logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Głowica od 1.6 do silnika 2.0 R4

Głowica od 1.6 do silnika 2.0 R4

Chciałbym się dowiedzieć wszystkiego na temat wstawienia głowicy od 1.6 do silnika 2.0 R4 w Granadzie. Podobno głowica od 1.6 pasuje do 2.0. Byłbym wdzięczny za podzielenie się wszelkimi doświadczeniami w tym aspekcie. I jeszcze czy zosatwiać wałek rozrządu od 1.6 w tej głowicy czy wstawić wałek od 2.0 i jak to jest możliwe, i jak to potem będzie działać.

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-02 16:10:30 /


fizycznie da rade, głowica 1.6 ma mniejsze komory spalania które nie pokrywają się ze ściankami cylindrów i mniejsze zawory, lepszy efekt osiągniesz planując 1,5 mm głowice od 2.0

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-02 17:16:48 /


a co się stanie jeśli do 1.6 wrzucić głowicę z 2.0? ja tak zrobiłem i ciśnienie spadło mi poniżej 6. głowica była robiona, sprawdzana, motor też szczelny. możliwy jest aż taki spadek ciśnienia? dodam że wcześniej trzy garnczki miały w okolicach 10-11 a jeden był padnięty. po zmianie głowicy wszystkie cztery mają po 6. jest na to jakieś logiczne wytłumaczenie? no i jak powinien się taki motor 1,6 zachowywać z głowicą 2.0 przy książkowej kompresji? czy zmiana jest warta czegokolwiek czy lepiej zrobić na cacy głowicę 1.6?

szymal Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-18 00:02:07 /


Jak mialem w silniku 2,0 głowice z 1,6 ale z wałkiem z głowicy 2,0 to zapierdalała jak szalona i miała taki specyficzny dźwięk. Jedyny minus tego to w razie pęknięcia paska rozrządu kolizja zaworów z tłokami :) ale na szczęście przez ponad 20 tys. kilometrów nie pękł.

Jak masz możliwość wyciągnąć wałek rozrządu bez ściągania głowicy to spróbój założyć wałek do głowicy 2,0 z 1,6

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-18 00:32:26 /


wałek ma znikomy wpływ na ciśnienie sprężania. też kiedyś tak zrobiłem z braku głowicy 2,0, ale w moim przypadku ciśnienie wzrosło dość znacznie, do tego stopnia zę silnik na lpg pracował normalnie ale na benzynie było prawie cały czas spalanie stukowe.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-18 10:35:42 /


Pająk czy planując o 1,5mm głowice z 2,0 to jest hardcore czy można coś więcej zebrać?
Jak wygląda sprawa niezawodności i ustwienia rozrządu, bo jeżdżę autem na codzień i musi być w miarę bezawaryjne :)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-20 20:09:00 /


z 1,8 mm da się , ale już tylko na gazie.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-20 20:18:15 /


na 98 gania się już od 1,5 mm, to jest zalecany bezpieczny wymiar planowania przez how to power, ja robię różnie :D.
Na miasto zrób sobie 1mm.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-20 20:45:17 /


Ja jeżdże tylko na benie i chciałbym aby nie było stukowego, czyli przy 1mm powinno być ok, do tego będą całkowicie ścięte prowadnice zaworów w kanałach dolotowych.
Może jeszcze jakieś sugestie, bo w poniedziałek głowa ląduje u tokarza.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-20 21:01:19 /


U siebie mam tak wykonane, głowica 1mm, wycięte prowadnice
ciągnie bardzo ładnie, ale moja buda bardzo lekka
0-100km/h ~9s

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-21 15:08:06 /


2,0ohc bez zadnych przerobek w capri na g-tech ok 9,3s
ciekawe w ile taki pajakowy robi......

MichałPoznań / 2008-09-21 15:38:23 /


każdy wiedze ceni wiec pewnie pająk nic nie powie:)

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-21 17:56:10 /