logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Silnik V4 blok różnice Kanały wodne

Silnik V4 blok różnice Kanały wodne

Składam drugiego Forda P7b. Z kilku posiadanych przeze mnie silników czerwony - jak na zdjęciu jest w najlepszym stanie nr FT 36331. Jednak w porównaniu do pozostałych silników blok czerwonego różni się:
- ma inne kanały wodne (rowek wokół cylindra),
- posiada jakieś ? odpowietrzenie w okolicy nr silnika zaznaczyłem na zdjęciu.
Proszę o pomoc co to jest dokładnie za silnik ten czerwony ( z którego roku, pojemność?). Był na nim założony gaźnik dwugardzielowy SOLEX 32TDID. Chcę do tego silnika założyć głowice z silnika innego co miał naklejki 1.7 LC. Czy to będzie pasować? Dodam, że mam na stanie dwa różne komplety uszczelk pod głowice do V4 1.5 -1.7.

Adi* Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-08-06 00:44:05 /


tylko pamiętaj, że głowice LC mają większe komory spalania = niższy stopień sprężania

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-06 07:39:27 /


Flonder, różnica jest w tłokach, nie głowicach.
Na razie nie pomogę więcej - net mam tylko na telefonie tutaj.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-06 10:34:08 /


Dobra, dorwałem się do netu.
To pierwsze to coś w rodzaju odmy - wentylacja skrzyni korbowej.
Silnik z otwartą płaszczyzną dookoła cylindrów ma inne uszczelki pod głowice niż ten późniejszy, po 67 roku. Jak założysz niewłaściwe, to po skręceniu wszystkiego i zalaniu płynem będzie ci ciekło. Nie pytaj skąd wiem... Głowice są podobne, ale różnią się szczegółami. W szczególności są innej długości śruby głowic, i na to uważaj, bo możesz spowodować pęknięcie bloku. Inne są też sprężyny zaworowe i kilka innych szczegółów.
Ogólnie trochę to tu opisałem:
http://garazmarcina.pl/17m_robert/001.html

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-06 14:10:26 /


Bardzo dziękuję za cenne informacje. Na tą chwilę poważnie zastanawiam się co robić dalej. Chyba zdecyduję się na remont gładzi cylindrów w silniku 1.7 LC niż kombinowanie z tym starym typem V4 (sprzedam go). Mam na stanie mało używany silnik 1.7 LC z tym że nie był prawidłowo przez lata zabezpieczony i zardzewiał w środku. Znajdę czas to wrzucę zdjęcia w jaki sposób różnię się głowice i inne. Czy po tych nr silnika jak na zdjęciach można ustalić jaki to dokładnie silnik?

Adi* Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-08-07 11:22:09 /