Witam
wiem ze ten temat byl juz napewno poruszany ale mam troszke malo czasu na przegladanie forum.
jak moge rozpoznac ze silnik jest napewno 2.6 a nie cos innego, na kolektorku ssacym jest napewno wytloczone 2.6 ale co dalej
Z gory dziekuje i pozdrawiam
Raszyn / 2005-04-22 22:25:48 /
Pozwolę sobie zacytować kolegę Granadziarza, jako pewne podsumowanie :-)
"silnik 2.3 i 2.6 ma literkę A (do góry nogami), 2.0 C, 2.8 E, 2.4 D, 2.9 F,
3.0 i 4.0 nie wiem...
2,3 od 2,6 różnią się jedynie oznaczeniami które można zeszlifować 2,3=Y ,
2,6=U no i skokiem tłoka , który da się pomierzyć bez ściągania głowic.
Oznaczeniami na głowicach i kolektorach się nie sugeruj. Są to części
wymienne."
a wspomniana literka oznaczająca typ silnika znajduje się:
"za prawą głowicą (tą od strony pasażera) na bloku na jego poziomej (a
właściwie skośnej) powierzchni. Dokładnie tam gdzie się wciska rękę z
kluczem 13mm do poluzowania aparatu zapłonowego."
Sowa {3M} / 2005-04-23 10:01:09 /
dzieki
poszukam w takim razie wszystkich oznaczen na bloku
Raszyn / 2005-04-23 17:22:57 /
podłączę się pod ten temat, jaki stopień sprężania / ciśnienie na cylindrach powinien mieć 2.6 UY z 1970r ? zmierzyłem i mam równe ale nie wielkie 8-8,2 na wszystkich cylindrach.
Możliwe, że to jakieś Low Compression ? jaka w ogóle w takim przypadku powinna być kompresja ?
rozjechany liil / 2019-05-13 07:44:00 /
czyli, że poprostu padaka ? toć powiedzcie.. koledzy... ;)
rozjechany liil / 2019-05-13 23:00:45 /
Znajdź kod silnika i w garażu masz podane czy to hc czy lc.
mishq (Mateusz G.) / 2019-05-13 23:21:16 /
Bosche... zmierzyłeś kompresję czy stopień sprężania? Bo jeśli zmieżyłeś stopień sprężania bez zdejmowania głowicy to plis zdradź jak- ja się zawsze muszę natrudzić, niepotrzebnie może...
Oczywiście, że nie zmierzyłem stopnia sprężania (ani nawet go nie policzyłem) nie wiem czemu tak zakładasz ? chcę tylko wiedzieć jaki powinien być w tym silniku, i jaka kompresja.
rozjechany liil / 2019-05-14 07:51:25 /
BTW a jak już się zdejmie głowicę, to wtedy można zmierzyć ? :)
rozjechany liil / 2019-05-14 07:51:55 /
mishq, mówisz o tej tabelce ?
https://www.capri.pl/garage/engine-codes
UY 2600 Cologne OHV V6 - tyle widzę.
Ale nawet jak jest LC to jakie parametry to 2.6 ma mieć... ?
rozjechany liil / 2019-05-14 07:55:23 /
o, coś jest co uwzględnia 2.6
http://www.ford-ig-wriedel.de/technik/v6_motoren_s1.htm
rozjechany liil / 2019-05-14 08:09:13 /
Bardzo ładnie tu 2.8 efi wychodzi. Nawet nie wiedziałem, że tak korzystne parametry ma...
może patrzysz na turbo ? :)
rozjechany liil / 2019-05-14 12:46:38 /
Cytuję: "podłączę się pod ten temat, jaki stopień sprężania / ciśnienie na cylindrach powinien mieć 2.6 UY z 1970r ? zmierzyłem i mam równe ale nie wielkie 8-8,2 na wszystkich cylindrach.
Możliwe, że to jakieś Low Compression ? jaka w ogóle w takim przypadku powinna być kompresja ?"
Niski stopień sprężania nie ma raczej dużo wspólnego z niską kompresją :)
Jeśli chcesz zmierzyć stopień sprężania, to tak, zdejmij głowicę :) choć to raczej też Ci niewiele powie, ale na pewno to wiesz :) o ile interesuje Cię więcej niż pojemność samej komory spalania.
Osobiście martwiłbym się gdyby wszędzie było 6, albo pomiary były rozstrzelone w stylu 7-13, ale nie zakładałbym do tego silnika już turbo :) ogólnie jeździć, obserwować
Rozjechany, a wlej z 5ml oleju silnikowego do cylindra i powtórz pomiar. Daj znać czy/co się zmieniło.
m.kozlowski / 2019-05-14 14:15:56 /
no dobra Sherlocku, "zmierzyłem" odnosiło się do ciśnienia... Nie ważne, nie mam zamiaru zdejmować głowicy żeby poznać parametry silnika :) stąd moje pytanie na forum.
Marcin, taki mam plan, zastanawiałem się właśnie ile tego oleju tam wtłoczyć :) dzięki za info, będę dawał znać końcem tygodnia. Żyję nadzieją, że może nowe pierścienie które się jeszcze nie ułożyły ? Bo z silnikiem ewidentnie dużo się działo (poza malowaniem), na pewno grzebane było w kołach rozrządu itd. głowice też były chyba zdejmowane, ale co tam kto robił... ? :/
rozjechany liil / 2019-05-14 15:01:56 /
a mierzyłeś tłoki i cylindry zanim zostały założone nowe pierścienie? Jaką przerwę miał zamek pierścieni?
ja to kupiłem w takim niewiadomym stanie, tyle wiem:
rozjechany liil / 2019-05-14 20:48:01 /
Ja bym sobie chyba odpóścił wszelkie testy i cieszył się z tego co masz. Jak już napisałem- jeździć, obserwować.
Pewnie, że zrobię test! jak jest dupa to chcę wiedzieć, choć dupę obserwować też niezły pomysł ;)
rozjechany liil / 2019-05-14 22:29:46 /
Szukając części na motomobilu zauważyłem, że do wyboru 2.6 jest tylko HC, ot taka ciekawostka.
rozjechany liil / 2019-05-25 00:30:56 /
A nie czekaj, ja mam UY a tu jest wymieniony UZ (jako HC) czyli UY może być LC? Jak to mogę sprawdzić, potwierdzić?
A z drugiej strony HC 125KM to ile miałby LC??
rozjechany liil / 2019-05-25 00:34:08 /