logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » dylemat odnosnie zmiany walu

dylemat odnosnie zmiany walu

Mam pytanie odnosnie walu

czy lepszy jest "lamany" czy calosciowy bo w jednym dziobaku mam jednoczesciowy a w drugim mam 2 czesciowy i nie wiem przy ktorym zostac...niestety nie mam mozliwosci porownania,bo jeden jest w trakcie odrestaurowywania a skladajac zawieche chcialbym wiedziec ktory mam wlozyc do tego odrestaurowywanego.

pozdrawiam

i dziekuje za udzielenie informacji

♠MAD♥DOG♠ Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-09 09:20:41 /


Nie widziałem tych wałów, ale wiem,że jak wał posiada dwa przeguby kardana, to one ustawiają się w trakcie pracy pod takimi samymi kątami, dzięki czemu obroty wały na wyjściu są jednostajne, w przeciwieństwie do wału z 1 przegubem, wtedy, gdy przegub pracuje kątowo, w trakcie jednego obrotu następuje przyśpieszanie i opóźnianie prędkości wału, tak że prędkośći na wejściu i wyjśćiu są zgodne co wartośći. A im większy kąt skrętu wału, tym większe przyśpieszenia i opóźnienia obrotów występują. Wały z jednym przegubem są stosowane gdy kąt pracy wału jest bardzo mały.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-10 02:56:43 /


wal bez podpory stosowany byl w 1300, i wieloklin pasuje na skrzynie od 1,3.

nmd / 2005-07-10 10:49:36 /


Przy wale z podpora jest ponoc mniejsza masa nieresorowana, co naleazloby uzanac za plus :) Poza tym tak jak wspomniano nielamany byl w 1.3 co moze sie w jakis sposob przekladac na jego wytrzymalosc.

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-10 23:28:24 /