Zwracam się z zapytankiem, jakie mogą być powody nierównej pracy i przerywania na niektórych garach?
1. Świece i przewody zapł.?
2. Aparat zapł.?
3. Wtryskiwacze?
4. Uszkodzone zawory?
Czy coś jeszcze? Jak najłatwiej zdiagnozować usterkę? Czy zastosowanie niewłaściwych świec i przewodów może skutkować uszkodzeniem (wypaleniem) np. denka tłoka?
Dzięki i pozdrawiam.
♠Zoggon♠ / 2005-06-17 10:56:38 /
Z mojego doświadczenia z 4.0 powiem tak mój kulał na wolnych obrotach i nie wkręcał się rewelacyjnie, okazało się, że ma wypalone gniazda a jedno tak, że nie trzymał ciśnienia, nic nie stukało w silniku chodził cichutko nic nie wskazywało na wypalone gniazda. Tłoki w 4.0 są wklęsłe raczej ciężko w nich wybić denko świecą.
napisz coś więcej..
w czym to jeździ ? czy stało się nagle? czy fura ma LPG ?
jeśli jest to 4,0 explozja to pomierz ciśnienie na cylindrach.. bo spotkałem ostatnio 2 takie silniki z zapadniętymi gniazdami.. a to mogło mieć wpływ na nierówną prace..
Trójkąt / 2005-06-17 11:10:16 /
Sprawa nieco głupia. Zastanawiam się ze znajomym nad wstawieniem 4.0 R6 od XJ40 do Granatnika. Silnik ma mały problem, bo nierówno pracuje i czasem przerywa na którymś z cylindrów... kontrolka "Check Engine" nie świeci. Poprzedni właściciel silnika twierdził, że to wina świec i przewodów, ale nie wiem czy to akurat jest problemem. Cóż... głupio byłoby wtopić kupę kasy na złom. Pytam więc czysto teoretycznie, co może być powodem poza świecami. Może i ukł. elektroniczny sterujący paliwem? Silnik gazu nie wąchał... Mając kiedyś 2.9 V6 efi doszło do wypalenia dziury w denku tłoka przez jakąś detonację... Zastanawiam się, czy może być to winą niewłaściwych świec. Przepraszam że silnik nie fordowski, no ale do Forda trafi :-)
♠Zoggon♠ / 2005-06-17 15:12:57 /
to na pierwszy ogień musisz zmienić świece i przewody!! choć na próbę możesz zmniejszyć przerwy na świecach i sprawdzić jak się zachowa.. jeśli będzie poprawa to przewody są do wymiany..
Trójkąt / 2005-06-17 15:54:45 /
jeżeli jest rozdzielacz, to oczyścić kopułkę wewnątrz i odtłuścić, oraz oskrobać z tlenków paleci i styki kopułki.
granadziarz_3M / 2005-06-18 07:53:38 /
jeszcze jedna sprawa:
z powodu braku jednego kabla, silnik odpalił na 5 cyl. przy dodaniu gazu zaczyna dymić z rur... jakie są powody dymienia na 5 cyl. zamiast 6 na wysokich obrotach?
czy to zużycie silnika? wcześniej silnik stał 3-4 miesiące nieodpalany
♠Zoggon♠ / 2005-06-22 08:53:50 /
U mnie po półrocznym staniu silnika przez pierwsze 10-20 min pracy kopcił na niebiesko i przestał. Podejrzewam że przez ten czas odrobina oleju spłynęła jakoś do cylindrów i musiał swoje przepalić, teraz chodzi jak pszczółka i żadnego dymku nie widać.
Piotrek PCK / 2005-06-22 10:51:04 /