Czy nie jest wystarczajaco wydajny?
Wiem, wiem juz dalem sie poznac jako ten co sie nie zna na silnikach.
Jednak prosze o komentaze.
Szarbia / 2005-04-25 22:27:27 /
nie
Hehehe
Kurka wodna nijak nie moge zrozumiec o co wlasciwie chodzi :)
Co ma turbo do wiatraka od chlodnicy??
A moze o to czy jak bedzie dmuchal we wlot powietrza do filtra to cos da? :)
Rysiek / 2005-04-25 22:33:47 /
hehe dobre :)
porownaj sobie obroty wiatraka chlodnicy z obrotami turbiny i sam sobie odpowiesz na pytanie
Zakrzak! / 2005-04-25 23:15:29 /
wiatrak od chlodnicy wystawia sie nad maske odwraca ciag,kieruje odpowiednio plus maly zagiel i to lata jak zle[a jak zatrzymac?]he he
Jak ci sie uda napompowac balonik za pomoca tego ustrojstwa co sobie kminisz w glowie to daj znac.
kolego jesli chodzilo o komentarz to tak sciera robi wrazenie.ja bym takiej niechcial ale wrazenie robi.
nmd / 2005-04-26 00:16:27 /
Jezeli zalozysz np. elektryczny wiatrak dmuchajacy we wlot powietrza to costam na pewno da, ale nie oczekuj zadnego doladowania, to cos moze po prostu zmniejszyc opory zasysania.
Patrz: "tuning malucha" - wyciecie dziur w obudowie filtra powietrza, zeby wiatrak dmuchal bezposrednio w filtr. Ta sama zasada.
pmx (wiewior;) / 2005-04-26 01:08:24 /
tylko najlepiej jak zalozysz taki wielki wiatrak najlepiej od jecza:/
cichymk / 2005-04-26 07:42:52 /
sierka jest niesamowita
ADRIANna44 / 2005-04-26 10:50:43 /
nie zastąpi, ale masz spaśne auto!!!!!!!!!
wpadnij nim na jakiś zlot
Albi_Poznan / 2005-04-26 12:40:59 /
spaśne - czyli grube i tłuste jak kot Garfield ;-))
MikeB4 / 2005-04-26 13:50:33 /
Szarbia ze Sierry zrobil samochod ;-)
Przypomina troche AMC Eagle XR4.
pmx (wiewior;) / 2005-04-26 17:04:47 /
sorry, SX4, pomylilem ze Sierra :)
pmx (wiewior;) / 2005-04-26 17:05:31 /
Moze nie spasne ale ciezkie. 150KM z 2,9 (ktory mam w garazu) to troche za malo.
Znowu, zeby kupic 24V6 trzeba wydac 3-4tys i drugie tyle na ew. serwis.
Z kolei zalozenie turbo do 12V6 za ponad 10tys to jakichs kosmos.
Nie wiem, czy wymiana walka rozrzadu, poprawa glowicy, wdechu i wydechu w 12V6 jest w stanie dac te 180km (ktore bylo by do zaakceptowania dla mnie) - pewnie nie.
Denerwuje mnie to, ze 24V6 wlasciwie rozni sie tylko napelnianiem a ma 50km wiecej.
Moze znajdzie sie jakichs sposob, zeby wzmocnic 12V6 do tych 180km wykladajac nie wiecej niz jakie 2500zl.
Szarbia / 2005-04-26 17:55:41 /
Zajebisty. Od dawna chodzi mi taki projekt po głowie. Ale pod maskę wrzuciłbym diesla. W terenie jest nie do przecenienia. Tam wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach jest ważniejszy niż moc maksymalna. Ale co do samochodu to naprawdę nieźle wyszedł. Całkiem fachowo wygląda. Jeśli koniecznie chcesz benzynę to może 4.0V6 z Explorera? Duży moment masz w standardzie, co do mocy to też ma chyba spory potencjał. Powodzenia w dalszych pracach.
Piotr Siemiątkowski (Irpac) / 2005-04-26 21:42:23 /
autko jest lux szukaj disla to bedzie OK.bo jesli wzmocnisz 12V6 do tych upragnionych 180KM inwestujac 2500zl to bedziesz mial kapitalki co 2500 km przebiegu
A cóż zrobisz za 2.5tyś?
Wsadzisz wałek GT od świątka za 1200zł poprawisz glowice(pewnie z 1000zł)uszczelki i tyle.Może 170ps bedzie gdy jeszcze zmodyfikujesz elektronike.I remontów nie bedziesz robił co 2.5 tys. km.Proponuję rozejrzeć sie za silnikiem 2.5l td od BMW524 kanciaka(rok 84-86)Ma 115PS 6 cylindrów a zapiernicza jak niezla benzynówka.Sądze że u szwabów znajdziesz taką całą B-mke za pare groszy.Pozdro
chyba najlepiej i w miarę tanio bedzie zamontować 4,0 ohv z explorera.. taki silnik można wyjąć już za 3tyś pln. a parametry ma wręcz idealne do takiego pojazdu.. ponad 300Nm przy 2500obr i 160KM.. :)
Trójkąt / 2005-04-26 23:56:32 /
Świetna ta Sierrka. Wygląda (i pewnie jeździ) o wiele lepiej od nowszych aut zwanych szumnie "terenowymi".
Ja też bym najbardziej w niej widział 4.0 z Explorera czy Aerostara.
Dzieki za uznanie za Sierre.
Tez myslalem nad tym 4,0 od explorera, nawet byl tu do sprzedania.
Pasuje tez do MT75, ktora jest ponoc na 300Nm liczona.
Szarbia / 2005-04-27 20:27:22 /
chyba ze sprzezysz to z MT82 :) wytrzymuje grubo ponad 400!
Zakrzak! / 2005-04-27 20:41:19 /
Mam juz ta MT75 wiec juz ja zastosuje.
Szarbia / 2005-04-27 21:34:31 /
dobre z tym wiatrakiem
prosty test, niech ktos wkreci silnik na 6tys obr, przyloz reke do wydechu i sprobuj go zatkac, tylko sie nie poparz
to jest cisnienie i wydajnosc z jaka silnik wywala spaliny
turbina musi pompowac powietrze duzo mocniej zeby cokolwiek to dawalo
a teraz porownaj to z wiaterkiem wentylatora... i wszystko jasne
camaro / 2005-04-29 08:20:50 /
Na pewno macie wszyscy racje.
Wiaterek z wentylatora nie jest taki slaby a po zmniejszeniu srednicy z 30 do 7 cm troche by powialo.
Szarbia / 2005-04-30 21:56:41 /
ale nie na tyle zeby dac odczuwalne efekty
pozatym do pewnych obrotow bo wyzej by pewnie tylko dlawil (zmulal) silnik
pozdro
Zakrzak! / 2005-05-01 11:59:01 /
Coś takiego juz wymyslili... zresztą polacy. w latach 80 pojawiły się "turbiny kowalskiego" czyli elektryczny wentylator w filtrze powietrza. I nic w sumie nie dawały.... moc wzrastała o 1-2% a zużycie paliwa spadało o 3%.... może 5 . Więcej daje prostrzy w mont. magnetyzer. Ps widziałem nawet kiedyś na allegro turbine kowalskiego do fso 1500.
fordofil / 2007-03-10 19:48:01 /
To magnetyzer coś daje ? ;-)
MikeB4 / 2007-03-10 20:30:11 /
Daje :) 3-5% przyrost mocy , 5-7% mniej zużycia paliwa, lepsza kultura pracy. (miej wiecej taka rużnica jak między 95 a 98 )
fordofil / 2007-03-10 21:14:07 /
taaa, daje :)
mniej więcej tyle co piłeczki ping-pong'owe na antenie.
marian212 / 2007-03-10 21:21:49 /
Nawiązując do pytania glownego: W 126p moze i zastąpi :) Niektorzy twierdzą ze wywiercenie kilku dziur w obudowie wentylatora w malczarze i skierowanie czesci strumienia z wiatraka chlodzenia do rury dolotowej silnika pomaga! Ciekawe w czym... ale wazne ze pomaga :)
Mysza liil (EM) / 2007-03-10 22:01:11 /
To tak jak z pompą do wody w marketach ;-) Nie wiem jakim cudownym wzorem wyliczają jej sprawność, ale jeśli ma przepompować 12000 litrów na godzine a w praktyce woda ledwo leci z węża jak ją podłączysz to coś tu chyba jest nie tak. Więc nie zawsze to co jest napisane na pudełku jest prawdziwe ;-) Gdyby tak naprawde był jakiś przyrost mocy/ spradek spalania w tak znacznym stopniu (no 5% to juz nie ma żartów ;-) 15 KM przy 300 Konnym V8 ... to dawno producenci samochodów (myślisz że oni nie wiedzą nic o magnetyzerach??) montowali by je fabrycznie.
MikeB4 / 2007-03-10 22:03:55 /
spolki paliwowe blokoja,spadaja obroty[zyski]
Myśle że wiedzą , tak samo jak o progach w układzie dolotowym, jak o opuźnieniu w reakji na gaz silników sterowanych elektroniką, i wielu innych. Nie uwarzam ich za Bogów , no z wyjątkiem Henrego F. :)
fordofil / 2007-03-10 22:13:37 /
> To tak jak z pompą do wody w marketach ;-) Nie wiem jakim cudownym wzorem wyliczają jej sprawność, ale jeśli ma przepompować 12000 litrów na godzine
czepiasz sie, grafik ma zrobić takie a takie opakowanie, to robi i idzie do druku, robiłem to wiem :P
jak z tymi magnetyzerami? jak załoze 10 sztuk to będe miał przyrost mocy o 50% ? :D:D:D
BirdDog / 2007-03-11 01:11:05 /
nie, to tak jak z promocjami.. :)
nie łączą sie :)))
Mac13k / 2007-03-11 02:43:11 /