Wskaźnik ciśnienia oleju (2.8 na Mobil 10W/40) ostatnio pokazuje za wysokie ciśnienie na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. Zawsze wskazywał idealnie tuż nad czerwonym polem, a ostatnio jedną, a nawet prawie dwie kreski nad czerwonym.(Zauważyłem to chyba po wymianie uszczelniacza wału korbowego, ale może to tylko zbieg okoliczności). Do tego wskazówka nieznacznie "pływa". Nie wiem czy to tylko wskaźnik fiksuje, czy może oznaczać to jakiś poważny problem z układem smarowania?
Sergio / 2005-06-23 13:29:37 /
"Tuz nad czerwonym polem" to nie jest idealne cisnienie ;-)
Zacznij od pomierzenia rzeczywistego cisnienia manometrem, porownaj z danymi fabrycznymi (w garazu).
Poza tym cisnienie waha sie w zaleznosci od marki i klasy oleju oraz producenta filtra.
Co tam dokladnie robiles z tym silnikiem, bo ja tez bym tak chcial zeby cisnienie nagle skoczylo o dwie kreski :)))
pmx (wiewior;) / 2005-06-23 14:23:30 /
Tyż tak mi się wydaje, u mnie na wolnych strzałka jest w połowie skali, podczas normalnej jazdy jedna kreska nad połową.
Piotrek PCK / 2005-06-23 15:29:56 /
Twoj silnik nalezy do innej kategorii :)
A Hrabiemu staje jeszcze wyzej ;-)
pmx (wiewior;) / 2005-06-23 20:09:43 /
Wiewiór, dzieki za komplement ;)
Hrabia® / 2005-06-23 20:11:14 /
heheheh
hrabia to zaczepia o daszek ;) ;P ???
a co do miarki to moja ostatnio wskoczyla na maxa , o jak sie zdziwilem .. lecz zaraz znalazla sie na swoim miejscu tam gdzie zawsze ,czyli na polowe
Wojdat / 2005-06-23 20:34:59 /
W sumie to nie wiem czy masz w swoim czujnik elktryczny, czy normalny wezyk, ale jesli jest węzyk to moze cos sie zapchalo ( jakis paproch wpadl do niego) i cos wlasie dlatego to zjawisko ;]
Ale poki w te strone sie brdziej wychyla to sie nie martw ;]
Pozdr,
michalch83 / 2005-06-23 22:08:00 /
No nie za wysokie ciśnienie też jest niezdrowe... Najlepiej porównać ze wskazaniami ze "zwykłym" manometrem.
Dzięki za odpowiedzi.
Od dawna jeżdżę na tym samym oleju i zawsze na wolnych obrotach przu gorącym silniku strzałka była tuż nad czerwonym polem. Ale może nie ma sensu przejmować się tym wskazaniem. Postaram się zbadać sprawe i dam znac:-).
Sergio / 2005-06-25 20:41:24 /
cisnienie oleju na wolnych obrotach jest wlasnie tuz nad czerwonym polem, podskakuje do polowy dopiero po zwiekszeniu obrotow
camaro / 2005-06-26 16:23:42 /
Gdyby ktoś jeszcze odwiedził ten post:
Czy korek wlewu oleju powinien mieć odpowietrzenie?
Sergio / 2005-07-18 14:09:32 /
a po co ?
1. tam nie powinno być duzego ciśnienia, które świadczyło by o przedmuchach do układu korbowo-tłokowego,
2. masz cos takeigo jak odma, która jest połaczona z podstawka pod gaznikiem i zajmuje sie dotstarczeniem oparów olejowych do przepalenia.
Ale kazdy korek ma odpowietrzenie - otwory od spodu "grzybka" - a jak silnik juz swoje przejezdzil to odpowietrzenie musi byc drozne, inaczej silnik zacznie ciec olejem.
pmx (wiewior;) / 2005-07-18 14:29:46 /
Albo sam sobie udrożni korek - tak jak u mnie: http://www.capri.pl/forum/40d2112e596b7#42713fa2df6f6
Rafał L. / 2005-07-18 20:56:46 /
U mnie nawet sitko wydmuchalo :)
pmx (wiewior;) / 2005-07-18 23:06:19 /
A wiecie, że po tym wydmuchaniu lepiej mi silnik chodzi? To znaczy, w zasadzie nic się nie zmieniło, tylko zużycie oleju spadło znacznie.
Rafał L. / 2005-07-19 15:54:57 /
Ja od jakiegos czasu mam nieoryginalny korek (oryginał zaginął mi w 'niewyjaśnionych okolicznościach' :-) i on nie ma żadnego odpowietrzenia, a wydaje mi się że tamten miał. Pytam, ponieważ wywala mi sporo oleju przez bagnet ("kapturek" na bagnecie jest luźny) i to mimo różnych sposobów uszczelnienia go.
Sergio / 2005-07-24 20:54:05 /
W takim razie motor juz ma slabe pierscienie. Nie powinien dmuchac korkiem wlewu oleju. CHyba ze masz niedrozny przewod-odpowietrzenie skrzyni korbowej - z kapy zaworow do kolektora ssacego.
Mysza liil (EM) / 2005-07-24 20:58:58 /
Korek pewnie zgubiles podczas dolewania oliwy :) Zrob sobie tuningowy - zamiast korka mały stozkowy filtr powietrza :)
Mysza liil (EM) / 2005-07-24 21:00:22 /
Korek wlewu nie jest zabrudzony olejem. Wywala olej ewidentnie przez bagnet. Uszczelki pokrywy zaworów mam nowe. A kompresja ponad 10,5. Nie wiem jak uszczelniacze zaworów - możliwe że do wymiany.
Sergio / 2005-07-25 12:24:53 /
Jezeli ma przedmuchy i zatkany korek - to wywala olej przez bagnet, bo gdzies musi.
Zrob sobie odpowietrzenie w korku zanim w silniku zgubisz uszczelki.
pmx (wiewior;) / 2005-07-25 17:24:30 /
Niby za to powinna odpowiadać odma, ale też mi się wydaje, że małe odpowietrzenie w korku jest jednak konieczne.
Sergio / 2005-07-26 17:16:21 /
podłącze się tutaj. Mam takie pytanko dotyczące własnie odmy. Silnik 2.6, podejrzewam,ze pokrywy oryginalne od tego silnika, bo wczesniej takich nigdy nie widziałem. Kazda z pokryw ma wyjscie na odme, ale tylko jedna z pokryw jest podłączona, druga nawet nie zaslepiona. Czy powinienem ja zaslepic, czy raczej połaczyc obydwie jakims trojnikiem i podłączyc razem do podstawy?
Odma z jednej pokrywy wystarczy. Drugą dziurę koniecznie zaślepić!
bartek nowakowski / 2006-11-02 19:37:00 /
Nie mniałem nigdy 2.6, natomast typowo to zależy jaki jest korek oleju. jeżeli szczelny to jedno jest wlot (ma być podłączony gdzięś pomniędzy filtrem pow. a przepustnicą) a drugi owór to wylot przez zawór PCV i dalej podłączone do kolektora za przepustnicą.
prawdopodobnie jedna odma była doprowadzona pod kolektor ssący i wpięta w podcienienie a druga była podpięta pod puche filtra powietrza.
jeśli korek wlewu oleju ma filterek w sobie to mozna spokojnie jedna odme zaślepić.
Trójkąt / 2006-11-02 19:42:53 /
dzieki wielkie.Zaslepie ja jakos. Chociaz nie narzekam na jakies niedogodnosci podczas jazdy, tylko jak odpalam, to trosze dymi z pokrywy:)
korek wygladatak i nie ma w sobie filterka,wiec chyba nie mogę poprostu sobie zaslepic drugiego otworu.
o tak
Zobrazuje troche.Własnie w tej samej pokrywie mam ta niepodłaczona odme, ktora ciagnie sobie w tej chwili powietrze i to całkiem niezle.Wiec gdzie ja wpiąc?
a to jest ta podłaczona do podstawy, czyli standardowo. Rozumiem,ze powinienem szukac czegos w puszce filtra powietrza, zeby to połaczyc?
Masz stare pokrywy i nowy filtr - stad roznica w obiegu wentylacji silnika. Silnik od ktorego te pokrywy pochodzą nie mial zaworu PCV. Mial za to inny kolektor ssący, ale u Ciebie widze ze jest od kompletu.
Prawidlowa konfiguracja w Twoim przypadku powinna wygladac nastepujaco:
W pokrywie z korkiem: wolna rurka wchodzi od dolu puszki oryginalnego metalowego filtra powietrza, podlaczona w miejsce z metalową siatką (tylko stary metalowy filtr, a w zasadzie obudowa) Jesli chcesz zostawic plastikowy filtr, mozesz zaslepic ta rurke i zastowować korek nowszego typu, z siatką, ten
oddychający :)
W pokrywie bez korka: Tak jak teraz jest w oryginale z blaszanym filtrem, czyli z pokrywy zaworow do podstawki pod gaznik, polaczenie bezposrednie kawalkiem weza, bez zaworu PCV. Jesli zostawiasz plastikowy filtr, zaslepiasz wezyk w poprzedniej pokrywie i zakladasz oddychajacy korek, czyli montujesz nowsżą konfiguracje, dobrze byloby rowniez zamontowac zawor PCV.
Mysza liil (EM) / 2006-11-03 17:06:12 /
Wielkie dzieki za wyczerpujc odpowiedz. Chyba zmienie poprostu pokrywy, bo watpie,zebym znalazl obudowe.
czy ta obudowa podejdzie do mojego silnika?
tak to dokładnie ta;) Niezrównana krzywicielka gaźników ;))
michalch83 / 2006-11-04 20:14:20 /
Ta nie jest krzywicielką gaznikow. Jest od starego typu solexa, nie jest przykrecana do gaznika tylko do pokryw zaworów. To rozwiązanie np z taunusa 20m 2.0v6 lub consula 1.7v4 (podwojny solex). Dopiero ta przykrecana do gaznika jest 'krzywicielką' :( Wywaliłem takie coś z kluchy po operacji prostowania i regeneracji gaznika. K&N jest znacznie lzejszy ;)
Mysza liil (EM) / 2006-11-04 23:00:28 /