logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » tuning gażnika w 2.8

tuning gażnika w 2.8

witam interesuje mnie jak polepszyc osiągi silnika przez przeróbke lub zmiane gaźnika np na dwa ???? jakie gaźniki sie do tego nadaja moze znacie jakies strony lub publikacje na ten temat spalanie jest mało wazne:>pomozcie:>

mlesiakowski / 2005-06-15 21:28:11 /


może załuż poprostu oryginalny gaźnik od 2.8 albo wtrysk od tego silnika??

grabasz / 2005-06-15 22:01:36 /


1. załóż 3 podwójne pionowe gaźniki weber lub dellorto.
2. załóż 6 gaźników pojedynczych gaźników od żuka (40mm)

nie pamiętam tylko który kolektor dolotowy do którego rozwiązania można zastosować.

jeden kolektor ma 3 rzędy podwójnych wlotów, i tam można zastosować te 3 podwójne gażniki
a drugi kolektor ma 6 okrągłych otwórów, na które można wrzucić 6 gaźników od żuka o przelocie 40mm.

wszystkie powyższe informacje, są oparte na informacjach od innych, lub oglądanych zdjęciach z netu.
pozostaje ci tylko experymentować.

Talar Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-16 07:04:50 /


proponuję odnaleźć najpierw konie które rozbiegły się po polach przez kilka lat...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-16 09:44:51 /


a co podnie musi byc jakas przejsciowka na kolektor trzeba ja zropic samemu jak sie domydlam??? bardziej odpowiadac mi beda 3 gazniki tylko gdzie mozna to dostac i jaka średnic gardzieli bedzie odpowiednia ????a wiecie moze cos o sportowych wałkach do v6 ??? jest to gdzies u nas czy trzeba sprowadzac???pozdro dzieki za odpowiedz:>

mlesiakowski / 2005-06-17 16:32:45 /


jezeli masz kolektor i gaznik od 2.8, czyli zwykły solex 38/38 to w capriku powinien robić 0-100km/h poniżej 8s. dużo?
montaż kilku gaźników to nie tak hop-siup, nakładka na kolektor - moze mozna by dać ale poza wyglądem to nic nie da, potrzebujesz kolektor robiony pod konkretny układ zasilania np. 3 gazniki, 1gaznik 4 gradzielowy, etc., zeby móc wykorzystać wiekszą przepustowość, zmiana wałka, w polsce camaro sie ogłaszał, jak już nie ma, to zostaje burtonpower, albo inne firmy zajmujące sie dystrybucja sprzetu tuningowego do starych fordów, zmieniajac wałek, pożegnasz sie z wolnymi obrotami, i jazda codzienna bedzie praktycznie niemożliwa, jak juz robisz wałek, i gazniki, przydało by sie cos zrobić z zaworami, mozna je jeszcze troche powiekszyć, pojijam już fakt spieprzonego odprowadzana spalin w głowicy...
jak juz bedziesz kupować poszczególne części napewno sprzedający polecą ci jaki najlepiej gaznik, na to założyć :P
aha ogolnie blok koelna 2.8 wytrzyma cos koło 200hp bez przeróbek... czy warto?

taniej beidze poszukać 4.0 czy innego silnika, który ma lepsze predyspozycje, i cześći do ekstremalnych przeróbek np. 2.0 cossie, wszystko zależy czego oczekujesz?
- duzo momentu? - 4.0
- 200KM ? - 2.9 24v
- wiecej niz 200KM? - 2.0 cossie

pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-17 19:19:46 /


podepne sie z pytaniem podobnym lecz do silnika 2,9 [145km]od scorpio.jest cos co pasuje[kolektor-gaznik]ale bez szalenstw jazda turystyczna

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-17 21:30:09 /


wyszukiwarka!
http://www.capri.pl/forum/3ecaae92e7dbd#3ed1c315865b0

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-18 08:18:18 /


jesli zdecydowałbym sie na 4,0 silniczek to od czego??? windstara???? a skrzynia????? od czego by sie nadawała windstara???? musze poszukac i po pytac troszeczke pogrzebac jak macie jakies stronki to dajcie bardzo bede wdzieczny:>
pozdro!!

mlesiakowski / 2005-06-18 22:18:15 /


4,0 od explorera.. wersja ohv jest nałatwiesza do zaadoptowania.. skrzynia która to wytrzyma to np: MT75 od scorpio..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-18 22:26:09 /


alwax: ja mam obecnie 2.9 EFI z przeróbką na gaźnik. Jeździ to wszystko aktualnie tylko i wyłącznie na gazie. Jak dobrze pójdzie, to w przyszłym tygodniu będzie mi ten patent zbyteczny. Zainteresowany? Daj znać.

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-18 22:35:50 /


pytanko czy wlezie mi ten 4,0 do dziobaka bokomora silnika wydaje mi sie mniejsza od consula ?????? a co myslicie o silniku od areostera????
pozdro!!

mlesiakowski / 2005-06-19 10:50:40 /


Aerostar 3.0 i 4.0 to te same silniki co Explorer OHV. Różne mogą być najwyżej miski olejowe. Generalnie nadal jest to Koeln, a więc pasuje do skrzyni MT 75 ze Scorpio 2.9 12v. Natomiast co do skrzyni z Windstara to musiałbyś przejść na przedni napęd, co zdecydowanie odradzamy :)
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-19 11:19:10 /


ostatnie pytanko czy wejdzie to do dziobaka???????

mlesiakowski / 2005-06-19 21:57:54 /


Jeszcze tylko pamietaj o sprzeglach ktore to wytrzymaja, skrzyni i moscie...
Ja mam 2.9EFI na gazniku i stracilem przez pol roku dwa sprzegla, skrzynie 5, trzy krzyzaki na wale i most 3.44... :)

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-18 03:18:50 /