Mam pytanie odnosnie walu
czy lepszy jest "lamany" czy calosciowy bo w jednym dziobaku mam jednoczesciowy a w drugim mam 2 czesciowy i nie wiem przy ktorym zostac...niestety nie mam mozliwosci porownania,bo jeden jest w trakcie odrestaurowywania a skladajac zawieche chcialbym wiedziec ktory mam wlozyc do tego odrestaurowywanego.
pozdrawiam
i dziekuje za udzielenie informacji
♠MAD♥DOG♠ / 2005-07-09 09:20:41 /
Nie widziałem tych wałów, ale wiem,że jak wał posiada dwa przeguby kardana, to one ustawiają się w trakcie pracy pod takimi samymi kątami, dzięki czemu obroty wały na wyjściu są jednostajne, w przeciwieństwie do wału z 1 przegubem, wtedy, gdy przegub pracuje kątowo, w trakcie jednego obrotu następuje przyśpieszanie i opóźnianie prędkości wału, tak że prędkośći na wejściu i wyjśćiu są zgodne co wartośći. A im większy kąt skrętu wału, tym większe przyśpieszenia i opóźnienia obrotów występują. Wały z jednym przegubem są stosowane gdy kąt pracy wału jest bardzo mały.
wal bez podpory stosowany byl w 1300, i wieloklin pasuje na skrzynie od 1,3.
nmd / 2005-07-10 10:49:36 /
Przy wale z podpora jest ponoc mniejsza masa nieresorowana, co naleazloby uzanac za plus :) Poza tym tak jak wspomniano nielamany byl w 1.3 co moze sie w jakis sposob przekladac na jego wytrzymalosc.
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2005-07-10 23:28:24 /