na przyszla wiosne chce rozpoczac przygode z capri mkIII i mam pare pytan:
ktory z silnikow V6 jest waszym zdaniem dobry? (ekonomia/moc/zywotnosc)
jak sprawuje sie automat? (glownie chodzi mi o awaryjnosc i czy mocno muli auto w porownaniu do manuala)
jak wyglada sprawa z czesciami? (zamienniki z "mlodszych" fordow)
oczywiscie glownie chodzi mi o typowo praktyczne rzeczy bo dane techniczne znam:)
moze to juz nie ten dzial ale: na co zwracac uwage przy wyborze nadwozia?
bulker / 2005-06-21 17:19:27 /
Jak V6 to 2.3.
Automat... jak dbasz, tak masz :)
Po co kupować zamienniki, jak większość części kupisz oryginalne.
A zwracać uwagę na... perforację ;) im więcej rdzy, tym trudniej i drożej doprowadzić do używalności, sprawdź podłogę, podłużnice....
Generalnie użyj też wyszukiwarki na forum, odpowiedzi znajdziesz w nadmiarze ;)
Piotrek PCK / 2005-06-21 17:26:48 /
np. http://www.capri.pl/forum/401934d745569
http://www.capri.pl/forum/410183c39f976
http://www.capri.pl/forum/4041e9e0ad2b5
http://www.capri.pl/forum/3ee369e1378bb
i wiele innych...
powodzenia.
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2005-06-21 17:47:09 /
Piotrek: A to ciekawe, czemu akurat 2.3 V6 polecasz...?
heheh
pewnie tak: bo ani to juz nie male , ani za wielkie jak na capcia
wiec opanowac moze opanuje maszyne :P
Wojdat / 2005-06-21 23:05:29 /
Kżyho: a bo to dobry silniczek, podobno ;) w archiwum są same plusy, wystarczająca moc, niezłe spalanie, wytrzymały.
Piotrek PCK / 2005-06-21 23:28:00 /
bo pali mniej niż 2.0 V6 a mocy więcej - no i 2.3 - to fajnie brzmi ;-)
Ja też lubie ten silnik, ale niestety narazie mnie nie stać żeby to utrzymać.
MikeB4 / 2005-06-21 23:28:02 /
Tylko, że na ile mnie na odmianę słuchy zawsze dochodziły, to 2.3 V6 pali w zasadzie bardzo podobnie do 2.8i na przykład...
A takie 2.8i to już zupełnie inna moc...
ale "i" to zupełnie co innego. W związku z kłopotliwym po 20 latach wtryskiem większość tych systemów mocno niedomaga - a części do tego dostać ....
2.3 V6 masz 2 wersje 114 lub 125 KM. W porównaniu do 90 KM z 2.0 V6 to nieźle a jak do 2.8 gaźnik 135 KM (pochodzenie Granada) to całkiem przyzwoicie ;-)
Pomijamy kwestie Mercury Capri 2.8 V6 108 KM w wersji na USA
MikeB4 / 2005-06-22 00:47:47 /
mike 2.3 to 108 i 114hp, 125hp to miał 2.6 na gazniku w mk1 ;)
http://www.capri.pl/garage/engine-2300-v6
ah te Mk1 ;-)
MikeB4 / 2005-06-22 01:09:00 /
namieszało nieco mi w głowie - dodatkowo ostatnio oglądałem folderek z Mk1 i właśnie przeglądałem takie dane.
O taki silnik będzie jednak troche ciężko
Dlatego zostają wersje 108 (pominąłem - mea culpa) i 114 - nieźle, ale 2.0 R4 bez tego dźwięku też to potrafi dać nawet z podobnymi Niutonometrami ;-)
MikeB4 / 2005-06-22 01:12:31 /
ten 125-konny 2.3 teoretycznie stosowany w Mk1 oznaczany jest jako SHC, ma inne glowice i gaznik - chyba z 2.6 ale to musialbym sprawdzic
jeszcze takiego na oczy nie widzialem, jego kod silnika to 4
camaro / 2005-06-22 08:32:52 /
No, ale w sumie to nawet ten 2.3 V6 114 KM rakietą nie jest... :(
I prawda taka, że dobre 2.0 R4 może go objechać...
gdyby te 2.3 114hp było zdrowe, to niesadze ;) niestety wieszkość ma już lata świetności za sobą :(
dzieki wielkie za rady i info.
wiem ze 2.8i ma kopa ale we wtryski to mi sie nie chce bawic (gaznik ma swoj urok:)).
a co powiecie na V6 3.0l?
ja w zasadzie (chyba) chce AT (uwazam ze to doskonala rzecz i tylko ludzie ktorzy nie jezdzili automatem maja cos przeciwko) oraz ladny gang silnika:P
do pierwszego potrzebne jest duzo niuuutonow a o drugie zadba V6.
no i mamy kolejne pytanie:
czy te skrzynki sa odporne na uplywajacy czas?
pozdrawiam
bulker / 2005-06-22 15:52:10 /
3.0 V6 Essex, to napewno będzie fajny silniczek. Ale zanim go znajdziesz... wstaw 2.3.... a potem szukaj 3.0... i szukaj,..... i szukaj ;)
Piotrek PCK / 2005-06-22 15:57:39 /
teoretycznie co by było gdyby było dobrze :) ręczne skrzynie http://www.caprihome.de/tech.htm
PiotrekFCapri / 2005-06-22 16:01:51 /
cOke: Niestety wedłud danych fabrycznych nie wygląda to wcale tak różowo dla 2.3 jeśli chodzi o bezpośrednie porównanie z 2.0 R4.
Idąc za http://www.capri.pl/capri/performance#mk3
2.0 R4 0-100 km/h 10,7 sek.
2.3 V6 0-100 km/h 12,0 sek.
Pytanie jest tylko gdzie jest nieścisłość, bo jest też pozycja 2.0 R4 (Niemcy) i tam jest 0-100 km/h 13,0 sek. pomimo podanych tych samych parametrów mocy i momentu (przy tych samych obrotach wszystko)...
a moze by tak 2.4 od scorpio? 125KM lub 130KM, po przerobieniu na gaźnik pewnie troche mniej.
ale ja sie nie wypowiadam konkretnie, bo na razie sam szukam inforamcji o tym silniku. jak ktoś ma jakieś opinie na temat tego pieca to proszę coś napisać.
dzięki
jak juz porównujesz to porównuj, z tego samego kraju czyli 2.0 - 13s 2.3 - 12s, gdybym był złośliwy powiedział bym, że anglicy podaja czas 0-60mph, a wymikajaca różnica czasu to efekt wspaniałej 'elastyczności' r4 ;))) a tak na poważnie, skrzynie mogą byc inaczej zestopniowane, to raz, roznica 60mph a 100km/h to dwa, procedury testowe, kierocy etc. to trzy.
ogolnie, 2.3 jest bardziej elastyczne, (większy moment przy niższych obrotach), i przynajmniej mi przyjemniej sie tym jezdzi, inna sprawa ze do takiego 2.0r4 to mozna sporo pokombinować co by to osiagało porzadna moc i osiągi jak np. u miernik'a baton'a/obi'ego pajaka etc. ale mowa o 'fabrycznych' silnikach.
nie ma sensu, jest to 2.9 ktoremu zabrali troche konikow, dlatego tez krotko i malo go robili
camaro / 2005-06-22 19:34:12 /
ale mysle o 2,9 na gazniku [kombinacja]mlody silnik moze i pare kucy mniej, moment dobry,gang tez dobry,tylko spalanie mnie zastanawia,moze gazik[dlatego gaznik]
czy silniki od scorpio pasuja do capri mkIII czy trzeba juz konkretnego swapa robic?
co do 0->100kmh to teoretycznie 2.0 r4 nie powinien miec szans z 2.3 v6 ale:
z tego co widze to capri v6 jest ciezszy o prawie 100kg, no i faktycznie 60mph to nie 100kmh:)
bulker / 2005-06-22 21:53:24 /
alwax: jak gazik chcesz do 2.9, to nie trzeba sie w gaźniki bawić. Zakładasz instalkę z 2 mikserami, wtrysków nie podłączasz, komp też olewasz, i wszystko tylko na gazie śmiga.
Piotrek PCK / 2005-06-22 23:59:21 /
Nie mów że o te 3,88 kmh rozpędza rozpędza sie 3 sekundy ;-)
Silnik ze Scorpio - a czemu by miał nie pasować - jedynie na mocowania (łapy i poduszki) no i moze nie pasować miska olejowa np. w przypadku 2.3 R4. Reszta to przecież niemal silnik z Sierry a Sierra jak wiadomo miała też taki jak Capri wiec wszystko ok ;-)
MikeB4 / 2005-06-23 00:03:04 /
no tak 3s na 4kmh to za duzo...
ale moj misiek do 90kmh ma 12s a do 100kmh 18s :)
krzywa momentu spada na pysk przy 6tysa rpm a III bieg moge sobie w d... wsadzic. ale to juz inna bajka.
co do pomyslu z gazem i v6 2.9:
czy nie trzeba czegos co spelnialo by role gaznika? ta mala przepustnica na kolektorze wystarczy???
ktos tego probowal?
i jak to dziala przy -10C np???
bulker / 2005-06-23 19:02:47 /
Bulker, po to masz miksery zakładane na dolotach. Tak, działa to i jeździ dobrze, w lecie, w zimie ;) DEXTER ma tak swojego zmontowanego.
Piotrek PCK / 2005-06-23 19:09:09 /
2.9efi + lpg to temat tak rozwałkowany, że szkoda gadać, na takim zestawie jezdza od lat, trójkat ( w ilu to juz samochodach trudno zliczyć), kordian, szajba, rasta, maciasek/cygan itd..
2.4v6 + przeróbka na gaznik to kiepski pomysł, roboty tyle samo co z 2.9, koszt silnika podobny, mocy bedize może troche lepiej niż w 2.3v6 w sumie trudno znaleść jakieś plusy, chyba, że akurat ci taki silnik zalega..
dzieki wielkie.
jesli walkowaliscie te tematy z 2.9 to popytam sie "search'a" :)
bulker / 2005-06-25 00:07:37 /
wsadz tam z 5 litrow to bedziesz mial problem z glowy;)
cichymk / 2005-06-29 22:39:35 /
a ja powiem po wieczornych przezyciach
2.9 24v
Wojdat / 2005-06-30 21:48:24 /