logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » układ chłodzenia » Wiskoza

Wiskoza

Witam jak sprawdzić czy sprzęgło wiskotyczne jest sprawne ?? mam zdemontowane pompa+wentylator i niewiem jak sprawdzić :(

black_consul Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-05 12:00:16 /


najprościej było jak było na silniku w samochodzie.
na zimnym silniku, powinno sie dać zakręcic swobodnie ręką,
na ciepłym/gorącym silniku nie powinno sie dać swobodnie zakręcic ręką.
Pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-05 12:03:47 /


nie moze sie kiwac na boki,
musi byc wyczuwalny opor jak sie nim kreci
jak jest gorace to opor krecenia wzrasta

Kriss_MustangII / 2005-05-05 12:03:51 /


wszystko ok .. ale czy mozna to normalnie podgrzać zapalniczką czy jakoś ?? ;)

black_consul Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-05 12:09:25 /


z przodu wiskozy masz "sprężynę" z bimetalu.. to jest czujnik temperatury.. jeśli podgrzejesz ją to wisko powinno wyraźnie ciężej się obracać.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-05 12:12:02 /


Ta "spręzyna" steruje zaworem w środku wiskozy. Elementem przenoszącym napęd jest "olej" w wiskozie. Sprawdź opór przy kręceniu na zimno i po podgrzaniu - można zanurzyć całość do wrzącej wody. Ale z tego powodu, że jest to tzw. sprzęgło lepkościowe, wynik przy powolnym kręceniu może nie być jednoznaczny.
Lepszy wynik byłby chyba przy założeniu na silnik i podgrzaniu np. termowentylatorem. Możesz spróbowac naprawić - opis znajdziesz na forum.

mtango / 2005-05-05 14:28:11 /


podstawowa sprawa, jesli krecac tym na zimno slychac jakies chrobotanie albo jesli kreci sie to luzno to jest do bani, krecac za nakretke powinien byc wyczuwalny dosc mocny opor

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-05 14:34:02 /


http://www.forum.ford-scorpio.pl/viewtopic.php?p=33802&highlight=#33802

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-29 09:02:07 /


Można gdzieś kupić taką sprężynkę do wiskozy?

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-22 12:19:22 /


Czy OHC ma takie samo wisko jak V6? Tzn. czy wisko od OHC da się założyć do zółtego wiatraka od V6 i będzie to działczyło? Czy może rozstaw śrub mocujących wiatrak do wisko jest inny?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-10-07 19:57:34 /


są dwa rodzaje żółtych wentylatorów, jeden mocowany jak w OHCu a drugi mocowany od tyłu wiska na 4 śruby m8

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-10-11 18:34:12 /


To ja wiem. Tylko czy mocowanie sprzęgła do wiatraka jest wszędzie takie samo?? (ten sam rozstaw śrub)?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-10-11 18:48:37 /


Ten mocowany jak w ochcu jest zamienny z ochcowym. ten drugi nie i nie podejdzie pod inne wisko, bo tam nie ma tych dziurew.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-10-11 19:02:33 /


zolte i czerwone nie siadają na obce wiska.

Mysza liil (EM) / 2010-10-11 21:41:54 /


http://www.capri.pl/market/47408

Proszę o podpowiedź, które wisko ze zdjęć umieszczonych pod ogłoszeniem (link powyżej) będzie pasowało do pinto?

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-22 16:10:23 /


czerwony wiatrak napewno pasuje

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-22 16:59:43 /


Mam dwa silniki. Obecnie włożony 2.3 z wielkim żółtym wiatrakiem i mi się chłodnica nie zmieści... Mam drugi 2.8i z mniejszym żółtym wiatrakiem. Pytanie jest następujące - czy da się zamienić te wiatraki i czy przed ten mniejszy wejdzie mi chłodnica czy nie? Ten mniejszy na pewno jest "krótszy" bo mierzyłem, ale nie wiem czy w ogóle się za to zabierać czy zezłomować samochód i dać sobie spokój.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-28 00:05:36 /


Jak montowane są wiatraki? Centralna nakrętka czy 4 śruby do koła pasowego?? Czy jeden tak, a drugi inaczej?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-08-28 04:53:52 /


Patrzyłem kiedyś u siebie i 2.3 na centralnej nakrętce i żółtym wiatraku chłodnica musiał być przesunięta do przodu, takie wrażenie. Przynajmniej blacha osłonowa od góry mocowana między chłodnicą a belką poprzeczną się nie mieści ?

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-08-28 12:00:59 /


Mocowane są tak samo - centralna śruba. Zastanawiam się czy próbować zmieniać wiatraki czy lepiej przesunąć chłodnicę, bo może się okazać że przed ten mniejszy wiatrak też nie bardzo chłodnica będzie chciała wejść i wtedy tak czy siak będę musiał kombinować z chłodnicą. Mniejszy wiatrak jest chudszy o jakieś 1,5-2cm, jakbym je zamienił to wtedy chłodnica by się chyba zmieściła ale podejrzewam że wiatrak nie byłby odsunięty od chłodnicy o więcej niż 1cm - nie za mało? Oba silniki są z Granady, ten 2.3 to nawet dobrze Ci znany Dredzie motor.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-28 13:26:27 /


To duże wisko to ją zakładałem i nie jest to chyba ford. Raczej jakieś bmw. Znalazłem takie w garażu i okazało się że działa. Zobacz jak profesjonalnie obcięte łopatki.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-08-28 13:49:01 /


Nie no, wszystko jest w najlepszym porządku, tylko nie wiem czy zmieniać wisko czy chłodnicę przesuwać, bo coś muszę z tym zrobić :)

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-28 13:54:45 /