Czy most od 1.3 wytrzyma przy silniku 1.6 R4 a niedługa mam nadzieję 2.0 R4 ???
wytrzyma ,oczywiscie z wytrzyma
Arni12 / 2002-10-28 22:10:45 /
hehe nawet lepiej bedzie sie zbieral:))) ale ucierpi predkość max.
Pozdro
jagoolmk2 / 2002-10-28 23:16:27 /
ja bym nie był do końca pewien czy wytrzyma, przeciez 1.3 a 2.0 to dwa razy wieksza moc silnika, wszystko jest jakos obliczane, ja ( co prawa w skodzie) rozpieprzylem przekladnie glowna jak wstawilem kilkanascie koni mocniejszy silnik od favority (procentowo to by bylo z 40% mocy wiecej). no chyba ze mosty sa identyczne,ale z punktu widzenia fabryki bylo by to nielogiczne, przecierz wyprodukowanie mniej wytrzymalego mostu jest tansze,,,najlepiej sprwdzic to empirycznie;)))))))
Krzypek / 2002-10-29 00:26:10 /
Ja mam w swoim aucie 2.6 V6 most od 1.6l i empirycznie sprawdziłem że wytrzymuje nawet przypalanie gumki. Jak na razie na most nie narzekam.
kavaler / 2002-10-29 00:40:47 /
1.6 to 3,75
natomiast
1.3 to 4.11
:-))))))))
moze i wytrzyma, cholera wie - jakby był fabrycznie nowy to napewno ......
MikeB4 / 2002-10-29 00:54:49 /
Z doświadczeń Sebastiana W. (most 1.5, silnik 3.0) wynika że da się. Pewnie ma szansę szybciej się rozlecieć, ale to już ustalisz empirycznie. :-)
Rafał L. / 2002-10-29 18:27:26 /
ale most od V4 to jest coś :-))) nie to co 1.3 - bo mysle że w wątku chodzi o ten z 1.3 R4 :-)))) most z V4 to nieco inna konstrukcja także te rzeczy akurat mają mało wspólnego ze sobą
MikeB4 / 2002-10-29 18:53:21 /
a da się dopasować most od jakiegoś innego samochodu ???
jasne że sie da (w gre moze wejść skracanie/wydłużanie wału, inny rozstaw srub łączących most z wałem, przerabianie mocowań do resorów, poszerzanie błotników z tyłu, przeróbka hamulców) ;-))))))))) sama rewelacja - polecam od dwuosiowej furgonetki (ze względu na to że jest wąski i wytrzymały na katowanie :-)))))
MikeB4 / 2002-10-30 11:19:27 /
to chyba jednak poszukam mostu od capri ;)
a jak bym od tauniego chciał wstawić to duzo zabawy by z tym było ???
to sie wiaże tylko z przeróbką mocowania (Taunus- wachacze, Capri - resory) generalnie bardzo mały problem ........ BTW. którys z nich jest szerszy (długość półosi inna) ... pewnie ma te same boczne Uszczelniacze 41-49-7 których nigdzie nie ma i ten przedni zazwyczaj cieknący którego tez nigdzie nie ma :-))
MikeB4 / 2002-11-01 15:48:08 /
heh... to jeszcze jedno pytanko :) Jak poznać na szrocie czy facet daje mi ten most króry ja chce czy jakieś inne gówno. To znaczy będę wiedział czy daje mi od Capri ale nie będe wiedział czy to jesy 3.77 czy np.3.44 jak to sprawdzić ?????
a który jest szerszy od taunuska czy od capri, bo mam oby dwa i niewiem który poszerzy mi tylną oś :-)??????
H2O patryk_3M / 2003-07-23 07:36:34 /
Taunusa jest szerszy o ok. 5-7cm.
Szajba / 2003-07-23 07:47:16 /
i jeszcze jedno czy most z tauniego kombi sąjakoś wzmacniane czy wszystko jeden ch_ _ to tak na przyszłośc bo wczoraj nareszcze stałem się właścicilem dziobaczka coupe 1.6 xl ale silniczek troche lipny i chce wstawić 2.0dohc albo który już stoi w garażu razem ze skrzynią oraz kompletnym osprzętem 2.8i a jakiś mocny most by się przydał bo mam już doświadczenie z granadą.????????
H2O patryk_3M / 2003-07-23 07:55:53 /
taunus szerszy od: Capri mkI o 10cm, mkIII o ok 5 cm.
w mkII były na początku prod. mostyz mkI a potem chyba już takie jak w mkIII
Wymaga poszerzenia błotników, zmiany mocowania i dospawania uchwytów drążka reakcyjnego/stabilizatora.
Bez powodu się nie pchać w takie rozwiązanie, choć ja jestem zadowolony, ale ... już nie długo ;)
pozdro
napewno most Taunusa Kombi 2.3V6 jest wzmacniany i taki polecam :)
Poznać go na pierwszy rzut oka po większej pochwie (bez skojarzeń ;P), osie też są większej średnicy. Nie wiem tylko jak z mech. różnicowym czy jeszcze na 3, czy już na 4-ech satelitach.
ok dzięki czyli lepiej zostawić od tauniego, pozdrowionka.
H2O patryk_3M / 2003-07-23 08:29:15 /
a! ...i ma korzystne przełożenie dla większego silniczka: 1:3.44
Czy ktos moze mi powiedziec ile poleci silnik 2.0 na moscie 1.3 (4.44:1) ? Co bedzie dzialo sie inaczej niz na 3:44 ? Bedzie wolniejszy i co jeszcze ?
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2003-07-23 09:35:47 /
I będzie szybciej przyspieszał - biegi będą bardziej krótkie czyli będą potrzebne wieksze obroty żeby utzymać poprzednią prędkość na danym biegu
To odbije sie też na zużyciu paliwa przy jeździe na 4 biegu (głównie w trasie) na niekorzyść oczywiście bo wzrośnie
MikeB4 / 2003-07-23 09:42:27 /
hehe i będzie licznik oszukliwał :) będziesz jechał 80 a pokaże 110 ;) ale tan aspekt pozytywnie wpływa na psychike kierowcy kiedy to na każdej prostej rozpędza bolida do 180-200km/h ;)))
Trójkąt / 2003-07-23 10:22:59 /
Generalnie to silniczek będzie się strasznie męczył, bo ciągle na wysokich obrotach. Hałas będzie przy tym też odpowiedni w kabinie, no i chyba dwójka będzie służyła do ruszania ;)
Z matematycznego punktu widzenia to przełożenie jest wolniejsze aż o... 22%, silnik łatwiej i mocniej będzie się wkręcać, więc wyjdzie jakieś maks. 145-150km/h wyjąc przy tym niemiłosiernie.
Konieczna tu skrzynka 5 bieg., wtedy by było jakieś 170-175km/h
Mostu nie wolno "zażynać" (nie palić, nie szarpać itp.) i w normalnej niezbyt wyczynowej eksploatacji wytrzyma naprawdę długo - o ile jest w dobrym stanie ;)