Mam capri 2,3 V6 z automatem. Coś się zepsuło w skrzyni biegów i po pierwsze nie ma wstecznego, po drugie nie wysprzęgła całkowicie i nawet w poz. N "ciągnie". Przerzuca biegi prawidłowo. Czy można to naprawić? Czy taka naprawa ma sens? Jeśli nieczy czy ktoś ma taką skrzynię do sprzedania? Ile by ew. kosztowała? Interesuje mnie " rozsądna” cena, bo już mi się kończą fundusze na to auto.
Paweł Kamiński - Bogatynia / 2005-05-29 20:31:24 /
Z tego co piszesz, to możliwe że zła regulacja długości drążka. Czy wchodzi "P" - parking? Czy w pozycji "1" jest faktycznie ograniczenie do pierwszego biegu?
mtango / 2005-05-29 22:59:26 /
To sie podczepie do watku...
jakas chyba epidemia nastala bo mi wczoraj padla skrzynia c3 tez, objawy:
- okazjonalnie nie mam wstecznego
- totalny brak 3 biegu, spore slizgi na 1 i 2
- olej "spalony" totalnie.
obawiam sie, ze poszly tarczki i tasmy, stad pytanie do osob ktore robily generalny remont czy mozna gdzies kupic repair kit do tej skrzyni i wymienic wszystkie bebechy? a moze ktos ma manuala do niej, tym razem nie po rosyjsku tylko po angielsku by bylo latwiej.
no i ogolnie moze ktos ma wieksze doswiadczenie w naprawie takiej skrzyni.
nie chce wymieniac na uzywke, wole wyremontowac i miec spokoj tak jak z silnikiem.
Kriss_MustangII / 2005-05-30 10:56:21 /
wszystkie części do C3 kupisz w warszawie w firmie SAMKO tyle ze na zamówienie.. jest to już mało popularna skrzynia i na miejscu niemają wszystkich części acz mogą sprowadzić..
oferują podzespoły firmy ALTO całkiem niezłe jakościowo i niedrogie..
zaniki wstecznego i jakieś jazdy z biegami mogły się pojawić po przegrzaniu! trzeba wówczas bardzo dokładnie wymyć płyte sterującą i przepłukać kanały w skrzyni..
miałem podobną jazde w granadzie po zagotowaniu skrzyni.. dopiero po 3 czyszczeniu płyty sterującej wszystko wróciło do normy!
oczywiście po takiej zabawie podstawą jest nowy olej i nowy filtr oleju!
Trójkąt / 2005-05-30 12:24:13 /
Ja też nie miałem wstecznego i problemy z pozostałymi - tarczki, taśma, ale podstawową przyczyną było wyrobienie się tuleji z odlewu aluminiowego skrzyni przy końcu - nie trzymała ciśnienia.
Rozebranie nie jest takie trudne, ale diagnostyka już tak. Jeżeli się za nią zabierzesz, przygotuj sobie dużo czystego miejsca, i pamiętaj (zapisuj) co w jakiej kolejności. Nie rozkręcaj tylko płyty sterującej - nie połapiesz się ze sprężynkami jak wylecą.
mtango / 2005-05-30 21:58:00 /
płyte sterującą można spokojknie odkręcić :) później od płyty odkręcamy stalową blachę z otworkami i dopioero pod nią są zaworki.. a jedyne elementy które ot tak mogą wypaść to są 4 kulki! w sumie nawet nie wiedząc skąd wypadły można łatwo dojść po ukłądzie kanałów :))
w moim przypadku konieczne było rozpinanie zawrów i czyszczenie ich.. bo przy zagotowaniu poszedł syf w płyte sterujacą i zacinał sie jeden z zaworków..
Trójkąt / 2005-05-31 00:50:20 /
No dobra, a kto ma jakiegos manuala do niej, kiedys byl link z pdfem po rusku, ale on nie dziala niestety...
dodatkowo jeszcze jaka jest funkcjonalna roznica miedzy c3 a c4 i nowszymi? w ktorej skrzyni jest nadbieg powyzej 1:1?
Kriss_MustangII / 2005-05-31 10:13:24 /
Witam!
Ja może mało "profesjonalne" pytanie. Mianowicie zakupiłem Granatnika 2,8i z C3-ką. Czego mam się wystrzegać żeby nie dopuścić do jak to nazywacie zagotowania skrzyni? Na początek za pewne wymiana oleju i filtra (jaka lepkość może jakiej firmy?), potrzebna jakaś rególacja?? Na razie chodzi wspaniale ale wole dmuchać na zimne...
bartek nowakowski / 2005-05-31 10:28:42 /
ja jeździłem 2 lata z c3 z Krzychem z siemiatycz robiłem remont skrzyni:d dzięki Ci za to Krzychu:d
co do przegrzania to podtswą jest chłodnica oleju zlokalizowana w chłodnicy "wodnej"czyli tej od silnika to musi być drugie,przepustowość przewodów itd olej musi byc wymieniany do prawoidłowego funkcjonowania niezbędny jest czysty filtr pod miską oleją taki kawałek blachy z siatka:d...o olej trzba dbac przykładem jest mój wujaszek,że miał skrzynię bardzo szczelną to nieubywało mu oleju i pod 20lat z oleju została sie raczej nazwa bo tak naprawdę to była tam czarna wodnista breja co spowodowało pęknięcie jednej zębatki...wiec dbajcie o olej i skrzynię jej chłodzenia a będzie dobrze:) ja swoją grandzią ciągałem w góach po 1,5 tony przyczepki:D i ze skrzynią było w porzo:)
pozdro
gilmor / 2005-06-07 23:01:16 /
a moglby mi ktos powiedziec czy jak mam wyjeta skrzynie i niema w niej oleju to czy powinno sie dac obrocic reka walek od strony silnika czy nie? i czy sie da jakos zobaczyc czy ta skrzynia nie jest juz np kompletnie rozwalona? to jest na 99% skrzynia c4
pozdrawiam
szecho / 2005-07-13 21:12:48 /
powionno dać się obrucić środkowy wałek.. dość ciężko ale powinno się dać.. sprawdzić bez rozebrania lub jazdy nie ma szans..
Trójkąt / 2005-07-14 00:41:27 /
teraz na stronie http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-c4 zalwazylem ze niemam tego walka oznaczonego nr 2 czy to o nim mowiles? czy o tym wiekszym nr4
szecho / 2005-07-14 11:21:14 /
oczywiście nr2 -ten wałek przenosi moment obrotowy na reszte skrzyni..
nr4 jest na stałe przykręcony do dzwona i nie da się go obrucić :)
Trójkąt / 2005-07-14 11:41:16 /
dzieki jak zobaczylem ten rysunek to zaczalem sie zastanawiac czy to czasami niejest polaczone z obudowa ale pewny niebylem ;) i jeszcze mam jedno pytanie jesli ktos ma wyjeta skrzynie c3 to czy moglby zmierzyc srednice tego walka i podac tez liczbe zebow na wieloklinach?
dzieki i pozdrawiam
szecho / 2005-07-14 13:04:03 /