Witajcie
Dziwy !!kontrolka zapłonu świeci mi sie po wyciągnięciu kluczyków. Normalnie gaśnie po odpaleniu..
Podejrzewał bym jakąś zagubioną mase ale zanim zaczne dłubać i szukać może ktoś z was ma jakąś sugestie albo sam miał takowy problem .
Dodam ze to Capri 1981 2.0 Pinto
adamxx / 2015-09-13 18:08:26 /
masz kontrolkę zapłonu? Czy to może jest kontrolka ładowania?
Capri nie ma kontrolki zapłonu, chodzi zapewnę o kontrolkę ładowania. Odepnij kostkę z alternatora i sprawdź. Jak gaśnie to prawdopodobnie uwalony regulator napięcia.
Mysza liil (EM) / 2015-09-13 19:05:48 /
Raczej upalone diody a nie regulator.
Czy akumulator rozładowuje się podczas postoju ?
Trójkąt / 2015-09-13 19:45:10 /
Jak dla mnie regulator.
Mysza liil (EM) / 2015-09-13 20:56:16 /
Dziekuje wszystkim za wskazówki przeczyściłem łączenia kabli na alternatorzeci śmiga ;)
adamxx / 2015-09-15 22:04:55 /
Znowu leje deszcz od tygodni a Caprysua nie ma garazu i znowu mi kontrolka ładowania świeci jak kluczyków nie ma :(
Kontrolka gasnie po odpaleniu auta ale świeci jak na hamulec nacisne
Zaßwoeca sie również jak dmuchawe wlącze albo wycieraczki ....
Sprawdzałem styki na bezpiecznikach i alternatorze , wykręcałem też tylnie lampy bo podejzewam ze masa gdzieś sie zapodziała
Miał by ktoś jeszcze jakieś pomysły co by tu jeszcze sprawdzić ?
adamxx / 2016-02-08 21:58:17 /
Może uciekać masa między silnikiem a nadwoziem.
Trójkąt / 2016-02-08 22:23:18 /
1. żeby żarówka się świeciła musi zaistnieć różnica potencjałów na końcach jej żarnika.
2. żarówka w kontrolce ładowania ma jeden koniec żarnika połączony wyjściem 12v ze stacyjki, zaś drugi z uzwojeniem wzbudzenia alternatora. Zatem oba końce powinny mieć ten sam (zerowy) potencjał przy wyłączonej stacyjce i zatrzymanym alternatorze.
3. skoro się świeci, to albo stacyjka ma jakieś zwarcie i daje mimo wszystko napięcie na wyjściu, albo (co bardziej prawdopodobne) mostek prostowniczy alternatora ma jakieś przebicie.
Prosta metoda - w którą stronę szukać:
1. wymontować zegary i wyjąć z nich świecącą żarówkę ładowania
2. miernikiem sprawdzić w jej gnieździe na którym przyłączu jest napięcie różne od 0v
3. śledząc ścieżkę sprawdzić, czy jest to w kostce przyłącze stacyjki (czarny kabel), czy wzbudzenia (niebieski kabel)
gryziu liil (EM) / 2016-02-08 22:44:25 /
Gruziu Dzięki za swietny opis przy sobocie zabiore sie do tego tak jak napisałeś a póki co sprawdze mase miedzy silnikiem a nadwoziem - mozliwe ze gdzies na spowalniaczu przytarłem go o asfalt.
adamxx / 2016-02-08 22:59:26 /
Albo woda dostała się do jakiegoś przekaźnika i robi zawarcie. Mialem kiedyś tak. Często przekaźniki od gazu czy świateł czy innych podłącza się do plusa po stacyjce i tedy dostaje się prąd.
Mordian / 2016-02-08 23:08:05 /
U mnie w granatniku takie cyrki są powodowane uszkodzonym włącznikiem awaryjnych.
Miałem kiedyś sytuację że po włączeniu zapłonu nie zapaliła się kontrola, zapaliła się wówczas gdy pracował silnik, nie pamiętam dokładnie co było przyczyną ale chyba porozbieralem zegary i posprawdzalem styki oraz kable alternatora i problem znikł.
Jellon aka Revenge Racer / 2016-02-09 21:17:44 /
Chochliki jakieś wredne przy aucie mi majsteują chyba !
Jak naciskam na hamulec to lewe przednie pozycyjne światło sie włancza ! ;)
A jak nawiew mam włączony , światła i nie daj boże wycieraczki to na wolnych obrotach niemal ze silnik gaśnie - prcuje kulawo i na obroty sie nie wkręca :(
Wiem ze to masa gdzieś zanika ale nijak nie moge ustalić gdzie ;(
adamxx / 2016-02-29 15:54:44 /
Albo układ prostowniczy w alternatorze i zwarcie robi
Mordian / 2016-03-03 10:11:41 /
Panowie - wiekszość problemòw z zapłonem ustała po tym jak sie okazało ze nowa cewka ktòrà zalozylem jest do instalacji bez rezystora... A druga czesc problemow ustàpiła po tym jak rozprułem wiàzke i okazało sie ze pràd do zapłonu jest pociàgnięty po tym ze rezystorze .... Ze to w ogòle chodziło ....
adamxx / 2016-06-23 02:18:52 /