logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » Wymiana płynu hamulcowego

Wymiana płynu hamulcowego

Potrzebna pomoc w jaki sposób spuścić płyn hamulcowy, przód i tył, czy są z tym jakieś kłopoty, proszę o w miarę szczegółowy opis czynności i ile będę musiał zakupić tego płynu hamulcowego do V2.3. Z góry wszystkim dziękuję.

Albi_Poznan / 2002-10-26 13:58:12 /


jak chcesz to zrobic dokladnie to odkrec wezyki od zaciskow i cylinderkow, ponaciskaj hamulec zeby to spuscic odkrec je tez od pompy (przy tym wszystkim plyn bedzie wszedzie wiec uwazaj bo to zle dziala na karoserie) najlepiej przedmuchac wezyki sprezarka no i zostana cylinderki i zaciski ktore trzeba odkrecic zeby oczyscic, przy tym przydaloby sie wymienic reperaturki zaciskow

podejrzewam ze w warsztatach maja jakies urzadzenia do wysysania tego plynu zeby nie robic tyle syfu i wszystkiego nie rozkrecac

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-26 16:27:49 /


Myślę, ze najlepiej najpierw zająć się naprawą i oczyszczeniem cylinderków zaślepiając na ten czas węzyki, a potem dolewac plynu i wciskajac hamulec przeplukiwac uklad nowym plynem, ale tak, zeby pompa nie zassala powietrza bo wtedy moga sie rozwalic uszczelniacze. Jak juz poleci z danej rurki czysty plyn, to przykrecic zregenerowany/wyczyszczony cylinderek. Potem tylko odpowietrzyc cylinderki (bo jak pompa nie zassała powietrza, to jej nie potrzeba) i gotowe.

Mysza liil (EM) / 2002-10-26 20:56:37 /


Plyn wymieniasie w taki sposob: 1. wylewasz plyn ze zbiornika;
2. zalewasz pelen zbiornik nowego plynu;
3. Podpinasz wezyk do zaworu odpowetzsenia, wlewasz troche plynu w szklanke i ponuzas drugi koniec weza w szklanke;
4. odkrecasz zawor i prosis kolegi, zeby nacisnol kilka raz na chamulec.. Kiedy z weza poplynie czysty plyn, zakrecas zawor.

To samo robis s drugim kolem, i z tylem (do tylnych kol jest tylko jeden zawor)... I trzeba patszyc, zeby w zbiorniku niezabraklo plynu (trzeba dolewac)...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-28 08:10:26 /


Wymieniłem w ostatniej chwili płyn i kolocki jak rano wsiadałem do auta by zaiezć auto do miechnika to hamulec wpadł mi do sierodka całą ddroge jechałem na ręcznym - koszmar. dziękuję za pomoc.

Albi_Poznan / 2002-11-13 07:25:41 /


a jaki można wlać płyn, może być dot4? jaki powinien być?

PiotrekFCapri / 2003-06-22 22:54:23 /


Ja płaciłem za dot4 Forda za 1 litr 27zł .

Albi_Poznan / 2003-06-23 08:53:41 /


Plan wymiany płynu:

1. Wymieniamy płyn.
2. Życzymy powodzenia!

;D

Lloyd / 2003-06-23 10:11:59 /


Jaki płyn hamulcowy używacie, ja zamierzam wlać r3 w ostateczności dot3 głównie ze względu na cene, zresztą do tych roczników to chyba i tak odpowiedni. Co Wy na to?
Konio

koniuu / 2003-10-17 07:36:06 /


ja bym nie ryzykowal gotowania plynu, Capri to nie maluch
lepiej dot 4 i masz pewnosc

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-17 08:34:08 /


Allo, znowu sie doczepie do watku... Czy plyn hamulcowy mozna mieszac (nie mam na mysli "bełtania" :-), tylko czy mozna wymieszac rozne marki plynu)? Chodzi mi o to, ze musze dolac troche plynu, a nie wiem, jaki sie znajduje w ukladzie hamulcowym "Latajacego Kapcia" i zapewne bedzie to plyn przypadkowo nabyty na pierwszej stacji, jaka napotkam.

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-04 19:14:31 /


P.S. z gramatyki dostalbym chyba bombe...

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-04 19:15:54 /


kup DOT4 jest mieszalny z wszystkimi "niższymi" płynami..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-05 00:12:17 /


mozna mieszac jesli sa podobnej jakosci
to jest tak jak z olejem, nie mozna mineralnego z syntetykiem
a plynu sprzed 20 lat z dot4

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-05 08:14:24 /


Mnie zawsze uczono, że płynów hamulcowych się nie miesza, bo może się zżelować i "zwarzyć" uszczelki w pompie i na tłoczkach. Choć mogą być płyny takie same, ale o innej nazwie. Generalnie jest biały i czerwony :)) Tak w uproszczeniu...

Ramboost Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-05 08:48:45 /


to stary topic, ale mam 3 słowa do dodania w tym temacie.


Czytałem gdzieś że nie jest polecana metoda wypychania starego płynu poprzez naciskanie po heblach , bo mogą się uszkodzić uszczelki w pompie hamulcowej!! zaswsze stosuje taką metodę mój ojciec, ja jestem od naciskania od pompowania hamulca:) ale teraz sobie skojarzylem ze mial duze problemy z pompą w tico bo mu sie rozszczelnila. I możliwe że przez to pompowanie!


Natomiast wracając do tematu, to czytałem że powinno się stosować Podciśnieniowe Odsysanie Płynu Hamulcowego.

Podłącza się rurkę do zaworka na zacisku i pod ciśnieniem wyciąga płyn, a do zbiorniczka oczywiście trzeba cały czas lać nowy.

a tutaj zdjęcie tego wynalazku:
http://www.lincolnsonline.com/tech/00044_6.jpg


czy ktoś wie gdzie można takie urządzonko (wygląda na pompkę) zanabyć ??? albo jakim sposobem zrobić?

2pac / 2006-07-06 12:20:14 /


2pac8 ja mam coś takiego zrobionego u siebie w garażu
wygląda to mniejwięcej tak
bańka 5l po wodzie destylowanej w nią wprowadzona przeźroczysta rurka (wężyk)
podłączony do pompki do spryskiwacza z drugiej str.taki sam wężyk podłączasz do odpowietrznika i zapinasz ją plastikową opaską podłączasz do akumulatora w jedną strone będzie pchac płyn a jak zamienisz kable będzie wsysac
POZDRAWIAM

adi4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-07-06 13:11:24 /


Problem może się pojawić ponieważ podczas pompowania wykożystujesz cały skok tłoczyska w pompie (pedał wdeptuje się do podłogi). Podczas normalnej eksploatacji nigdy się nie wykożystuje takiego zakresu. W związku z tym czasami się zdaża, że tam cylinder rdzewieje czy osadza się na nim jakis syf który potem niszczy uszczelnienia cylinderków.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-07-06 18:18:07 /


Pan ważniak i jego 3 ważne zdania :P (czyli JA)

Primo R3 jest do tych układów zalecany i r3 lejemy zwłaszcza jak dużo wcześniej i dużo dłużej był on obecny w naszym układzie ażeby zagotowac r3 naprawdę trzeba miec talent albo byc piratem drogowym tudziez miec dom na giewoncie.
Secudno sama wymiana plynu w conajmniej 20letnik ukladzie hamulcowym niewiele da ,zaczynamy od przegladu przewodów zwłaszcza elestycznych nastepnie nie żałujemy kasy i wymieniamy cylinderki tył i reperaturki przód+reperaturka pompy hamulcowej ew.przewody jak sa mocno skorodowane no i oczywiscie stary plyn idze w kanal to co zostaje do mycia przewody metalowe to sprezonym powietrzem dmuchnac i wystarczy ale zaciski myju myju a z tylu zylinderki noofki.Skladamy zalewamy plynem R3 (no niech będzie ten lepszy w sumie u siebie mam mieszankę jakiś 5 rodzajów płynu z różnych firm i działa :D) lekko luzujemy po zalaniu kałamaża pomy śruby od przewodów co by trzpien nabral plynu i odpowietrzamy potem na drogę iżadnych gwałtownych wciśnięć tylko delikatnie śmigamy przez jakieś 100 km i potem znowu odpowietrzamy i robimy kontrol czy nie ma wycieków i czy tłoczki czasem nie stają (przód) i EtąWsią Włala ;]

Burza / 2006-07-06 23:07:29 /


No tak opis odpowietrzenia ukladu jest....
Ale jak odpowietrzyc pompe ktore trzeba wymienic? A wiadomo ze jak wymieniamy to tam raczej plynu nie ma.. ja wlasnie dostalem nowsza pompke z akumulatorem cisnienia.

Pompa zasysa plyn z pojemnika, ale jak sie dostanie powietrze do ukladu akumulatora to klops...

A czym smarowac cylinderki zeby sie nie zapiekaly? Grafitem?

Mattai / 2006-11-12 21:03:51 /


Np. Wurth produkuje taki specjalny smar do cylinderków.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-12 21:06:35 /


Poza tym wazna uwaga ASO forda
Kiedy autko ma zainstalowany ABS bezwzglednie musi byc np DOT4 Plus nie DOR4 bo inne sa temperatry wrzenia, czesto jest to powodem dziwacznego dzialania ABS-u.
Co do miesznia marek to pewnie znajdzie sie problem identyfikacji parametrow wrzenia plynu.

Mattai / 2006-11-12 21:10:53 /


DOT4 - oczywiscie

Mattai / 2006-11-12 21:12:10 /


U mnie pompa po zalaniu zbiorniczka i przejechaniu ilustam km odpowietrzyla sie sama. Nawet znalazlem sposob na odpowietrzenie zaciskow z urwanymi odpowietrznikami - wcisnac tloczki do oporu, zlozyc i przejechac jakis fajny odcinek w terenie.
Co prawda w Nivce, ale jak usuniemy ten teren to we Fordzie tez chyba zadziala.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-13 16:58:56 /


No bo kilkakrotnie straszyli mnie "spece" ze pozniej tylko problem jest...a sobie nie wyobrazam odwracac autko do gory kolami zeby plym wypuscil powietrze ktore zassal do gory :-)

Mattai / 2006-11-13 19:09:59 /


po 1 z zbiorniczka wyssaj mozliie jak najwiecej starego plynu jakas strzykawka 2) zalej zbiorniczek nowym plynem 3)popros kogos by od tego mometu pompowal pedalem hamulca 4)ty zacznij odpowietrzanie od najbardziej oddalonego kola od pompy 5)niech osoba pompujaca nacisnie paro krotnie mocno pedal ok3-5razy itrzyma go nacisniety 6)ty popusc odpowietrzik az splynie plyn nastepnie go zakrec osoba w sam morze puscic ham 7)ta operacje powtorz do mometu kiedy poplynie czysty plyn bez powietrza 8)skontroluj ilosc plynu w zbiorniczku ewen dolej 9)teraz nastepne kolo jak w pun 5,6,7,8 10)gdy odpowierzysz juz wszystko kontrolnie odpowietrz karzde kolo raz jeszcze 123)dobrze jest na odpowietrznik nalorzyc przezroczysty wezyk wtedy dobrze widac czy jest powietrze

dudi2007 / 2007-11-28 12:32:19 /


wezyk na odpowietrznik obowiazkowo zanuzony w pojemniku zalanym mala ilosci plynu,zeby nie zasysal spowrotem powietrza:)

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-28 14:07:43 /


mam pytanko:
1.czy można mieszać r3 z DOT3
2.czy jest sens zmieniać r3 na DOT3

Cichy77 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-22 12:39:58 /


Czy płyn Dot 4 jest rzadzszy od dot3 i czy mozę to powodować wieksze wycieki w układzie?? Wszyscy lejecie dot 4 czy do nie idelanego układu hamulcowego lepiej lać dot 3??

Kilgore / 2010-08-14 22:42:53 /


Zasada jest prosta - układ ma byc szczelny! Olej niech sie leje, woda tez i wszystko inne, ale nie płyn hamulcowy !

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-08-15 07:20:39 /


ostatnio na forum było - ale nie mogę znaleźć...
Chcę kupić zestaw do samodzielnego odpowietrzenia hamulców.
Znalazłem dwa takie urządzenia. Różnica w cenie niewielka, ale chciałbym wybrać coś co jest sprawne i godne polecenia...

http://allegro.pl/reczna-pompka-pompa-prozniowa-do-odpowietrzania-i6117301978.html

http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrzania-wymiany-plynu-hamulcowego-i6121194851.html

który lepszy? Ktoś ma jakieś doświadczenia w tej sprawie?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-04-24 08:22:03 /


Barto ogarnij sobie korek z króćcem na wężyk do zbiorniczka. Odkrecasz odpowietrznik i delikatnie dmuchasz żeby zbiorniczek nie wystrzelił. Skutecznie tanio i przetestowane. U siebie na raz tak odpowietrzyłem i jest git. Ponowne odpowietrzanie nic nie zmieniło

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-24 10:48:00 /


Duża strzykawka i pompowanie płynu przez odpowietrznik, serio :P
Nic nie działa lepiej. Jak robiłem hamulce w jeepie to miałem tą taką pompkę jak podajesz w linkach, ale finalnie i tak strzykawka była najskuteczniejsza.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-04-24 12:03:49 /


wężyl z wentylem na na końcu... najlepszy sposób jak obecnie znam.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-24 19:59:37 /


Mam ten pierwszy, ale albo nie potrafię tego używać, albo nie bardzo to działa. Jak raz próbowałem to nie udało mi się odpowietrzyć i i tak musiałem laskę zatrudnić do deptania hamulca ku jej rozpaczy :)

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-09 22:17:39 /