Kupiłem Grandzię, gdzie na szyberdachu są rysy - w tylnej części po obu bokach. Powstają, gdy otwieram szyber - rozdziera się także powoli podsufitka, ale nie wiem czy zawsze. Jak zauważyłem po odklejeniu kawałka podsufitki od dołu szyber jest zabudowany i ciężko jest to zdiagnozować. Co to może być ? Powstaje pewien problem - samochód stoi u lakiernika i chcę to zrobić zanim położy nowy lakier. Szkoda eksperymentować na świeżym. Czy ktoś miał podobny problem ? Miałem kiedyś Grandzię z szyberdachem, ale zero takich kłopotów. Z góry dzięki za pomoc.
Konradus / 2005-05-10 22:47:35 /
źle wyrególowany szyber.. trzeba zdjąć podsufitkę z szybra i ustawić go odpowiednio na śrubach regulacyjnych..
Trójkąt / 2005-05-10 22:52:34 /
Które śróby i gdzie się znajdują. Jak trzeba wyregulować - obniżyć czy przesunąć w jakąś stronę ?
Konradus / 2005-05-10 23:49:39 /
a moj szyber w capri otwiera się dogóry :/ i to tylko troche - jakieś 5 cm - czy niepowiniem chować się w dachu i to cały???
JoKo 3M_U / 2005-05-10 23:54:46 /
Jeszcze jedna zagwostka. Czy szyber w Granadzie ma funkcję, że się podnosi. I co to za przełącznik (kol. czarnego) przy korbce od szybra, można go przestawić w pozycji góra-dół i nie ma żadnej różnicy przy otwieraniu.
Konradus / 2005-05-11 00:15:40 /
ma funkcę podnoszenia.. dźwigienkę przesuwasz do góry wówczas szyber się uchyla.. jeśli jest na dole to chowa się w dach..
apropo regulacji to tylne mocowania szyberdachu są na 2 czy 3 śrubkach.. jeśli je poluzujesz to masz regulację góra/dół..
przud reguluje się wkręcając lub wykręcająć specjalne sruby na przednich suwnicach
szybra..
Trójkąt / 2005-05-11 00:22:25 /
Nie dodałem, że przy zamkniętym w tylnej części wydaje się tak jakby nie zamknął się do końca i ugina się lekko pod naciskiem, ale nie cieknie.
Dzięki za radę będę kombinował.
Konradus / 2005-05-11 00:26:24 /
mam ten sam problem z szybrem
rysuje sie z jednej strony na samym koncu
nie chce plynnie przechodzic z funkcji odsuwania na podnoszenie, trzeba go przepchnac reka, przesuwa sie jakos krzywo
regulacji jest tam sporo, probowalem na rozne sposoby
problem w tym ze regulowac mozna tez prowadnice (po wyjeciu szybra), jesli ktos to kiedys rozbieral to jest ogolnie problem
w zadnej ksiazce serwisowej nie jest opisana procedura regulacji a na wyczucie mozna to robic bez konca
camaro / 2005-05-11 09:54:15 /
podstawą jest dokładne wyczyszczenie i nasmarowanie mechanizmów i suwaków szybra.. w grandzi miałem podobnie.. ustawiałem próbując kilkanascie razy :) no i się udało.
Trójkąt / 2005-05-11 10:00:44 /
problem w tym ze przy kazdej nieudanej probie porysuje sie lakier a zeby to polakierowac trzeba rozkrecic regulacje :(
camaro / 2005-05-11 11:22:34 /
Sprawdzałem w swoim i wydedukowałem, że prawdopodobnie problemem były poluzowane dwa wkręty w tylnej części szyberdachu. Wkręty zobaczyłem jak udało mi się go uchylić i są one w takich miejscach, że mogą być przyczyną rysowania lakieru. Są to śruby na klucz 8. Narazie dokręciłem, nie wiem jak później. Na mój gust 99,9% to było przyczyną.
Konradus / 2005-05-11 17:36:11 /
Ta zapadka przy korbce jest od tego, zeby nie otwotrzyc szyberdachu z zewnatrz poprostu go spychając do tyłu golymi rekami...
Co do regulacji wysokosci to jest takowa, mozna podregulowac po zdjeciu podsufit(ów ;p)ki szybra wkretami z tylu (srubokret rownolegle do plaszczyzny dachu). Jesli regulacji juz zbraklo, to moze za duzo natrysku na szyberku - moj kolega tak zrobil, zostalo mu troche szpachli w pistolecie i wypsikał wszystko wlasnie na szyber, teraz jezdzi z porysowanym :/
Mysza liil (EM) / 2005-05-12 06:59:27 /