logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Jak wyregulować gaźnik Webera od V6?

Jak wyregulować gaźnik Webera od V6?

Fakty:
-silnik 2.9EFI
-kolektor ssacy 2.0 V6
-zasilany wylacznie benzyna
-gaznik ogolnie wyglonda na sprawny, brak luzow na przepustnicach
-zaplon na przerywaczu
-elektryczna pompka paliwa
Objawy:
-wolne obroty raz sa normalnie a czasami gasnie,
-gasnie prawie zawsze po spadnieciu z duzych obrotow czesto przy hamowaniu (serwo i przewody od niego trzymaja brak dojscia "lewego powietrza")
-czasami po gwaltownym dodaniu gazu dlawi sie i krztusi a czasami nie
-szarpie jadac ze stala predkoscia np 20km/h na 2 biegu
-pali bez najmniejszych problemow
-spala przy sredniej 100-110km/h 9L/100km

Pytania:
Co moze byc tego wszystkiego przyczyna?
Czy moze byc to tez wina lancuszka rozrzadu i co ile sie go wymienia?
Jak wyregulowac, posprawdzac gaznik?
Jak ustawic mieszanke?

Z gory dzieki za precyzyjne odpowiedzi i sugestie.

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-18 03:38:06 /


może to będzie zbyt trywialne, ale może uszczelka pod kolektorem przeniosła się do innego świata?

pozdro.

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-18 07:58:48 /


>-szarpie jadac ze stala predkoscia np 20km/h na 2 biegu
przyczyną może być zbyt wczesny zapłon.

co do reszty objawów to napisz jaki masz gaźnik.. od jakiej pojemności.. jeśli od 2,0 jak kolektor to czeka Cię zmiana średnic dysz..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-18 08:51:58 /


Jezeli gasnie przy hamowaniu, to tez moze byc zle ustawiony zaplon.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-18 09:44:39 /


sprawdź membranki w gaźniku moze któraś pękła i sie teraz leje przez nią.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-18 09:46:16 /


Gaźnik Weber chyba od 2.0 V6 tak jak kolektor ale na takim malym koleczku na odlewie korpusu gaznika jest wybite 23 i nie wiem co to znaczy.

Dysze wymienione na nowe o srednicy 125.

Dysze od powietrza wykrecone na 2,5 obrotu.

Poziom paliwa w komorze plywakowej po zdjeciu pokrywy z plywakiem okolo 2cm

Zapłon ustawiałem na rózne sposoby ale ogólnie jest dobrze bo pali na dotyk, przy duzym obciazeniu zawory nie klepia (pomimo jazdy na benzynie ktora ma 92 oktany) i obrotomierz zamyka niemalze jak w scigaczu. Swiece bielutkie i koncowki wydechu delikatnie osmolone na brazowo.

Wszystkie oszczelki pod gaznikiem sa ok pod kolektorem chyba tez bo nie dymi ani nie bierze oleju a przeciez jaby tam cos ssalo na lewo to razem z olejem.

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-18 13:12:29 /


białe świece wskazują na zbyt ubogą miszankę.. czyli za małe dysze..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-18 14:11:11 /


uszczelki pod i nad gaźnikiem mogą być ok - jeśli czasem chodzi a czasem gaśnie - w szczególności przy hamowaniu czy dojeżdżaniu do skrzyżowania to obejrzyj membranki w gaźniku. To tylko kilka śrubek a pod spodem pod tą pokrywką może siedziec przerwana membranka i przelewać sobie paliwem - powodując, że czasem sobie zgaśnie a czasem idzie jak dziki ;-)

Co ja sie z tym namęczyłem. Przy okazji mozna przedmuchać dysze w gaźniku jeśli byłby zasyfione. Jeśli te 2 najprostsze kroki nie pomogą to sugeruje dopiero wtedy zająć sie zapłonem.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-18 18:38:24 /