Robiłem hamulec ręczny w capri (mam z trójki mechanizm) tzn podłączałem pod bembny linkę, napiąłem ją itd. Ręczny działał jedne dzień (sprawdzwone tylko w garażu), po czym po prostu drugiego dnia patrzę, a tam rozlany płyn hamulcowy pod lewym kołem.
Zdjąłem bęben, ale tam kurde niby mokro, niby suchu, raczej bez konkretnego wycieku.
Skąd to mogło wyciec? Cilinderek? Czy jest jeszcze jakaś inna możliwość?
Poza tym można coś zje..ć za mocno napinając linkę ręcznego?!
Curtis_Capri
/ 2015-03-24 11:54:47 /
bem bem bem bęn sorry za orta ;D
Curtis_Capri
/ 2015-03-24 11:55:27 /
pies Ci nasikał na koło :P
EL COYOTE / 2015-03-24 12:11:55 /
podejrzewam ze stoją ci dębowo rozpieraki szczęk, napiołes linkę ręcznego za mocno i cylinderek wyszedł poza swój obrys w czasie pracy powodując wyciek.
jeżeli tak się dzieje jak napisałem trzeba regulatory rozruszać jak się da lub wymienić na drugie sprawne
CHUDER
/ 2015-03-24 20:47:25 /
A co mają do tego regulatory. Jeśli się rozchyliło za daleko i wylazły tłoczki z cylinderka, to masz bęben lub (i) szczęki poza zakresem zużycia. Albo zwyczajnie padnięte cylinderki.
Mysza liil (EM) / 2015-03-24 20:52:40 /
A widziales kiedyś te regulatory?
Jak sie im przyjrzysz to zrozumiesz o czym mowię, w granadzie i taunusie jest zupełnie inacżej.
CHUDER
/ 2015-03-25 05:22:46 /
Ok, próbuję to jakoś ogarnąć co napisaliście, ale musze przyznać, że bebny dla mnie to czarna magia...
Nie mam pojecia jak to powinno wygladać w stanie OK.
Zrobiłem foty co się działo przed wcisnieciem hamulca, po wcisnieciu.
Jak sie dociska hamulec to z tłoczka gdzieś z tyłu tryska płynem (zaznaczone kółkiem), jeden tłoczek się wysuwa, drugi nie.
Curtis_Capri
/ 2015-03-25 17:26:38 /
Już sama gumka nie trzyma się przecież na cylinderku ...
MikeB4
/ 2015-03-25 17:33:36 /
Wiem jak wyglądają i jak działają Chuder.
Jeśli szczęki są za bardzo rozwarte, bo wytarty bęben i okładzina, to nawet nowy cylinderek puści.
PS. ten z foto nie wygląda na dobry. Zmierz średnicę bębna i porównaj z dopuszczalną. To samo z grubością szczęk. Jeśli w normie, to nowy cylinderek załatwi sprawę. Do tego oczywiście prawidłowy montaż.
Mysza liil (EM) / 2015-03-25 18:01:00 /
Okładzina szczęk ma grubość 5 mm, natomiast średnica bębna wynosi dokładnie 230mm.
W każdym razie wyciągnąłem ten cylinderek, z niego tłoczki, przeczyściłem, złożyłem cylinderek i z powrotem wpiąłem go na miejesce.
Po tym poskładaniu zauważyłem , że jak się naciasa na hamulec to cylinderek nie rozpiera szczęk równomiernie tylko mam wrażenie, jak mu wygodnie.
Nie chodzi o to, że żal mi pare złotych na nowowy cylinderek, tylko obawiam się, że problem leży gdzieś w tym regulatorze albo sprężynkach albo jeszcze gdzieś. (choć co tam może być nie tak? na oko wszystko działa, rusza się itp)
Curtis_Capri
/ 2015-03-25 19:04:29 /
Na krawędzi bębna będzie podana maksymalna średnica zużycia 230 to raczej już za dużo ...
MikeB4
/ 2015-03-25 19:38:35 /
Ze zdjętym bębnem nie należy naciskać hamulca :) zawsze jeden tłoczek wypadnie, ten który akurat ma lżej.
Trójkąt
/ 2015-03-25 19:47:15 /
wydaje mi się że całość do rozebrania i wyczyszczenia, na zdjęciu widać ze lewa szczęka wyraźnie mniej zurzyta niż prawa, czyli cos stoi dęba.
tłoczek tez do wymiany, i ten samoregulator trzeba wyjąć i założe się że ramie od ręcznego stoi i trzeba w ropę czy wd40 i rozruszać później nasmarować i składać
Mordian / 2015-03-26 19:35:00 /
Poczytaj sobie o szczękach wpółbieżnych i przeciwbieżnych, to ogarniesz skąd różnica w grubościach.
Mysza liil (EM) / 2015-03-26 21:16:49 /
ja swoje regulatory wrzuciłem na dobe do kwasu i pożniej je ocynkowałem. były kompletnie zapieczone.
mysza może tak być nie mówię że nie ale i tak stawiam piwo że ten regulator stoi dęba
Mordian / 2015-03-27 08:56:13 /
tłoczek też wypadł z tej strony gdzie hamowało
Mordian / 2015-03-27 08:58:12 /