznego.
Leszek "QSi" / 2009-08-14 08:25:21 /
tak czy siak... około 5000
przy opcji tanio:P
tazzman / 2009-08-14 08:48:12 /
Bartłomiej - jeśli masz padakę, to wystarczy zrobić remont, jak masz zdrowiznę, to i tak dużo nie uzyskasz i to się po prostu nie opłaca. Planowanie głowic, poprawianie kanałów, wałek rozrządu... Taniej wyszedłby cosworth. Z 2.3 rakiety nie zrobisz, szkoda twoich pieniędzy. Jak lubię wydumki, tak tu odradzam.
m.kozlowski / 2009-08-14 09:09:54 /
zdrowe 2.3 nie chodzi zle. zmierz kompresje, jak nie masz +/- 12-13 to znaczy ze tuning to nie to co potrzebuje twoj silnik...
jak masz zdrowy i chcesz wiecej........... coz - 2.8........tylko tez zdrowe / zdrowy k-jet. chyba ze bardzo jestes przywiazany do numerow i oryginalnosci.
Tak jak koledzy piszą - jak masz zdrowy silnik - popraw kolektory wydechowe żeby otwory się pokrywały (zrobi się dużo bardziej elastyczny) sprawdź równobieżność otwierania przepustnic w gaźniku, sprawdź aparat zapłonowy, ustaw zawory, zapłon na 9 stopni na lampę i to chyba tyle co w granicach rozsądku. Potem to już się zaczyna niepotrzebne topienie kasy. Chyba że chcesz grzebnąć silnik dla samej frajdy.
Johnny81 / 2009-08-14 10:33:20 /
Silnik jest zdrowy, tak mi się przynajmniej wydaje. Ale dla pewności pomierzę sprężanie. Ostatnio, czyli circa ze 2 lata temu było równiutkie, ale wartości nie pamiętam.
Zastanawiam się, czy warto bawić się w jakieś większe/lepsze gaźniki. Ale nawet nie wiem, co to miało by konkretnie być.
Nie przewiduję wymiany silnika, bo ten jest dobry. Chciałem go tylko lekko poprawić.
Bartłomiej / 2009-08-14 13:07:14 /
No to zrób jak pisałem. Ja sam się ździwiłem jaka różnica jest w jeździe jak wszystko jest cacy. Mam świece i przewody Motocrafta, zawory ustawione na 0.3-0.4, zapłon na 9 stopni (testowałem od 6 do 12 stopni i 9 jest najlepiej). Pali od pierwszej iskry, silnik nawet nie drgnie na jałowym i kopa ma całkiem przyzwoitego w całym zakresie obrotów (6 ma dół, 12 górę ale nerwowo jakoś się zachowuje). Przy gumach 225 z tyłu potrafi na dwójce ślizgnąć się na suchym. Spróbuj, zobaczysz co Ci bardziej odpowiada.
Johnny81 / 2009-08-14 13:54:53 /
Ja myślę że jak koniecznie chcesz wzmocnić 2.3 to kombinuj z przeróbką kolektora pod solexa 4a1.Myślę że napewno pomoże.Nie wspomnę o takich rzeczach jak obróbka głowic i spasowanie kanałów w głowicy z kolektorami.