logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Jak włożyć 2.8 V6 do taunusa

Jak włożyć 2.8 V6 do taunusa

Witam .Jak już wszyscy wiecie nie sprzedaję swojego "Blue Velvet'a" ,a mianowicie potrzebuję informacji :co mam przerobić ,ile trzeba zrobić i co trzeba zrobić żebym wsadził do taunusa silnik 2.8 V6 gaźnikowy .....hm wymieniałem już silniki ale nigdy V-ki zawsze były to rzędówki....

Vixent Vigilante...† Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-06 14:08:31 /


Najpierw zrob zawieszenie... przy okazji mozesz zalozyc sprezyny (np od taunusa 2.3) ktore utrzymają 2,8 pare cm nad asfaltem...

Mysza liil (EM) / 2005-05-06 15:44:30 /


A póżniej załatw sobie części na wymianę - skrzynia, wał, most, nie wspominając o hamulcach. Samochód będzie jeżdził, pytanie tylko ile razy. Temat niedawno poruszany.

mtango / 2005-05-06 16:54:18 /


ja myślę że należy go włożyć wzdłużnie i żółtym do przodu, a tym wystającym, z cynkalu do góry
:-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-07 18:41:02 /


mnie tam kiedyś do 2,3 ghia wszedł bez problemu silnik 2,8, trochę szybciej jeżdził.i tyle, nic niepokojącego się nie działo .

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-07 19:44:52 /


jeśłi była wcześniej v-ka to zamiana na 2,8 kończy sie na kosmetycznych szczegółach..
przy zmianie z r4 na v6 czeka cię podmianma skrzyni biegów, wydechu, chłodnicy, sprężyn w przednim zawieszeniu.. i paru innych drobiazgów..

generalnie temat był wałkowany... jak poszperasz nieco w forum to znajdziesz wszelkie odpowiedzi..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-07 19:58:24 /


no i jeszcze lap pod skrzynie
ale osobiscie nie polecam takiej zamiany gdyz taunusy nie byly przeliczane na takie moce :P i po kolei wszystko bedzie siadac
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-07 20:39:40 /


Nawiązując do postu granadziarza dodać należy, że najlepiej zrobić to za pomocą dźwigu, wyciągu bądź ciągnika rolniczego wyposażonego w ładowacz czołowy TUR-2 lub podobny :)

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-07 20:50:12 /


hm........no tak problem w tym ,że była tam rzędówka, a mam: silnik ,skrzynie też już mam od niego oczywiście.....problem tylko z wałem (jest od 1.6 R) oraz tylnym mostem (jest od (1.6 R) i nie wiem jakie sprężyny Od czego generalnie mam włożyć na przód?????

Vixent Vigilante...† Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-07 21:24:50 /


Ja niedawno wymieniałem w taunusie silnik 1.6 na 2.0V6. Wymieniłem właściwie wszystko, co się rusza (skrzynia, wał, most, sprężyny) i nie było wcale tak źle, tylko trochę się z tym zeszło. Tak więc odrobina cierpliwości nie zaszkodzi. Sprężyny od 2.3V6 wystarczą. Przede wszystkim najpierw doprowadź zawieszenie do ładu, a potem wstawiaj resztę.
Powodzenia!

rwd Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-07 22:16:23 /


ja w swoim tanusie mam 2.8 i nic złego sie nie dzieje.teraz jeszcze turbine se zakładam bo słaby jakiś:)

monter25 / 2005-05-07 22:18:09 /


sprezyny na przod od scorpio tylnie

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-07 22:47:39 /


Ja zmienilem 1.3 na 2.3 nowy przyszedl silnik, chlodnica, skrzynia. Wydech, wal i lapy zostaly przerobione przez Granadziarza. Most zostal stary (mozliwe ze juz ostatni miesiac) - troche dziwnie sie jezdzi na SO bylo widac. Sprezyny sa nie wiem od czego, ale nie opadl po zmianie silnika, moze z 2 cm. W zasadzie to roznica jest jeszcze w hamulcach, ale wszyscy znamy slowa Bugatti :)

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-07 23:18:16 /


Ja zmieniałem z 2.3 na 2.8 ze Ściery. Wiskozę zastąp wiatrakiem elektrycznym z termostatem, załóż sprężyny od 2.3, most od 2.3, wymień gumy w zawieszeniu - na rozklekotanej kołysce auto z duuużo cięższym od R4 silnikiem będzie ci latać po drodze. Powodzenia w pracach !

Śmietan / 2005-05-09 08:51:51 /


Hej hej!!!
Ja mam w swoim dziobie 2,9, jezdzi sie niesamowicie z tym silnikiem ale jak sie przekonalem sprezyny to podstawa.... no i jak juz rozbebeszasz to moze pokusisz sie o poliuretany...
Pozdrawiam!!!

Kordian Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-10 18:15:14 /


A ja w swoim 2.8 mam sprężynki od 2.0 V6 i pięknie leży na glebie :-) szlifuje wydechem na każdym "policjancie" ale po zamontowaniu elastycznych złączek znosi to cierpliwie. A co do mostu to też oryginalny od 2.0 w zupełności wystarcza. Tyle ode mnie. Pozdrawiam

Sachar Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-11 00:53:22 /


Ja co prawda zmienialem z silnik jakis czas temu w kapciu ale tez z 2.0 na 2.8. Sprezynki wytrzymaly poltora roku zanim swiatla swiecily 2 metry przed samochod. Ostatnio zmienilem na 2.8 i ladnie sie bujaja.
Aaaaa, mialem malego zonka jak te zbite sprezynki od 2.0 byly tak z 6 cm wyzsze od tych 2.8 i myslalem ze kolo w sklepie mi kit wcisnal i na tych woz juz bedzie sie slizgal a nie jezdzil...ale wszystko jest ok.
Pozdro

fireone / 2005-05-11 10:19:33 /


Sachar ty jeszcze zyjesz ;D

Jezeli chodzi o poiuretany niedlugo bede mial komplet z tulejami do taunusa . Nie jestem jeszcze niestey okreslic ile to bedzie kosztowac .

Jezeli chodzi o caly tyl z tulejami to jest kolo 550 PLN ( drogo ale napewno do konca tego auta ;D)

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-11 10:22:17 /


http://www.capri.pl/page/405e091d86a40

Hoover 3M / 2005-05-11 10:46:21 /


Ja mam w swoim Taunusie od niedawna mam 2.9 od scorpio z 91r i zdazyl mi juz zajezdzic 2 pary opon, ukrecic most od 2.3, krzyzaki, skrzynie, tarcze sprzeglowa... sprezynki tez sie polamaly i mam od mercedesa 123 tylnie trochi obciete ale to jest jedna zasadnicza wada w tym samochodzie: USZCZELKA POMIEDZY KIEROWNICA A SIEDZENIEM :)
Milej zabawy przy wymianie, napewno warto.


ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-21 02:13:44 /