logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » korci mnie wymianka

korci mnie wymianka

mam dojście do silników i korci mnie wymianka silnika w capriku III z dwulitrowego OHC na dwulitrowy DOHC na pełnej szprycy .nie wiem tylko czy pasowałby na łączeniu ze skrzynią oraz czy nie potrzebowałby przeróki łap mocujących

Baster / 2005-05-04 13:36:52 /


jezeli chcesz dać skrzynie z ohc to ponoć musisz flansze dorobić, albo dystanse i dłuższe śruby (dohc ma grubsze koło zamachowe), łapy silnika muisz przerobić, i jeszcze kilka innych drobiazgów.
ale to niech sie juz wypowie ktoś kto dohc ładował, ja sie tylko przygladam takiej operacji :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-04 13:40:39 /


inne lapy i inna skrzynia choc ze skrzynia to ponoc nie do konca mnie tez taka przekladka korcila w granadzie skrzynie mozna ponoc zalozyc od ohca ale nie jestem pewien z tym ze trzeba chyba dac sprzeglo od ohc ale mowie tego pewien nei jestem lapy sa inne na 100% trzba dorabiac

michałP / 2005-05-04 13:40:54 /



- podpięcie skrzyni np. N9 jest możliwe ale trzeba dołożyć dystans między silnik a skrzynię.. jakieś 10mm
- łapy niepasują, trzeba dorabiać nowe,
- chłodnica, najlpiej żeby była od dohc orginalna.. te silniki są bardzo czułe na przegrzanie [potrafi strzelić głowica]
- układ paliwowy, najlepsza opcja to zbiornik paliwa od 2,8i z zewnętrzną pompą..
- układ wydechowy, wyjście z silnika po przeciwnej stronie i znacznie większa średnica rur..

ogólnie zabawy trochę jest z przełożeniem ale jest do zrobienia i sprawdza się bardzo dobrze

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-04 13:43:45 /


- sprzęgło tarcza i docisk zostają od DOHC.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-04 13:44:52 /


i z tego co sie orientuje(a moge sie mylic) inny dzwon do skrzyni bo rozrusznik z drugiej strony jest zamontowany

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-04 14:03:04 /


skrzynia od OHC z dzwonem pasuje do DOHC.. rozruszniki mają po tej samej stronie.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-04 15:25:05 /


Podobno trzeba podnieść tunel bo jezeli sie tego ie zrobi to silnik idzie pod kątem i skrzynia wisi nisko i zahacza sie łapą o studzienki ,krawężniki...

Trophy Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-08 18:32:23 /


Trophy zgadza się jeśli chcesz zastosować skrzynie MT75.. jeśli zostanie się przy N9 to nic nie trzeba przerabiać..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-08 23:47:53 /


Tak jak Koledzy powiedzieli , silnik na 5+ ,tylko..
uszelka pod głowicą jest zmorą użytkowników DOHC,
nie znasz dnia ani godziny..
Poczytaj na http://www.forum.ford-scorpio.pl

Staszek z Chełma / 2005-05-09 18:56:25 /


Baster porozmawiaj z kims kto ma juz taki silnik w Capri. Tomek wcisnal do swojego pojazdu 2.0 DOHC wraz ze skrzynka MT75. On Ci to wybije z glowy :) Kontakt znajdziesz tutaj http://www.capri.pl/services/user-info.php?id=4064

pozdrawiam

Puzon / 2005-05-10 00:06:57 /


Jeśli chodzi o 2000 DOHC to śmigam na takim silniku już 5 lat ,wszystko na razie ok. faktem jest ze jest duzo zabawy z włozeniem tego zwłaszcza ze skrzynka MT75 trzeba przerobić belke pod silnik łape pod skrzynie wał napędowy (ja mam skracany ze sierry)do tego dochodzi orginalna chłodnica ze sierry która sie nie miesci w capri trzeba troche powycinać pod maska no i pompka paliwowa elektryczna (polecam orginał miałem zamiennik który sobie nie radził niby BOSCH)U mnie akumulator też sie nie zmieścił trzeba było wyciąć nadkole. na koniec dochodzi wiązka z komputerem i pare czujników niezbednych do prawidłowego działania i pare innych drobniejszych rzeczy. Jest to możliwe do wykonania , na pewno pochłonie dużo czasu i kasy jezeli czegos bedzie brakowało:)

byjos mkIII / 2005-05-10 01:12:31 /