logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » skomplikowana zagadka dla speca od elektryki

skomplikowana zagadka dla speca od elektryki

Zacznę od tego że są duże problemy z odpalaniem na zimnym i ciepłym silniku. Rozrusznik ledwo co kręci, tak jakby akumulator był na wykonczeniu i to niezależnie od jego stanu naładowania. Ostatnio zaczęło dochodzić do sytuacji, że rozrusznik ledwo co zakręci kilka razy i dochodzi do zwarcia. Stacyjka się zawiesza na zapłonie i nie pomaga wyjęcie kluczyka. Kontrolki się świecą, a rozrusznik co jakiś czas kręci na ostatkach sił. Z akumulatora leci dym, klemy nagrzane, że aż ciężko je odkręcić. Po odczekaniu jakiegoś tam czasu i ponownym podłączeniu akumulatora, silnik przeważnie udaje się odpalić. W ogóle to na zimnym odpala łatwiej i jeszcze się nie zdarzyło, żeby na zimnym silniku stacyjka się zawiesiła.
Poza tym nagrzewa się również przewód +12V po zaplnie przy przełączniki gazu stag2-g, ale wczoraj zmieniłem przełącznik i wydaje mi się, że pomogło.
Oprócz tego dzieję się jeszcze inne dziwne rzeczy mogące być z tym wszystkim powiązane.
Przekaźnik cyka podczas przyśpieszenia.
Do rozrusznika podpięte są dwa z trzech przewodów. Po podłączeniu trzeciego przeważnie odpalał łłatwiej, ale częściej dochodziło do zawieszania się stacyjki.
Silnik czasami trzyma równo obroty, a czasami falują i ciężko powiedzieć od czego to zależy.
Na benzynie często dochodzi do sytuacji, że silnik sam się wkręca na ok 2500 obrotów i bardzo powoli opadają, aż silnik zgaśnie.

Bardzo proszę o wszelkie rady, schematy. Potrzebuje auta na dojazdy do pracy, a strach tym jeździ..
Silnik 2.9 12V

bestia Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-26 12:53:50 /


Ford Granada MkII b oryginalnie było 2.0 V6

bestia Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-26 12:57:30 /


Zwarcia robi prawdopodobnie rozrusznik-daj go regeneracji. Prawdopodobnie padł tzw. automat , ale nie wykluczam też reszty.
Oprocz tego coś jest nie tak podłaczone do automatu -ktoś wykorzystał zacisk do zasilania przewodu oporowego do czegoś, co teraz Ci robi awarie.

Tak na marginesie, ogarniecie tego w warsztacie to koszt wiekszy niz zakup małego auta na dojazdy do pracy...

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-26 13:48:35 /


sprawdź masy

michalch83 / 2015-09-26 16:43:43 /


styki wypalone w automacie,generalnie cały do przeglądu,gaźnik do czyszczenia,pewnie zaworek iglicowy na pływaku puszcza przylewa go,wkręca sie na obroty i gaśnie

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-26 17:50:34 /


Rozrusznik został od 2.0?

Mysza liil (EM) / 2015-09-26 18:11:12 /


Rozrusznik z aluminiowymi uzwojeniami. Mysza dobrze sugeruje.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-26 23:05:26 /


a motor dobrze zmasowany? tam powinien byc gruby przewod masowy, do aku jak jest cienki jakis to juz polaczenia pewnie sie nadpalily i tez cuda wianki moga sie dziac

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-27 09:48:42 /


jak to 2,9 to wyblyskaj bledy i popraw masy przy kompie

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-27 09:55:17 /


tak samo zaczął bym od umasowania silnika no i przy okazji karoserii

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-27 14:01:17 /


automat kiedys tam siedzial? jak tak to masz po przekazniku sygnal ze stacyjki do rozrusznika i moze wilgocia zaszedl. sprawdzane bylo cos z powyzszych? jakies efekty?

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-27 16:37:16 /


Taa, jeszcze sprawdź czy motyl nie zatrzepotał skrzydłami w Ohio...

Mysza liil (EM) / 2015-09-27 20:50:15 /


Wielkie dzięki za pomoc. Będę sprawdzać wszystko po kolei.
Myślę że masa do silnika jest za słaba, bo nie widziałem tam żadnego grubego przewodu i rozrusznik pewnie też przydałoby się wymienić. Nie wiem czy to od 2.0 czy od 2.9 bo tak już było jak ją kupiłem..
Póki co dolałem wody do akumulatora, bo dużo jej brakowało i jest o wiele lepiej.
Zastanawiam się jeszcze tylko co z tymi obrotami, że raz je trzyma, a raz nie. Może to być spowodowane słabą masą? Wersja z iglicą w gaźnik raczej odpada, bo silnik jest na wtrysku. Jutro sprawdzę błędy to zobaczymy co tam wyrzyga ;)

bestia Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-28 11:11:20 /


A co do automatu to w granadzie nigdy nie było raczej. A silnik jak to 2.9 oryginalnie był spięty z automatem

bestia Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-28 11:13:19 /


A u mnie taki problem zaistniał:

Odpalam auto na gazie bo właśnie bena wyszła więc odpalanie w trybie awaryjnym bo to BOB na sekwencji.
Kręcę kilka razy i nagle dym spod maski. Czuję palący się plastik. Próbuje otworzyć maskę ale linka właśnie teraz postanawia sie urwać. Skaczę więc pod zderzak bo tam mam akumulator, odpinam, czekam, dym ustał. Podpinany aku, odpalam i już wszystko ok. Wyjeżdżam i czuję, ze nie mam hebli, tzn servo nie działa!!!?

Dziś dorwalem sie do silnika, maskę otwarłem i oto co znalazłem:




Stopiona linka otwierania maski i zassany przewód do servo.
Wygląda to jakby prąd rozruchowy poszedł przez linkę i od ciepła nadtopił się wąż serva a podcisnienie go zassało. Wszystko ok tylko masa silnika jest jak dzwon, od bloku do klemy a ta stopiona linka leży z 10cm od węża serva.

Macie jakieś inne pomysły co to się stałosie?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-01-01 18:36:18 /


do czego masz przykręcony minus akumulatora?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-01-01 19:46:54 /


Do aluminiowej obudowy rozrządu śrubą M10, teraz to zmieniłem i przykreciłem bezpośrednio do bloku.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-01-01 20:08:52 /


Druga masa na karoserie jest sprawna ???

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-01-01 20:14:50 /


Linka otwierania maski pracuje w pancerzu w którym jest zatopiony cienki drut stalowy. Ten pancerz ocierał się o kolektor ssący i jest wręcz pewne że doszło do elektrycznego kontaktu tej owijki z kolektorem. To nic złego do czasu kiedy prąd rozruchowy płynie grubym batem. Wydawać by się mogło że tak było bo kabel masowy jest jak ze spawarki i okucia ma oryginalne.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-01-01 20:15:19 /


Nie ma masy silnik-karoseria. Jest za to masa akumulator- karoseria, jest cieńsza ale jest. Od zawsze też mam jaja z ładowaniem Aku. To już drugi altek a działa tak samo dziwnie tzn jak się silnik mocno nagrzeje to ładowanie siada. Z rozruchem jednak nie ma problemów i jak tylko aku jest ok to kręci elegancko.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-01-01 20:20:17 /


Dlatego mają być trzy masy jak dzwon. Silnik-aku, silnik-karoseria i aku-karoseria.

Mysza liil (EM) / 2018-01-01 21:30:45 /


W sumie to dawno Ci się nic nie paliło :/

Mysza liil (EM) / 2018-01-01 21:32:25 /


No ale to nie wyjaśnia zagadki, przez masę z karoseria i tak by prąd nie płynął mając zajebistą masę z aku. Oprócz tego jest tyle cienkich przewodów masowych z ecu że gdyby główna masa strzeliła focha to by sie wypaliły pierwsze a tu prąd poszedł przez głowice, kolektor, linkę, zamek, maskę...

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-01-01 22:27:41 /


Niski woltaż ,to i foch dziwny .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-01-01 23:07:09 /


Bez pomiarów pod obciążeniem będzie ciężko ustalić. Jak wiesz co to miernik i conieco kumasz prąd to odezwij się, podpowiem co i jak pomierzyć żeby wysnuć odpowiednie wnioski.
Ewentualnie zapraszam na pomiary i diagnozę, :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-01-02 00:06:30 /


Linka otwierania maski jest ze stali, i ma duży opór. Wiele jej nie trzeba prądu żeby świeciła jak choinka w boże narodzenie.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-01-02 00:10:13 /


Tak myślę żeby zrobić pomiar natężenia prądu podczas rozruchu pomiędzy kolektorem ssącym, który zwarł się z linką a masą akumulatora. Jeśli coś wykaże to znaczy że coś nie gra z masą bloku. Dobrze myślę?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-01-02 07:40:40 /


Ja bym dokręcił mocniej wszystkie "grube" masy.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-01-02 07:42:08 /


"Linka otwierania maski jest ze stali, i ma duży opór. Wiele jej nie trzeba prądu żeby..." ???

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-01-02 08:07:23 /


RAV,
Jak w starym dowcipie:

- Mamo, Mamo, choinka się pali! - wola Jasio z pokoju do matki zajętej w kuchni.
- Synu choinka się świeci, a nie pali - poprawia matka.
Za chwile chłopiec krzyczy:
- Mamo, mamo, firanki się też świecą!


Zapek lepiej mierzyć spadki napięcia między konkretnymi punktami. Pomiar natężenia prądu nie jest do końca miarodajny. Bardziej interesuje nas spadek napięcia na przewodach prądowych. Bo to nam "mówi" o kondycji przewodów, oczek, i wszystkiego co jest na drodze prądu..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-01-02 10:24:20 /


"Linka otwierania maski jest ze stali, i ma duży opór." ??

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-01-02 13:46:11 /


A zerknij czy + z aku nie dotknął maski. Powinien być ślad z przygrzania.
(miałem tak w którymś z samochodów, aku źle przytwierdzone lub o za dużych gabarytach.... nie pamiętam).

vOOytas / 2018-01-02 14:00:41 /


RAV, napisz może jaśniej o co Ci chodzi, bo nie rozumiem czego nie rozumiesz :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-01-02 14:25:54 /


Może o to że zazwyczaj przedmioty ze stali mają raczej niską oporność?

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-01-02 15:21:30 /


RAV chcesz akademicki wykład o oporze elektrycznym??
Podstawowa wiedza była przekazywana na lekcjach fizyki w podstawówce, i ta wiedza wystarczy żeby wiedzieć dlaczego linka stalowa nagrzeje się jeśli puścimy przez nią prąd rozruchu który powinien płynąć przez odpowiedni miedziany przewód..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-01-02 15:23:43 /


Dla ułatwienia:
- opór właściwy miedzi: 1,7 · 10⁻⁸ Ω · m
- opór właściwy stali: 15-42 · 10⁻⁸ Ω · m
:)

Konar / 2018-01-02 15:33:41 /


Voytas, mój aku jest za zderzakiem, przed kołem pasowym wału korbowego, raczej nie zwarł z maską :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-01-02 15:45:24 /


a w tym znaczeniu duży opór. Mnie uczyli że:
Przewodnik elektryczny – substancja, która dobrze przewodzi prąd elektryczny.

Do najpopularniejszych przewodników należą (uporządkowane według wzrostu przewodności właściwej):
woda
grafit
żelazo
stal
aluminium
złoto
miedź
srebro

Duży opór mi nie leżało. Ale w tym konkretnym przypadku to OK. Niech wam będzie. :P

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-01-02 15:50:12 /


12 groszy...

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-01-02 21:48:32 /


nie płacz....

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-01-03 16:40:58 /


Moze zastanów sie co było wczesniej modyfikowane/naprawiane lub dodawane w aucie, byc może doprowadzi cie do zródła przyczyny .

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-01-03 17:17:21 /


jacob - nie chcesz wiedzieć...

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-01-03 17:22:48 /


Jacob, to jeep cherokee xj cosworth BOB ECU z BOA na gazie sekwencyjnym.
Nie mam tyle czasu za dnia żeby te wszystkie przeróbki ogarnąć :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-01-03 18:41:04 /


mówiłem, nie pytaj?

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-01-03 19:16:52 /


O kurde, grubo :).

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-01-03 20:03:46 /


Cherokee ma masę budy przykręconą śrubą na przelot przez fartuch. Za fartuchem lata wszelkie gówno rozrzucane przez koło. W związku z tym owo połączenie masowe jest oględnie mówiąc w kiepskiej kondycji. W każdym cherokee i grandzie. Od niego zacznij. No i leć po wszystkich połączeniach wysokonatężeniowych. Gdzieś jest buba. Znaczy zieleń lub/i rudzielec.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-01-04 22:30:49 /