Mam problem. Rozłożyłem pompę hamulcową żeby włożyć nowe uszczelki. Wypadła śrubka, która jest na tym zdjęciu:
Ale ona powinna być wkręcona w tłoczek nr 1 (ten przy serwie)!!!
Ręką dała się wkręcić na pół zwoja, dalej coś było z gwintem, ale po wyczyszczeniu jest ok.
Haynes mówi na ten temat tylko tyle - "refit the screw"...
A ja mam pytanie - podobno ta śruba ma być tylko tyle wkręcona (niby cała...), że przy tłoczku w pozycji "hamulec puszczony" płyn może lecieć ze zbiorniczka do tej sekcji (czyli hamulce tylne). Jak to złożę i dmucham w miejsce mocowania zbiorniczka, to powietrze wychodzi raczej przez dziurę od strony serwa (założona tylko jedna uszczelka do testów). Jeśli cofnę tłoczek (niby wykręcając śrubę), to rzeczywiście powietrze wdmuchiwane przez otwór od zbiorniczka wychodzi przez wyjście na rurkę hamulcową tylnych hamulców, czyli teoretycznie o to chodzi. ALE - w takiej pozycji śrubka ta musiałaby być zupełnie wykręcona!!!
O co chodzi?
Jak to złożyć?
Pompa ATE, na korpusie odlew "22"
Proszę pomóżcie...
Aha, tyle wynika z rysunku w haynesie :(
m.kozlowski / 2005-06-03 08:16:19 /
Aha, mam jeszcze jedną wątpliwość. Jeśli wkręcę śrubkę do końca, to otworek, którym wpływa płyn hamulcowy znajdzie się na wysokości tej czerwonej strzałki:
Może tak być? w końcu w tych "zgrubieniach" tłoczka są otworki...
A może śruba ma być wkręcona w tłoczek, a sprężyna dopiero wtedy założona, czyli śruba ma nie naprężać wstępnie sprężyny?
Pomóżcie chłopaki, bo jak to złożę to wreszcie po ponad miesiącu włożę silnik...
m.kozlowski / 2005-06-03 09:17:35 /
To jest śrubka która ma popychać tłoczek pierwszej sekcji w razie zaniku ciśnienia w drugiej sekcji. Musi byś wkręcona na maksa i to mocno żeby nie wypadła. Płyn ma dopływać w miejsce zaznaczone strzałką. Jeżeli nie założyłeś tylnej uszczelki pompy to powietrze usłyszysz na zewnątrz. Natomiast po całkowitym złożeniu pompy z wszystkimi uszczelnieniami nie ma prawa przedostawać się nic na stronę tłoczyska bo tam będzie panowało podciśnienie z kolektora dolotowego i jeszcze dodatkowo powiększy różnicę ciśnień po dwóch stronach uszczelek. Uszczelki zewnętrzne pompy (na tłoczysko) muszą być poustawiane w odpowiednią stronę!
granadziarz_3M / 2005-06-03 10:25:50 /
Ok, czyli wkładam śrubkę tak, żeby ściskała sprężynę (tą pomiędzy tłoczkami) i wtedy ją skręcam na maksa?
W sumie tak myślałem, ale czemu w takim razie ona po prostu mi wypadła ze środka jak to rozbierałem?
m.kozlowski / 2005-06-03 10:52:05 /
U mnie też wypadła. Myślę, że chodzi o oto, że się poprostu odkręca po pewnym czasie i w pewnym momencie dodatkowo zrywa kawałek gwintu (ja tak miałem).
W manualu fordowskim do Taunusa nie ma nic na temat jakiejś regulacji tej śrubki.
ta śrubka nic nie ściska. ona tam jest i popycha tłoczek I sekcji. służy wyłącznie do tego.
granadziarz_3M / 2005-06-07 19:36:49 /
Wiem, że to zakrawa na kalanie świętości ale nie zgodzę się Granadziarz :)
Ta śrubka powinna przechodzić przez ten walec w sprężynie. Ogranicza ona ruch sprężyny i nie pozwala jej się całkowicie rozciągnąć :P
Raczej nic nie popycha.
Właściwie składałem to na czuja i zrobiłem tak jak Jeti. Wydaje się, że dobrze, bo ta część co wchodzi w sprężynę jak ulał pasuje pod śrubkę.
m.kozlowski / 2005-06-08 07:38:30 /
"Urzekła mnie twoja historia" ;)
znalezionej śrubki....
mkozlowsk [2005-06-08 13:13:26] N
jendrek / 2005-06-08 14:08:20 /
;PPPP
m.kozlowski / 2005-06-08 14:19:25 /
prostota "myślenia" niektórych ... mnie rozbawia, jaki dowcip, na miarę nauczania początkowego :)
Rydzu liil / 2005-06-08 23:01:39 /
zwracam honor, ostatnią pomopę robiłem 4 lata temu.... zajrzałem i faktycznie, służy ona do ograniczania ruchu sprężyny żeby drugi tłoczek stał we właściwym miejscu. ALE również do tego żeby w razie zwały w sekcji w którą jest wkręcona coś popchnęło tłoczek drugiej - sprawnej sekcji, bo co niby miałoby go pchnąć jeżeli nie byłoby w tej sekcji ciśnienia?
granadziarz_3M / 2005-06-09 07:53:59 /
A macie jakiś patent na włożenie zbiorniczka płynu w te gumki? Jeden "wtyk" włożyłem, drugi nie do końca. Jak go dopchnąć?
m.kozlowski / 2005-06-09 08:02:58 /
Ja posmarowałem płynem hamulcowym i na wydrę. Ale kombinowałem z 20 minut.
buehehehe - musze spróbować tego sposobu. No u mnie to samo było (niedociśnięte) i przeżyłem tak dwa lata :-P
MikeB4 / 2005-06-09 22:46:54 /
A ja mam takie pytanie. Dwa lata temu pompy składaliście to jeszcze to pamiętacie :P. Jak wyjąc cały ten mechanizm z korpusu?. wyciągnąłem pierścień zabezpieczający i pierwszą uszczelke. Srubki wykręciłem ale to ani drgnie. obraca się tylko.
UglyKid / 2007-05-19 13:12:35 /
Na siłę :)
gryziu liil (EM) / 2007-05-19 13:31:09 /
a no to ide troche przypakowac do garażu :). Dzięli Gryziu!
UglyKid / 2007-05-19 13:44:43 /
Z tego co pamiętam to podczas wyjmowania tego korpusu bardzo pomagały "strzały ze sprenżynki" tj. wciskasz korpus do końca i nagle puszczasz. Za którymś razem powinno wyskoczyć, tylko trzeba uważać aby nie pogubić cześci :p
Krzysztof Siemiątkowski / 2007-05-19 14:39:58 /
Siemion............wykrakałeś...... ale chyba wszystko pozbierałem.
Inna bajka że ja nie wiem co to za pompa. I zestaw dedykowany capri 1.6-3.0 do pompy 20.6 ma sie tak do tego co jest na pompie jak balet do LPR.
[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img120.imageshack.us/img120/3884/46342793gf9.jpg[/IMG][/URL]
Na pompie jest napis chyba Ate cyferki to duże 20 i małe 83 albo 88. a na tłoczku Ate 3.3312-2027.9.
Zestaw naprawczy D1237......
[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img503.imageshack.us/img503/3789/14229882fx1.jpg[/IMG][/URL]
...... mi się nie przyda. Może ktoś chce? pod warunkiem ze to się w ogóle do czegoś nadaje.
UglyKid / 2007-05-20 15:27:54 /
cholera, zdjęcia nie działają mi cos. Z dostępnych tu zdjęć i rysunków pomp mogę wywnioskować ze różni się od tych przeciętnych tym że taką śrubke co jest gdzieś mniej więcej pośrodku kurpusu, ma na dole, a nie na góże
UglyKid / 2007-05-20 15:38:29 /
przepraszam za błąd. na górze miało być. układ tłoczków i uszczelek jest praktycznie identyczny z tym ze pierwszy tłoczek ma dłuższy nosek, w formie stożka. Mowie o nosku na którym wyosiowana jest pierwsza sprężyna.
UglyKid / 2007-05-20 15:52:38 /
No to ostatnia wypowiedz i wynosze się z tego tematu. Wygląda na to że mam pompe ATE 20.60mm. W zestawach naprawczych pomp do forda tej średnicy brak. Natomiast znalazłem do pedziota 504 i R18. Może ktoś wie czy to ta sama pompa?
UglyKid / 2007-05-21 08:15:27 /
tu się podłączę.
założyłem zestaw naprawczy do pompy z taunusa (średnica 20 mm) i została mi jakaś szeroka gumka - oznaczona na zdjęciu kółeczkiem.
Przypuszczam że to jest alternatywa dla tych większych gumek tłoczka pierwszej sekcji, ale wolę się zapytać. Może gdzieś się toto montuje?
zygzak_wFe / 2008-10-04 00:11:13 /
Ja właśnie złożyłem z "alternatywną" gumką w 1 sekcji :-)
fizycznie pasuje, ale czy działa równie dobrze?
zygzak_wFe / 2008-10-05 05:25:44 /
Tego jeszcze dłuuugo nie będę w stanie sprawdzić :-(
ja mam nadzieję że do grudnia będę wiedział :)
ale nie zakładam tej grubej bo wydaje mi się mniej pewna
zygzak_wFe / 2008-10-05 23:29:49 /
Podepne się pod temat - ma ktoś może rysunek złożeniowy pompy z grani 23mm - dokładnie też chodzi mi o tą śrubkę... wkładam ja do caprika i po rozebraniu i wymianie uszczelek itd. nie za bardzo wiem gdzie powinna iść...
Ale chyba już wszystko o tej śrubce jest opisane powyżej.
m.kozlowski / 2009-05-11 12:39:55 /
oj sorry, czytałem kilka tematów na raz i chodzi mi generalnie nie o tą śrubkę tylko o tą co jest od dołu - gdzie sie ją wkręca? W co powinna wchodzić? Ona ma początek gwintowany a końcówkę gładką.
po wciśnięciu tylnej sekcji (patrząc na kierunki w samochodzie) wkręcasz śrubkę, żeby tłok nie wyjechał na zewnątrz
granadziarz_3M / 2009-05-11 18:14:16 /
Czyli ona blokuje pierwszy tłok? (drugi patrząc od strony serwa)
Po mojemu to:
"pierwszy tłok (drugi patrząc od strony serwa)"
NIE jest w:
"tylnej sekcji (patrząc na kierunki w samochodzie)"
:D
gryziu liil (EM) / 2009-05-12 12:39:15 /
No tak to może ja źle rozumuje ale wydaje mi się, że jak włożę pierwszy i drugi tłok i wkręcę śrubkę to jej koniec wejdzie między zwoje sprężyny od tłoka tylnej sekcji - czy tak ma być?
Oj śrubka jest ogranicznikiem pierwszego tłoczka, a pierścień tłoczna sekcji tylnej. i już
UglyKid / 2009-05-12 14:11:32 /
Ugly ma rację, to ja zamieszałem.
granadziarz_3M / 2009-05-13 17:24:25 /
Dzięki, poskładałem - zobaczymy czy będzie chodzić ;)
Podepnę się. Czy może ktoś zamieścić zały rysunek części składowych pompy? powyżej są ale trochę obcięte - tak aby mieć pewność że każda gumka, każda podkładka itd jest w dobrym miejscu i w dobrą stronę. z góry dziękuję.
Nie dojde końca z tą pompą. Wiem że od serwa brakuje tu gumy i zabezpieczenia (hehe), ale najbardziej interesuje mnie ta krótka oddzielona przestrzeń zaraz za tłokiem, u mnie była tam uszczelka po rozebraniu a jak patrze na te same pompy od nowszych granad, nie ma tam zadnych uszczelnien! Jak to powinno być złożone? Może zamieści poprawny schemat?
Japie źle masz to złożone i brakuje ci chyba jeszcze jednej podkładki! Ma być tak jak tu :http://www.capri.pl/image/forum/73985/35965
Kilgore / 2011-09-14 00:55:56 /
Reklama - sprawna pompa z jeżdżącego auta do nabycia tanio u mnie.
A nowe pompy w sklepie kosztują po 150zł;P Dodam tylko, że do pewnych pomp fordowskich można kupić manżetki które... nie pasują a innych nima ;P Spotkałem się z tym trzy razy pod rząd w sierkach dohc, zawsze kończyło się to InterCarsem i nową pompą.
zapek??? !G.O.P! / 2011-09-14 07:34:50 /
Gdzie ta pompa ATE 23 do Granady nowa za 150 zł? Wezmę ze 4 od razu...
Mysza liil (EM) / 2011-09-14 08:17:18 /
Pisze wyraźnie że chodzi o pompę sierry ale skoro tą pompę wkładałem także do taunusa to kto wie czy w granadzie też nie oblata, tego nie sprawdzałem.
zapek??? !G.O.P! / 2011-09-14 09:23:44 /
od sierry wkladales to Taunusa? Sierra ma uszy na skos a taunus w poziomie. na serwo granadowe nie siada. Pompa do granady nowka kosztuje cos ok 600 zł.
Mysza liil (EM) / 2011-09-14 11:17:41 /
Witam proszę popatrzeć czy gumki na tłoczkach mam w dobrym kierunku pozakładane
mishq (Mateusz G.) / 2014-03-13 08:44:41 /
Jeśli po lewej jest serwo, to moim zdaniem te dwie lewe masz na odwrót.
m.kozlowski / 2014-03-13 08:50:54 /
nie po lewej ma być ta sprężyna bo to tłoczek który jako pierwszy wkłada sie do pompy przy składaniu tego do kupy serwo po prawej stronie zdjęcia powinno być
mishq (Mateusz G.) / 2014-03-13 09:02:01 /
Aaa. A jak tak, to ta gumka po prawej jest na odwrót.
m.kozlowski / 2014-03-13 09:07:28 /
zamontowałem pompe i jest prawie tak samo bo pedał troszke wyżej jest ale i tak wpada w podłoge tyle że hamulce nie odpowietrzone jutro to zrobie i zobaczymy co będzie a jak będzie źle to pompa i serwo od granady zapodam
mishq (Mateusz G.) / 2014-03-13 22:17:00 /
> i tak wpada w podłoge tyle że hamulce nie odpowietrzone
To czego ty oczekujesz z nieodpowietrzonymi hamulcami? :)
m.kozlowski / 2014-03-14 09:47:34 /
no wydaje mi sie że na nieodpowietrzonym powinno być twardy pedał wysoko i nie hamować wcale ale nie wiem napewno w każdym razie wyjme pompe jeszcze raz i zobacze czy tam coś sie nie pojebało bo jak zmontowałem to było ok pedał twardy i może ze 3cm sie dało wcisnąć ale potem było pyk i wpadł pedał w podłoge
mishq (Mateusz G.) / 2014-03-14 13:57:02 /
Jak masz nieodpowietrzone hamulce, to jak masz mieć opór na pedale?
m.kozlowski / 2014-03-14 15:06:09 /
Pedał był twardy, bo pewnie coś krzywo poskładałeś, a pykło i pedał wpadł, bo albo wskoczyło na swoje miejsce, albo się coś ułamało.
Przy zapowietrzonych hamulcach pedał będzie wpadał do podłogi - to logiczne jest przecież.
gryziu liil (EM) / 2014-03-14 15:30:03 /
no ide teraz wykręce pompe i zobacze czy wszystko tam ok w środku a jutro odpowietrze bo dziś już nie bede miał czasu by to zrobić
mishq (Mateusz G.) / 2014-03-14 16:00:56 /
w pompie wszystko ok jak wymontowałem i wcisnałem tłoczek to ładnie wypluła płyn wszystkimi trzema dziurami znaczy że działa jutro odpowietrze heble i zobaczymy jak bedzie sie zachowywać
mishq (Mateusz G.) / 2014-03-14 17:26:06 /
A hamulec ręczny działa ?
PiotrekGran / 2014-03-14 18:20:32 /
Gdyby co to mam nowe cylinderki ;) A jak ręczny będzie ok, i po zaślepieniu tyłu będzie ok, to znaczy że cylinderki winne.
Mysza liil (EM) / 2014-03-14 18:59:17 /
albo masz tak wyjechany cylinder pompy że ściąłeś uszczelnie
marian212 / 2014-03-14 20:12:02 /
No ręcznego po wymianie uzczelniaczy w pompie nie sprawdzłem ale wcześniej był dość dobry (obracał sie na pasie ruchu na ręcznym) cylinder pompy nie jest moim zdaniem wyjechany jest gładki i nie przytarty uszczelniacze kupiłem na 20.6 mm na pompie jest wybite 21B czyli to raczej dobre. Wykręciłem zobaczyłem wszystko git i zamontowałem pedał twardszy i nie wpada juz w podłoge pompa odpowietrzona jutro hamulce odpowietrze i napisze co i jak.
mishq (Mateusz G.) / 2014-03-14 23:55:44 /
zapomniałem dopisac że taunus hamuje :D
mishq (Mateusz G.) / 2014-03-19 19:01:07 /
Panowie, jak do cholery wymieniliście uszczelki z drugiego tłoczka? te zaznaczone na foto. Czy ten tłoczek się jakoś magicznie rozkręca, czy te uszczelki trzeba po prostu przecisnąć przez te pierścienie?
RICOGAME / 2017-01-08 00:17:54 /
trzeba przecisnąć ;)
Kilgore / 2017-01-08 01:02:22 /
Przecie to guma jest. To się rozciąga :)
gryziu liil (EM) / 2017-01-08 10:32:15 /
Dzięki za info.
zanim wdrożę rozwiązanie siłowe wolałem się upewnić czy nie istnieje jakiś specjalny myk :)
RICOGAME / 2017-01-08 13:00:46 /
A jak kolega jest np. ortodoksyjnym katolem i prezerwatyw nie używa, to skąd ma wiedzieć, że guma się rozciąga?
granadziarz_3M / 2017-01-08 13:09:56 /
prezerwatywy są z latexu...
Albo kauczuku naturalnego dla uczulonych na latex
granadziarz_3M / 2017-01-12 11:54:27 /
pamięta ktoś kolejność składania pompy hamulcowej?? najpierw pierwszy tłoczek potem stop screw i następny tłoczek? czy pierwszy tłoczek drugi tłoczek i wtedy stop screw?
mishq (Mateusz G.) / 2023-03-09 19:16:26 /
Nie mogę tego zmontować nie chce to tam wejść
mishq (Mateusz G.) / 2023-03-10 11:30:14 /
Dlaczego to cholerstwo nie chce wejść na swoje miejsce? Co robie nie tak?
mishq (Mateusz G.) / 2023-03-10 11:35:23 /
A tą magiczną śrubke z korpusu wykręciłeś?
Bo widzę, że chyba nie. Teraz to pewnie uszczelniani masz już pocięte....
Srubka wykręcona. Zresztą bez różnicy czy srubka jest czy nie bo to i tak nie chce wejść. Mam jeszcze jedną pompę i z niej to nie chce wyjść.
mishq (Mateusz G.) / 2023-03-10 11:43:46 /
A dobrze tam wyczyściłeś? Bo to ciasno pasowane jest, każdy brudek przeszkadza.
m.kozlowski / 2023-03-10 12:15:53 /
Czysto jest. W książce od granady jest napisane że wsuwam pierwszy tloczek wciskam go i wkręcam śrubkę stop screw puszczam tloczek i wtedy dopiero drugi tłoczek. Tak robię i tez ni hu.
Ale ja może nie ten zestaw naprawczy kupiłem. Pompa ma odlane 20 a ja teraz patrzę na zestaw i to jest D1123 20,60mm
mishq (Mateusz G.) / 2023-03-10 12:24:22 /
Dobry zestaw. 20 na odlewie miały 20.60
Konrad vel smasher / 2023-03-10 14:40:16 /