Mam problem po remącie składam auto do kupy i nie mogę znaleść miejsca mocowania panceża linki otwierania przedniej maski w Granadzie Mk1 od stronykomory silnika. Czy ktoś z posiadaczy tej bryki mógłby spojrzeć u siebie jak to szło oryginalnie ewentualnie pstryknąć fotkę. Proszę pomużcie.
Pankol / 2005-05-19 16:01:00 /
Prawdopodobnie mocowana jest tak samo jak w granadzie mkII, czyli spinka na pancerzu z otworem pod srubke i to wszystko razem przykrecone do przedniego gornego wzmocnienia. Otwor do przykrecania to wgrzana nakretka M6 a po obu jej stronach otworki do zaczepienia wąsów spinki.
Mysza liil (EM) / 2005-05-19 21:05:31 /
Tak właśnie myślałem, czyli zgubiłem tą metalową spinkę trzymającą panceż.
Pankol / 2005-05-20 10:33:15 /
podłączę się z pytaniem: od czego można dopasować lub gdzie dostać linkę otwierania maski od caprika mkIII?
Cichy77 / 2006-11-17 08:33:40 /
A od czego można dobrać linkę do TCII?? Ostatnio się zerawała, a na allegro Ktoś mnie wyprzedził...
Medziak / 2006-11-17 09:31:40 /
jedźcie do pierwszego lepszego warszatu dorabiającego linki pod wymiar i po problemie, ja zawsze tak robie i zawsze działa, a w dodatku nie kosztuje 200 jak oryginał a 35. pozdro.
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2006-11-17 13:03:57 /
Dokładnie.
Właśnie przed chwilą odebrałem linkę otwierania maski do granady (kompletną) i linkę prędkościomierza do tejże (sam wkład, bez pancerza). A zawiozłem ukręconą od prędkościomierza i zardzewiałą, pozaginaną (nieruchomą) od maski. Dorobienie trwało 15 minut i zapłaciłem za obydwie 25 zł :)
Zakład mieści się w podwarszawskich Łomiankach na ul. Brukowej.
P.S. Kiedyś dawno temu, pamiętam Rydzu męczył się ze zrywającymi się non stop linkami sprzęgła w jego Grani. chyba co miesiąc wymieniał na nową, aż w końcu pojechaliśmy na Brukową i zaraz była lineczka zrobiona na wzór. Jeszcze koleś nam powiedział, że teraz to ma Rydzu dożywotną gwarancję :) I chyba faktycznie do dzisiaj na tym jeździ.
gryziu liil (EM) / 2006-11-17 15:31:28 /
Podłączam się pod wątek. Nie będę zakładał kolejnego, bo być może ktoś mi po prostu odpowie i problem się skończy..
JAK SIĘ DO JASNEJ CHOLERY UPORAĆ Z WYREGULOWANIEM LINKI MASKI W MK3?!
Kurcze, mam tak, że jak pociągnę za wajchę, to maska się otwiera, ALE: wajcha nie wraca na swoje miejsce (zostaje odgięta i trzeba ją popchnąć z powrotem) a sprężyna na pasie przednim (ta, która jest ciągnięta przez linkę) również nie wraca na swoje miejsce i przed zamknięciem maski trzeba ją pchnąć manualnie. Jeśli się o tym zapomni - maska się nie domknie.
Jak zacząłem grzebać przy mocowaniu pancerza tego badziewia całego, to tak rozregulowałem, że hej! Walczyłem z tym dwie godziny i teraz jak pociągnąłem raz za cięgno, to wajcha się odgięła ale maska nie otworzyła i okazało się, że linka w ogóle spadła z tej sprężyny. Skutek - nie mogę otworzyć maski :( a linka zwisa luźno pod machą.. Wiem jak ją otworzyć (tylko muszę mieć kanał) ale jak to wyregulować??? Help :(
Najpierw ustal przyczynę, co blokuje dzwignie. Jesli linka ciezko chodzi w pancerzu, to zmien linke drucianą na linke-linke. Te chodzą znacznie lżej. Wyregulowac musisz pancerzem w ten sposob, aby na zamknietym uchwycie i naciągnietej lince, sprężynoblokada trzpienia maski zajmowała ok 1/3 otworu zamka.
Mysza liil (EM) / 2007-08-29 07:17:49 /
Dzięki Mysza. A ta linka - linka to pasuje od jakiegoś innego Forda czy muszę dorabiać? Bo właśnie się zastanawiam nad oryginalnością mojej i chyba nie będę mógł jej dorobić na wzór :(
ta linka-drut to tzw cięgło Bowdena. a ma taka konstrukcje wlasnie po to zeby mozna bylo nie tylko pociagnac ale i popchnac, gdy "zamek" nie chce sie sam zamknac. a tenze zamek ma "ogranicznik" zamkniecia wlasnie w ok 1/3 otworu, a wyregulowanie polega na skreceniu calosci w pozycji napiete-zamkniete.
Leszek "QSi" / 2007-08-29 10:14:10 /
W pozniejszych granadach zrezygnowali z ciegna B. i przez to zamek przestal sie w koncu zacinac :) Do tego lżej się otwiera.
Mysza liil (EM) / 2007-08-29 15:02:51 /
Chyba.. cięgno..
U mnie problem jest taki, że właśnie gdy pchnąłem tę linkę (popychając właściwie tylko dźwignię otwierania maski) to nie dość, że się nie otworzyła maska to jeszcze linka spadła z tej sprężyny i sobie teraz wisi pod maską :( I chyba dodatkowo linka tuż przy wejściu do pancerza troszkę się zgięła.
Wyregulowanie linki maski jest banalnie proste, więc jeśli nie możesz wyregulować to obstawiam, że po prostu linka za ciężko chodzi w pancerzu (np. jest pozaginana). Wskazywał by na to również fakt, że nie chce się cofać sama. Znajdź firmę robiącą linki i idź do nich ze starą linką. Dorobią Ci na wzór za grosze i zapomnisz o sprawie.
gryziu liil (EM) / 2007-08-30 09:29:57 /