Witam,
mam pytanko dotyczące podłączenia alternatora. V6 pochodzi co prawda z Forda ale siedzi w czym zupełnie innym więc instalacja el. też jest inna.
Po krótce do alternatora nie mam oryginalnej wtyczki tylko 2 kabelki jeden na wąską wtyczkę drugi na szeroką.
W alternatorze jest wejście na wtyczkę (2 szerokie i jedno wąskie) oraz wąskie wejście oznaczone +. Podpowiedzcie co do którego mam podpiąć.
W zał obrazek.
Z góry dzięki
Piotras / 2005-04-25 10:01:03 /
te 2 szerokie do akumulatora, one sa zmostkowane przy alternatorze, jeden idzie do aku, drugi w instalacje.
ten waski przez zaroweczke 5W 12V do + po zaplonie. jest to wzbudzenie i kontrolka jednoczesnie.
Ta osobna jeszcze jedna wsuwka to do kondensatora przeciwzakloceniowego pewnie.
W niektorych jest jeszcze wystajaca srubka, to jest + do elektrycznego ssania.
Mysza liil (EM) / 2005-04-25 10:08:44 /
Dzięki Mysza :)
Co do kontrolki mam jasność, ale mam jeszcze pytanko co do +. Tak jak pisałem mam do tego tylko jeden kabelek, rozumiem że jest to zmostkowane gdzieś wewnątrz altka i bez znaczenia w którą szeroką wtyczkę to podepnę?
Sory ale w elektryce jestem zielony.
Czy sprawność alternatora czy daje prawidłowy prąd ładowania sprawdza się na akumulatorze?
Piotras / 2005-04-25 10:31:50 /
Najprościej to kupić w sklepie "wszystko od 4zł" miernik elektroniczny za od 15-20 zł i sprawdzic napięcie ładowania (prąd sobie narazie odpuścić) przy podłączonym akumulatorze przy obrotach 2500-3000 napięcie powinno być 14,0-14,40 V a przy włączonych wszystkich odbiornikach spodnie max do 13,5V,
przy wolnych obrotach napięcie nie mniej jak 12,5V.
Akumulatora NIE ODŁĄCZAĆ przy uruchomionym silniku (chyba że nóż na gardle), alternator wysyła ciąg impulsów których wartość średnia wynosi 12,5-14,5 V przy czym wartość szczytowa pojedyńczego impulsu wynosi wiele więcej (musiałbym zmierzyć) co może uszkodzić elekrtonikę .
Staszek z Chełma / 2005-04-25 22:20:19 /
podlącze sie tu bo sprawa tyczy sie alternatora mianowicie dzis sprawdziłem i odkryłęm prawdopodobnie przyczyne siadania mi akumulatorów w capriku napięcia ladowania przekracza 14,5 ba sięga 18! drodzy koledzy prośba jest taka co mam robic, wymieniac regulator napięcia na nowy? cały alternator a moze da jakos sie to naprawić, strach jeździć by nie zakatowac dziewiczego akumulatora. bardzo prosze o poradę, i ewentualne koszty naprawy z góry dzięki!
Jellon aka Revenge Racer / 2007-12-20 19:45:40 /
wymien regulator,i zobacz czy jest elektrolit w aku bo sie mogł wygotowac :)
aku dzis 2 godz temu założony nóweczka sztuka więc to nie to, sprawdzałem mernikiem bez obciązenia typu światlą czy inne takie ładowanie pokazuej 18 to o wieeele za dużo ;/
Jellon aka Revenge Racer / 2007-12-20 19:49:27 /
a tam jest chyba jeszcze ten stary regulator to sie tam jakos blaszki podginało zeby go przeregulowac chyba ??
Tylko regulator jest odpowiedzialny za ograniczanie napięcia. Skoro nowy też przeładowuje to sprawdź opór na rotorze - powinien być ok 3 ohm , +/- 0,3 , sprawdz też przestrzeń pomiędzy pierścieniami ślizgowymi czy nie ma zwarcia (np od wióra po toczeniu), bo one uszkadzają regulatory monofunkcyjne.
marian212 / 2007-12-20 20:20:23 /
czyli generalnie wyciągnąć i rozbebeszyc oczyscic sprawdzic luzy? bo generalnie jest źle dzis jakos godzien temu z pracy wracałem mam od niej niecale 2 km a po dojechaniu do domu aku juz podładowało do 13,5 i powoli zaczelo bulgotać wiec strach ze przeładuje ;/
Jellon aka Revenge Racer / 2007-12-21 20:28:13 /
hehe ten aku nie pociagnie długo :)
ee tam mam na gwarancji u mnie ze sklepu wymienią jak coś ale nie chce go dorżnnąć <lol2> dlatego nie jeżdze dopuki nie zrobie;/
Jellon aka Revenge Racer / 2007-12-21 23:15:05 /
ja bym zaczął od regulatora napięcia. Miałem tak w granadzie, ze podczas jazdy wystepowały skoki napiecia, wskazówka ładowania wychulała sie do 3/4 skali i nagle wszystko świeciło jaśniej. Po wymianie regulatora wszystko jest w normie.
Zdecydowanie od regulatora. Przy napieciu 18V akumulator nie może sie bronic przed przeładowaniem - i pada. Prąd ładowania dla naładowanego akumulatora osiąga wówczas wartośc ok 40-50 Amperów, czyli 20-krotnie wyższy niz od dopuszczalnego.
mtango / 2007-12-22 16:59:35 /
wymień w końcu ten regulator, chyba że chcesz mieś wybuchowy akumulator
brzezin / 2007-12-22 17:52:46 /
nom wymienie na dniach nie jeżdzę bo starach ostatnio
Jellon aka Revenge Racer / 2007-12-23 23:17:13 /
witam mam mały problem z alternatorem,a mianowicie.po wilu tygodniach naprawy nowo zakupionego autka udało wyruszyć na trase ku mojemu zdziwieniu udało mi sie przejechać tylko 5-6km i zabrakło pradu.zacholowałem tego grata do domu podładowałem aku(jest nowy)powturzyłem trasę i znów to samo auto nie było w stanie kręcić rozrusznikiem,na szczęście stałem na górce i zapalił na zapych.sprawdziłem napięcie na aku i na zapalonych wszystkich odbiornikach napiecie wynosi 14,28 v tzn że jest dobrze zmierzyłem natężenie pomiędzy plusem aku a plusem alternatora przy wyłączonych odbiornikach na odpalonym silniku wyszło 0.Wymontowałem i rozebrałem alternator niestety wszystko wyglada normalnie.pomocy!!!będę wdzięczny za każdą opinię na ten temat.pozdrawiam
gruby1985 / 2008-02-25 13:27:12 /
będzie pokazywał 0 bo wpierw trzeba ten + rozłączyć a zamiast nich dać kable od miernika, tylko może sie okazać że są za cienkie i mogą sie przygżac
brzezin / 2008-02-25 13:53:09 /
a widzisz tego nie próbowalem bo mam klemę spietą razem z kablami od alternatora.a co jeśli natężenie bedzie niższe jak 90 A które obiecuje producent?
gruby1985 / 2008-02-25 15:35:32 /
o prawidłowośc wskazań amperomierza się nie martwie bo pożyczyłem go z pracy a kosztował ok.1000 zł ciekaw tylko jestem ile pokaże
gruby1985 / 2008-02-25 15:39:13 /
90 A to natężenie maksymalne, prawie nigdy alternator w samochodzie nie poda takiego natężenia, chyba że masz kilka wzmacniaczy po ileś set wat, a ile będzie to trudno powiedziec bo naprawdę zależy to od wielu czynników (stan akumulatora, jakośc połączeń elektrycznych, ilośc włączonych odbiorników prądu itp) i nie polecam odpala auta z podłączonym amperomierzem w jaki jest wyposażony uniwersalny miernik taki za około 30 złociszy (spalą sie jego cienkie kable)
brzezin / 2008-02-25 15:46:53 /
tak tak wiem uniwersalny miernik jest do 10 A a mój do 400 A jak czas pozwoli to do środy zmontuje wszystko zpowrotem i dam znać jak wyszł wielkie dzięki a i pytanko co jak np amperomierz wskarze 40 A?Pozdrawiam
gruby1985 / 2008-02-25 15:53:37 /
Jeszcze musisz wiedzieć co mierzyć. Po co Ci wiedzieć ile prądu w danej chwili produkuje alternator, jeśli nie wiesz ile z tego trafia do akumulatora, a ile do instalacji samochodu. Upewnij się, że akumulator masz dobry, i czy na pewno wszystko dobrze podłączone.
90 A to natężenie maksymalne, prawie nigdy alternator w samochodzie nie poda takiego natężenia,
brzezin | 2008-02-25 15:46:53 | ocena: 0
90 A to natężenie znamionowe, osiągnie go po każdym rannym zapaleniu w zimie. Zależnie od konstuktora 90 osiagają 100 , 120 i przy wiekszej predkości obr.
Podaj jaki masz alt to powiem Ci ch-ke
marian212 / 2008-02-25 17:43:01 /
nie wiem nawet jaki mam altek, piszesz marian 100, 120 a nie jest to czasami maksymalne chwilowe natężenie przy którym nie nastąpi uszkodzenie?
brzezin / 2008-02-25 20:03:30 /
OKAZAŁO SIĘ ŻE ALTERNATOR MA POWYRYWANE DIODY I SZCZOTKI CAŁKOWICIE ZURZYTE NA SZCZĘŚCIE ZNALAZŁEM UZYWANY PASUJACY ZA 100 ZŁ :) TERAZ MAM KOLEJNY PROBLEM WSPOMAGANIE I WYGLĄDA TO TAK DZIAŁA GDY KRĘCE W LEWO A W PRAWO NIESTETY JUŻ NIE COŻ TO MOŻE BYĆ I NA JAKIEJ ZASADZIE TO DZIAŁA
gruby1985 / 2008-02-26 10:02:45 /
brzezin ,
alternatora TEORETYCZNIE nie da się przeciążyć. Kiedyś wykonywaliśmy laborkę, na której zwarliśmy B+ do masy w trakcie normalnej pracy (bez aku ma sie rozumieć). Ale to był najwiekszy prosciuch z diodami trio, teraz elektronika wykonuje wszystko, więc pewnie taki myk nie przejdzie.
marian212 / 2008-02-26 11:03:39 /
gruby , w jakim samochodzie masz tą 90 A ?
Nie widziałem w fordach o których jest ta strona więcej niż 70
marian212 / 2008-02-26 11:05:56 /
co do wspomagania to już chyba czytałem o takim przypadku na forum, poszukaj,
marian, widzę że masz lepszą wiedzę o tym tak więc muszę tobie wierzyć, a 90 to chyba w dizlach były
brzezin / 2008-02-26 12:38:56 /
to jakieś 90 A od innego auta jakiegoś napewno nie od forda ale ja załatwiłem juz oryginał,a co do wspomagania to nadal archiwum x heh
gruby1985 / 2008-02-26 15:43:14 /
jeśli chodzi o alternatory 90 A to widywałem takie w scorpio z dość rozwiniętą elektroniką a jak wszyscy pewnie wiedzą że ford to ford pasuje prawie wszystko i prawie do każdego...
nietykalny / 2008-02-26 21:00:21 /
Witam wszystkich.Nie ma ktos pomysłu na moje wspomaganie kierownicy?Każda sugestia cenna .Pozdrawiam
gruby1985 / 2008-03-04 08:43:14 /
sterowanie padło,zdemontuj rozbierz i zobacz proste ;D ocen czy sie da naprawic czy trzeba wyj....
STEROWANIE?MASZ NA MYŚLI ZAWÓR STERUJĄCY?
gruby1985 / 2008-03-04 15:13:32 /
Pytanie:
Padł mi alternator chyba bo niema ładowania , wymieniłem regulator i to nie pomogło. Joko mi wczoraj przywiózł jakis swój od Vki ponoć , tylko że u niego z tyłu sie jakąś wtyczkę podpina a w tym co ja mam to jest jeden gruby kabel zakończony oczkiem i nakrętką przykręcony a drugi to cienki kabel z gumową końcówką którą sie wciska na jakis bolec na alternatorze. Jak mam podłączyć te kable do alternatora od Joka ?
Kohito_PS / 2008-05-16 09:31:25 /
zrób jakąś przelotke z dwóch większych wsuwek do kabla z oczkiem i z mniejszej wsuwki do cienkiego niebieskiego kabelka.
zgoniok / 2008-05-16 10:06:18 /
Podłącze się pod wątek - podczas hamowania zaczyna mi się żażyć kontrolka ładowania, wcześniej robiło mi się podobnie ale po zmianie regulatora napięcia ustało(zmieniłem go jakieś 2kkm temu). Dzieje mi się tak jakoś od 1.5 tygodnia, z czasem coraz bardziej, ale auto ciągle świetnie odpala, światła i kierunkowskazy świecą równo etc. Czy to alternator się już kończy czy to może być jakiś bezpiecznik lub coś takiego?
Beddie / 2008-05-16 13:21:47 /
Sprawdź połączenie masy silnika z nadwoziem.
Trójkąt / 2008-05-16 14:53:38 /
wymieniłem alternator na inny ponoć sprawny i dupa , dalej swieci mi sie ładowanie, jak wejde na obroty to przygasa, czy może to być kwestia jakiejs masy ? jeśli tak to jakiej ? :) kable co idą do alternatora wyglądają ok, ale jeden kabel od minusa z aku do budy jest jakby lekko nadgryziony ale sie trzyma....
Kohito_PS / 2008-05-19 23:14:27 /
Kohaś, czyli pewnie masz to co ja ;)
Beddie / 2008-05-19 23:19:14 /
tylko u mnie swiatła padają i aku też :D Chciałbym żeby to była tylko głupia masa :) jutro sprawdze...
Kohito_PS / 2008-05-19 23:30:26 /
To i ja się podepnę do wątku (znów Gab podpięty pod Magdę). W tym tygodniu chyba zaliczę wszystkie sekcje forum :)
Ciekawostka jest taka - przy 3000 obr zaczyna bzdzic/mrugac ladowanie, przy 3500 swieci sie na stale, ale jak dokrecic powyzej 4000 potrafi przestac.
Wydlubalem regulator (siedzi tam taki co wylazi razem ze szczotkami). Szczotki jeszcze w miare OK, pierscienie na wale dosc wyrobione, ale co najdziwniejsze to tajemniczo ulamana jest plastikowa obudowa szczotek. Tak, ze po wyjeciu wyskoczyly z niej i za cholere nie moglem wsadzic regulatora, bo mi sie ciagle "podwijaly". Musialem wyjac alt i dopiero na stole je tak wlozyc, ze sie dobrze ustawily.
Zapewne to jest glowna lub jakos posrednia przyczyna, ale martwi mie skad to pekniecie? Czyżby wyryte pierscienie powodowaly jakies "stawanie okoniem" szczotek?
Pekniecie wyglada na swieze, ale co mnie jeszcze martwi, to obawa ze moze to... rzezba? Ktos wsadzil regulator, w ktorym plastik mu dotykal do pierscieni, to go obciął. Bo wygląda podejrzanie równo. I teraz jak kupie reg wg numeru czesci Boscha to mi tez nie bedzie pasowal.
W ogole sie zastanawiam czy naprawiać, bo powiedziałem Magdzie, żeby możliwie jak najmniej jeździla w tym zakresie obrotow i teraz narzeka, że nie może przekroczyć 80 km/h. Nic innego ją jak dotąd nie powstrzymywało :)
Gab & Magda
Taunus TC1 2dr 1.6 '72 + Volvo 242L 2.0 '74
wbasq / 2008-06-20 00:24:13 /
Jeśli pierścienie są wyrobione, to należy je stoczyć na równo. (jak jest do czego...)
Szczotkotrzymacz jak jest mechanicznie uszkodzony, to należy wymienić.
Montuje się go w ciekawy sposób- Blokujesz szczotki na wcisk takim cienkim drucikiem, przykręcasz do altka, wyciągasz drut, a szczotki same wskakują na pozycje i dociskają do pierścieni.
Przy okazji można wymienić łożyska.
I nie zapomnij przemierzyć diod, bo to może być powodem Twoich problemów.
weż voltomierz i sprawdź napięcie ładowania. Z regulatorem który by miał za długa obudowę szczotek się nie spotkałem. Wymień regulator i wówczas się okaże, czy również pierścienie na wale alternatora też do wymiany - ale one dosć długo wytrzymują.
mtango / 2008-06-20 10:49:23 /
magicc , to nie jest delco !
To stary Bosch 55 A , lub , co bardzo mało prawdopodobne - Lucas. Szczotki da sie włożyć, ale możesz je zniszczyć z powodu wytartego rowka na pierścieniach ślizgowych. Jak lampka się zaczyna świecić przy wyższych obrotach, możwe że pierścienie nie trzymają kołowatości, i traci się styk przy wyższych obrotach, inna sprawa to możliwa pozostałość wióra zwierajacego pierścienie. itp itp
kiedyś jak bede miał chwilkę to zrobię prezentacje jak zdiagnozować alternator.
marian212 / 2008-06-20 11:06:25 /
OOOO. No dobrze że się odezwałeś.
Nareszcie gada fachowiec.
pewna sprawa minię dręczy,mianowicie:
mam altek od Scorupy 100A, z kawałkiem starego kabla plusowego który ma grubość z otoczką jakieś 10mm,a z Caprikowej instalacji jak wiemy wychodzą dwa cienkie plusowe kabelki.Czy te kabelki nie pójdą z dymem jak je pożenię z tym altkiem?
bon / 2012-05-05 18:51:11 /
Zrób sobie "bypass" z grubego kabla między altkiem a plusem na akumulatorze.
Nic wtedy złego się nie stanie, a przy okazji zredukujesz sobie straty na drodze altek-aku.
Ja tak zrobiłem przy montażu altka z OMY V6 120A do pinto.
Ładowanie mam na światłach ponad 14 V.
BARTEK#1925 / 2012-05-05 19:06:44 /
Witam
Pulsują mi światła i kontrolki w aucie w V6, po dodaniu gazu nic się nie zmienia. Czy jest to regulator do wymiany czy wystarczy wymienić szczotki?
Kilgore / 2014-01-08 13:59:44 /
Szczotki stanowią wraz z regulatorem jeden nierozłączny element.
gryziu liil (EM) / 2014-01-08 15:25:36 /
Jednak przy pomocy lutownicy mogą się one stać rozłączne:)
chadzior / 2014-01-08 15:48:17 /
dioda w układzie wzbudzenia, wyrobione pierścienie ślizgowe...
brzezin / 2014-01-08 15:49:27 /
jakie auto który rok ?
marian212 / 2014-01-08 15:58:06 /
granada 84 2,3
Kilgore / 2014-01-08 16:02:31 /
dioda. wyniem alternator.
michalch83 / 2014-01-08 16:10:49 /
Sprzwdzić szczotki to około 5 minut. Jak są dobre to szukaj altka, jak złe to zainwestuj 15zł i kup regulator.
Beddie / 2014-01-08 16:31:02 /
Jak to zwykle bywa był zardzewiały styk regulatora(ten który styka sie z blaszką w altku). Regulator jakiś "no name" ma styki ze stali i zardzewiało.. Przygladałem się i światła nie pulsują teraz(sprawdzę jeszcze w nocy)..
Zrobiłem pomiary i po odpaleniu na wolnych jest 14,2V a przy 2000 obr jest 14.0V...
Natomiast po włączeniu świateł na wolnych 850obr jest 12,2V a już przy 1000 13V i dalej już jest 14V
Czy to 12,2 to nie za mało? Czy lepiej kupić markowy regulator boscha, jest dostępny?
Kilgore / 2014-01-09 14:52:34 /
Wszystko jest ok, altek na wolnych ma niższe napięcie.
Trójkąt / 2014-01-09 15:27:28 /
doładuj akumulator na 100% i zrób podobny pomiar na akumualtorze i na alternatorze.
podaj mi numer BOSCHa (czy co tam siedzi) który powinien mieć format 0 123 345 678 lub podobny. Zmierz średnice opasania koła na wale i altenatorze, wtedy sprawdzimy czy aby nie masz jeszcze jakiegoś problemu. Ale wcześniej to co pisałem na początku.
marian212 / 2014-01-09 15:29:14 /
Przy okazji możesz tez zobaczyć jakie napięcie jest na żarówce w momencie jak masz te 14V na aku (przy wyższych obrotach). Jeśli "dociera" tam chociaż z 13V to będzie nieźle ;-)
Żarówki halogenowe (w Europie) są przystosowane do napięcia 13.2V (tj. przy tym napięciu spełniają katalogowe parametry). Po tylu latach mogą juz być niezłe spadki po drodze w instalacji. Niższe napięcie, to mniejszy strumień świetlny (mniej lumenów), ale i też większa trwałość (tj. o ile napięcie nie będzie za niskie, bo wtedy może dojść zanieczyszczenia szkła żarówki itp.).
PiotrekFCapri / 2014-01-11 01:37:16 /
Niestety naklejka nie do odczytania. Kupię w pierwszej kolejności ten regulator. Czy ktoś z was wie jaki powinien być ?? Szukałem i np, Boscha jest kilka rodzajów.
Kilgore / 2014-01-11 01:46:28 /
Każdy który fizycznie podejdzie będzie działał.
Mysza liil (EM) / 2014-01-11 07:44:51 /
Znalazłem kiedyś taką stronę pełną regulatorów napięcia, może się wam przyda: http://www.iftim.cn/ElectricPowerSystem/regulator1.htm#BOSCH
Tomasz [DMI] / 2014-01-11 14:49:21 /
warto kupić dedykowany do konkretnego do samochodu. Pozornie te same regulatory zewnętrznie, mogą mieć inne "regulation set point" lub kompensację temperaturową w zależności od np długości przewodów do akumulatora, rynku na którym samochód był sprzedawany i pewnie jakieś inne. Zalecam zadać sobie trochę trudu i dotrzeć do referencji oryginalne regulatora z Waszego samochodu.
marian212 / 2014-01-11 17:04:14 /
po włączeniu świateł zmierz napięcie na alternatorze?
jeżeli będzie więcej niż 14 V, a akumulator jak mówisz około 13 to chyba do wymiany kable
zenonDWR / 2014-01-11 19:24:36 /
marian212 - też chciał bym dobrać taki jak powinien być ale nie mam oryginału, a te które znalazłem mają różne napięcia 14,1 - 14,5V Pewnie różnica niewielka i skończy sie że kupię pierwszy lepszy...:(
Kilgore / 2014-01-11 19:49:26 /
zgadza się zenon, ale szybciej będzie jeśli przyłożysz woltomierz do 2 terminali tego samego potencjału podczas maksymalnego prądu płynącego przezeń, np miedzy akumulatoram a rozrusznikiem podczas rozruchu, lub aku i alternatorem podczas max ładowania oraz pomiedzy aku i silnikiem żeby sprawdzić masowanie silnika. Ma być 0,00 V
kilgore, bierz 14,4 V lub poszukaj kogoś z oryginalnym regulatorem i daj mi jego referencje
marian212 / 2014-01-11 20:40:02 /
Marian, regulator bosch 1197311005 na 90% zamontowany w fabryce, według Ciebie właściwy?
brzezin / 2014-01-11 21:20:21 /
trochę mixujesz, właściwy to jest ten z fabryki, pod warunkiem że samochód nie jest z Islandii lub Egiptu :).
marian212 / 2014-01-11 22:08:23 /
V 6
zenonDWR / 2014-01-11 23:09:58 /
Hej
Wymieniłem w końcu regulator i nic nie pomogło. Ładowanie bez obciążenia 14,2 a jak włacze swiatła, dmuchawe,radio 12,4:(. mierzone niestey tylko na aku..
Altek wykręciłem i sprawdziłęm diody główne na żarówkę i są dobre, uzwojenia pod kątem przebicia do masy(multimetrem) i też są ok. pierścienie mają rownki na 1mm ale szczotki są dobrze dotarte...
Jakieś pomysły ?
Kilgore / 2014-03-18 02:45:12 /
takim sprawdzaniem to wiesz.... masz oscyloskop lub szczypce prądowe ?
sprawdziłeś połączenia ALT - SILNIK , SILNIK - BUDA , ALT - AKU ?
zmierz opór pomiędzy terminalem + w alternatorze i + akumulatora przy max obiciążeniu. Powinien być 0 Ohm. To samo na zrób na - .
marian212 / 2014-03-18 08:04:50 /
Nie pamiętam już jaki tytuł miała ta książka, ale chyba coś w stylu "Obsługa samochodów importowanych" WKŁ. Z tego co pamiętam, to były tam podane typy alternatorów (dla Fiesty, Taunusa, Granady) oraz parametry, np. napięcie reg. 13,7-14,2V przy 4 tyś. obr. i obciążeniu 3-7A. Chyba jeszcze mam gdzieś na starym dysku skany... ;-)
PiotrekFCapri / 2014-03-18 23:10:19 /
Witam,
Pacjent: Garanada 2,8, alternator 90A (ze skorupy).
Po odpaleniu silnika nie gasnie lampka ladowania, na amperomierzu pokazuje tez, ze akumulator jest rozladowywany. Dopiero po malej przegazowce (do ok 1500-2000 obr/min) gasnie lampka i zaczyna ladowac akumulator.
W sumie nic sie nie dzieje ale troche mnie to zaczelo irytowc... Gdzie szukac przyczyny? Na oryginalnym alternatoze (70A) bylo dokladnie tak samo.
bartek nowakowski / 2015-08-03 15:37:45 /
Załóż lampkę ładowania większej mocy. Np. żaróweczkę 5W
Mysza liil (EM) / 2015-08-03 16:03:57 /
Szczotek szlag nie trafia? Ja miałem podobnie ostatnio i po wymianie razem z regulatorem napięcia jak ręką odjal
Al_Coholik / 2015-08-03 19:01:08 /
Za duże koło pasowe?
Zmień regulator na multifunkcyjny.
marian212 / 2015-08-05 03:43:02 /
Co to za regulator "multifunkcyjny"?
adi1980 / 2015-08-06 05:38:00 /
sam steruje wzbudzeniem na podstawie sygnału wyjścia jednej lub dwóch faz stojana. Steruje także lampką i wtedy nie ma ona znaczenia przy wzbudzaniu. Często wymaga wymiany mostka diodwego na nowszy typ.
marian212 / 2015-08-06 10:54:01 /
A jestes w stanie opisac krok po kroku co i jak wymienic?
Z zarowka jest malutki problem. Nie znalazlem jeszcze nigdzie takiej malej co by miala te 5W. Chyba podlacze dwie 2W rownolegle :)
bartek nowakowski / 2015-08-06 12:02:27 /
U mnie jest to samo że trzeba dodać gazu 1500 żeby zaczął ładować, Chętnie też bym to zmienił żeby wzbudzał sie od razu...
Kilgore / 2015-08-06 21:18:36 /
Bartek, To taki sam jak był w transicie załozony?
marian212 / 2015-08-06 21:44:34 /
A najlepiej podrzuc ten altek to sprawdzę czy to norma czy coś siadlo.
marian212 / 2015-08-06 21:52:02 /
To w Mercedesach byly te regulatory, z mostka wychodzi faza i B+ na regulator.Zgadza sie?
adi1980 / 2015-08-06 22:01:20 /
Bartek, i nie znajdziesz takiej małej 5W, nigdzie nie mówiłem że takie są. Nie musi być mała, wystarczy wlutować w zegary zwykłą W5W (cała szklana - od podświetlania rejestracji czy postojówek). Scorpio/sierra mają już poprawiony ten problem.
Mysza liil (EM) / 2015-08-06 22:30:41 /
Adi, były wszędzie. Na przykładzie Valeo : 1987 rok to pierwszy mutlifunkcyjny moduł i tak dalej aż do roku 2000 (pierwsza mechatronika). Konkurencja zapewne była bardzo blisko.
marian212 / 2015-08-06 22:42:49 /
@ Mysza: DZIEKI za wskazowki!!! Myslalem, ze moze mi sie uda to zalozyc tak plug-n-play, nawet bez zdejmowania zegarow (troche gimnastyki ale na szczescie mam chude lapy i przy odrobie cierpliwosci moge wyjac/wlozyc ta zarowke siegajac z pod deski rozdzielczej). Teraz wiem, ze to wymaga troche kreatywnoci, wiec wyjme cale zegary. Przy okazji troche pucowania tez im nie zaszkodzi :)
@Marian: Tak, w Transicie byl zamontowany moj oryginalny altek z granady 70A
bartek nowakowski / 2015-08-07 10:19:09 /