Firma EBC, ma w ofercie wentylowane tarcze hamulcowe Turbo Groove,
zaciski Green Stuff i okładziny do bębnow do Capri MkIII 2.8i. Stąd moje pytanie jaka jest róznica (jezeli jest)
w wymiarach tarcz i bebnów między FC3 2.8i a FC3 2.3. Czy tarcze i bebny przeznaczone do 2.8i zmieszcza sie do 2.3? I jeszcze czy Capri 2.8i rowniez seryjnie wyjezdzaly na 13. calowych, 3 ramiennych felgach ATS?
Może ktos ma takie czarno-białe rysunki z katalogow ktore przedstawiaja dokladne wymiary tarcz i bebnow w 2.8i? Wspomne jeszcze tylko ze cena kompletnego zestawu to ok.1600 PLZ
Mike_mk3 / 2005-05-23 12:08:30 /
tarcze do 2.8i sa wentylowane - to podstawowa roznica, nie wejda do zwyklych zaciskow, pomiedzy polowkami zaciskow musza byc poszerzajace dystanse, rowniez dystanse pomiedzy zwrotnica a zaciskiem i oczywiscie dluzsze sruby
tylne bebny sa szersze , szczeki sa szersze, tarcze kotwiczne sa inne, cylinderki rowniez
Capri 2.8i w wiekszosci wychodzily na 13-tkach, seryjnie mialy durszlaki, ATS-y to nie sa fordowskie felgi i mozna je bylo kupic dodatkowo
mialy opcjonalnie 13 i 15-calowe felgi RS nowego typu (nie krzyze)
camaro
/ 2005-05-23 12:19:06 /
dodam tylko, że ebc turbo groove, sa nawiercane i nacinane
tylko te tarcze ebc z tego co mi wiadomo niestety nie sa najlepszej jakosci
raczej przerost formy nad terscia
tarcza od 2.8i wentylowana jest wg mnie za mala aby ja nawiercac same naciencia wystarcza
tam sie takie duze gazy nie zbieraja aby potrzebne byly dodatkowo otwory
poza tym aby zdecydowanie zwiekszyc sile hamowania to wiele ten zabieg nie pomoze to tylko ma celu zmniejszenia grzania sie tarcz podczas pracy aby nie stracic calkowicie hamulcy i skutecznosci hamowania,
aby bylo lepiej to trzeba zmienic zaciski i serwo na wieksze temat walkowany juz pare razy
CHUDER
/ 2005-05-24 00:51:30 /
a ja słyszałem wręcz przeciwnie zestaw tarcz EBC TG i do tego klocki GS lub RS to bardzo dobry zestaw ludzie z naprawde mocnymi autami bardzo je chwalą ... lepsze od Brembo Max do serji ORO niema co ich porónywać bo to juz innna klasa cenowa jak i pod względem właściwości reasumując TARCZE godne polecenia do co klockó zalęznośći od wagi i stylu jazdy ale do 2.8i powinny wystarczyć GS chyba ze jeździsz naprawde ostro to zainwestuj W RS
*TG- TURBO GROOVE
*GS-GREEN STUFF
*RS-RED STUFF
jak chuder pisał. siły hamowania nie zwiększysz tylko odporność na grzanie się pod ciężkim butem.
granadziarz_3M / 2005-05-26 10:44:48 /
Po wielu wielu testach ktore przyszlo mi ogladac podczas ktorych do przeroznych samochodow montowano zestawy turbo groove z zackskami green stuff i mierzono rezultaty droga hamowania w porownaniu z tarczami seryjnymi skracala sie o 2 do 6 metrow. Niezly wynik. Dopiero punkt drugi zalet tarcz EBC brzmi "nie grzeją sie przy ciezkim bucie". Jak myslicie jaki bylby sens wydawania 1700 zeta na tarcze ktore TYLKO sie nie grzeja?? Jezeli pozostale parametry bylyby niezmienione wygodniej byloby zajezdzic seryjne i kupic nowe po 95zl, nie?
Mike_mk3 / 2005-05-29 15:23:45 /
wszystko jeszcze zależy od klocków - przy zastosowaniu bardziej miekkich szybciej sie bedą zużywać , za to wydatniej hamować. Może stąd ta różnica ??
Ogólnie do mocnych silników lepiej dac wentylowane tarcze na przód , choćby takie zwykłe (nie nacinane i nie nawiercane) dla 2.8i i inne zaciski do tarcz wentylowanych (badź podkładki do normalnych zacisków) - nawet nie przerabiając reszty całego układu (wieksze serwo, zaciski z granady czy podobne).
MikeB4
/ 2005-05-29 15:32:03 /
to ja dorzuce taki link tam jest wszystko napisane co pauje do Capri
http://www.zyworld.com/caprisport/1_brakes.htm
Ligacz 3M / 2005-05-29 17:27:01 /
z tamtąd by wynikało że pod felge 13 wejdzie jeszcze tarcza 260mm ?