Witam! l a i k pyta:
Wymieniałem uszczelkę pod kolktorem ssącym i musiałem wyciągnąć aparat zapłonowy - silnik 2.0 v6. Niestety jeden taki widz pobawił się aparatem i straciłem "ustawienia".
Zabrałem się więc za to na dwa sposoby: "książkowo" i "na czuja".
Pierwsze podejście (opis z grubsza) : Czy przy wkładaniu aparatu zapłonowego należy przestrzegać jakiś prawideł np. że ustawiamy szczelinę na kole pasowym (wał korbowy) na określony kąt np. 12° przed martwym punktem tłoka 1 cylindra (opis dla 2.8i) a palec rozdzielacza w tym samym momencie ustawiamy tak, że musi wskazywać tę wąską szczelinę na obudowie aparatu i w takiej pozycji montujemy aparat w silniku ? - mamy wtedy ustawienie bazowe z którego regulujemy dalej już dokladnie przy "chodzącym" silniku ? Tak też zrobiłem i nic...albo samozapłon, albo wyrzuca mieszanke przez gaźnik - w każdym razie nie udało się tak obrócić aparatu żeby silnik nawet załapał.
W związku z tym zastosowałem drugie podejście na czuja: wkładałem parat w różnych pozycjach przykręcałem go i obracałem nim próbując znaleźć własciwy kąt. Za każdym razem gdy w obie strony "zabrakło zakresu" znowu go wyjmowałem wkładałem w troszkę innej pozycji aż aż ... silnik wstępnie załapał. Wtedy kręciłem aparatem i udało mi się doprowadzić silnik z grubsza do normalnej pracy - teraz już tylko regulacja z lampą stroboskopową.
No dobra udało mi się drugim sposobem, ale jakoś tak na około i może przypadkiem . W związku z tym czy podejście drugie jest właściwe, czy tak to się w praktyce robi ? czy jednak te szczeliny na kole pasowymi na obudowie aparatu zapłonowego po coś są, jakiś punkt wyjściowy, a ja nie ustawiłem dobrze bo pominąłem jakiś ważny szczegół? Fajki na pewno dobrze założyłem :-)
Dziekuję za pomoc
pzdr
Sowa {3M} / 2005-07-15 23:34:12 /
znaki na kole wskazują GMP cylindtra 1 i 4.. przy czym na jednym zaczyna się suw pracy a na drugim ssania.. wiec jeśli ustawiłeś aparat na 1 sposób i silnik nie chciał zagadać to powinieneś przestawić aparat o 180st. lub przestawić przewody zapłonowe o 180st.. wówczas by zagadał :)
Trójkąt / 2005-07-16 01:27:30 /
Rozumiem, dzięki czyli poprostu znak na kole wskazuje 1 cylinder co drugi obrót :-)
Sowa {3M} / 2005-07-16 10:36:55 /
brawo!! ;) prościej się nieda tego wyjaśnić..
Trójkąt / 2005-07-17 15:42:55 /
Następnym razem jak będziesz miał jakiś problem to dzwoń... :)
Wolff(miłosz) / 2005-07-18 15:49:12 /
To ja się podłączę. 2.0r4 odkręciłem platynki, żeby dobrze przeczyścić i zgubiłem tą małą śrubkę :/. Ktoś wie co powiedzieć w żelaznym, żeby mi sprzedali pasującą?? I przerwa w położeniu max 0,45mm?
Dzięki, buziaki
Młody_wFe / 2006-03-26 13:59:34 /