w moim taunusie 1.6 automat jest dużę zużycie paliwa 15/100 km ze starym motor kraftem były problemy i zmieniłem go na pierburga 2e prawdo podobnie od siery samochud był u dobrego mechanika były regulowane zawory została założona elektronika czyli elektroniczny zapłon autko pali pieknie zapala po przekreceniu kluczyka ma dużęgo kopa szybko sie zbiera silnik przedmuchów nie ma ciśnienie w normie oleju nie bieżę co możę być powoem takiego zużycia paliwa czy jest ktoś w stanie mi pomóc
lukasz21 / 2005-07-18 22:23:46 /
zmin na 2.0 i wywal automat - 30% oszczednosci murowane :D
Mysza liil (EM) / 2005-07-18 22:37:09 /
nie potrzebuje porad tego typu tylko jak zmniejszyć zużycie paliwa bo lubie automat i ten silniczek chodzi jak w zegarku
lukasz21 / 2005-07-18 22:41:58 /
Chodzi jak zegarek, w automacie, szybko jeździ... i sporo pali... delikatniej z gazem... a potem sprawdź wyniki ;)
Piotrek PCK / 2005-07-18 23:37:05 /
to napisz jeszcze czy pali tyle benzyny czy gazu..
Trójkąt / 2005-07-18 23:38:28 /
Podobno Pierburg 2e jest fatalnym gaźnikiem, trudnym w serwisowaniu i będącym główną przyczyną relatywnie dużego spalania Sierry z silnikiem Pinto 1.8. Sam mam ten motor z tym gaźnikiem, ale jeżdżę na LPG i nie mogę się wyrazić w kwestii zużycia benzyny.
W każdym razie bardzo możliwe, że jedną z przyczyn dużego spalania Twojego Taunusa jest właśnie ów Pierburg.
Mój 1.6 pinto na LPG nie schodzi poniżej 14l w mieście. Ale ja mam zwykłą szufladę. Trochę mnie to irytuje, ale podobno tak ma być ;)
a_patch / 2005-07-19 11:31:18 /
taunus chodzi na benzynce bo gaz jeszcze nie został uruchomiony po remoncie uszkodzony parownik i musze zmienić mikser a czy wie ktoż czy pirburg 2e był zakłaDANY DO SILNIKA 1.6 bo chciał bym zmienić dysze na mniejsze
lukasz21 / 2005-07-19 14:25:07 /
Też się właśnie zastanawiam, czy taki gaźnik występował w 1.6. Ja tam się nie znam, ale skoro już eksperymentujesz z gaźnikami, to może Webera spróbujesz?
Rafał L. / 2005-07-19 16:04:16 /
Pierburg 2E pochodzi albo z Pinto 1.8, albo z 1.8 CVH. W innych silnikach go nie było.
Mój tatuśko miał w sierce 1,6 takowego pierburga..
Hmmm, wprawdzie Ford namieszał niesamowicie w wersjach swoich samochodów, ale nigdzie nie spotkałem się z tym gaźnikiem w silniku innym niż 1.8. Książka WKŁ też tak głosi (choć to żaden dowód, bo z owej książki można się dowiedzieć, że silniki N8A, N9A i N9C były szesnastozaworowe). Ale i tak sądzę, że w Sierrze Twojego taty ktoś coś nakombinował i wsadził gaźnik z kolektorem od 1.8, albo owa Sierra była tylko formalnie 1.6. Może krk4m potwierdzi lub zdementuje moje słowa :)
z tego co ja też wiem to pirburgi zakładane były do silników 1.8 ale naj ciekawsze w tym wszystkim jest to żę na obudowie gażnika wybity jest znam opel bo kupiłem gażnik od siery razem z kolektorem i okazało sie żę gażnik jest uszkodzony wiec mój mechanik poszukał i znalazł u siebie taki gażnik tylko z napisem opel ale z tego co sprawdzałęm wynika żę opel teżzakładał te gażniki do silników 1.8
lukasz21 / 2005-07-19 21:24:34 /
z tym kombinowaniem przy samochodzie ojca to możliwe, poza tym ten gaźnik leży u mnie do tej pory razem z resztą pozostałości ze sierry :b
Załóż webera. U mnie automat z 2,0 nie wychodzi ponad 13l gazu, a mam ciężką nogę :)
Ramboost / 2005-07-21 18:05:50 /