Chciałbym się dowiedzieć wszystkiego na temat wstawienia głowicy od 1.6 do silnika 2.0 R4 w Granadzie. Podobno głowica od 1.6 pasuje do 2.0. Byłbym wdzięczny za podzielenie się wszelkimi doświadczeniami w tym aspekcie. I jeszcze czy zosatwiać wałek rozrządu od 1.6 w tej głowicy czy wstawić wałek od 2.0 i jak to jest możliwe, i jak to potem będzie działać.
Śpiochu / 2005-07-02 16:10:30 /
fizycznie da rade, głowica 1.6 ma mniejsze komory spalania które nie pokrywają się ze ściankami cylindrów i mniejsze zawory, lepszy efekt osiągniesz planując 1,5 mm głowice od 2.0
a co się stanie jeśli do 1.6 wrzucić głowicę z 2.0? ja tak zrobiłem i ciśnienie spadło mi poniżej 6. głowica była robiona, sprawdzana, motor też szczelny. możliwy jest aż taki spadek ciśnienia? dodam że wcześniej trzy garnczki miały w okolicach 10-11 a jeden był padnięty. po zmianie głowicy wszystkie cztery mają po 6. jest na to jakieś logiczne wytłumaczenie? no i jak powinien się taki motor 1,6 zachowywać z głowicą 2.0 przy książkowej kompresji? czy zmiana jest warta czegokolwiek czy lepiej zrobić na cacy głowicę 1.6?
szymal / 2007-01-18 00:02:07 /
Jak mialem w silniku 2,0 głowice z 1,6 ale z wałkiem z głowicy 2,0 to zapierdalała jak szalona i miała taki specyficzny dźwięk. Jedyny minus tego to w razie pęknięcia paska rozrządu kolizja zaworów z tłokami :) ale na szczęście przez ponad 20 tys. kilometrów nie pękł.
Jak masz możliwość wyciągnąć wałek rozrządu bez ściągania głowicy to spróbój założyć wałek do głowicy 2,0 z 1,6
AndrzejKudowa / 2007-01-18 00:32:26 /
wałek ma znikomy wpływ na ciśnienie sprężania. też kiedyś tak zrobiłem z braku głowicy 2,0, ale w moim przypadku ciśnienie wzrosło dość znacznie, do tego stopnia zę silnik na lpg pracował normalnie ale na benzynie było prawie cały czas spalanie stukowe.
Trójkąt / 2007-01-18 10:35:42 /
Pająk czy planując o 1,5mm głowice z 2,0 to jest hardcore czy można coś więcej zebrać?
Jak wygląda sprawa niezawodności i ustwienia rozrządu, bo jeżdżę autem na codzień i musi być w miarę bezawaryjne :)
AndrzejKudowa / 2008-09-20 20:09:00 /
z 1,8 mm da się , ale już tylko na gazie.
marian212 / 2008-09-20 20:18:15 /
na 98 gania się już od 1,5 mm, to jest zalecany bezpieczny wymiar planowania przez how to power, ja robię różnie :D.
Na miasto zrób sobie 1mm.
Ja jeżdże tylko na benie i chciałbym aby nie było stukowego, czyli przy 1mm powinno być ok, do tego będą całkowicie ścięte prowadnice zaworów w kanałach dolotowych.
Może jeszcze jakieś sugestie, bo w poniedziałek głowa ląduje u tokarza.
AndrzejKudowa / 2008-09-20 21:01:19 /
U siebie mam tak wykonane, głowica 1mm, wycięte prowadnice
ciągnie bardzo ładnie, ale moja buda bardzo lekka
0-100km/h ~9s
...::$nuffy (Grześ) / 2008-09-21 15:08:06 /
2,0ohc bez zadnych przerobek w capri na g-tech ok 9,3s
ciekawe w ile taki pajakowy robi......
MichałPoznań / 2008-09-21 15:38:23 /
każdy wiedze ceni wiec pewnie pająk nic nie powie:)
młody3 / 2008-09-21 17:56:10 /