logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » swiece

swiece

Czy oprócz tych podanych w tabelach na stronie pasuja jeszcze jakies inne swiece (np. Iskry) do 2,3 V6. W koncu 6 szt. to tez wydatek (;-

rafik / 2002-01-14 14:16:37 /


jeśli jesteś z wawki to podjdź na "Młodzieńczą 6" gość ma tam orginalne świece Motorcraft po 10pln-ów....
ewentualnie w MIlanówku można kupić 3-elektrodowe NGK po 12pln-ów... po założeniu takich odpadł mi problem z paleniem na mrozie :)

pozdro
3-kąt

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-01-14 16:51:25 /


Dobrze Ci sie sprawuja te NGK? Ja caly czas bylem wierny firmie motorcraft ale ostatnio padlo mi naraz 6(!) swiec (mialy przejechane okolo 3 tys. km) i troche stracilem do niej zaufanie...
Czy te 3 elektrodowe NGK mozna kupic gdzies blizej niz Milanowek???Troche nieoplaca mi sie jechac 500 km po swiece za 72 PLN:) Jaki to w ogole jest model?

soro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-01-16 14:27:12 /


jeżdże na nich 2-gi miesiąc i prawde mówiąc nie narzekam... samochód na gazie pali bez najmniejszych problemów... jeśli chodzi o typ to nie wiem.. musiałbym sprawdzić... gość wyjął katalog i znalazł odpowiednik...

co do motorcrafta to też do tej pory tkich urzywałem... zmiana spowodowana byłe tylko i wyłącznie faktem że nie chciało mi się jechać do wawki po świece :)


pozdrawiam
3-kąt

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-01-16 14:53:53 /


Tez jezdze na NGK (3 elekrody)i bardzo sobie chwale
w Capri 2.3 przejechalem na nich 9tys a w Mercu 280 17tys
bez zadnych problemow Sczegolnie polecane do aut z gazem
koniecznie 3 elektrody (latwiejszy rozruch)

68uiofyu / 2002-01-16 15:27:38 /


Z Motorcraftami też miałem problem, tak jakby miały źle dobraną wartość cieplną (kupione w Fordzie zgodnie ze specyfikacją). Później wypróbowałem Beru, NGK V12 i Championa. Beru nie polecam, pozostałe bez zarzutu.

Krzychu / 2002-01-31 19:31:07 /


Podsumowując, niech ktoś proszę poda odpowiedniki Championa, Iskry itp które można zastosować w 2.0 V6

Pudel / 2003-02-13 20:04:35 /


a ja bym napisal PO CO
jak motorcrafty AGR22C sa tanie a najlepsze 10-11zl szt

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-13 20:37:13 /


Ja mam w 2,0 V6 NGK V-line i juz ponad rok, ani razu zadnego problemu z nimi. Koszt 9zł szt. Zerkne pod mache to podam ci model.

Seba / 2003-02-13 20:54:12 /


jest bez watpienia firma ktoora dazymy szacunkiem ale chyba ich swiece nie za dobrze daja sobie rade z gazem. Tez stoje przed wyborem marki swiec i przyznam ze Iskra
jest tania mozna wyrwac w hurtowni za 32 PLN 4 szt Na gazie lata ladnie z tym ze faktycznie sa zima problemy z odpaleniem na gazie ( niektoorzy maja tylko gaz, czasem zabraknie beny i lipa ) $wieczki Motorcraft'a potafia popekac widzialem taki przypadek w Taunusie I.6 lub 2.0 LPG. Porcelana pekla po kilku dniach od zakupu. Mi pozostaje kupic te swiece NGK
Dodam ze od razu kupie kable
:-) bo co do tych nie mam zadnych zastrzezen, mistrzostwo swiata :-) warto tez chyba pomyslec o wymianie filtroow gazu i powietrza

Q_Back / 2003-02-13 21:24:18 /


Jak kupiłem bryke to byly wkręcone Iskry, aż do czasu kiedy w nocy otworzyłem maske i miałem tam niezłe disco. Izolacja ceramiczna na każdej swiecy i za każdym zapłonem świeciła. Miałem więc aż 6 stroboskopów i to pod machą, to jest dopiero tuning party. Silnik tez za dobrze nie chodził wstawiłem NGK i po bólu. Teraz mam zamiar poeksperymentowac z Beru cena podobna a ponoc klasa jakościowa troche wyzsza od NGK v-line. Pozyjemy zobaczymy.

Seba / 2003-02-13 21:41:39 /


to prawda, swiece motorcrafta sa najlepsze ale do tego do czego zostaly stworzone
do gazu moze beda lepsze AGR12C do 2.8i

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-13 22:40:27 /


Na BERU Sliverstone -dalej nie pamiętam,jeździłem rok czasu -bardzo dobre! ale teraz mam AUTO LITE Platinium AP64 od prawie półtora roku i poprostu REWELACJA. Polecam,chodz nie łatwo je dostać. MOTOCRAFT też ok. ale siadają raz na jakiś czas. (silnik 2.8i)

Mad Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-02-14 15:23:46 /


czasami az trudno mi sie nadziwic
wiekszosc silnikow w Capri ledwo zipie (nie pisze tu o zadnej konkretnej wypowiedzi) a ciagle slychac, te swiece sa super, te rewelacja, te moga byc...
po czym to stwierdzacie? po przebiegu ile wytrzymaly?jezdzicie dopoki sie da?
uwazam ze to wszystko jest autosugestia, jak sie kupi super sportowe swiece brisk za 30zl szt to trzeba sobie wmowic ze dzialaja lepiej :)
oryginalne swiece gdy sa wymieniane co 25-30tys, caly zaplon jest w dobrym stanie i mieszanka wyregulowana, po prostu musza spelniac swoje zadanie bardzo dobrze

wiele silnikow ma pewnie zla mieszanke albo za wczesny/pozny zaplon i wlasciciele marudza ze jakies tam swiece to g... inne tez g... bo sie wypalaja

wiekszosc swiec dostepnych na rynku jest dobra, jesli oczywiscie przeznaczone sa do danego silnika, jak ktos jezdzi na gazie to moze byc roznie

jednak takie kiepskie fabryki jak iskra na calym swiecie przejmuja produkcje boscha i innych, tak jak lozyska SKF sa juz robione w Polsce i na pewno nie maja takiej jakosci jak kiedys

jednego mozna byc pewnym, czesci Ford/Motorcraft sa zaprojektowane/wyprodukowane specjalnie do naszych silnikow, Ford nie pozwoli sobie na to zeby byly produkowane w jakiejs pipidowie i zawsze beda lepsze do normalnego uzytkowania samochodu jakie przewidziala fabryka

sam zakladalem bosche czteroelektrodowe, briski "bezelektrodowe" itp ale sie przekonalem ze nic dodatkowo nie daja, nie mowie ze sa zle, ale nie sa lepsze wiec po co mam placic 15-30zl jak moge 8zl za motorcrafta
a iskry itp za 3,50...jak ktos az tak oszczedza

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-14 16:23:47 /


To tak, jak z Escortami z Płońska -ford tak pilnował jakości ze w tych z plonska skrzypi i sie psuje, a w innych nie. $ to $

Bartek GD / 2003-02-14 17:44:05 /


wiecie ci a ja nie świecę :)
sory ale musialem
pozdrawiam
a tak na marginesie do gazu do silnika 2,0gt z automatyczna
skrzynia to jakie swiece zaploniwe by byle najlepsze slyszalem ze NGK

Michal FAZI / 2003-02-14 18:09:59 /


Po to chyba jest to forum by każdy mógł podzielić się swoimi spostrzerzeniami.
Owszem, jedne są bardziej fachowe inne mniej,ale nie każdy jest mechanikiem.
Zawsze na pytanie o świece można odpowiedzieć- Zobacz sobie w tabelce powinien być np. Motocraft AGR22c i takie sobie załóż.
Silniki owszem nie są idealne,ale różnice w pracy na różnych świecach występują i to nierzadko już na sam słuch,nie mówiąc o własnościach trakcyjnych.
"Camaro" sam piszesz że wypróbowywałeś różne wynalazki, zanim przekonałeś się że nic nie dają- I OTO TU CHYBA CHODZI. (oczywiście bez urazy-to moje zdanie)

Mad Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-02-14 18:10:35 /


nie zrozumcie mnie zle
jasne ze trzeba sie wymieniac swoimi spostrzezeniami
jasne ze kazdy moze sobie zakladac co chce
i kazda moja opinia jest tylko moja opinia
ale jak slysze ze motorcrafty czasami siadaja bez powodu to w to nie wierze


a co do testow ktore sa lepsze to trzeba by zakupic kilka roznych kompletow
zakladac kazde po kolei najlepiej tego samego dnia i testowac w jakis wymierny sposob, oprocz tego jakies dluzsze testy wytrzymalosciowe ale to juz nie wiem jak zrobic zeby bylo to porownywalne

gdy zmienia sie swiece po roku to nie mozna ich wprost porownywac do tych zalozonych rok temu

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-14 20:53:32 /


Motocrafty sa najlepsze, a jak wam padaja tzn ze macie te "made in korea", bardzo trudno dostac oryginalne motocrafty.

Seemann / 2003-02-14 21:07:18 /


Tak samo ciezko dostac niemieckiego Boscha ktory napewno chodzil by dobrze. Jak kupowałem rzekomo niemieckie Boscha koncówki wtryskiwaczy do Forda Scorpio. Opakowanie całosci Made in Germany opakowanie kazdej sztuki Made in Germany, a na samym wtrysku Made in Czechy. To juz nie jest to samo co niemieckie.

Seba / 2003-02-14 23:21:06 /


bez przesady
moze i sa jakies podroby
ale Ford na pewno nie ma zadnej oficjalnej taniej fabryki w Korei
wszystkie swieczki ktore kupuje maja wybite made in U.K. albo Germany
a to ze niektore Fordy trzeszcza i nawalaja to wina montazu ktory byl w Polsce, a nie produkcji czesci

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-15 11:55:26 /


Z świecami Motorcrafta to jest jakiś problem - ja trochę przesadzam i wymieniam świece co 5000km jak zmieniam olej i juz trzy razy padały dwie świece lub jedna od razu jak zostały założone. Problem jest tego typu że one w ogóle nie dawały iskry a jak pojechałem aby oddać taką świecę to mi gość w sklepie powiedział że na świece nie ma reklamaji.
Z tego co wiem to dużo osób chwali sobie NGK i na gazie - prawdopodobnie już nie długo kupię i wypróbuję te świece.
Będę mógł porówanć i wam pomóc w doborze świecy.
Od 3lat mam Capri i zawsze kupowałem motrocrafta - czas na zmiany mam nadzieję że NGK będą tak dobre jak to opisujecie - jeżeli nie to też to napiszę.

Albi_Poznan / 2003-02-15 13:13:52 /


cudze chwalicie.....
Z iskrami nie jest tak do końca, dawno dawno temu..., za czasów jeszcze sprzed elektrod miedzianych to nasze ISKRY były jedne z lepszych (szczególnie w obozie wschodnim), a czechów też nie ma się co za bardzo czepiać bo w tym samym czasie świeczki PAL były też ok. Mam nadzieję, że ktoś wiarygodny mnie tu wspomoże, siedzę od dawien dawna w motoryzacji i takie miałem nie tylko ja wrażenie (a i świece miewałem często 20-30 letnie- jeszcze z oznaczeniem ciepłoty w/g Boscha :)). Jakość naszych Super ISKR spadła niepomiernie wraz z wprowadzeniem miedzianych elektrod coś ok. 1990r. (mikroprzebicia izolatora od dużej rozszerzalności cieplnej elektrod) i okazywała się zawsze wraz ze szczególnie złym składem mieszanki (za bogata na benzynie- brak samooczyszczania i za uboga - przegrzewanie) oraz ze złym zapłonem (jak przedmówcy wspomnieli ;)).Nowe ISKRY uporały się znacznie z pękającymi izolatorami chyba po roku czy dwóch. Champion wysiadał mi baaardzo szybko. Stare Bosche uważam, że też były na lepszym poziomie niż obecnie, ale na równi z ISKRAMI. Poprostu stare świece ogólnie lepiej znosiły niedomagania silnika, zawsze jak ktoś ma w garażu stareńkie ISKRY to w ciemno zbieram i wyżarzam i mam niezawodne oraz lepsze do starych motorów.
Reasumując krótko: świeca "made in krzak i sp." (o odp. wartości cieplnej)powinna działać bez zarzutu i wyraźnej różnicy dla śmiertelnika na każdym silniku z gazem włącznie.
Na Super ISKRACH F65 silnik 2.0V6 na gazie 20 000 km (a czasem jak zapomnę to i więcej :)) - bez ŻADNYCH problemów! (kontrolne czyszczenie co 5-8 tys. przy okazji regul. zaworów).
Można by i założyć 3-elektrodowe, bo trwalsze i bardziej niezawodne, ale ....droższe i po co? jak z tymi no problem ;)
Jeśli chodzi o "najlepsze" dla zwykłych silników to za takie właśnie uchodzą NGK.

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-17 14:48:59 /


o ile wiem to Brisk sa czeskie, a nie mozna im nic zarzucic

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-17 14:53:58 /


Podlaczam sie do pytania Hoovera z innego watku.

Jakie swiece zalozyc do R4 2.0 z 81 roku. Te co jeżdze nie były ruszane okolo 30 tys km (a na pewno 20 tys od kiedy kupilem samochod) no i w zastanawiam sie nad wymianą. Jakie swiece powinny byc zalozone czy Motorcraft BF22, teraz mam chyba motorcrafta, ale nie wiem jakie. Jakie sa propozycje ?

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-28 10:41:06 /


a mi się zapiekła świeca:( już trzy klucze połamałem jeden nawet był mocny...
co radzicie?

D.O.C. STRUŚ / 2004-09-28 20:14:08 /


moze czyms zalej wkolo swiecy na noc i sprobuj rano moze pusci :)
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-28 20:24:44 /


do 2.0 R4 teraz sa swiece BFS32C

a jesli polamales klucze to raczej miales dwa bardzo slabe a jeden slaby, zaden nie mogl byc dobry
kup sobie porzadna nasadke do swiec, przedluzke i solidne ramie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-28 20:25:28 /


już zalewałem wd 40 ale nic nie dało mam w pracy taki kwas do czyszczenia zapieczonych felg ale nie wiem czy to by na tyle "wyżarło" żeby odkręcić..
muszę jeszcze popróbować

D.O.C. STRUŚ / 2004-09-28 22:16:47 /


W takiej sytuacji ja zawsze bralem 2 m rure z piwnicy i przy takiej dzwigi nie ma mocnych :)

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-28 22:25:55 /


tylko muszę kupić pożądny klucz albo pożyczyć...tylko w takiej sytuacji lepiej kupić nową głowicę bo moja warta tyle co waży;)

D.O.C. STRUŚ / 2004-09-29 00:30:35 /


Z tą dźwignią to ostrożnie i z wyczuciem radzę.
Swego czasu miałem zapieczoną świecę i po przyłożeniu momentu do niej efekt był taki, że świeca wylazła, ale jej dolna część z gwintem została w głowicy :(
A to oznacza demontaż czapki i parę godzin przy wydłubywaniu resztek świecy.
pozdro

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-29 10:55:43 /


w czasach gdy jeszcze pracowałem w aso (nie powiem jakim bo byście mnie zlinczowali) do zapieczonych świec mieliśmy taki spray ,,wurtha'' (nie jestem pewien pisowni) i długą rure. Żeby się nie zapiekały smarowaliśmy gwint pastą miedzianą też tej firmy . To bogata instytucja więc nie wiem ile to mogło kosztować ale do odkręcania kolektora wydechowego i tłumików było o niebo lepsze od wd-40 itp

Lukruś / 2004-09-29 12:03:04 /


ja jeszcze w tym roku (mam nadzieję) zmienię silnik więc raczej nie będę się z nią szarpał na śmierć i życie skoro pali... a co do dzwigni to właśnie nie szalałem bo jak mam ułamać świecę to wole poczekać na nowe serce i nie robić sobie kosztów przez zwalanie głowicy...

D.O.C. STRUŚ / 2004-09-30 00:31:46 /


czy v6 i v4 maja takie same swiece?
chodzi mi o wartosc cieplna?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-30 00:38:29 /


takie same

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-30 08:41:02 /


Ja latam na polskich świecach Iskra F65P od Pierdoloneza-są dobre i wóz chodzi b. dobrze.

Trophy Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-03 22:08:31 /


no iskry sa dobre bo w kaszlu to tylko one chodziły mi długo i bez problemu a bosch albo jakieś inne to się szybko konczyły ...polskie świece do polskich aut:)hehe

D.O.C. STRUŚ / 2004-10-04 00:47:55 /


Tak jak pisalem w jakims watku, od wakacji jakosc auto mi znacznie gorzej zapala jak silnik jest zimny. Jak jest cieply to bezproblemowo. Na pierwszy rzut wymiana swiec. Sa zalozone nowe a tak jak ponizej wygladaly te ktore przejezdzily w samochodzie bardzo duzo (ok. 25 tys. km) i nigdy nic nie bylo przy nich robione (2,5 roku). Pytanie: na podstawie wygladu swiec co nalezy wyregulowac. Poniewaz po wymianie jest troszke lepiej ale wciaz nie zapala jak jest zimny tak jak dawniej.
Rano jak zapalam to wyglada tak ze krece, krece i nic, pozniej krece i smierdzi benzyna, a pozniej krece i po jakims czasie zapala.

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-04 08:14:21 /


Sądząc po wyglądzie tych świec to nic nie trzeba regulować...

Ramboost Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-04 10:04:35 /


na moje oko jest za uboga mieszanka.. świece powinny mieć lekko brązowy nalot..
uboga mieszanka może powodować wypalanie gniazd, zaworów, i świec.. no i problemy z zapalaniem :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-04 10:47:40 /


No dobra ale w takim razie przecież jak silnik mam zimny to gorne przepustnice sa zamkniete i dziala ssanie automatyczne a wiec mieszanka przy zapalaniu silnika powinna być bogatsza. A wtedy gorzej zapala, a jak mam silnik cieply a wiec mieszanka jest uboższa bo ssanie nie dziala to zapala bardzo ladnie.

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-04 11:29:57 /


mam prosbę, czy zatem możecie mi podać jakie świece powinienem kupić do Granady 2,3 v6 rok '82? Będę dźwięczny bardzo. Jeżdżę na gazie. Jeśli zatem Motorcraft, to jaki moodel?
Pozdrawiam,

sseb / 2004-11-24 11:51:46 /


http://www.capri.pl/garage/engine-2300-v6 - Motorcraft AGR 22C, chyba że z jakiegoś powodu ta informacja nie wystarcza.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-24 12:17:49 /


uups, to mam złe chyba : AGF 22, co oznaczaja poszczególne symbole i jaka będzie praktycznie różnica, jeśli je wkręcę? czy lepiej tego nie robić?

sseb / 2004-11-24 14:05:56 /


Wprawdzie ssebowi już poza forum tłumaczyłem, ale dla porządku, gdyby jeszcze ktoś kiedyś szukał, to o takich świecach do 2.3 V6 było tu: http://www.capri.pl/forum/3c63d6b9de060#3d29811799fd0 i nieco niżej tu: http://www.capri.pl/forum/3c63d6b9de060#3d3885c1a0727

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-24 14:58:40 /