Hej wszystkim !!
Mam malutki problem,ale myślę,że mi pomożecie.
Potrzebuję wiedzieć jaki jest prawidlowy luz na zaworach w silniku 1.6OHC,mam tylko podane dane z 2.3v6 (0.35/0.40) nie jestem za bardzo pewny czy te same wartości mają być w 1.6OHC
Pozdrawiam wszystkich!!!!!!1
B@rtek
m.i.c.r.o.n. / 2002-10-22 09:08:54 /
1.6 OHC ma miec 0,20 i 0,25- tylko szczelinomierz pchaj pomiedzy dzwigienke a zawor
konk / 2002-10-22 11:36:00 /
A jak mnie informuje oryginalna naklejka pod maską scorpio 2.0 OHC dotycząca ustawiania zaworów, to 0,20-ssący i 0,25-wydech na zimnym silniku, ale szczelinomierz właśnie między dźwigienkę a wałek!!!
Mysza liil (EM) / 2002-10-22 20:07:40 /
Przychylam się do wersji Mousemana - instrukcja obsługi Sierry SOHC (1.6 i 2.0) też podaje 0.20 na ssącym i 0.25 na wydechowym - zawsze mierzony między wałkiem a dźwigienką.
Pozdro
KRK 4m / 2002-10-22 21:08:55 /
w ksiazce tez jest tak napisane (pomiedzy walkiem a dzwigienka)- ale sprobojcie tak nastawic-bedziecie chodzil jak stary diesel -w OHC-owkach nastawialem juz zawory setki razy i z pelna odpowiedzialnoscia mowie ze lepiej pomiedzy dzwigienka a zaworem!
konk / 2002-10-23 05:54:09 /
Ja również w 1.6 OHC ustawiałem 0.2 ssący i 0.25 wydechowy pomiedzy dźwigienką a wałkiem i bynajmniej nie chodził jak stary diesel.
kavaler / 2002-10-23 07:40:25 /
Jak stary dyzel to będzie chodził, jak wyrobią się dźwigienki i wałek, a wtedy zmniejszenie luzu ( regulacja między dźwigienkę a zawór) uciszy trochę pracę rozrządu...
Mysza liil (EM) / 2002-10-23 09:15:36 /
Ustawialem między dźwigienką a zaworem 0,20 0,25 i nie jestem specjalnie zadowolony z rezultatów : (((. Mam 1,6 R-4 z gazownią. Może ktoś ma naprawdę konkretne informacje na ten temat, bo między dźwigienką a wałkiem wychodzi coś zupełnie innego.
marmach / 2002-11-05 12:48:58 /
konkretnie to ja ustawiam miedzy dzwigienka a zaworem od 7-miu lat (od trzech z gazownia) i jest ok.
konk / 2002-11-05 18:31:29 /
okjos
!!!!!
dzieki wszystkim!!!!
Już wyregulowalem!!!!chodzi jak "szwajcarski",martwi mnie tylko to,że mam slabą kompresje na 1 garze 8 bar.
Mysle,że jeszcze rok pochulam i potem wrzuce Vke tylko troche przerobek mnie czeka...
m.i.c.r.o.n. / 2002-11-07 08:02:48 /
pytanie... ustawiłem zawory książkowo, silnik pochodził i stuka któryś zawór... pytanie... jak zawór stuka, tzn. że ma za duży luz czy że luzu nie ma?
z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
♠Zoggon♠ / 2006-05-02 21:06:12 /
tzn regulacje trzeba przeprowadzic odnowa poprawnie spokojnie
Łukasz 33 radom / 2006-05-02 21:18:01 /
Popieram. Ściągni jeszcze raz dekledekle i sprawdź całość. Zapewne gdzieś ustawiłeś za duży luz.
Sowa {3M} / 2006-05-02 21:34:09 /
Jesli wałek rozrzadu lub dzwigienka ma gdzies wyrobienie, czytaj garba, to zadna regulacja nie pomoze.
Mysza liil (EM) / 2006-05-02 23:56:27 /
no wcześniej się trząsł jak szalony... wyregulowałem luzy książkowo na spokojnie i chodzi równiutko, ale któryś zawór stuka dosyć głośno... czyli za duży luz... okiej.. sprawdzę... dzięki.. bo już myślałem że gdzieś się skasował do zera
♠Zoggon♠ / 2006-05-02 23:57:16 /
mhm a w książce od sierry jest ze miedzy wałek gdzie czop wałka jest na górze a dzwigienkę. i bez znaczenia z kolejnoscia nie tak jak w v6 tylko odrazu pierwszy cilnder i tylko krecic walem tak co by czopy byly w gorze dla danego zaworu w porównaniu do v6 to zabawa. zresztą do ustawienia między dzwigienka a zaworem to by musiałbyć szczelinomierz cieniutki bo dzwigiena wyglada
tak [ wobec ----<| zaworu
Burza / 2006-05-03 13:32:58 /