poszę o szczegóły oleju jak kategoria , czy coś tam - czy lać syntetyka i co myslicie o olejach Castrol - tylko musze znać kategrorię olejów jakie ford pozwala wlewać w mosty - do Capri - prosze o szybka odpowiedz-bo chcę dobrać odpowiedzni Castrola
Albi_Poznan / 2002-10-23 14:40:50 /
castrola nie wiem, ja lalem hipol 15F :)
Też lałem hipol, lecz do mostów i skrzyń ford zaleca swój olej. Jest stosunkowo drogi (ok. 50 litr) w porównaniu z hipolem, lecz naprawdę niezły. Zalewałem nim skrzynię transita. Nazwy nie pomnę :)
Szajba / 2002-10-23 22:31:25 /
i niech zgadne: zimna skrzynia przy duzym mrozie chodzi jednym palcem?
moim zdaniem hipol raczej nadaje sie do jelcza
a co do marki oleju to sprawa jest nie do przerobienia. Jedni jezdza na takim inni na innym a chyba nie ma miedzy olejami roznych firm (w podobnej klasie) az takich roznic.
robert g / 2002-10-23 22:54:04 /
Castrol to jeden z najlepszych olejów, ale Mobil czy Shell też nie są gorsze.
Audi/VW (w UE) leje Castrol do nowych aut. To chyba o czymś świadczy.
Wg katalogu Mobil dla Sierry: synt. VS200 lub HD 85W-90.
Damian / 2002-10-24 08:48:12 /
Kupiłem Olej Castrola SAF-XO (SAE 75W-90 API GL-5)syntetyk za 1.5 zapłaciłem około 95zł jest polecany do wszystkich fordów i nawet poloneza i malucha a jego zalety to doskonała płynność w niskich temperaturach - najlepsz produkt castrola.
Polecam wszystkim. I dziękuję za poradę.
Albi_Poznan / 2002-11-04 10:40:23 /
no i jak z tymi olejami do mostów?? czym zalewacie?
np. w jednej z instrukcji znalazlem ze Ford zalewa olejem na cale zycie samochodu i nie ma potrzeby wymieniac, chyba ze byl wyciek, ale gdzie indziej czytalem ze co 100tys km.
chetnie zamiast minerala 80w90 zalalbym jakis syntetyk 75w90 ale czytalem tez przypadek ze komus skrzynia poleciala po syntetyku.
I jeszcze sa wersje olejow do mostow z blokada, czy one maja lepsze wlasciwosci smarujace? i czy mozna z pozytwnym skutkiem wlac taki olej do mostu normalnego (bez blokady) ??
2pac / 2006-09-17 21:46:16 /
olej do mostu najlepiej lać taki jak fabryka przewidziała, orginalny olej nie jest aż tak drogi żeby szukać innych wynalazków.
Trójkąt / 2006-09-17 23:13:24 /
Ja wlalem Midland 85W140 - 20zl za 1,2 litra.
Szumi jakby ciszej.
pmx (wiewior;) / 2006-09-17 23:57:50 /
do mostu najlepiej lac olej fordowski, nie jest drogi, ja go mam za 29zl/L
do mostow ze szpera jest inny olej, ale to z tego wzgledu ze szpera ma tarczki cierne ktore musza byc odpowiednio smarowane
camaro / 2006-09-18 08:16:36 /
a czy ktos taki olej stosowal lub cos o nim slyszal?
"MOTUL GEARBOX 80W-90
Olej do skrzyń biegów i tylnych mostów
Wzmocniony dwusiarczkiem molibdenu"
cena jest chyba najdrozsza ale olej w moscie praktycznie zalewa sie na lata wiec chodzi o to aby wlac cos najlepszego, najtrwalszego i sie pozniej nie martwic.
2pac / 2006-09-20 01:22:56 /
nie wiem jakz taką konkretną gęstością do Twojej skrzyni bądż mostu, ale markę Motul, mogę w ciemno polecić. Zawsze staram się jeżdzić na ich produktach, chociaz są drogawe i trudno dostępne.
.STICH. / 2006-09-20 01:29:08 /
Trojkat, ale w moim przypadku fabryka przewidziala taki olej:
"Premium Rear Axle Lubricant XY–80W90–QL or–KL or equivalent, meeting Ford specification WSP–M2C 197–A. For Traction-Lok equipped vehicles, add 5 oz. (118 ml) of Ford Friction Modifier or equivalent meeting Ford Specifications."
natomiast ten dostepny w polsce olej fordowski ma taki numer:
SRM-2C9102-A
http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,26100597,18841219770639,03,,pl-pln,192764,0.html
moze ten do transita to 75W90 a nie 80W90?
2pac / 2006-09-20 01:30:12 /
A ile katalogowo wchodzi oleju do takiego mostu bo nie wiem ile zakupić ?? (przełożenie 3.22 z duża główka)
karolkrk / 2009-02-27 11:16:57 /
Capri 1.1 litra ....
MikeB4 / 2009-02-27 11:34:20 /
olej to ja tam zmieniałem niedawno , Ty tam lepiej trocin nasyp :))
ahaa dobrze ze napisałeś bo już go zlałem :P
karolkrk / 2009-02-28 22:26:05 /
a mam takie jeszcze pytanko czy da sie przełożyć flansze do której przykręca sie wał napędowy ?? Chodzi mi o zamiane z mostu od silniczka 1.3 (przełożenie ~ 4.11)
karolkrk / 2009-02-28 22:28:34 /
Nie bij go - co Ci biedny olej zrobił ....
A co do flanszy to raczej nie ... a coś nie pasuje ? Wały raczej miały wszystkie ten sam rozstaw śrub przy moście ....
MikeB4 / 2009-03-02 00:45:08 /
Składam most, i tak sobie kminie czy może pokombinować coś z olejem...
jakieś sugestie z naciskiem na intensywną eksploatacje?
75w90 semi/full + militec ?
75w140? 85w140? to ma sens w ogule?
pozdr
Ja stawiam na 75W140+militec. Do mostu w kapri nie ma za dobrego oleju.
granadziarz_3M / 2009-11-10 13:58:58 /
Ja wlasnie zanabyłem Motula Gearbox Mos2 80w90. Polecany do glosnych skrzyn i mostow. Bede zmienial w weekend. Dam znac czy most ucichl. Wynalazek drogi, mam nadzieje ze warty ceny.
Jakub. / 2009-11-10 20:48:56 /
na głośne mosty - 85W140 + jakiś miodek typu motodoktor (taki co go trzeba łyżką nakładać). Nie polecam jak masz w perspektywie grzebanie w tym moście.
granadziarz_3M / 2009-11-10 23:22:17 /
Cieknie mi olej z dyfra w granadzie, a w perspektywie kilku miesięcy będę wyciągał i reanimował dyfer i teraz nie chce mi się kombinować. To co cieknie jest czerwone, wiec pewnie oryginał.
Czego dolewać póki co? Jaki olej był (oznaczenie klasy lepkości) tam wlewany oryginalnie?
jak i tak bedziesz wymienial to chyba jak dolejesz zwyklym hipolem to sie nic nie stanie, klasa lepkosci jak pamietam 80w90.
Leszek "QSi" / 2010-03-11 23:44:57 /
źle pamiętasz. To co cieknie jest 75w90 GL5 (nie GL4!) syntetyk (nie semisyntetyk). Znając wagę prawego buta dreda, zalanie hipolem skończyłoby się dymem z odpowietrznika.
granadziarz_3M / 2010-03-12 08:52:33 /
chodzilo mi o lepkosc hipolu a nie oleju w dyfrze.
Leszek "QSi" / 2010-03-12 11:52:48 /
fakt jest taki, że hipol to hipol, nie olej...
Mysza liil (EM) / 2010-03-12 12:35:58 /
Dużą krzywdę mu zrobię uzupełniając stan tym http://www.msds.ford.com/cpc/main/productDetails.asp?FIRNo=108289 ? bo akurat to mam na półce w magazynie. Nie będę brał udziału w YTP, SO, palił laka itd. Tylko do normalnej jazdy przez kilka miesięcy.
Nie pomogę, bo mi takie cuś wyskakuje:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e14'
Line 1: Incorrect syntax near ')'.
/cpc/includes/productGroupNav.inc.asp, line 98
granadziarz_3M / 2010-03-13 17:39:05 /
Inny link http://ford.sklep.pl/pl,product,320468,olej,przekladniowy,tylny,most,ford,1l.html
ten olej jest ok jak chcesz tez go mam w ofercie za podobne pieniądze
CHUDER / 2010-03-13 18:55:31 /
Od Ciebie chuder właśnie mam ten olej. I chciałbym go dolać do mostu w którym jest czerwony pewnie oryginał i stad moje pytanie czy mogę tego dolać?
czerwony trochę dziwne takiego tam raczej nie powinno być, ktoś musiał go zmienić w miedzy czasie
CHUDER / 2010-03-13 22:08:48 /
dred może masz most zalany ATFem ?
mateush (proko) 3M / 2010-03-13 23:00:29 /
W capri w N9 też mam czerwony. Kiedyś niektóre oleje przekładniowe Forda miały taki kolor.
A tak poza tym otwierałem z miesiąc temu inny dyfer 3,45 w granadzie i też był w nim czerwony olej.
w skrzyni tak był kiedyś lany czerwony a w moście ja się z czerwonym nie spotkałem
jeżeli był zalany sae90 i miał kolor czerwony to nic złego nie powinno się stać przy zmieszaniu ale jeżeli nie ma pewności to wymień olej na nowy
CHUDER / 2010-03-14 09:38:35 /
Koledzy a powiedzcie mi jaki łolej zalać do dyfra scierkowego z lsd? :>
Cinekas 3M / 2010-03-14 09:58:30 /
do szpery trzeba olej 75w140 z tego co pamietam, troche drogi bo ok 6 dych za litr
mateush (proko) 3M / 2010-03-14 11:14:13 /
Do dyfrow wiskozowych stosowanych w Scierach i Scorpiach leje sie zwykly olej poniewaz szpera jest zamknieta i ma wlasny zapas specjalnego oleju. Do dyfrow innego typu, ze szperami otwartymi mozna lac olej taki :
http://www.moto.allegro.pl/item897370768_olej_do_mostow_lsd_shell_spirax_a_90_ls_1l.html
lub zwykly + specjalny dodatek do LSD :
http://www.moto.allegro.pl/item922482176_dodatek_do_75w_140_75w140_modyfikator_most_z_lsd.html
Hektor / 2010-03-14 11:48:08 /
hektor w ksiazce "sam naprawiam ford sierra" jest wyraznie napisane zeby stosowac inny olej w dyfrach z blokada. Z oznaczenia forda wyszukałem ze był to chyba 80w140 ale wole sie podpytac ;)
Cinekas 3M / 2010-03-14 11:53:22 /
No OK, stosuje sie inny olej o wyzszych parametrach ale nadal jest to zwykly olej bez dodatku do limited slipa.
Hektor / 2010-03-14 12:27:58 /
ja rowniez w Granadzie w tylnym moscie mialem czerwony olej, wiec nie byl to chyba sporadyczny przypadek
stiop3 / 2010-03-14 13:17:45 /
Tylko ze most od granady potrafi dzialac 30 lat bez awarii, dlatego mozemy podziwiać oryginalny olej. Zaś w capri i taunusie... szkoda gadać.
Mysza liil (EM) / 2010-03-14 13:29:12 /
do mostu z blokada LSD ford zaleca SAE 90 do mostów plus do tego specjalny dodatek także forodwski którego wlewa się do dyfra w zależności od pojemności obudowy. Jeżeli potrzebujesz olej do swojego auta wyślij mi dane szczegółowe na maila napisze ci co mogę ci za oferować z produktów oryginalnych.
CHUDER / 2010-03-14 18:20:02 /
Odświeżę kotleta
Ile litrów wchodzi do mostów w Taunusie 3,89 i 3,44
I zakładając, że most jest w dobrym stanie jaka klasę wybrać? 85W140, 80W90 ...
mitrov / 2010-06-05 18:11:43 /
bardzo dobry most: 75W90 API GL-5
Most dobry i cała reszta 85W140 API GL-5
Autodata podaje 1,0L
granadziarz_3M / 2010-06-05 19:08:13 /
do atlasa wchodzi 1,1 L.
michalch83 / 2010-06-05 20:07:27 /
W kwestii olejów przekładniowych czeka mnie wymiana w moście ( 3.89 po wymianie łożysk wew. półosi) jak i skrzyni (4b TYP3).
Zgodnie z zaleceniem Dred-a i założeniem że jedno i drugie jest dobre, lać tu i tu 85W140 API GL-5?
Pytam bo gdzieś kiedyś czytałem że ten GL5 ponoć niekorzystnie wpływa na synchronizatory w przypadku starszych skrzyń.
jacob81 / 2012-01-26 14:24:33 /
Czy cyt. "Most dobry i cała reszta 85W140 API GL-5" jest sens wlewać do skrzyni która puszcza olej (rozbryzguje od strony mostu) czy lać jeżeli istnieje coś bardziej gęstszego?.
Oczywiscie skrzynie zamierzam wymienić ale póki co czasowo nie wyrobie a zależy mi by jeszcze jakiś czas prześmigać na obecnej.
jacob81 / 2012-05-21 14:54:36 /
przypadkiem wlałem do dyfra w Transicie o 0,4 l więcej niż powinno być 1,9 zamiast 1,5. Czy mi lub dyfrowi grozi śmierć lub kalectwo ?
marian212 / 2013-08-26 23:30:43 /
raczej nie jak masz odpowietrznik w moście tak jak w taunusie to wypluje tamtędy a jak nie wypluje znaczy że mu pasuje większa ilość oleju :)
mishq (Mateusz G.) / 2013-08-26 23:33:18 /
Chyba że olej przez uszczelniacze półosi dostanie się do bębnów i skutecznie je nasmaruje ;)
Trójkąt / 2013-08-26 23:57:59 /
ja bym zezłomował, już nic mu nie pomoże
michalch83 / 2013-08-27 07:32:12 /
Trójkąt, racja ! . Faktycznie grozi mi śmierć lub kalectwo :|
marian212 / 2013-08-27 08:20:06 /
1,9 vs. 1,5 to trochę spory naddatek. Może się przegrzewać, albo wyrzygać przez uszczelniacze do bębnów. Ja bym na Twoim miejscu ulał dla spokoju.
gryziu liil (EM) / 2013-08-27 08:44:50 /
Ale jak udalo ci sie wlac wiecej niz trzeba? Do mostu leje sie "pod korek". Chyba ze ten transitowy to jakas super inna konstrukcja :p
BTW Transit zaraz za simeringiem ma blaszke ktora odprowadza olej na zewnatrz bebna w razie nieszczelnosci. W zwiazku z tym okladzin raczej nie zaleje... (ale dla pewnosci sprawdz czy w prawym kole jeszcze jest zamontowana, bo bene strasznie na nia warczal jak wymienial lejacy simmering...)
bartek nowakowski / 2013-08-27 09:44:27 /
to było tak, że ustawiłem go na wzniesieniu żeby umyć wnętrze oraz zlać olej z takiej jakby misy olejowej (tylny dekiel jej nie przecina). Nie przestawiłem go potem i chciałem nalać odmierzoną ilość, tylko coś mi się ubzdurało że mam półlitrowe baniaki z olejem a miałem jednak litrowe. No i nalałem pod korek :/, ale na wzniesieniu.
marian212 / 2013-08-27 10:20:09 /
No to ustaw na równym i odkręć korek. Stan się sam ustali:)
That's the plan , jak to mawia Ed China
marian212 / 2013-08-27 10:43:03 /
Lej pod korek i będzie ok
A jak pości uszczelniacz to za każdym razem zalewa okładziny i po heblach, sprawdzane kilka razy.
t o m a s z / 2013-08-27 22:03:25 /
szumi mnie ten most jak w czerwonym ikarusie z mostem raby.... ktoś poleci jakiś dodatek czy ceramizer żebym chociaż mial poczucie że cokolwiek w temacie zrobiłem?
Ignacy / 2020-07-30 21:39:26 /
Sosnowe trociny :)
najdos / 2020-07-30 21:41:51 /
jesteś chyba z 5 osobą która o tych trocinach mówi :p
Ignacy / 2020-07-30 22:37:11 /
może regulacja cos pomoże ? czy jak już wyje to nic sie nie poradzi ?
Kilgore / 2020-07-30 22:43:56 /
Jeśli chcesz podjąć jakąkolwiek próbę, to poszedłbym w 85w140 i do tego MoS2, może delikatnie coś poprawi, ale jeśli fest wyje, to żaden lepik już mu nie pomoże..
daniel46 / 2020-07-30 22:44:52 /
75W140 spróbuj.. może będzie troszkę "gęstszy"? Ale pewien nie jestem
i może taki cudowny "regenerator"?
https://allegro.pl/oferta/stp-regenerator-do-skrzyni-biegow-150ml-6395572353
♠Zoggon♠ / 2020-07-30 22:45:46 /
zdziwiłbym się gdyby był cichy :p
https://www.capri.pl/image/car/6986/5081/277674
mos2 z jakieś konkretnej firmy? a te ceramizery xado ktoś używał? do stp jakoś z rezerwą podchodze :p
Ignacy / 2020-07-30 22:52:42 /
75w140 plus moto doktor. Chyba Granadziarz polecał taki zestaw. Wlałem, jest ciszej.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2020-07-30 22:58:48 /
Polecał 85, nie 75 gwoli ścisłości..
daniel46 / 2020-07-30 23:04:58 /
Tą rdzę to musisz na tokarce opierdzielić , a sosnowe to nie trociny tylko paluszki :)
Widzę Jureczku że mały głód dokucza :)
najdos / 2020-07-31 00:47:12 /
Jeżeli kombinować w ogóle w ten sposób to wlej ceramizer marki Ceramizer.
Gwarancji Ci żadnej nie dam, ale szansa jakaś jest.
Te MoSy to ponoć wcale nie takie dobre słyszałem, bo w jakieś reakcje to potem wchodzi niby? Ale ile w tym prawdy nie wiem.
Jeśli wyje inaczej przy przyspieszeniu I hamowaniu silnikiem, to możesz sprawdzić czy dokrecenie nakrętki ataku nie poprawi sytuacji
marian212 / 2020-07-31 06:11:20 /
Ceramizer z LM przycisza niektóre D30 w jeepach, te, co mają zmienione łożyska, a nadal wyją. Nie ucisza. Zmniejsza ich dokuczliwość.
granadziarz_3M / 2020-08-02 22:15:48 /
granadziarzu drogi, to chodzi o środek Liqui Moly Cera Tec 330ml dedykowany do silników?
Ignacy / 2020-08-03 18:13:45 /
Odpowiem za niego bo baaardzo zajęty jest - tak, ten.
Laliśmy ostatnio do modyfikowanej skrzyni w Focusie, ten sam do silnika też.
mtango / 2020-08-03 23:06:30 /
ok :)
Ignacy / 2020-08-04 04:47:55 /
Czytam, pytam i dalej nie mam pewności, jaki olej ma być według fabrycznej specyfikacji do mostu Transita 1981r - bliźniak jeśli to ma znaczenie. Jest w dobrym stanie, nie potrzebuję go wyciszać. Ktoś wie lub wie gdzie takiej informacji szukać? z góry dzięki
rozjechany liil / 2023-06-21 23:11:34 /
https://ewor.pl/index.php?route=product/product&product_id=16049
https://www.capri.pl/image/manuals/transit-78-workshop-manual/15/15-062#image
Kilgore / 2023-06-22 02:37:37 /
Dzięki!
rozjechany liil / 2023-06-22 05:51:42 /
ok, olej mam, a gdzie jest opis co to F, G i H ? domyślam się, że H to bliźniak ?
rozjechany liil / 2023-06-22 08:20:44 /
Na stronie numer 2:
https://www.capri.pl/image/manuals/transit-78-workshop-manual/15/15-002#image
;)
Konar / 2023-06-22 08:56:26 /
to widziałem, wizuelnie rozróżnię, ale który kiedy, jakie przełożenia w którym, który z pojedyńczym kołem a który pojedynka? czy to wszystko zmiksowane?
rozjechany liil / 2023-06-22 09:20:56 /
A nie masz tabliczki pod śrubą pokrywy cyfra? Nawet w moim zgniluchu była czytelna :p
Ignacy / 2023-06-22 09:40:31 /
mam, to wiem, 4,63
Chciałem się po prostu w tych mostach rozeznąć, ale jakiś opór w mej głowie :)
rozjechany liil / 2023-06-22 09:43:39 /
dosyp trocin lub miodu i w drogę :)
Janina / 2023-06-22 09:45:27 /
Na stronie nr 3 jest zastosowanie per model. W Dieslu 4.63 to będzie G.
Powinieneś mieć to samo na dużej tabliczce przy stopniu.
Konar / 2023-06-22 14:53:35 /
Zamiast trocin i miodu, nalej Motul Gear Competition 75w140
Mysza liil (EM) / 2023-06-24 06:43:41 /
wlałem finalnie to co w specyfikacji fabrycznej.
rozjechany liil / 2023-06-26 10:49:31 /
Ale że bez trocin ?? :)
Chyba od zawsze leje dodatek do oleju w postaci MOTOR-LIFE/MILITEC.
Jakoś tak sobie kiedyś ubzdurałem, że dobrze robi i nikt mnie do tej pory z błędu nie wyprowadził.
Trójkąt / 2023-06-26 13:55:02 /
Ta specyfikacja to fajna jest, do nowych mostów :)
Trójkąt, a mnie nikt nie wyprowadził z błędu i leje tego niebieskiego Motula 75w140, i trupy w średnim stanie się uciszaja.
Mysza liil (EM) / 2023-06-26 14:39:09 /
Ja nie potrzebowałem nic uciszać, ma 80 tyś przebiegu, zlałem czyściutki olej, nie żałuję decyzji :)
rozjechany liil / 2023-06-28 08:40:41 /
Ile oleju wchodzi do mostu do taunusa? Chyba mała główka.
mishq (Mateusz G.) / 2024-08-05 12:39:37 /
Az nie przelejesz. Dwie butelki i tak musisz kupić. Litr to za mało, a dwa to za dużo.
Jak mały to litr wystarczy.
Masz te dane w instrukcji którą Ci wysłałem.
PL / 2024-08-05 13:38:32 /