Czeszc wszystkim...
Jeden kolega z naszego klubu planuje pod maska Capri MKI wsadzic 302 V8 ze Stanga 79 roku. Pare dni temu rozebral silnik i zaczal planowac jakie czesci beda mu potrzebne. Rzeby dobrze ich podebrac sa potrzebne standartowe wymiary panewek glownych oraz korbowych, a takze wymiary tlokow. Tez potrzebne wszystkie wymiary remontowe (oversize). Moze ktos posiada taka informacia. Bede bardzo wdzieczny, jerzeli podzielisie ja..
Pozdrowenia..
Arunas / 2005-05-26 10:20:52 /
do Zoogona wacpan napisz
to jest majster od ósemek
hmmm jeszcze Mike , ale on to na bank przeczyta wiec cos napisze jak bedzie
Zoogon ma teraz ograniczony dostep do netu ale na maile odpisuje , mysle ze przez week go moze nie byc bo z pracy tylko zapodaje
Wojdat / 2005-05-26 10:35:29 /
albo do jagoola on własnie składa taki silnik :)
www.summitracing.com jak dobrze poszukasz to znajdziesz
Pistons - tłoki
Crakshaft - wał korbowy
Main bearings - panewki główne
Rod bearings - panewki korbowe
- standartowe bloki mają średnice tłoka 4.000 cala
- nadwymiary tłoków to 0,20 0,30 0,40 0,60 cala (0,508 mm ; 0,762 mm itd ...)
Forged - to kute tłoki
Cast - odlewane
Hypereutecitic - tu tylko moje domysły nie do końca pewne ;-)
# trzeba też uważać na skok bo są też podwyższone aby uzyskać wiekszy stopień sprężania.
- panewki główne wymiary naprawcze 0,10 0,20 0,30 0,40 0,60 cala - oraz wyjątkowo małe 0,001 i 0,002. (czyli podobnie jak tłoki z tym że jest pierwszy wymiar 0,254 mm).
-panewki korbowe podają metrycznie w mm (co 0,25 mm) do 1mm
CENY dość niskie na szczescie - u nas nawet nie opłaca sie dorabiać panewek skoro tam komplet kosztuje 100 zł ;-)
Generalnie ponieważ taki silnik z Mustanga 79 miał ledwo 140 KM trzeba by sie postarać o nieco wiecej ;-) polecałbym dopracować kwestie stopnia sprężania, głowic (zawory , kanały ssące i wydechowe) i wałka rozrządu.
MikeB4 / 2005-05-26 12:13:34 /
Nadwymiary znam. Ale jak wyjasnic czy silnik przed tym nie byj remontowany i jakiego nadwymiaru panewki oraz tloki zamawiac. Dla tego przede wszystkim i sa potrzebne wymiary standartowe (najlepej w milimetrach): srednica glownych oraz korbowych panewek, tlokow i t.d...
Z tego silnika zostanie tylko blok, glowice, wal korbowy i moze korbowody. Beda nowe tloki, walek, gaznik, kolektor sacy, kolektory wydechowe i t.d...
Arunas / 2005-05-26 12:32:45 /
Niestety musisz sobie poprzeliczac z calowych wymiarów i na dodatek troche tłumaczenia....
ale jest ;-)
troche zamazane w środkowych tabelkach to 289/302
rocznik silników z tej książki to 68 - ale wymiary raczej sie nie zmieniały. Co innego kolejność zapłonu np. wiec niektóre czesci ze starych silników mogą nie pasować !!
MikeB4 / 2005-05-26 13:03:06 /
jeśli MikeB4 podał ci wymiary nominalne, to bierz elektroniczną suwmiarkę i pomierz w calach średnice cylindrów i wał korbowy. Będziesz wiedział od razu czy masz nominał, czy już jakiś nadwymiar. Aby wiedzieć na który szlif brać panewki i tłoki zawieź najlepiej całość do szlifierni, gdzie spec oceni nawet wizualnie. Tzn. np. wał może być starty o 0,001 cala i są dostępne panewki na taki nadwymiar, ale jeśli są np. wżery albo rysy, wtedy będziesz potrzebował np. 0,020". Sprawdź też w szlifierni koniecznie wał na bicie (czy nie jest krzywy). Panewki, tłoki proponuję kupować na ebay.com. Można tam znaleźć tłoki, pierścienie, panewki wszystkich wymiarów. Co do tłoków, jeśli kolega nie planuje stosowania blowera, albo nitro, to można je sobie odpuścić.
♠Zoggon♠ / 2005-05-27 07:50:01 /
ps. ostatnie zdanie... chodziło mi o kute tłoki (forged) :-)
♠Zoggon♠ / 2005-05-27 07:54:16 /
Kolega wszystkie czesci planuje zamawiac w Summitracing.com. Silnik rozbieral i ocenial jego stan nie sam wlasciciel, a czlowiek ktory go bedzie robil. Jak juz sa wymiary, bedzie mozna ocenic co i jakigo nadwymiaru zamawiac. Od poczatku bylo podejzenie, ze w tloki juz sa pierwszego nadwymiaru (+0,02). Ale trzeba bedzie jszcze raz przemierzyc...
Blowera kolega uzywac niezamierza. On chce tylko z tego silniku otrzymac jakies +- 230 - 250 koni, ktorych dla Capri powinno starczyc.. :)
Na zdjeciu nizej proces rozbierania i mierzenia silnika. W lewej czesci zjecia Capri, pod maska ktorego ten silnik bedzie zamontowany...
Na razie dzieki..
Arunas / 2005-05-27 08:16:22 /
co do kolejnosci zaplonu to byly 2: 1-5-4-2-6-3-7-8 i 1-3-7-2-6-5-4-8
w nowszych 302 chyba od `85 oraz w 351W jest 1-3-7... na stronce http://www.mustangandfords.com/techarticles/28738/index3.html jest to opisane i z tego by wynikalo, ze jezeli ma sie nowszy walek to trzeba zamienic kable na kopulce i powinno dzialac
pozdrawiam
szecho / 2005-07-23 23:58:51 /