Witam, pierwszy raz się udzielam, ale oglądam słucham was od dawna :)
Wiem że temat częściowo przewijał się parę razy.
Od kilku miesięcy poluję na Forda Capri i zdarzały się auta z różnymi silnikami.
V-ki mają wspaniałe brzmienie, rzędówki sa łatwiejsze w naprawie. V są trwalsze, rzędówki oszczędniejsze...tak można by wymieniać i wymieniać.
Mnie interesuje dynamika jazdy. Nie jestem osobą która lubi katowac, ale miło jest z zapasem mocy wyprzedzać auta wruchu ulicznym. Co sądzicie o r4 2.0 ?
dzięki za sugestie
Sowa {3M} / 2002-10-28 11:22:21 /
I jeszcze jedno czy 2.0 V6 pozwala na swobodną jazdę miejską ?
Sowa {3M} / 2002-10-28 11:24:12 /
jezeli nie masz za wiele kasy i chcesz jezdzic caprikiem na codzien to polecam rzedowke.natomiast jak chcesz miec auto na zloty i niedzielne wyjazdy to tylko v-ka i to jak najwieksza. co do dynamiki 2.0 R4 to nie jest zle-jak trafisz na dobry egzemparz wlozysz troche pracy w regulacje i moze malenki tuning to bedziesz startowal pierwszy z pod swiatel-no chyba ze trafisz na zawzietego w jakims GTI
konk / 2002-10-28 11:40:36 /
ja nie zdradze v-ki za nic na swiecie :))
Maciasek_3M / 2002-10-28 11:43:03 /
Jeśli wolisz niższe obroty, to V-ka zdecydowanie jest bardziej elastyczna od R4 problemów z wyprzedzaniem mieć nie będziesz ;).
A co do zużycia paliwa, to kwestia stanu techn. i sposobu jazdy, więc tu różnic rewelacyjnych nie będzie. Polecam V-kę w dobrym stanie, ja jestem super zadowolony ( no może poza mocą, ale nawet jak bym i R4 też razem pod maskę do V6 dorzucił :))
wszystkie silniki poza 1,3 dają całkiem niezłą dynamikę jazdy :)) w gruncie rzeczy całą sprawa obija się o umiejętności a nie o moc :)) co do 2.0r4 to uważam ten silnik za rewelacyjny. i jesli miałbym wybierać między 2,0r4 a 2,3v6 to wybrał bym to pierwsze... bo dysponuje tą samą mocą a jest lżejsze i sporo oszczędniejsze... co do trwałości to również powiedział bym że różnic nie ma... bo widziałem r4 z przebiegiem 400tyś jeszcze sooper jeżdżace jak i v6 z dużo mniejszym przebiegiem a mocno zakatowane... trwałość zależy od tego jak ktoś dbał o silnik... i jak często zmieniał olej...
fakt 2,3v6 ma lepszą charakterystykę momentu obrotowego ale za to 2,0r4 lepiej kręci wysokie obroty...
tak więc plusy i minusy można znaleźć wszędzie... za v-ką przemawia brzmienie... ale z r4 też można ładny pomruk wydusić jak się dobry wydech dobierze... a za to r4 jest mniej paliwożerne :))
tak więc ponad 2,0r4 mógłbym przedłożyć tylko 2,8v6 a jeszcze lepiej 2,9efi ze scorpio...
Trójkąt / 2002-10-28 11:50:02 /
Czy 2.0r4 są z utwardzanymi gniazdami ?
Czy można zaintsalować instalacje gazową w tym silniku ? i jak z trwałością ?
Sowa {3M} / 2002-10-28 11:57:11 /
Też chciałbym V-kę (kocham te brzmienie) Capri_Maciasek :) Jednak trudno znaleźć dziś taką w dobrym stanie. Z utwardzanymi głowicami...jak się dowiadywałem nawet sprowadzenie nie jest takie proste, bo wszędzie oferują 2.4 i 2.8 na wtryskach...
Sowa {3M} / 2002-10-28 12:00:05 /
W ZALEŻNOŚCI OD TEGO CZY MADSZ ZAMIAR MIEĆ AUTO, KTÓRE BĘDZIE MIAŁO YĆ 100% ORINAŁEM, TO RACZEJ 2.0, LUB 2.3, NATOMIAST JAK MA TO TOBIE JEŹDZIĆ, NAWET SZYBKO TO PROPONOWAŁBYM NOWSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE OD SCIERKI, ALBO SCORUPIAKA. NAJLEPIEJ KUP SAMĄ KAROSERIE, A SILNIK TO SAM WSTAW. DOBRĄ PROPOZYCJĄJEST 2.0i R4 MOC OKOŁO 105-120KM, LUB V6 ALE TU DO WYBORU MASZ 3 SILNIKI 2.4, 2.9 ORAZ 2.9 24V. 2.4 MOC 125KM 2.9 145,150, 2.9 24V OKOŁO 200KM. OSOIŚCIE MAM 2.9 I SPALANIE PRZY NIEZŁYM DEPTANIU W GAZ OKOŁO 14-15 LITRÓW W MIEŚCIE 9-12 TRASA. POZATYM ŻADNE GTI TOBIE NIEPODSKOCZY. W SILNIKACH 2.0 EFI TAKSAMO DYNAMIKA JEST CAŁKIEM NIEZŁA, A SPALANIE MOZESZ SIĘZAMKNĄĆ NAWET W 8-9LITRACH W MIEŚIE. POZATYM TE SILNIKI MAJĄHYDRAULICZNAREGULACJE ZAWORÓW, WIĘC NA GAZIE, BEZ POBLEMOWO JEŹDZISZ TYIĄCE KILOMETRÓW, NIE BIEGAJĄC Z KLUCZEM PO KLAWIATURZE ZAWOROWEJ.
H2O patryk_3M / 2002-10-28 12:01:11 /
Czy 2.0r4 są z utwardzanymi gniazdami ?
Czy można zaintsalować instalacje gazową w tym silniku ? i jak z trwałością ?
Sowa {3M} / 2002-10-28 12:02:53 /
ja mam 2.0R4 zagazowane od trzech lat i procz wypalonych gniazd nic sie nie dzieje
co do utwardzonych gniazd to ponoc byly standardowo po 87 roku i jak mi znowu wypali to bede szukal takiej glowiczki a jak nie znajde to wstawie utwardzone gniazda
konk / 2002-10-28 12:10:38 /
Pewnie są - jak chcesz starszy silnik od Capri to kupisz go taniej niz taki nowszej generacji - uszczelka pod głowice naprawde jest tania wiec moze warto sie wykosztować jeszcze pare stów poniesc głowice i dać do utwardzenia ........
ja ciągle marze o czym innym jesli chodzi o silnik, a niedługo to zaczne marzyc o Capri w ogóle :-)))
MikeB4 / 2002-10-28 12:11:27 /
dzięki Patryk za wyczerpujące objaśnienia, ale nie mam aż tak dużych wymagań :)
Sowa {3M} / 2002-10-28 12:16:46 /
Jak dla mnie to nawet 2.0 Dohc (Sierra/Scorpio - na wtrysku lub na gaźniku) to straszny muł ......
tu jest taka proporcja : małym silnikiem szybciej nie pojedziesz niz by sie chwilami chciało, za to dużym mozna jezdzic wolno - i nawet tak nie kusi jak wysokoobrotowe rzędówki :-))
jak to sie mówi : "choice belongs to U"
MikeB4 / 2002-10-28 12:26:02 /
w warszawie zrobienie głowicy do r4 kosztuje 200pln... czyli 50pln od gniazda... a wymienia się tylko wydechowe gdyż te się wypalają... w v-ce nie da się wstawić twardszych gniazd... jest za mało materiału między zaworami i nawet jak ci ktoś wstawi to nie można katować silnika bo mogą wypaść :)... tak więc z v-ką zostaje tylko założenie silnika nowszej generacji... w taunusie miałem silnik 2,9efi z 95r. rewelka cichutki 100% zagazowany i odporny na katy... i mozna założyć go bez elektroniki. z niewielką przeróbką aparatu zapłonowego.. wówczas silnik nie potrzebuje wtrysków i jeździ w 100% na gazie...
Trójkąt / 2002-10-28 12:41:28 /
jesli chodzi o dynamike to 2.0 R4 zdecydowanie przewyzsza 2.0 V6, zupelnie co innego jest juz z 2.3V6 i 2.8V6 i te dwa wlasnie polecam
camaro / 2002-10-28 15:24:04 /
moze ciezko jest wymienic gniazda w V-ce ale jesli chodzi o 2.8 to nie ma zadnego problemu bo przeciez wystarczy kupic glowice od Scorpio 2.8 ktore sa utwardzone
a w takim 2.0V6 zawory sa przeciez duzo mniejsze,
tam tez nie da sie wsadzic utwardzonych gniazd? nie wiem, nie probowalem
camaro / 2002-10-28 15:31:41 /
Jezdzilem capri 2,3 V6, i rownoczesnie sierra 2,0 R4, wydaje mi sie ze osiagi dosc podobne, choc przyjemnosc jezdzenia 2,3 wieksza, bo piekne brzmienie ( no i kasta tez), lecz wyrazna roznica jest na stacjii beznynowej ( gazowej) Capri palilo mi nawet 16-17 (b. ostrej jazdy), a 2,0 misci sie w w 14l to jest max , do tego trzeba doliczyc jeszcz troszke wiecej przy OC, ja wybralbym 2,0, a ja V to juz jakas mocniejsza jednostke;))
Krzypek / 2002-10-28 15:52:59 /
ciagle slysze ze Capri pali 17-20 litrow, to jest bzdura
nawet malucha mozna tak rozregulowac zeby palil 25 litrow i jeszcze raz tyle wylewal na ziemie
moj 2.8i pali 11-12 litrow w miescie, nie jezdze jak czubek palac wciaz opony ale lubie korzystac z przyspieszenia, na trasie schodzi do 7-8 (oczywiscie nie u nas tylko na autostradzie w Niemczech)
zgadza sie ze gazniki pala nieco wiecej, ale jak spalanie przekracza 15 litrow to trzeba sie zajac silnikiem, regeneracja gaznika, wymiana przewodow, swiec, przerywacza, palca, kopulki na porzadne, najlepiej oryginalne, regulacja nie na sluch i zapach z rury wydechowej tylko na porzadnym sprzecie (tez nie w byle warsztacie bo mierniki tez maja duze odchyly) i silniczek bedzie ladnie palil a czesci sie szybko zwroca
poza tym polecam magnetyzer maksor sport (te tansze to strata pieniedzy), spalanie powaznie spadlo mi o 1,5 litra
camaro / 2002-10-28 16:07:58 /
Rzęduwę mam w capri chodzi dobrze chodziła rzedówki trochę krucej zyją a V-kę mam w grani ten dzwiek ta kultura jazdy i to spalanie wszystko przyprawia o gęsią skurkę:)))))))))))))
gilmor / 2002-10-29 22:42:01 /