logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » 2.9 + N9 + granada blokuje się po dokręceniu dzwona, czy łożysko pilotujące?

2.9 + N9 + granada blokuje się po dokręceniu dzwona, czy łożysko pilotujące?

Mam mały problem z uruchomieniem 2.9 v6 ze skrzynią n9
Pacjent: Granada mk2b
Silnik: 2.9 v6 12v
Skrzynia: N9 V6
Koło zamachowe, docisk, tarcza z 2.8v6

Skrzynia wcześniej pracowała z 2.8 gaźnikowym, tak samo sprzęgło i koło zamachowe.
silnik wczesniej pracował ze skrzynią automatyczną, bodajże C3 albo A4LD (był w granadzie)
zamach zmieniony z cienkiego na zwykły z 2.8, skrzynia zapięła się na silnik bez problemu, blacha-przekładka jest.
Problem pojawił się po mocnym dokręceniu dzwonu do silnika, wałem korbowym nie da sie obrócić, silnik stoi dęba.Nie słychać żadnego szorowania, tarcia. Po prostu cyk i stoi.
Wystarczy poluzować delikatnie dwie śruby i silnik obraca się bez oporu.
W związku z tym pytanie- czy może to byc problem braku łożyska pilotującego w czopie wału? czy w automatach było tam coś, co może tak zablokować silnik? Czy gniazdo może być za płytkie i nie mieści się cały wałek skrzyni?
Tak swoją drogą - czy ma ktoś wymiary łożyska, które tam powinno siedzieć?

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-08 22:26:14 /


15/22

Mysza liil (EM) / 2015-08-08 22:58:51 /


w automacie lozyska nie ma i trzeb zalozyc, z tego co mi sie wydaje sa dwa rodzaje ja kupilem hmm na pewno po drodze z pruszkowa do brwinowa, jest taki sklepik chyba 12 zl

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-08-09 09:20:24 /


Mam łożysko takie jak ci potrzeba, wymiar to 15x21 po założeniu problem powinien zniknąć

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-09 09:23:07 /


Jak by co dzis będę po poludniu w garażu to zapraszam

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-09 09:23:51 /


dawaj mi wnętrze;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-09 10:43:59 /


No własnie jak nie ma łożyska, to powinno wszystko pasować? No chyba, że niewycentrowany wałek się blokuje o wał :/
Chuder - zadzwonię zaraz, przyjadę.
Bobik - coraz bardziej mnie korci pozostawienie sobie części gratów, wtedy wnętrze by było Twoje, ale wymaga to mocnego obgadania z Amatorem ;)

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-09 12:42:53 /


"zrobim go" na pucharze;-) Jeszcze tylny lewy narożnik dla mnie;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-09 13:05:27 /


No dobra tylko co ma brak łożyska w wale do blokowania silnika przy maksymalnym dokreceniu skrzyni ?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-09 19:26:51 /


W zasadzie łożyski nic nie ma do opisanej sytuacji.

Sprawdzałeś czy tarcza wchodzi na wałek skrzyni ?? No i czy tacza założona odpowiednią stroną ?? Bo może blokować się o osłonę wałka skrzyni, jeśli jest odwrotnie założona.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-09 22:16:40 /


Śruby mocujące dzwon do skrzyni dokręcone? Może któraś wystaje?

Mysza liil (EM) / 2015-08-09 22:39:07 /


łożysko już mam, zobaczymy jutro, czy to jego brak jest przyczyną problemu
Podobno tak być może... wałek niepodparty układa się krzywo i się klinuje, choć wydaje mi się dość nieprawdopodobne :/
Tarcza sprzęgla pasuje i do zamachu, i do skrzyni (jako komplet jeździło)
Tarcza założona prawidłową stroną (miała napis flywheel od strony zamachu ;) ) na 99% (1% na brak wiary w siebie)
Czy jeszcze na coś zwrócić uwagę po wyjęciu skrzyni? czy w wale, przy współpracy z automatem, mogło się coś znajdować?
Długość wałka jest dokładnie spasowana z otworem wału korbowego? Może tam się jakiś syf dostał i blokuje? Szperać, dłubać?
Blacha s-s jest zawsze tej samej grubości? Generalnie by pomogło wsadzenie drugiej, ale to nie zwalczy przyczyny, tylko objawy.

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-09 22:45:28 /


Śruby skrzynia-dzwon sprawdzę, ale jeszcze niedawno latało to z 2.8 bez przeszkód, generalnie podejrzewam, że coś spieprzylem, lub w silniku coś nie halo. Oby tylko brak łożyska.

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-09 22:48:24 /


No właśnie mi się przypomniało, że miałem chyba z 9 lat i 8 fordów temu taką sytuację, i wtedy faktycznie odwrotnie tarczę sprzęgła założyłem...

michalch83 / 2015-08-09 22:52:27 /


Problem rozwiązany połowicznie, raczej w formie zaleczenia objawów :P

Po założeniu łożyska i skręceniu w całość - nadal się wszystko blokowało.
Kilka telefonów, porównanie z innym słupkiem 2.9 i odpowiedź pojawiła się sama :/
W 12v6 gniazdo wałka sprzęgłowego, znajdujące się w końcówce wału korbowego, wyfrezowany jest otwór, wklęsły, pasujący do walka n9
W kosiarce 24v6 ten sam element wału wygląda inaczej, gniazdo jest płaskie, a wręcz lekko wypukłe, z pozostałością obróbki maszynowej, co powodowało blokowanie wałka sprzegłowego (nie mieścił się, był zbyt długi o ok. 1,5mm)
Rozwiązanie - rzeźckie, zeszlifowany z długości wałek sprzęgłowy. Działa.
Ciekawe, czy wszystkie 24v pracujące z automatem tak mają, czy jest to ewidentna wada fabryczna, niedoskonałość obróbki mechanicznej wału korbowego?
Do czasu wymiany skrzyni będzie OK, a może kiedyś, gdy będzie mi się chciało, a silnik będzie dobrze rockował, przefrezuję wał korbowy.

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-10 23:17:25 /


Niedoróbka. Albo coś siedzi ładnie wpasowane. Nigdy mi się nie zdarzyło, a parę v-ek ze skrzyniami połączyłem w życiu, nawet takich po automatach.

Mysza liil (EM) / 2015-08-12 13:34:18 /


nie no Flonder wyjaśnił, tam przeca siedzi wał od kosy ;)

michalch83 / 2015-08-12 15:00:29 /


Przeca miałem kosy i pisałem o kosach w manualu.

Mysza liil (EM) / 2015-08-12 15:14:05 /


MT75 spina się z 24v bez problemu.
A przy N9 widocznie trzeba uciąć kawałek wałka.
Pytanie jeszcze z czego ta N9 jest...

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-08-12 22:55:19 /


a cholera wie ;) trzeba by było sprawdzić przełożenia, ale chyba diesel i v6 mają te same długości wałka

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-13 02:25:23 /