Zacznę od tego że są duże problemy z odpalaniem na zimnym i ciepłym silniku. Rozrusznik ledwo co kręci, tak jakby akumulator był na wykonczeniu i to niezależnie od jego stanu naładowania. Ostatnio zaczęło dochodzić do sytuacji, że rozrusznik ledwo co zakręci kilka razy i dochodzi do zwarcia. Stacyjka się zawiesza na zapłonie i nie pomaga wyjęcie kluczyka. Kontrolki się świecą, a rozrusznik co jakiś czas kręci na ostatkach sił. Z akumulatora leci dym, klemy nagrzane, że aż ciężko je odkręcić. Po odczekaniu jakiegoś tam czasu i ponownym podłączeniu akumulatora, silnik przeważnie udaje się odpalić. W ogóle to na zimnym odpala łatwiej i jeszcze się nie zdarzyło, żeby na zimnym silniku stacyjka się zawiesiła.
Poza tym nagrzewa się również przewód +12V po zaplnie przy przełączniki gazu stag2-g, ale wczoraj zmieniłem przełącznik i wydaje mi się, że pomogło.
Oprócz tego dzieję się jeszcze inne dziwne rzeczy mogące być z tym wszystkim powiązane.
Przekaźnik cyka podczas przyśpieszenia.
Do rozrusznika podpięte są dwa z trzech przewodów. Po podłączeniu trzeciego przeważnie odpalał łłatwiej, ale częściej dochodziło do zawieszania się stacyjki.
Silnik czasami trzyma równo obroty, a czasami falują i ciężko powiedzieć od czego to zależy.
Na benzynie często dochodzi do sytuacji, że silnik sam się wkręca na ok 2500 obrotów i bardzo powoli opadają, aż silnik zgaśnie.
Bardzo proszę o wszelkie rady, schematy. Potrzebuje auta na dojazdy do pracy, a strach tym jeździ..
Silnik 2.9 12V
bestia / 2015-09-26 12:53:50 /
Ford Granada MkII b oryginalnie było 2.0 V6
bestia / 2015-09-26 12:57:30 /
Zwarcia robi prawdopodobnie rozrusznik-daj go regeneracji. Prawdopodobnie padł tzw. automat , ale nie wykluczam też reszty.
Oprocz tego coś jest nie tak podłaczone do automatu -ktoś wykorzystał zacisk do zasilania przewodu oporowego do czegoś, co teraz Ci robi awarie.
Tak na marginesie, ogarniecie tego w warsztacie to koszt wiekszy niz zakup małego auta na dojazdy do pracy...
sprawdź masy
michalch83 / 2015-09-26 16:43:43 /
styki wypalone w automacie,generalnie cały do przeglądu,gaźnik do czyszczenia,pewnie zaworek iglicowy na pływaku puszcza przylewa go,wkręca sie na obroty i gaśnie
Rozrusznik został od 2.0?
Mysza liil (EM) / 2015-09-26 18:11:12 /
Rozrusznik z aluminiowymi uzwojeniami. Mysza dobrze sugeruje.
granadziarz_3M / 2015-09-26 23:05:26 /
a motor dobrze zmasowany? tam powinien byc gruby przewod masowy, do aku jak jest cienki jakis to juz polaczenia pewnie sie nadpalily i tez cuda wianki moga sie dziac
Mordian / 2015-09-27 09:48:42 /
jak to 2,9 to wyblyskaj bledy i popraw masy przy kompie
Mordian / 2015-09-27 09:55:17 /
tak samo zaczął bym od umasowania silnika no i przy okazji karoserii
nietykalny / 2015-09-27 14:01:17 /
automat kiedys tam siedzial? jak tak to masz po przekazniku sygnal ze stacyjki do rozrusznika i moze wilgocia zaszedl. sprawdzane bylo cos z powyzszych? jakies efekty?
Mordian / 2015-09-27 16:37:16 /
Taa, jeszcze sprawdź czy motyl nie zatrzepotał skrzydłami w Ohio...
Mysza liil (EM) / 2015-09-27 20:50:15 /
Wielkie dzięki za pomoc. Będę sprawdzać wszystko po kolei.
Myślę że masa do silnika jest za słaba, bo nie widziałem tam żadnego grubego przewodu i rozrusznik pewnie też przydałoby się wymienić. Nie wiem czy to od 2.0 czy od 2.9 bo tak już było jak ją kupiłem..
Póki co dolałem wody do akumulatora, bo dużo jej brakowało i jest o wiele lepiej.
Zastanawiam się jeszcze tylko co z tymi obrotami, że raz je trzyma, a raz nie. Może to być spowodowane słabą masą? Wersja z iglicą w gaźnik raczej odpada, bo silnik jest na wtrysku. Jutro sprawdzę błędy to zobaczymy co tam wyrzyga ;)
bestia / 2015-09-28 11:11:20 /
A co do automatu to w granadzie nigdy nie było raczej. A silnik jak to 2.9 oryginalnie był spięty z automatem
bestia / 2015-09-28 11:13:19 /
A u mnie taki problem zaistniał:
Odpalam auto na gazie bo właśnie bena wyszła więc odpalanie w trybie awaryjnym bo to BOB na sekwencji.
Kręcę kilka razy i nagle dym spod maski. Czuję palący się plastik. Próbuje otworzyć maskę ale linka właśnie teraz postanawia sie urwać. Skaczę więc pod zderzak bo tam mam akumulator, odpinam, czekam, dym ustał. Podpinany aku, odpalam i już wszystko ok. Wyjeżdżam i czuję, ze nie mam hebli, tzn servo nie działa!!!?
Dziś dorwalem sie do silnika, maskę otwarłem i oto co znalazłem:
Stopiona linka otwierania maski i zassany przewód do servo.
Wygląda to jakby prąd rozruchowy poszedł przez linkę i od ciepła nadtopił się wąż serva a podcisnienie go zassało. Wszystko ok tylko masa silnika jest jak dzwon, od bloku do klemy a ta stopiona linka leży z 10cm od węża serva.
Macie jakieś inne pomysły co to się stałosie?
zapek??? !G.O.P! / 2018-01-01 18:36:18 /
do czego masz przykręcony minus akumulatora?
granadziarz_3M / 2018-01-01 19:46:54 /
Do aluminiowej obudowy rozrządu śrubą M10, teraz to zmieniłem i przykreciłem bezpośrednio do bloku.
zapek??? !G.O.P! / 2018-01-01 20:08:52 /
Druga masa na karoserie jest sprawna ???
Trójkąt / 2018-01-01 20:14:50 /
Linka otwierania maski pracuje w pancerzu w którym jest zatopiony cienki drut stalowy. Ten pancerz ocierał się o kolektor ssący i jest wręcz pewne że doszło do elektrycznego kontaktu tej owijki z kolektorem. To nic złego do czasu kiedy prąd rozruchowy płynie grubym batem. Wydawać by się mogło że tak było bo kabel masowy jest jak ze spawarki i okucia ma oryginalne.
zapek??? !G.O.P! / 2018-01-01 20:15:19 /
Nie ma masy silnik-karoseria. Jest za to masa akumulator- karoseria, jest cieńsza ale jest. Od zawsze też mam jaja z ładowaniem Aku. To już drugi altek a działa tak samo dziwnie tzn jak się silnik mocno nagrzeje to ładowanie siada. Z rozruchem jednak nie ma problemów i jak tylko aku jest ok to kręci elegancko.
zapek??? !G.O.P! / 2018-01-01 20:20:17 /
Dlatego mają być trzy masy jak dzwon. Silnik-aku, silnik-karoseria i aku-karoseria.
Mysza liil (EM) / 2018-01-01 21:30:45 /
W sumie to dawno Ci się nic nie paliło :/
Mysza liil (EM) / 2018-01-01 21:32:25 /
No ale to nie wyjaśnia zagadki, przez masę z karoseria i tak by prąd nie płynął mając zajebistą masę z aku. Oprócz tego jest tyle cienkich przewodów masowych z ecu że gdyby główna masa strzeliła focha to by sie wypaliły pierwsze a tu prąd poszedł przez głowice, kolektor, linkę, zamek, maskę...
zapek??? !G.O.P! / 2018-01-01 22:27:41 /
Niski woltaż ,to i foch dziwny .
Bez pomiarów pod obciążeniem będzie ciężko ustalić. Jak wiesz co to miernik i conieco kumasz prąd to odezwij się, podpowiem co i jak pomierzyć żeby wysnuć odpowiednie wnioski.
Ewentualnie zapraszam na pomiary i diagnozę, :)
Trójkąt / 2018-01-02 00:06:30 /
Linka otwierania maski jest ze stali, i ma duży opór. Wiele jej nie trzeba prądu żeby świeciła jak choinka w boże narodzenie.
Trójkąt / 2018-01-02 00:10:13 /
Tak myślę żeby zrobić pomiar natężenia prądu podczas rozruchu pomiędzy kolektorem ssącym, który zwarł się z linką a masą akumulatora. Jeśli coś wykaże to znaczy że coś nie gra z masą bloku. Dobrze myślę?
zapek??? !G.O.P! / 2018-01-02 07:40:40 /
Ja bym dokręcił mocniej wszystkie "grube" masy.
docencik12 / 2018-01-02 07:42:08 /
"Linka otwierania maski jest ze stali, i ma duży opór. Wiele jej nie trzeba prądu żeby..." ???
RAV :) / 2018-01-02 08:07:23 /
RAV,
Jak w starym dowcipie:
- Mamo, Mamo, choinka się pali! - wola Jasio z pokoju do matki zajętej w kuchni.
- Synu choinka się świeci, a nie pali - poprawia matka.
Za chwile chłopiec krzyczy:
- Mamo, mamo, firanki się też świecą!
Zapek lepiej mierzyć spadki napięcia między konkretnymi punktami. Pomiar natężenia prądu nie jest do końca miarodajny. Bardziej interesuje nas spadek napięcia na przewodach prądowych. Bo to nam "mówi" o kondycji przewodów, oczek, i wszystkiego co jest na drodze prądu..
Trójkąt / 2018-01-02 10:24:20 /
"Linka otwierania maski jest ze stali, i ma duży opór." ??
RAV :) / 2018-01-02 13:46:11 /
A zerknij czy + z aku nie dotknął maski. Powinien być ślad z przygrzania.
(miałem tak w którymś z samochodów, aku źle przytwierdzone lub o za dużych gabarytach.... nie pamiętam).
vOOytas / 2018-01-02 14:00:41 /
RAV, napisz może jaśniej o co Ci chodzi, bo nie rozumiem czego nie rozumiesz :)
gryziu liil (EM) / 2018-01-02 14:25:54 /
Może o to że zazwyczaj przedmioty ze stali mają raczej niską oporność?
Ignacy / 2018-01-02 15:21:30 /
RAV chcesz akademicki wykład o oporze elektrycznym??
Podstawowa wiedza była przekazywana na lekcjach fizyki w podstawówce, i ta wiedza wystarczy żeby wiedzieć dlaczego linka stalowa nagrzeje się jeśli puścimy przez nią prąd rozruchu który powinien płynąć przez odpowiedni miedziany przewód..
Trójkąt / 2018-01-02 15:23:43 /
Dla ułatwienia:
- opór właściwy miedzi: 1,7 · 10⁻⁸ Ω · m
- opór właściwy stali: 15-42 · 10⁻⁸ Ω · m
:)
Konar / 2018-01-02 15:33:41 /
Voytas, mój aku jest za zderzakiem, przed kołem pasowym wału korbowego, raczej nie zwarł z maską :)
zapek??? !G.O.P! / 2018-01-02 15:45:24 /
a w tym znaczeniu duży opór. Mnie uczyli że:
Przewodnik elektryczny – substancja, która dobrze przewodzi prąd elektryczny.
Do najpopularniejszych przewodników należą (uporządkowane według wzrostu przewodności właściwej):
woda
grafit
żelazo
stal
aluminium
złoto
miedź
srebro
Duży opór mi nie leżało. Ale w tym konkretnym przypadku to OK. Niech wam będzie. :P
RAV :) / 2018-01-02 15:50:12 /
12 groszy...
bobik liil / 2018-01-02 21:48:32 /
nie płacz....
RAV :) / 2018-01-03 16:40:58 /
Moze zastanów sie co było wczesniej modyfikowane/naprawiane lub dodawane w aucie, byc może doprowadzi cie do zródła przyczyny .
jacob81 / 2018-01-03 17:17:21 /
jacob - nie chcesz wiedzieć...
wąski77 / 2018-01-03 17:22:48 /
Jacob, to jeep cherokee xj cosworth BOB ECU z BOA na gazie sekwencyjnym.
Nie mam tyle czasu za dnia żeby te wszystkie przeróbki ogarnąć :D
zapek??? !G.O.P! / 2018-01-03 18:41:04 /
mówiłem, nie pytaj?
wąski77 / 2018-01-03 19:16:52 /
O kurde, grubo :).
jacob81 / 2018-01-03 20:03:46 /
Cherokee ma masę budy przykręconą śrubą na przelot przez fartuch. Za fartuchem lata wszelkie gówno rozrzucane przez koło. W związku z tym owo połączenie masowe jest oględnie mówiąc w kiepskiej kondycji. W każdym cherokee i grandzie. Od niego zacznij. No i leć po wszystkich połączeniach wysokonatężeniowych. Gdzieś jest buba. Znaczy zieleń lub/i rudzielec.
granadziarz_3M / 2018-01-04 22:30:49 /