logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Zmodyfikowanie koła zamachowego w 2.8i V6

Zmodyfikowanie koła zamachowego w 2.8i V6

Ile mm mozna to koło stoczyc?? Czy to poprawi jakies osiagi auta?? A moze ktoz montował sportowy wałek rozrzadu? jakie wrazenia?? Jak zdemontowac tunel środkowy z zegarkiem?? Mam go wyrwac czy moze jest jakos przykrecony??(chodzi konkretnie o miejsce zaczepu samego zegarka). Pozdro

_Buri_ / 2005-06-08 13:50:09 /


tunel jest w całości, zdjac go możn odkręcając, najpierw musisz wyjac schowek z podłokietnika (jeśli masz) tam jest też śrobka mocująca, kolejna śróbka jestmięczy lewarkiem zmiany biegów i hamulca ręcznego, moze byc zaślepiona czymś. sam zegarek wyjmujesz metodą na siłe zasadniczo.
tak przynajmniej ja to pamiętam.

grabasz / 2005-06-08 14:00:03 /


A w czym ten tunel z zegarkiem ?? Capri ??

Zegarek jest tam wciśnięty - dopiero jego obudowa (taka kieszeń w którą sie go wciska) jest przykręcona - zresztą poszukaj na forum - ktoś już o tym pisał ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-08 14:50:22 /


Jezdziles DOBRYM 2,8i ?? Chyba nie skoro chcesz cos modyfikowac...

Mysza liil (EM) / 2005-06-08 19:42:14 /


Dzieki chłopaki za porady udało mi sie go wreszcie wyjac(ten tunel). Teraz autko prowadze do mechanika a pozniej do blacharza jesli juz bedzie bez silnika. Musze go troche podleczyc. A na pytanie czy jezdziłem 2.8i dobrym to jezdziłem i wiem ze niezle popyla ale dlaczego ma nie jezdzic lepiej??? Pozdro

_Buri_ / 2005-06-08 21:21:26 /


Bo jak dobrze jezdzi i tak jak powinien to szkoda go popsuc :)

Mysza liil (EM) / 2005-06-08 21:42:43 /


Przez delikatne stoczenie kola zamachowego (25%)z masy nic zlego mu nie bedzie a szybciej bedzie reagowal na pedał gazu.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-08 21:56:00 /


w lekkim samochodzie i na krotkich biegach... A granada pewnie by gasla przy ruszaniu albo szybciej zuzywaloby sie sprzeglo...
W sumie nie ma po co toczyc - wystarczy zalozyc kpl sprzeglo od 2.0V6

Mysza liil (EM) / 2005-06-08 22:21:35 /


A 2.0v6 nie mialo przypadkiem mniejszej średnicy docisku i tarczy?

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-08 22:39:25 /


miało... 2.8 ma średnice 242mm 2.0 jakieś ~210mm

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-08 22:40:51 /


Można trochę odchudzić koło zam., szybciej będzie wchodził na obroty, ale też szybciej będą spadać... no i mniejsz moment będzie... zależy czy autko ma być do jazdy, czy na wyścigi.

Piotrek PCK / 2005-06-08 22:41:19 /


Mialo - dlatego jest lzejsze ;P Jak masz to w kapciu czy tauniaku i jeszcze na moscie od 2,0 albo 1,6 to smialo mozesz pokatowac i nic mu sie nie stanie, przynajmniej od razu.

Mysza liil (EM) / 2005-06-08 22:41:59 /


2.0 ma takze inny (mniejszy) rozstaw srub i kolkow ustalajacych docisku niz 2,3/2,8

Mysza liil (EM) / 2005-06-08 22:44:25 /


ja mam u siebie w Capri 2.8i na skrzyni 5 i moście od 2.0 i jak chce ruszyć szybciej z miejsca to zawsze zwija laczki - bez większych obrotów silnika, więc jeżeli chodzi o przerubki w celu uzyskania większej mocy to w moim przypadku jest to calkowicie niepotrzebne (każdy ma inne wymagania :) - pora poprawić sprawność hamulców...

zachar / 2005-06-08 23:59:11 /


samochody mają jeździc nie hamowac!! :D
moje 2.8 nie będzie zwyczajne, bo ma byc 2 (jak nie 3 autem i ma dawac jedynie frajde a do tego potrzebuje roszke mocy.

grabasz / 2005-06-09 01:00:19 /


staczanie koła zamachowego ma sens jedynie kiedy montuje się hardcorowy wałek rozrządu - wolne obroty około1500-1800/min, a obroty mocy maxymalnej około 8-9000/min. zmniejszasz wydatnie masy wirujące, co poprawia reakcję na pedał gazu i w górę i w dół (to drugie ma szczególne znaczenie przy szybkiej zmianie biegów). Koło (razaem z wałem ) do takiej przeróbki trzeba dać do wyważenia, bo ci się wał skrzywi jak nie rozleci. Oczywiście taki samochód nie nadaje się do cywilnej jazdy bo zarżniesz sprzęgło po mieście.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-09 07:49:09 /


jakos sie fajnie smiga na lzejszym kole :)
silnik 2.0 , most 3.75 , kola 14" , krzynia 4 , gaznik 28/32

do 100 momet ale co dalej ......

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-09 12:38:21 /


dzieki za porady, ale wiecie lekko to koło jednak rusze a pozniej podziele sie wrazeniami. Chce zeby miał power moj caprik dlatego tez zmieniam tłoki, korwobody i wałek ale wiecie to nie jest do konca pewne bo pojawiaja sie pewne problemy ale to czy da sie je rozwiazac wyjdzie z czasem. A pomozcie jeszcze w sprawie felg: jakas nazwa firmy ktora produkuje chromowane felgi na rozstawie do capri jak maja niektorzy klubowicze. Pozdro dla was

_Buri_ / 2005-06-10 00:02:07 /


jesli chodzi o hamulce to od porsche 911 z tarczami pasuja po drobnych przerobkach z tego co wiem ale sprawuja sie swietnie bo sam takie mam(juz takie kupiłęm z autem). Pozdro

_Buri_ / 2005-06-10 00:04:27 /


Jak już się tak rozhulałeś to jeśli chodzi o felgi to oczywiście Summitracing. Napewno jakies ładne dobierzesz.

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-10 13:35:38 /


Dzieki Wojtass, oj mysle ze cos wybiore. Pozzdrawiam

_Buri_ / 2005-06-11 00:39:16 /


Buri tylko po toczeniu trzeba to kolo wywarzyc dynamicznie jak kola z oponami bo wszystko dreszczy dostanie.

Redoktiabr / 2005-06-13 20:43:12 /