logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » 2,8 - przestawienie rozrządu o 1 ząb ???

2,8 - przestawienie rozrządu o 1 ząb ???

Nurtuje mnie, czy ktoś już próbował? Powszechne dość jest w tuningu wielu motorów (głównie OHC) zakładanie kółka pasowego z regulacją (przesuwa się charakterystykę, moc momemnt w górę lub w dół)... Czy ktoś próbował w 2,8 opóźnić (chyba opóźnić) wałek rozrządu, aby przesunąć power w górne granice RPM ?? Słyszałem mgliste opowieścio o próbach takich w 2,0 V6 ... Bo jak nikt tego nierobił, to chyba spróbuję.. wydaje mi się, że ten motor nie ma za bardzo góry, a powinien !!

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-13 12:17:10 /


jeśli nie ma góry to może się kończy już wałek rozrządu.. :)) to dość powszechne zjawisko przy przebiegach rzędu 300-500tyś ;]

do tego może być za mały mikser i reduktor gazowy jeśli LPG posiadasz.. no i mogą być jeszcze problemy z aparatem zapłonowym bądź zbyt późnym zapłonem..

rozrząd raczej zostawił bym na sam koniec zabawy.. najpierw trzeba zagonić brykające konie do zagrody a dopiero później myśleć nad ich rozmnorzeniem ;)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-13 12:27:12 /


NIE CHODZI MI KONKRETNIE O MÓJ SILNIK :p ogólnie o 2,8 ....

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-13 15:34:09 /


to by się zgadzało. Mój 2,8 też zaczął tracić powolutku górę, a zbiegło się to z powiększaniem się luzów zaworowych (gniazda mam twarde, więc nie podpierają mi się zawory). No cóż. Silnik mi co raz wyraźniej daje do zrozumienia, że już czas go wyjąć...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-13 15:37:11 /


Według mnie przestawienie o jeden ząb to za dużo.
Powszechnie znana metoda rodem z peerelu,kiedy to sposobem tuningowano pojazdy do rajdów.
Wtedy to posługiwano się metodą rozszlifowania wpustu na klin na kole nierządu;) tak aby opóżnić atak wałka na szklanki.
Metoda przetrwała wiele lat.....
Można by tak rozumując zdjąć koniki,rozciąć je pomiędzy śrubą od laski popychacza a mocowaniem i następnie zespawać ujmując ten rzaz z rozcięcia,powodując tym samym większą dzwignię i co za tym idzie dłuższy czas otwarcia zaworu......można by.
Tylko po co???
Lepiej zagonić koniki do zagrody tak jak pisze trójkąt poprzez totalną generalkę silnika,i szukać szybszych wałków,planowania głowic,obróbki kanałów itp.
Takie jest moje zdania.
Pozdrawiam wszystkich którzy zetknęli się z niespasowaniem i niedoróbkami naszych 2,8v6:)
Te kolektory...nie Granadziarz?:)
Pozdro

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-14 14:41:01 /


To chyba Mysza napisał, że parapety na łączeniach elementów w fordzie są takie, że skrzynkę piwa można postawić :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-14 20:42:01 /


to fajnie, bo bagaznik jest za plytki :>

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-14 23:22:00 /


eeeeee u mnie na PC 2 weszły ;P
i jeszcze by se zmiescilo :P

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-15 19:10:39 /


A jeżeli już się zrobi remont i wszystko poreguluje to......wracamy do treści pytania :(
Czyli znaczy, że nikt nie próbował tego robić. Może dlatego, że mało kto robi w starym samochodzie porządny remont silnika. A może dlatego, że jak już zrobi to tylko z miłości do tego samochodu i wtedy go oszczędza :). A może spróbuj sam przestawić kółka o 1 ząb. :) Ale mi się wydaje, że najwięcej na osiągach można zyskać poprzez odpowiedni układ zapłonowy. Przy starych rozdzielaczowych układach nie ma możliwości optymalnego ustawienia momentu zapłonu mieszanki.

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-08-07 17:13:41 /