Witam!!
Mam taki problem ze moj 2.0 V6 bardzo szybko lapie temperature ,po tym jak pare razy wywalilo mu plyn do zbiorniczka przelewowego wyjalem termostat ale i tak momentalnie sie nagrzewa.Nie wiem moze poszla uszczelka pod glowica ale niema oleju w wodzie ani na odwrot, a wiec oco chodzi??
adasko / 2005-07-13 17:14:08 /
sprawdz zapłon w aucie to tez moze być przyczyną.Rafał
Łukasz 33 radom / 2005-07-13 19:31:42 /
Zbiorniczek wyrownawczy po to jest :)
Czy silnik sie po prostu nagrzewa, czy gotuje sie plyn?
Na poczatek przemyj chlodnice wezem ogrodowym, sprawdz czy dziala pompa.
pmx (wiewior;) / 2005-07-13 23:43:02 /
miałęm tak i pomogła.... wymiana korka do chłodnicy...... moze u Ciebie tez pomoże strawa łatwa i tania a kosztowała mnie remont głowicy..... :(
grabasz / 2005-07-14 00:24:31 /
Przy delikatnej jezdzie sie nagrzewa jak mu sie troszeczke depnie to gotuje a jest zalany koncentratem.
A tak wogole to jak sprawdzic czy pompa dziala??
adasko / 2005-07-14 00:25:42 /
1. wyjęcie termostatu otwiera na stałe krótki obieg!! spora część wody wraca do silnika przed przepłynięciem przez chłodnice!! w v-ce nienależy tego robić chyba że wyjmując termostat zablokujesz krótki obieg.,
2. jeśli przy spokojnej jeździ grzeje się w miarę normalnie a przy depnięciu zaczyna bulgotać to na 90% jest uszkodzona uszczelka pod głowicą.. jeśli auto jeździ na LPG to masz 98% że to uszczelka :)) może byc jeszcze pęknięta głowica ale to zdarza sie bardzo żadko..
Trójkąt / 2005-07-14 00:37:18 /
No ale chyba jakby byla uszczelka to bylby olej w wodzie lub na odwrot ??
No chyba ze sie myle,sam juz niewiem.
Jak sie depnie to odrazu gotuje.
adasko / 2005-07-14 01:01:25 /
http://www.capri.pl/forum/42726ce302073#4279c1a09abb9
miałem podobne problemy (opisałem wyżej). W telegraficznym skrócie:
- gotowało mi wodę po mocniejszym "depnięciu"
- gotowało mi wodę jak się zatrzymałem i wyłączyłem silnik
- brak oleju w wodzie i wody w oleju
- powyżej 110 km/h przestwało lecieć zimne powietrze z ogrzewania :)
za to wszystko odpowiedzialna była uszczelka pod głowicą ....
Kornik / 2005-07-14 08:00:54 /
olej w wodzie ?? hmm z reguły rozszczelnia się komora spalania a tam ani oleju ani wody.. a ponieważ najbliżej komory spalania są kanały wodne to spaliny pod dużym ciśnieniem wstrzykiwane są do układu chłodzenia..
Trójkąt / 2005-07-14 09:58:27 /
U mnie ciągle się niedgrzewa. Im szybciej jadę tym chłodniej, czyli pewnie termostat. Tylko jaki kupić? Oryginał do 2.9 za 62 zł czy podróba za 32 zł?;) Tak, jestem z Poznania :D
Piotrek PCK / 2005-09-21 11:20:44 /
witam woda woleiu olej w wodzie iewentualnie białe obłoki z wydechu ,iteraz tak jeśli masz płyn w chłodnicy nie wode to najprostszy test ipewny,dwie osoby włoncz silnik druga osoba zatyka dłoniom wydech, na dłoni powinna ci sie skroplić para wodna, ateraz istotne językiem sprawdzasz smak owej skropliny jeśli wyczujesz smak płynu chłodzocego to uszczelko na bank musi być płyn w chłodnicy nie woda bo z testu nić ,do Piotrka PCK orginał nie francuski akurat wyjołem z kolektora termostat jes podwujny .
<jeśli auto jeździ na LPG to masz 98% że to uszczelka >
Trójkąt czy możesz rozwinąć swoją myśl??
Wolff(miłosz) / 2005-09-29 12:44:32 /
miałem taki sam problem.u mnie pomogło odkamienianie chłodnicy.
<jeśli auto jeździ na LPG to masz 98% że to uszczelka >
lpg ma duzo wuzsza temperature spalania i silnik szybciej sie rozgzewa ,w tym wypadku gotuje
pewnie to 3kąt mial na mysli
markokrk / 2005-09-29 19:53:38 /