logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » sprzęgło

sprzęgło

Mam problem a nie mam możliwości preszukania forum więc proszę o szybka pomoc!!!
Granada 2,3.Jak pojeżdzę dlużej głównie po mieście to przy ruszaniu strasznie szarpie(sprzęgło?) potem jest wmiare ok tyle że bierze przy końcu.na początku(jak zimny) jest ok bierze dobrze. linka nowa napinacz pedała też ok czy może to być wina tylko braku tarczy czy to raczej docisk? Dzięki za ewentualną pomoc.

Jumpik / 2005-07-17 00:43:56 /


raczej napewno tarcza jest już mooocno zużyta.. co do docisku może się jeszcze nadawać ale też nie jest to pewne.. bez rozebrania nieda się ocenić..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-17 15:42:04 /


Diagnoza:
Tarcza do wymiany.
Wielowpust na tarczy ma na bank totalne luzy,a sprężynki...nie istnieją.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-17 19:34:03 /


Ja mam podobnie tylko w sierze. Jak jest zimna to oki jak goraca to czasem szarpie jakby most mial wypasc szczegolnie na wstecznym. Sprzeglo po wymianie i teraz podejrzewam padniete lozysko na walku sprzeglowym w skrzyni. Halasuje na postoju przy puszczonym sprzegle. Ale to tylko moja teoriia.

Redoktiabr / 2005-07-18 19:22:29 /


Nie będę zakładał nowego wątku, więc wrzucam to tutaj:
Wyciągnąłem z Carli skrzynkę. Rozebrałem i chciałem założyć nową. Przy okazji zauważyłem, że w nowej (czytaj: innej) skrzyni jest wywalone łożysko oporowe. Kupiłem nowe. Wziąłem na przymiarkę stare i jeszcze jedno (które pożyczyłem od Zoggona). W sklepie okazało się, że jest takie jak na zdjęciu (sklepowe - po lewej). Nie wiem czy podejdzie - średnica jak i grubość jest ok, ale nie wiem czy podejdzie - widzieliście coś takiego? Zoggon mi mówił, że są 2 rodzaje łożysk do N9 a w sklepie, że tylko jedno i oni zawsze takie sprzedawali..

Druga sprawa: słoneczko: Miałem w garażu trzy takie i chciałem porównać do tego, które mam teraz założone. Wymontowałem tałatajstwo... i okazało się, że jest inne od tych trzech!! Spójrzcie na fotki - to po lewej jest wytargane właśnie z Carli i ma już widoczne ślady zużycia - jest maleńki schodek ale jest. To drugie, oczyszczone papierem jest gładkie na całej powierzchni ale zastanawiam się czy jest ok - wytargałem je z innego Capri a inne z jakiejś Sierry. Ale takie jak miałem teraz w Carli to widzę pierwszy raz... Aha, na grubość jest takie samo, ilość blaszek też.. Podpowiecie?

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-08 23:03:47 /


Napiszcie mi proszę w miarę szybko czy to zakładać i najważniejsze - JAK. To raczej pilne, bo chcę to najdalej jutro poskładać. Czyli: jak z tym łożyskiem? Czy trzeba to jakoś nasmarować przed założeniem na wałek? Jeśli tak, to czym? Jakiś smar grafitowy starczy? A czy ten element (docisk?) - ta blacha, o którą się zaczepia linkę (wypadła mi teraz nazwa) - musi być też jakoś nasmarowane czy może być czyste? Bo ja cały dzwon oczyściłem z syfu i wszystko czyściutkie jest :) Wiem tylko, że ten wałek sprzęgłowy trzeba nasmarować przed włożeniem na silnior... Ale reszta? W życiu się za łożysko nie brałem..

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-08 23:18:37 /


Jesli wysokość łozyska jest taka sama, to zakładaj. Budowa jest niewazna, te 2 typy dotyczą wysokości. A to, ze ma inną budowę, to w niczym nie przeszkadza. Co firma, to nowy kształt.

Mysza liil (EM) / 2008-07-09 07:15:02 /


A co z tym słoneczkiem? Też są dwa typy.. żeby się później nie okazało, że są dwie różne tarcze.. No i co z tym smarowaniem?

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-09 11:05:56 /


posmaruj łożysko igiełkowe w wale i podpore wałka sprzęgłowego tam gdzie sie suwa łożysko wyciskowe z całą łapą no i końcówke łapy co jest przytwierdzona do dzwonu i to tyle

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-09 11:26:23 /


Dzięki za odp. A możecie mi na jakiejś fotce pokazać gdzie jest to łożysko igiełkowe? Aha, mam smar grafitowy. Nada się?

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-09 18:12:46 /


Ja już zgłupiałem, jak to jest ze sprzegłami albo działa albo nie działa?

TCIII skrzynia i silnik od scierry 93. Dolałem oleju do skrzyni, auto jak jest zimne po odpaleniu chodzi ok biegi wchodzą. Jednak po rozgrzaniu silnika pojawia się problem z wrzuceniem jedynki tudzież zgrzyta przy wrzucaniu wstecznego. Jak auto wystygnie problemu nie ma znika.

Na pedale sprzęgła jest taki księżyc z ząbkami ale jest już podciągnięty raczej na maxa, przy skrzyni nie ma opcji regulacji na śrubie jest tylko linka zakonczona odważnikiem. Czy podkładać coś pod nią może?

Pedał sprzęgła łapie od połowy.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-13 23:47:31 /


Mialem tak w Sierce, docisk byl krzywy.

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-14 01:56:00 /


Jaki olej ? :)


tak pytam teoretycznie bo nie wiem... co ma wspólnego rozgrzany silnik do docisku i wrzucaniu biegów ?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-08-14 16:29:54 /


"Pedał sprzęgła łapie od połowy" sam sobie odpowiedziałeś.
nowa linka sprzegla, lub podkladka, a jak to nie pomoże to poszukaj na forum co zrobić z samoregulatorem żeby działał.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-14 21:14:57 /


Jednak coś innego, dziś okazało się że coś zgrzyta nawet bez wrzucania biegu (na jałowym po wciśnięciu sprzęgła). Kto wie czy słoneczko się nie posypało.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-14 22:11:28 /